Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.008-1970-C02
Project Name Creating a good and safe working conditions and new practices in human resources management in DINATEKS BULGARIA" Ltd.
Beneficiary 102886234 DINATEKS BULGARIA Ltd
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 14.06.2017
Start Date 14.06.2017
End Date 14.09.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Бургас (BG341), Руен, с.Зайчар

Description

Brief description
С настоящото проектно предложение и изпълнение на дейностите включени в него, "Динатекс България" ООД ще допринесе пряко за постигането на целите на ОП"РЧР" и стратегията на ЕС "Европа 2020" за по-висока и по-качествена заетост, намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване. Предприятието ще удовлетвори нуждите си от създаването на добри и безопасни условия на труд и устойчива заетост като си поставя следните основни цели:
- Да подобри работната среда и подобри професионалния и здравния статус на всички заети в предприятието лица;
- Да създаде ефективни и гъвкави форми на организация на труда и управлението на човешките ресурси (ЧР);
- Да подобри качеството на работните места;
- Да повиши ефективността на предоставяните услуги;
- Да повиши производителността на труда в предприятието.
За постигане на целите на проекта са предвидени дейности, които са свързани с:
- Осигуряване на средства за колективна защита;
- Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло;
- Обучение на работещия персонал относно специфичните рискове за здравето им на работното място и методите и средсвата за тяхното ограничаване и предотвратяване;
- Създаване на предпоставки за рационално използване на трудовите, материалните и финансовите ресурси.
Приоритет в настоящото проектно предложение са дейностите, които обхващат всички целеви групи, вкл. лица над 54г. и хора с уверждания, които ще допринесат за устойчивост и запазване на работните им места. В този контекст ще се развият дейности, които ще насърчат заетите лица за включването им в гъвкави форми насочени към оптимизация на управлението и развитието на ЧР, а именно:
- Разработване, адаптиране и въвеждане на система за развитие и управление на ЧР;
- Въвеждане на иновативни модели за организация на труда. 
Постигането на поставените цели чрез успешното реализиране на дейостите по проекта ще доведат до конкретни и трайни резултати.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта.: Цел на дейността: Да се осигури успешното изпълнение на дейностите заложени в проектното предложение, планирането им и контрол върху изпълнението им. Екипът, който ще бъде ангажиран в управлението и администрирането на проектните дейности, ще има четирима члена: - Ръководител проект – 1 лице със заетост целия период на изпълнението на проекта, който ще осъществява общото ръководство на дейностите по проекта, координацията между институциите в общината и екипа по проекта във връзка с улесняването му при изпълнение на ежедневните ангажименти, ще организира и контролира като носи отговорност за цялостното изпълнение на проектните дейности. - Координатор – 1 лице със заетост целия период на изпълнението на проекта, който ще осъществява координирането на дейностите и задълженията на членовете на екипа, провеждане на анкетите и подпомагане специалистите при изготвяне на индивидуалните планове и програми и прилагането им, отговаря за изготвянето на месечни справки, кореспонденцията по проекта. - Счетоводител – 1 лице със заетост целия период на изпълнението на проекта, който ще отговаря за воденето на счетоводно-отчетната документация, финансовите взаимоотношения на екипа с външни лица и институции, изготвя справки и отчети за разходите по проекта, изготвя и отговаря за съдържанието на междинен и финален финансов отчет. - Експерт тръжни процедури – 1 лице със заетост целия период на изпълнението на проекта, който ще планира, организира и провежда процедурите за обществени поръчки според ЗОП, Правилника за прилагането му, ЗУСЕСФ и ПМС 118/ 20-05-2014. Всеки член на екипа ще вземе активно участие в дейностите по проекта. Дейността му ще се осъществява чрез активна координация и непрекъсната комуникация. Дейността включва: - Сформиране на екипа - Издаване на Заповед/ Решение за сформиране на екип и провеждане на встъпителна работна среща между членовете на екипа, непосредствено преди стартиране на дейностите по проекта за обсъждане и изготвяне на план за изпълнение на дейностите по проекта и сключване на граждански договори. Етап на изпълнение - първи месец от плана за действие. - Създаване на Правилник за организацията на дейностите - Разработване и утвърждаване на вътрешен Правилник за организацията на дейностите по проекта, където ще бъдат разписани точно задълженията и отговорностите на всеки член от екипа за организация и управление на проекта. Етап на изпълнение - първи месец от плана за действие. - Провеждане на работни срещи - Провеждане ежемесечно на работни срещи на екипа за обсъждане на възникнали проблеми и въпроси, организация на текущи събития, планиране и организиране предстоящи събития и мероприятия в изпълнение на дейностите по проекта. Във връзка с това ще се оформят протоколи от проведените работни срещи на екипа на проекта с имена, длъжности и подписи на участниците. В края на всяко тримесечие екипът ще изготвя доклад за напредъка на дейностите по проекта, трудностите при изпълнението им, взетите решения, оценка на работата. Ежемесечно всеки член на екипа ще попълва отчет за изпълнените задачи, както и справка за отработените часове. Етап на изпълнение - всички месеци от плана за действие., Contracted Amount: 18 400.00 , Reported Amount: 18 400.00
  • Activity: Информиране и публичност на проекта.: Цел на дейността: Популяризиране и информиране на обществеността за дейностите, целите и резултатите от изпълнението на настоящия проект. Информирането на колектива и всички имащи отношение към проекта страни е съществен процес, който ще се осигури прозрачност при планирането и изпълнението на дейностите по проекта. Предвидените мероприятия за визуализация, публичност и информиране на проектното предложение имат за цел да привлекат вниманието на местната общност както по отношение на конкретния проект, така и за подобни проекти и дейности, финансирани със средствата на Европейския социален фонд, да се информира обществеността, че реализирането на подобни проекти целят подобряване на условията на труд, по-висока и по-качествена заетост в България и в частност в община Бургас. Екипът, който ще бъде ангажиран с дейността е екипът за организация и управление на проекта - Ръководител, Счетоводител и Координатор. Дейността включва: - Изработване на информационно табло, която ще се поставят пред сградата на Кандидата – 1 брой; - Изработване на обяснителни табели, които ще се поставят в производствените цехове - 5 броя; - Изработване на печатни информационни материали (брошури), които ще съдържат наименованието на проекта, информация за целите и дейностите по проекта и целевата група - 100 броя; - Публикации в местна електронна медия, с акцент върху целите в началото на изпълнение на проекта и резултатите от проекта в края на изпълнението му - 2 броя; - Публикация на Интернет страницата на предприятието, която ще съдържа подробна информация за дейностите и целите на проекта, ще се публикува текущо и актуална информация за напредъка на дейностите по проекта, както и за постигнатите резултати - 1 брой., Contracted Amount: 2 935.00 , Reported Amount: 2 153.00
  • Activity: Разработване, адаптиране и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси: Цел на дейността: Разработване, въвеждане и прилагане на гъвкава система за управление на човешките ресурси(СУЧР) в предприятието и запазване заетостта на по-възрастните работници за по-дълго време. Дейността е насочена към оптимизацията на управлението и развитието на ЧР. Потребността от организационни промени се определя от текучеството на персонал, поради причини от различно естество, което намалява възможността за преодоляването на тези загуби за бъдеще време. СУЧР ще включва всички функции, свързани с управлението им, взаимодействията между тях, отношенията със средата, начините на организация на труда за постигане на целите на предприятието и приложимия инструментариум от подходи и техники. В обхвата на изпълнение на дейността ще бъдат включени всички представители на целевата група-всички заети лица, включително лицата над 54 г. и хората с увреждания. Етап на изпълнение- трети месец от плана за действие. Дейността включва следните елементи: 1.Въвеждане на гъвкави и съвременни форми на заетост като гъвкаво раб. време, ротация на раб. място, работа на повикване и др., които биха довели до по-голяма ефективност на труда Потребността от организационни промени се определя от динамично развиващата се външна среда, което предполага гъвкавост, а въвеждането на гъвкави форми на заетост биха довели до намаляване на недостига на определени категории специалисти, източниците на стрес, неудовлетвореността. 2.Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници Основополагащият документ Стратегия Европа 2020 насърчава по-дълг активен и достоен независим живот в добро здраве с цел допринасяне за по-висока обществена производителност на труда и по-голяма икономическа конкурентноспособност. Това следва да бъде постигнато със създаване и поддържане на условия за безопасност и здраве при работа на по-възрастните работници, включително адаптиране на работните им места съобразно психичните, физиологичните и здравословни промени, обективно настъпващи с напредването на възрастта. Практики за удължаване на проф. живот следва да се има предвид при формирането на работните места, организацията и условията на труд така, че всеки работник над 54г., независимо от здравословния си статус, да чувства, че е в състояние да осъществи своите цели чрез включването му в подходящи за възрастта и квалификацията му дейности. 3.Подобряване на мерките за развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, планиране и осъществяване на мерки за учение през целия живот. За да се използва работното място като мотивиращ фактор е необходимо е да се усъвършенства системата за вътрешно обучение, която да помогне на новопостъпилите работници и тези с малък опит да придобият специфични знания и умения. С практики за учение през целия живот като обучения за наставници, обучения за нововъведено оборудване и др. ще се увеличи трудова им активност. 4.Обезпечаване със софтуер за управление на ЧР Въвеждането и прилагането на СУЧР и съответния софтуер ще създават благоприятни условия за подобряване на производствения климат, по-добри условия на труд, мотивира, постигане на по-високо ниво на удовлетвореност и намаляване на стреса на работното място, формира чувство на принадлежност. 5.Практическо въвеждане в действие на разработената СУЧР във вътрешната документация Според текущото състояние основен проблем на предприятието е текучеството на персонал, което предполага разходване и загуба на средства, влошаване на психологическия климат и неефективност. Извършените неефективни назначения води до нарушаване на екипната работа, генерира напрежение, влошава производителността. Въвеждането и прилагането на СУЧР и съответния софтуер ще създадат благоприятни условия за подобряване на организационния климат, по-добри условия на труд, мотивира работниците, работи за постигане на по-високо ниво на удовлетвореност и намаляване на стресорите на работното място. Основно предназначение е да започне да формира чувство на принадлежност., Contracted Amount: 29 200.00 , Reported Amount: 28 880.00
  • Activity: Осигуряване на организиран транспорт от "Динатекс България" ООД от и на работното място за заетите в предприятието лица, за период до 12 месеца: Цел на дейността: Осигуряване на организиран транспорт на работниците от и до работното им място чрез възлагане на превоза на лицензиран превозвач, спазвайки разпоредбите на Закона за автомоб.превози/17-9-1999г. Насърчаване на териториалната мобилност на работната сила от "Динатекс България"ООД. В обхвата на изпълнение на дейността са включени 416 лица от целевата група, вкл. лицата над 54г и хората с увреждания, регистрирани по настоящ адрес извън населените места, където се намират работните им места. Транспортна схема за редовна смяна на "Динатекс България"ООД Маршрут 1 - Автобус,56+1 - 74 км отиване и връщане Начална точка с.Добромир - 38 пътници Межд. точка с.Трънак - 19 пътници - 8 км от предх.точка Крайна точка с.Зайчар - 29 км от предх.точка Общо пресмятане в една посока - 57 пътници - 37 км от нач.точка Маршрут 2 Автобус,56+1 - 70 км отиване и връщане Начална точка с.Стуя - 42 пътници Межд. точка с.Билка - 11 пътници - 6 км от предх.точка Крайна точка с.Зайчар - 29 км от предх.точка Общо пресмятане в една посока - 53 пътници - 35 км от нач.точка Маршрут 3 Автобус,50+1 - 50 км отиване и връщане Начална точка с.Планиница - 35 пътници Межд. точка с.Шиварово - 12 пътници - 13 км от предх.точка Крайна точка с.Зайчар - 12 км от предх.точка Общо пресмятане в една посока - 47 пътници - 25 км от нач.точка Маршрут 4 Автобус,50+1 - 56 км отиване и връщане Начална точка с.Речица - 23 пътници Межд. точка с.Ясеново - 6 пътници - 2 км от предх.точка Межд. точка с.Дъскотна - 12 пътници - 8 км от предх.точка Крайна точка с.Зайчар - 18 км от предх.точка Общо пресмятане в една посока - 41 пътници - 28 км от нач.точка Маршрут 5 Автобус,56+1 - 62 км отиване и връщане Начална точка с.Съединение - 19 пътници Межд. точка с.Люляково - 18 пътници - 6 км от предх.точка Межд. точка с.Череша - 12 пътници - 10 км от предх.точка Крайна точка с.Зайчар - 15 км от предх.точка Общо пресмятане в една посока - 49 пътници - 31 км от нач.точка Маршрут 6 Автобус,50+1 -48 км отиване и връщане Начална точка с.Снягово -21 пътници Межд. точка с. Руен - 19 пътници - 9 км от предх.точка Крайна точка с.Зайчар - 15 км от предх.точка Общо пресмятане в една посока - 40 пътници - 24 км от нач.точка Маршрут 7 Автобус,56+1 - 52 км отиване и връщане Начална точка с.Топчийско -13 пътници Межд. точка с.Средна махала - 6 пътници - 2 км от предх.точка Межд. точка с.Добра поляна - 9 пътници - 2 км от предх.точка Межд. точка с.Ябълчево -27 пътници - 10 км от предх.точка Крайна точка с.Зайчар - 12 км от предх.точка Общо пресмятане в една посока - 55 пътници - 26 км от нач.точка Маршрут 8 Микробус,17+1 - 72 км отиване и връщане Начална точка с.Листец - 8 пътници Межд. точка с.Рупча - 1 пътници - 9 км от предх.точка Крайна точка с.Зайчар - 27 км от предх.точка Общо пресмятане в една посока - 9 пътници - 36 км от нач.точка Маршрут 9 Автобус,56+1 - 104 км отиване и връщане Начална точка с.Мъглен - 8 пътници Межд. точка с.Пещерско - 9 пътници - 5 км от предх.точка Межд. точка гр.Айтос - 4 пътници - 9 км от предх.точка Межд. точка с.Зетьово - 4 пътници - 10 км от предх.точка Межд. точка с.Вресово - 19 пътници - 15 км от предх.точка Крайна точка с.Зайчар - 8 км от предх.точка Общо пресмятане в една посока - 44 пътници - 52 км от нач.точка Маршрут 10 Автобус,50+1 - 26 км отиване и връщане Начална точка с.Зайчар - 5 пътници Межд. точка с.Вресово - 28 пътници - 8 км от предх.точка Крайна точка с.Ябълчево - 5 км от предх.точка Общо пресмятане в една посока - 33 пътници - 13 км от предх.точка ОБЩО РАЗСТОЯНИЕ ЗА 1 ДЕН- 614 км, Contracted Amount: 72 240.00 , Reported Amount: 73 342.00
  • Activity: Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите. Осигуряване на средства за колективна защита - защита от неблагоприятен микроклимат.: Цел на дейността: Привеждане в съответствие с Европейските стандарти и добри практики за ЗБУТ на производствен цех с обща площ 4000 кв.м. в с. Зайчар, чрез осигуряване на средства за колективна защита - изграждане на вентилационна система; Елиминиране и превенция на рисковете произтичащи от неблагоприятен микроклимат; В обхвата на дейността са включени всички представители на целевата група, работещи в производствения цех в с.Зайчар, в това число и лицата над 54г. и хора с увреждания. Дейността включва: Извършване на СМР за изграждане на вентилационна система. Анализът на състоянието за безопасността и здравето в предприятието направен от СТМ и съобразен с международните и европейските стандарти за здравословни и безопасни условия на труд обуславя необходимостта от настоящите дейности. В оценката на риска изготвена от СТМ са анализирани всички аспекти на дейността, които могат да причинят вреди за работещите, като са отчетени не само опасностите, но и наличните вредности при взаимодействие на работниците с тях. С цел предотвратяване настъпването на неблагоприятни последици върху здравето и безопасността на работещите в производствения цех, СТМ препоръчва като мярка за ограничаването им да се подобрят условията на труд в предприятието, относно параметрите на фактор микроклимат. От сегашното състояние на работните помещения, основния проблем, който следва да бъде решен е подобряване основните характеристики на фактор микроклимат–пречистване на въздуха, температура и влажност.Това ще се осъществи чрез изграждане на смесена система за вентилация. Целогодишно в работните помещения на производствения цех в с.Зайчар се трудят 420 работници. Към настоящият момент те работят в условия на висока влажност (многократно по-висока през студените дни), запрашеност от текстилните влакна и наличие на застоял въздух. Това създава предпоставки за дискомфорт у работещите и потенциална заплаха от респираторни и ревматологични заболявания, алергии и пр. Ето това налага необходимостта от реконструкция за вентилиране на помещенията, в които е необходимо да се подава пресен въздух с дебит, който да задоволи потребностите от свеж въздух на работещите в тях. В същото време е необходимо да се ограничат възможностите за натрупване на вреден прах и вредни вещества. Дейността ще включва изграждане на система, която най-общо представлява съвкупност от съоръжения, чрез които се поддържат чистота и подвижност на въздуха. В помещенията на работната зона ще постъпва пресен въздух с дебит, достатъчен да задоволи потребностите на работещите и на производствения процес. Вентилацията постига чистота на въздушната среда (без вредни газове, пари и прах с над пределно допустима концентрация), изхвърля замърсения въздух и вкарва чист въздух в работните помещения, поддържа чистотата и подвижността на въздуха в предварително зададени граници. Изградената вентилационна система ще повиши здравето и безопасността на работещите в работните помещения на производствения цех в с.Зайчар с постигане на основната цел на вентилацията: - Регулиране на влажността в помещенията; - Замяна на замърсения и застоял въздух; - Премахване на запрашеността; - Регулиране на температурата на въздуха; - Доставяне на пресен въздух. В резултат на реализацията на дейността се очаква трайно създаване на безопасни и здравословни условия на труд за работещите в предприятието, отговарящи на изискванията на Закона за ЗБУТ, Наредба № 7/ 23.09.1999 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване. Подобрените условия на труд непосредствено ще допринесат за подобряване на качеството на предоставяните шивашки услуги. В тази връзка, в средно срочен и дългосрочен план се предвижда повишаване ръста на предоставяните дейности. Като краен резултат, чрез дейностите по подобряване на микроклимата се подпомагат мерките за развитие в областта на политиката по опазване на околната среда и ресурсната ефективност., Contracted Amount: 62 000.00 , Reported Amount: 62 000.00
  • Activity: Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло.: Цел на дейността: Намаляване на риска и безопасност при работа в химична и запрашена среда; Предпазване от потенциални опасности и рискове на работното място от заразяване с патогени; Осигуряване на ЛПС с по-висока степен на защитеност от съществуващите; Осигуряване на спокойна работна среда при непрекъснат режим на работа и напрежение на зрението, предпазване на лицето и ръцете от механични наранявания чрез закупуване на предпазни ръкавици и предпазно очила за работа; Привеждане в съответствие с Европейските стандарти, добри практики за ЗБУТ и Европейското законодателство (Директива 89/656/ЕИО относно минималните изисквания за безопасността и здравето на работниците при използването на ЛПС на работното място) на "Динатекс България" ООД. В обхвата на изпълнение на дейността ще бъдат включени всички представители на целевата група - всички заети лица, включително лицата над 54г. и хората с увреждания. Ангажиментът за „изравняване” до най-добрите практики, които се прилагат понастоящем в EС, е въплътен в правно обвързваща Рамкова директива (89/391/ЕИО), която не само установява обширни указания за здравето и безопасността, но и налага на работодателите абсолютното задължение „да гарантират безопасността и здравето на служителите на работното им място”. Кандидатът като работодател ще спазва всички отговорности, които му налага Директивата за използване на лични предпазни средства 89/656/ЕИО (по-специално чл. 3, 4, 5 и 6). Всички ЛПС, които ще се закупуват ще се изисква да отговарят на Директивите за ЛПС на ЕС и по-специално на 89/686/ЕИО и измененията и с Директива 93/95/ЕИО за следните типове лични предпазни средства: - За предпазване на глава; - За предпазване на очите и лицето; - За предпазване от вдишване на вредни емисии или прах; - За защита на ръцете; - За защита на част от тялото; - За защита на цялото тяло; В оценката на риска изготвена от Служба по трудова медицина са анализирани всички аспекти на дейността при работа с текстилни/ растителни влакна, синтетични влакна, багрила, прах. СТМ препоръчва необходимите ЛПС да се закупуват периодично и ритмично, съгласно записаните срокове за използване в списъка с работните места и необходимите ЛПС. 1. Основни проблеми при извършване на дейности при производство на облекло от текстил: - Повечето ЛПС са за еднократна или много кратка употреба и затова е необходимо стриктно да се следят сроковете за използване на ЛПС и своевременно да се доставят и подменят ЛПС; - Наличните лични предпазни средства и работно облекло са с понижени експлоатационни качества. В предприятието не е закупувано работно облекло отдавна, поради което работниците закупуват със собствени средства работно облекло и обувки; - Тъй като дейността на работещите в предприятието се осъществява в пряк контакт с химични (багрила) и биологични (прахови частици) фактори, които крият опасност от алергии е необходимо постоянното ползване на сспециално работно облекло, което да е с необходимата предпазваща способност и механична устойчивост, изработено от съвременни естествени материи, да не задържат биологични агенти. Това налага подмяна и закупуване на нови по-модерни лични предпазни средства и специално работно облекло, които ще осигурят повишена защита на работниците от заразяване и пренос на замърсявания от микробен тип. 2. Решаването на тези проблеми ще се осъществи чрез доставката на необходимите количества на ЛПС и съгласно разписаните правила за работа, отговорниците да следят за своевременната доставка и подмяна на ЛПС. Поръчката и доставката по вид и количества ще е съобразена с изготвения от СТМ и утвърден списък на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и специално работно облекло. Също така количествата ще се съобразят със записания срок за износване на ЛПС и периода за изпълнение на проекта., Contracted Amount: 101 155.00 , Reported Amount: 113 191.90
  • Activity: Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите. Обучение за специфичните рискове за здравето на индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и преодоляване.: Работещите на машини в седящо, статично положение са подложени редица рискове за здравето. Има различни специфични особености за начина на работа и начините за предпазване при извършване на дейности при продължително стоене в седящо положение. Работниците в шивашките цехове и работа с шивашки машини се излагат на редица рискове за здравето, най-често срещаният от които е риск от Мускулно-скелетни увреждания (МСУ). Проблеми могат да произтекат от: • Заседналия начин на работа, продължителните статични пози, работата в неудобни пози поради неправилна конструкция на работното място; • Работа, изискваща голямо напрежение, спазване на кратки срокове, слаб контрол на продължителността на работния ден. Мускулно-скелетните увреждания (МСУ) са най-често срещаният свързан с работата здравословен проблем в Европа, който засяга милиони работници. МСУ са повод за безпокойство не само поради въздействието върху здравето на отделния работник, но също така поради икономическите последствия за предприятието, както и от гледна точка на социалните разходи. На практика работниците могат да бъдат изложени на риск от МСУ на всяко едно работно място. В сектора на производството рисковете са свързани със следните технически аспекти на работата: • неблагоприятна работна среда (горещина, студ, течение); • недостатъчно пространство за работни дейности, което може да доведе до неудобни пози и необезопасено боравене с предмети; • неподходящо проектиране на работното място от ергономична гледна точка, като подредба на работното място, работна височина и зона на достигане; • неравен, нестабилен или хлъзгав под, което може да повиши риска от злополуки. Обучението ще има за цел да покаже правилата за безопасна работа, да информира работниците за особеностите при работа, рисковете и опасностите, свързани със специфичните дейности в предприятието, както и да предостави информация и други средства, свързани с добрите практики за превенция на рисковете. Обучението ще засегне 3 основни теми: 1. Всички рискове и опасности, с които се сблъскват работниците при работа с материали и дейности, основните от които са: • Проблеми, свързани с положението на тялото: дължат се на работата в седнало и/или право положение, дълго време в статични пози и работа в неудобни пози поради неправилна подредба на работното място; • Времетраене, интензивност и структура на работата; • Психо-социални фактори (субективно възприемане от страна на работниците на организацията на работата): работа със съзнанието, че работата е отговорна, интензивна, със съкратени срокове, с нисък контрол над продължителността на работния ден и неадекватна подкрепа от страна на колегите; • Среда: работа при неподходящи температури, на течение, при неподходящо осветление, шум, ограничен достъп и препятствия; • Ще се засегнат и основните моменти от нормативните документи, които касаят производствената дейност. 2. Основните здравословни проблеми, които могат да произтекат от тези рискове, дължащи се на средата: • Мускулно-скелетните увреждания: състояния, засягащи мускулите, сухожилията, връзките, нервите и другите меки тъкани, ставите на шията, горните крайници (раменете, ръцете, китките, пръстите), долните крайници (колене, бедра, стъпала); • Стрес: „ответна реакция при прекалено напрежение или други видове изисквания, които им се налагат”. Всички изпитват напрежение при работа, но прекаленото напрежение може да доведе до стрес, от което страда ефективността, излиза скъпо на работодателите и може да доведе до физическо и/или умствено заболяване; • Умора на зрението: Тази умора може да доведе до непълноценна ефективност на зрението, главоболие и умора, зачервяване и пресушаване на очите. Причината за тези симптоми може да бъде продължителното концентриране върху операцията. 3. Добрата практика в ергономията–намаляване на опасности и рискове: • добре организиране на работното място; • практически упражнения по организиране на мястото, държание на тялото и на отделните рискови компоненти., Contracted Amount: 28 600.00 , Reported Amount: 28 600.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: SD ''Euro 89-Dobromir Mustafovi Sie'', Contracted Amount*: 72 240.00 , Reported Amount**: 73 342.00
  • Contractor: DJAMIL, Contracted Amount*: 3 500.00 , Reported Amount**: 4 779.62
  • Contractor: ALKOS KLIMA INJENERING LTD, Contracted Amount*: 62 000.00 , Reported Amount**: 62 000.00
  • Contractor: Keta, Contracted Amount*: 3 200.00 , Reported Amount**: 3 573.18
  • Contractor: PolyPress BG Ltd., Contracted Amount*: 2 603.00 , Reported Amount**: 2 153.00
  • Contractor: VELICHKA, Contracted Amount*: 4 600.00 , Reported Amount**: 4 600.00
  • Contractor: SOLID SAFETY LTD, Contracted Amount*: 101 143.30 , Reported Amount**: 113 191.90
  • Contractor: "SIRIUS - 2007"LTD., Contracted Amount*: 4 500.00 , Reported Amount**: 4 500.00
  • Contractor: STEMO, Contracted Amount*: 947.20 , Reported Amount**: 947.20
  • Contractor: KOMP DOBREVA I SYDRUJIE , Contracted Amount*: 28 600.00 , Reported Amount**: 28 600.00
  • Contractor: GeleSoft Ltd, Contracted Amount*: 28 880.00 , Reported Amount**: 28 880.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises supported, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of enterprises which have introduced new systems, practices and tools for human resources development and organisation of labour processes, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Employed, including self-employed, persons, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 520.00 , Reached amount: 537.00
Indicator 4 Number of enterprises which have introduced new processes for health and safety at work, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 314 530.00 BGN
Grant 251 624.00 BGN
Self amount 62 906.00 BGN
Total actual amounts paid 251 614.64 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на материали и консумативи във връзка с осъществяване на дейност „Организация и управление на проекта” в изпълнение на проект BG05M9OP001-1.008-1970-C01 „Създаване на добри и безопасни условия на труд и нови практики в управление на човешките ресурси в "Динатекс България" ООД”, финансиран от Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020г., съфинансирана от Европейския социален фонд на ЕС., Estimated Amount: 955.00
  • Differentiated position 1: Доставка на материали и консумативи във връзка с осъществяване на дейност „Организация и управление на проекта” в изпълнение на проект BG05M9OP001-1.008-1970-C01 „Създаване на добри и безопасни условия на труд и нови практики в управление на човешките ресурси в "Динатекс България" ООД”, финансиран от Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020г., съфинансирана от Европейския социален фонд на ЕС.
    Contractor: STEMO
    Contract total funded value: 947.20
Procedure 2 Subject to due process: Избор на изпълнител за доставка на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло, в изпълнение на договор № BG05M9OP001-1.008-1970-C01 „Създаване на добри и безопасни условия на труд и нови практики в управление на човешките ресурси в "Динатекс България" ООД", Estimated Amount: 101 155.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за доставка на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло, в изпълнение на договор № BG05M9OP001-1.008-1970-C01 „Създаване на добри и безопасни условия на труд и нови практики в управление на човешките ресурси в "Динатекс България" ООД"
    Contractor: SOLID SAFETY LTD
    Contract total funded value: 101 143.30
Procedure 3 Subject to due process: Избор на изпълнител за доставка на материали и услуги за информиране и публичност във връзка с осъществяване на дейност „Информиране и публичност на проекта” по проект BG05M9OP001-1.008-1970-C01 „Създаване на добри и безопасни условия на труд и нови практики в управление на човешките ресурси в "Динатекс България" ООД”, което включва изработване и доставка на: 1. Информационно табло - 1 брой; 2. Обяснителни табели - 5 броя; 3. Печатни информационни материали (брошури) - 100 броя; 4. Публикация в местна медия - 2 броя; 5. Публикация на интернет страницата на кандидата - 1 брой , Estimated Amount: 2 935.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за доставка на материали и услуги за информиране и публичност във връзка с осъществяване на дейност „Информиране и публичност на проекта” по проект BG05M9OP001-1.008-1970-C01 „Създаване на добри и безопасни условия на труд и нови практики в управление на човешките ресурси в "Динатекс България" ООД”, което включва изработване и доставка на:
    Contractor: PolyPress BG Ltd.
    Contract total funded value: 2 603.00
Procedure 4 Subject to due process: Избор на изпълнител за Разработване, въвеждане и прилагане на гъвкава система за управление на човешките ресурси (СУЧР) по проект BG05M9OP001-1.008-1970-C01 „Създаване на добри и безопасни условия на труд и нови практики в управление на човешките ресурси в "Динатекс България" ООД”., Estimated Amount: 29 200.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Закупуване и внедряване на специализиран софтуер за управление на човешките ресурси (УЧР)
    Contractor: GeleSoft Ltd
    Contract total funded value: 17 000.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Разработване на система за управление на човешките ресурси (СУЧР)
    Contractor: GeleSoft Ltd
    Contract total funded value: 11 880.00
Procedure 5 Subject to due process: Избор на изпълнител на позиция „Експерт тръжни процедури” във връзка с осъществяване на дейност „Организация и управление на проекта” в изпълнение на проект BG05M9OP001-1.008-1970-C01 „Създаване на добри и безопасни условия на труд и нови практики в управление на човешките ресурси в "Динатекс България" ООД”, финансиран от Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020г., съфинансирана от Европейския социален фонд на ЕС., Estimated Amount: 4 053.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител на позиция „Експерт тръжни процедури” във връзка с осъществяване на дейност „Организация и управление на проекта” в изпълнение на проект BG05M9OP001-1.008-1970-C01 „Създаване на добри и безопасни условия на труд и нови практики в управление на човешките ресурси в "Динатекс България" ООД”, финансиран от Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020г., съфинансирана от Европейския социален фонд на ЕС
    Contractor: Keta
    Contract total funded value: 3 200.00
Procedure 6 Subject to due process: Избор на изпълнител на позиция „Счетоводител” във връзка с осъществяване на дейност „Организация и управление на проекта” в изпълнение на проект BG05M9OP001-1.008-1970-C01 „Създаване на добри и безопасни условия на труд и нови практики в управление на човешките ресурси в "Динатекс България" ООД”, финансиран от Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020г., съфинансирана от Европейския социален фонд на ЕС, Estimated Amount: 4 758.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител на позиция „Счетоводител” във връзка с осъществяване на дейност „Организация и управление на проекта” в изпълнение на проект BG05M9OP001-1.008-1970-C01 „Създаване на добри и безопасни условия на труд и нови практики в управление на човешките ресурси в "Динатекс България" ООД”, финансиран от Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020г., съфинансирана от Европейския социален фонд на ЕС
    Contractor: "SIRIUS - 2007"LTD.
    Contract total funded value: 4 500.00
Procedure 7 Subject to due process: Извършване на СМР за изграждане на вентилационна система в работни помещения в производствения цех в с.Зайчар, общ. Руен, в изпълнение на договор № BG05M9OP001-1.008-1970-C01 „Създаване на добри и безопасни условия на труд и нови практики в управление на човешките ресурси в "Динатекс България" ООД", финансиран по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020, съфинансиран от ЕС чрез Европейския социален фонд, Estimated Amount: 62 200.00
  • Differentiated position 1: Извършване на СМР за изграждане на вентилационна система в работни помещения в производствения цех в с.Зайчар, общ. Руен, в изпълнение на договор № BG05M9OP001-1.008-1970-C01 „Създаване на добри и безопасни условия на труд и нови практики в управление на човешките ресурси в "Динатекс България" ООД", финансиран по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020, съфинансиран от ЕС чрез Европейския социален фонд
    Contractor: ALKOS KLIMA INJENERING LTD
    Contract total funded value: 62 000.00
Procedure 8 Subject to due process: Обучение на работници и служители на „ДИНАТЕКС БЪЛГАРИЯ” ООД по "Специфични рискове за здравето на индивидуалното работно място" в изпълнение на проект „Създаване на добри и безопасни условия на труд и нови практики в управление на човешките ресурси в "Динатекс България" ООД“, Estimated Amount: 28 600.00
  • Differentiated position 1: Обучение на работници и служители на „ДИНАТЕКС БЪЛГАРИЯ” ООД по "Специфични рискове за здравето на индивидуалното работно място" в изпълнение на проект „Създаване на добри и безопасни условия на труд и нови практики в управление на човешките ресурси в "Динатекс България" ООД“
    Contractor: KOMP DOBREVA I SYDRUJIE
    Contract total funded value: 28 600.00
Procedure 9 Subject to due process: Организация и управление на проекта, Estimated Amount: 3 500.00
  • Differentiated position 1: Организация и управление на проекта
    Contractor: DJAMIL
    Contract total funded value: 3 500.00
Procedure 10 Subject to due process: Организация и управление на проекта, Estimated Amount: 4 600.00
  • Differentiated position 1: Организация и управление на проекта
    Contractor: VELICHKA
    Contract total funded value: 4 600.00
Procedure 11 Subject to due process: Осигуряване на организиран транспорт до и от работното място за заетите в предприятието лица, в изпълнение на договор № BG05M9OP001-1.008-1970-C01 „Създаване на добри и безопасни условия на труд и нови практики в управление на човешките ресурси в "Динатекс България" ООД", финансиран по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020, съфинансиран от ЕС чрез Европейския социален фонд, Estimated Amount: 72 240.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на организиран транспорт до и от работното място за заетите в предприятието лица, в изпълнение на договор № BG05M9OP001-1.008-1970-C01 „Създаване на добри и безопасни условия на труд и нови практики в управление на човешките ресурси в "Динатекс България" ООД", финансиран по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020, съфинансиран от ЕС чрез Европейския социален фонд
    Contractor: SD ''Euro 89-Dobromir Mustafovi Sie''
    Contract total funded value: 72 240.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN