Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.002-0494-C02
Project Name Development and implementation of management systems at Junona-Katya Geneva EOOD by introducing and certifying systems for quality and environment control
Beneficiary 126580846 Junona-Katya Geneva EOOD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 06.03.2017
Start Date 06.03.2017
End Date 22.01.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Хасково, Димитровград, гр.Димитровград

Description

Brief description
„ЮНОНА-КАТЯ ГЕНЕВА“ ЕООД, с предмет на дейност производство и продажба на дамско и детско облекло с търговска марка „JUNONA“, заема водеща позиция на българския пазар и успешно реализира част от продукцията си на пазарите в Русия, Португалия, Кипър, Гърция Англия. Дружеството е основано през 2000 г. от Катя Генева, която е едноличен собственик на капитала, управител и негов главен дизайнер. 
Глобализацията и нарастващата конкуренция налага динамично адаптиране на предприятието към променящите се нужди на икономиката и потребителското търсене.
Подкрепата на МСП за повишаване на капацитета им за растеж в рамките на регионалните, националните и международните пазари и участието им в процеса на иновации по настоящата процедура ще допринесе за това.
Проектно предложение на кандидата, насочено към организационни иновации за повишаване на производителността, ескпортния потенциал, качеството и опазването на околната среда, включва:
1.Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет, чрез въвеждане и сертифициране на системи за управление в съответствие с изискванията на стандарта за управление на качеството БДС EN ISO 9001:2015 и стандарта за управление на околната среда БДС EN ISO 14001:2015;
2.Дейности за инвестиции в ново оборудване, допринасящи за въвеждане и спазване на съответствието с изискванията на въведените сертифицирани системи за управление на качеството и околната среда.
3.Дейности за популяризиране целите на проекта и постигнатите резултати чрез подходящи мерки за информиране и комуникация;
Инвестицията за развитие на управленския капацитет и растеж на предприятието, в резултат на успешното изпълнение на проекта, ще допринесе не само за въвеждане и прилагане на ефективни системи за управление на качеството на продуктите, услугите, процесите и околната среда, но ще създаде предпоставки за повишаване производителността и експортния потенциал, а в следствие на това и конкурентоспособността на „ЮНОНА-КАТЯ ГЕНЕВА“ ЕООД..
Activities
  • Activity: Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет, чрез въвеждане и сертифициране на системи за управление в съответствие с изискванията на стандарта за управление на качеството БДС EN ISO 9001:2015 и стандарта за управление на околната среда БДС EN ISO 14001:2015: Системите за управление /СУ/са основен фактор за просперитета на всяко предприятие, които дават добавена стойност на всички видове икономически дейности. Освен, че повишават сериозно конкурентоспособността, внедряването и ефективното използване на СУ базирани на ISO стандарти води до въвеждане на единен начин на работа в една организация, намаляване на производствените разходи, увеличение на производителността при намалена себестойност, нарастване на печалбата и елиминиране на неефективните бизнес процеси. ISO стандартите допринасят за развитието, производството/доставката на по-безопасни и опазващи околната среда продукти и услуги, помагат за трансфер на технологиите, улесняват международната търговия и осигуряват безпристрастност на икономическите участници, защитавайки ползвателите на стоки и услуги. Те са приложими за всяка организация, независимо от нейния размер, вид и дейност, която иска да увеличи ползите от непрекъснатото си усъвършенстване и подобрение на управленската си дейност ISO 9001 e най-популярният и широко разпространен международен стандарт, поставящ изискванията към системите за управление и способността на дадена организация да предоставя непрекъснато продукт/услуга, който да удовлетворява клиентските и приложимите нормативни изисквания. Стандартът се основава на основни принципи, които гарантират успешно ръководене и функциониране на организацията като: насоченост към клиента; лидерство; приобщаване на персонала; процесен подход; подобряване; взимане на решение, основани на доказателства; управление на взаимоотношенията. На 23.09.2015 г. влезе в сила новото издание на ISO 9001:2015, което въвежда нови изисквания към СУК, свързани с приравняването към Annex SL на Директива на ISO. Версия ISO 9001:2015 предлага нова структура на системата за управление на качеството с цел улесняване на интегрирането с други СУ и е предвидена така, че да не бъде модел за документиране на политики, цели и процеси на организацията, а да осигури логично представяне на изискванията за: -Лидерство; -Контекс на организацията- съвкупността от обстоятелства, в която организацията реализира бизнеса си; -Задължителен процесен подход; - Действия за справяне с рискове и възможности; -Контрол на външно осигурени продукти и услуги; -Документирана информация; ISO 14001 определя изискванията към системата за управление на околната среда /СУОС/, която може да се интегрира с други изисквания за управление, за да помогне на организациите да достигнат, както икономическите си цели, така и целите, свързани с околната среда. Основен акцент на стандарта е идентифицирането и оценката на аспектите по отношение на околната среда, като по този начин организациите се стремят да намалят негативните въздействия от дейността си. Версия ISO 14001:2015 предлага изцяло нова структура на СУОС с цел улесняване на интегрирането с други системи за управление и включва следните основни акценти: -Определяне на рисковете и възможностите за гарантирано постигане на набелязаните цели; -Определяне на контекста на организацията и заинтересованите страни - засилва връзката между заинтересованите страни и стратегическия контекст на организацията; -Интегриране на екологични аспекти и въздействия в стратегическото управление на риска- негативни аспекти на околната среда - въздействия (заплахи) и такива, произтичащи от положителни екологични аспекти-въздействия(възможности). -По- голяма ангажираност от страна на висшето ръководство–лидерство. Етапи на изпълнение на дейността: 1.Подготовка и провеждане на избор на изпълнител за дейността разработване и въвеждане на СУК и СУОС в съответствие със стандарти БДС EN ISO 9001:2015 и БДС EN ISO 14001:2015 по реда на ЗУСЕСИФ и сключване на договор /3--4 ти м./. 2.Въвеждане на СУК и СУОС /5-8-ти м./. 3.Избор на външна организация, акредитирана за сертифициране на СУ в съответствие с ISO/IEC 17021-1:2015 по реда на ЗУСЕСИФ и сключване на договор/9-ти -10ти м./ 4.Сертифициране на СУК и СУОС /10-12-ти м/., Contracted Amount: 19 000.00 , Reported Amount: 18 700.00
  • Activity: Дейности за инвестиции в ново оборудване, допринасящи за въвеждане и спазване на съответствието с изискванията на въведените сертифицирани системи за управление на качеството и околната среда: Проектът предвижда закупуване на ново оборудване /машина за лазерно рязане и гравиране, фотодигитайзер, плотер, автоматични шевни машини и машина за лепене на декорации/, които използват съвременни технологии, позволяващи прецизна и деликатна работа и гарантиращи постоянното и безкомпромисно качество, съобразно изискванията за въвеждане и сертифициране на предвидените по настоящия проект СУК и СУОС. "ЮНОНА-Катя Генева"ЕООД разработва и произвежда собствени колекции със стилно и съобразено с модните тенденции дамско и детско облекло, а успя да се наложи и като производител на сценични костюми и изработва уникални модели за звезди от шоубизнеса, балетни формации и др. Конструирането и производството на сценични костюми е изключително труден, сложен и прецизен процес, особено при актуалните в модната индустрия процеси изрязване и гравиране на орнаменти върху различни материали (текстил, кожа, лак). Предприятието не разполага с необходимото за това оборудване и се налага да извършва някои от тези операции ръчно. Рязането на текстил или кожа с ножици или ножове е истинско предизвикателство, особено ако дизайнът е с висока сложност, материите се разнищват по среза и е почти невъзможно да се постигне еднаквост на изрязаните фигури.Тези операции са възлагани и като външни услуги, което създава проблеми като неспазване на срокове за изпълнение и несъответствие на резултата с проектния модел, водещо до брак.Закупуването на машина за лазерно рязане и гравиране ще гарантира постоянно високо качество и прецизност на рязането до микрон; възможност да се изрязват мотиви с много детайли и голяма сложност на формите; добре обработени ръбове, без разнищване; повторяемост, независимо от вида на материала и броя на изделията. Сходни проблеми възникват при декорирането на облеклата с перли и рапидки, поради факта че това се извършва изцяло на ръка. Процесът е трудоемък и е невъзможно да се избягват грешки, което води до дефектни изделия и трудности при възпроизвеждането и повторяемостта на модела. Проектът включва закупуване на автоматична машина за поставяне на перли, звезди и рапиди, което ще осигури отличното постоянно качество на всеки детайл и намаляване на брака. Предвидено е закупуване на фотодигитайзер с изключително висока точност и обхват на заснемане, който служи за автоматизирано въвеждане на кройките в CAD/CAM системата, където след това се размножават в различни номера, подреждат се в капак за настилки преминават в кроялен участък. В момента контурите на кройките се въвеждат ръчно. Чрез осигуряването на фотодигитайзер ще се изолира фактора „човешка грешка” и ще се намали значително времето за извършване на тази операция, съответно ще се задоволят изискванията на клиента за качество и прецизност. Предвиденият за закупуване плотер ще осигури оптимизиране на процеса размножаване/принтиране на кройките, благодарение на изключително високата си скорост на чертане- до 140 кв.м/ч, а също така и размера на който може да печата-2250мм. При наличното в момента оборудване кройките се принтират с 75 кв.м/ч, а максималната ширина на печат е 1800мм. Тази инвестиция ще обезпечи бързината на размножаването на кройките и ще даде възможност на дружеството да поема по-големи поръчки и да гарантира качественото им изпълнение в срок. Предвидените за закупуване автоматични шевни машини, разполагащи с модерни функционални и технически характеристики/клема за задържане на конеца в началото на шева, автоматично отрязване на конците, програмируеми затяжки в началото и края на шева и т.н/ ще заменят налични механични шевни машини и ще гарантират бързина и прецизност при ушиването на облеклата, както и намаляване на брака на дефектни изделия. Етапи на изпълнение на дейността: 1.Изготвяне на техническа спецификация /1-ви м./ 2.Подготовка и провеждане на процедура „избор с публична покана“ избор на изпълнител по реда на ЗУСЕСИФ /1-3- ти м/; 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация с приемо-предавателни протоколи, без забележки /4-6 ти м./, Contracted Amount: 98 960.00 , Reported Amount: 98 960.00
  • Activity: Информиране и публичност: Успешното реализиране предвидените по проекта мерки за информация и комуникация е насочено към постигане на следните цели: - повишаване обществената осведоменост и прозрачността по отношение на финансирането на проекта от ЕС; - информиране на широката общественост за ролята, която играе Европейският съюз съвместно с държавите-членки при отпускането на помощта и за резултатите от нея; - гарантиране прозрачността в процеса на усвояване на европейските фондове и изпълнението на финансираните проекти; - информиране за източника на европейско съфинансиране; „Юнона-Катя Генева“ ЕООД ще предприеме всички необходими действия за популяризиране на получената безвъзмездна финансова помощ в съответствие с клаузите на подписания административен договор, при стриктно спазване на изискванията посочени в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“, изготвен съгласно Регламент /ЕС/№ 1303/2013. Всички документи и материали, свързани с проектните дейности, ще бъдат съобразени с техническите изисквания за визуализация на проекта и изготвени съгласно Наръчника и в съответствие с Регламент за изпълнение /ЕС/ №821/2014, отнасящ се до използването на емблемата на ЕС, графичния дизайн на общото лого на програмния период 2014-2020, слогъна „Една посока-много възможности“и правилата за визуална идентичност. При всички мерки за информация и комуникация и визуализация на проекта, предприети от „Юнона-Катя Генева“ ЕООД, изрично ще бъде указано предоставеното национално и европейско финансиране. В своите публикации и изготвени информационни материали кандидат-бенефициентът се задължава да предприеме подходящи мерки, за да информира обществеността за предназначението на отпуснатата ЕС безвъзмездна финансова помощ, максималния размер на помощта и дела на безвъзмездната финансова помощ в общия размер на допустимите разходи по проекта. За изпълнението на проектните дейности и постигнатите резултати ще бъдат информирани всички заинтересовани страни и широката общественост, чрез предприемането на следните действия: - Публикации в уеб-сайта на бенефициента на информация за проекта наименование на проекта, № на сключения административен договор за безвъзмездна помощ, цели, срок на изпълнение, очаквани резултати/ и напредъка в реализирането му. Информацията ще бъде актуализирана в съответствие с проектните дейности и планираните мероприятия - Прессъобщение в регионална или национална медия относно началото на проектните дейности и предстояща встъпителна пресконференция -1бр - Встъпителна пресконференция за представяне на проекта на заинтересованите страни и обществеността. Мероприятието ще бъде предварително анонсирано по подходящ начин чрез прессъобщение, публикувано рекламно-информационно каре и на интернет страницата на бенефициента; - Информационна табела, поставена на видно място на изпълнение на проекта – 1бр.; - Информационен банер, който ще се монтира в залата, където ще се провеждат встъпителната и заключителната пресконференции – 1бр.; - Информационни брошури, съдържащи информация за проекта, ще се разпространяват сред потенциални клиенти на иновативния продукт и представители на всички заинтересовани страни – 100 бр.; - Информационни стикери, поставени на подходящо място на повърхността на закупените машини и оборудване – 14 бр. - Прессъобщение в регионална медия за успешно приключване на проектните дейности и относно предстояща заключителна пресконференция за оповестяване резултатите от изпълнението на проекта -1 бр.; - Заключителна пресконференция, на която ще се представят изпълнените дейности и постигнатите конкретни резултати по проекта и предвидените мероприятия за осигуряване на неговата устойчивост; В хода на изпълнение на проектните дейности ще бъдат ползвани подходящо оформени бланки на документи с ясна визуализация и в съответствие с „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“, Contracted Amount: 1 917.99 , Reported Amount: 1 902.50

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: OTC Ltd., Contracted Amount*: 6 440.00 , Reported Amount**: 9 200.00
  • Contractor: TQM-2000 Ltd, Contracted Amount*: 6 650.00 , Reported Amount**: 9 500.00
  • Contractor: BM INTERNATIONAL EOOD, Contracted Amount*: 1 331.75 , Reported Amount**: 1 902.50
  • Contractor: SETASH 2016 EOOD, Contracted Amount*: 69 272.00 , Reported Amount**: 98 960.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 18 387.79 , Reached amount: 18 339.68

Financial Information

Total Project cost 119 877.99 BGN
Grant 83 914.59 BGN
Self amount 35 963.40 BGN
Total actual amounts paid 81 996.25 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения при изпълнението на сключения договор с изпълнител 5.00 1 697.50 727.50 2 425.00 СЕТАШ 2016 ЕООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ново оборудване, допринасящо за въвеждане и спазване на съответствието с изискванията на въведените сертифицирани системи за управление на качеството и околната среда, включващо : 1.Машина за лазерно рязане и гравиране -1бр. 2.Фотодигитайзер-1бр. 3.Плотер-1бр. 4.Автоматична шевна машина-10бр. 5.Пневматична автоматична машина за поставяне на перли и рапиди-1бр., Estimated Amount: 98 960.00
  • Differentiated position 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Машина за лазерно рязане и гравиране -1бр
    Contractor: SETASH 2016 EOOD
    Contract total funded value: 69 272.00
  • Differentiated position 2: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Фотодигитайзер-1бр.
    Contractor: SETASH 2016 EOOD
    Contract total funded value: 69 272.00
  • Differentiated position 3: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Плотер 1 бр.
    Contractor: SETASH 2016 EOOD
    Contract total funded value: 69 272.00
  • Differentiated position 4: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ., Автоматична шевна машина-10 бр.
    Contractor: SETASH 2016 EOOD
    Contract total funded value: 69 272.00
  • Differentiated position 5: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Пневматична автоматична машина за поставяне на перли и рапиди-1бр. -
    Contractor: SETASH 2016 EOOD
    Contract total funded value: 69 272.00
Procedure 2 Subject to due process: Мерки за информация и комуникация и визуализация на проекта, Estimated Amount: 1 917.99
  • Differentiated position 1: Мерки за информация и комуникация и визуализация на проекта
    Contractor: BM INTERNATIONAL EOOD
    Contract total funded value: 1 331.75
Procedure 3 Subject to due process: Разработването и въвеждането на система за управление на качеството в съответствие с изискванията на стандарт БДС EN ISO 9001:2015 и система за управление на околната среда в съответствие с изискванията на стандарт БДС EN ISO 14001:2015 , Estimated Amount: 9 600.00
  • Differentiated position 1: Разработване и внедряване на система за управление на качеството в съответствие с изискванията на стандарт БДС EN ISO 9001:2015 и разработване на система за управление на околната среда в съответствие с изискванията на стандарт БДС EN ISO 14001:2015
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 4 Subject to due process: Сертифицирането на система за управление на качеството в съответствие с изискванията на стандарт БДС EN ISO 9001:2015 и система за управление на околната среда в съответствие с изискванията на стандарт БДС EN ISO 14001:2015 , Estimated Amount: 9 400.00
  • Differentiated position 1: Сертифицирането на система за управление на качеството в съответствие с изискванията на стандарт БДС EN ISO 9001:2015 и система за управление на околната среда в съответствие с изискванията на стандарт БДС EN ISO 14001:2015
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN