Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.003-0536-C01
Project Name Opportunity for long-term employment at "Prista Fruct" Ltd. for long-term unemployed and inactive people
Beneficiary 202349682 PRISTA FRUCT LTD.
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 10.08.2016
Start Date 10.08.2016
End Date 09.11.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Русе, Русе, гр.Русе

Description

Brief description
Проектното предложение цели разкриването на 5 нови работни места в „Приста Фрукт“ ООД с оглед осигуряването на равен достъп до заетост на една от най-уязвимите групи на пазара на труда: продължително безработни и неактивни лица. Чрез реализирането на предвидените дейности, насочени към осигуряване и гарантиране на дългосрочна заетост, проектът ще допринесе за насърчаване на икономическата и социална активизация на лицата от проектната целева група, за обратното им включване в трудова заетост, както и в крайна сметка за подобряване на качеството им на живот. Проектът следва хоризонталните принципи на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 при изпълнение на всички дейности - подбор, включване в субсидирана заетост, избор на изпълнители, организация и управление. Предвижда се устойчивост на резултатите, като след приключване на финансовата подкрепа за субсидирана заетост „Приста Фрукт“ ООД ще запази минимум 3 от новоразкритите работни места, за което дружеството ще осигури собствен ресурс. Дейностите по проекта са планирани и подбрани така, че в най-пълна степен да допринесат за постигане на проектните цели. Очакваните резултати са измерими и са средство за постигане на заложените в проектното предложение индикатори. В изпълнение на принципа за добро финансово управление през всички етапи на проекта ще бъдат осъществявани постоянен контрол, мониторинг и отчетност.
Activities
  • Activity: Организация, управление, вътрешен контрол и отчетност на проекта: Управлението на проекта има за цел изпълнението на одобреното проектно предложение в съответствие със сключения договор за безвъзмездна финансова помощ (ДБФП) и Ръководството на бенефициента за изпълнение и управление на проекти по процедура BG05M9OP001 – 1.003 „Ново работно място 2015“. Дейността ще започне с влизането в сила на ДБФП - със сформирането на екип за управление и ще продължи с ефективното управление от страна на екипа на всички дейности по проекта - до представяне и одобрение на финалния доклад за изпълнение на дейностите по проекта. Екипът ще се състои от ръководител, координатор и счетоводител. Целите и задачите на екипа ще бъдат: - да организира и гарантира провеждането на всички заложени по проекта дейности в предвидените срокове: логистика, наблюдение, контрол и вътрешен мониторинг, съставяне и съхраняване на документацията, финансово и техническо отчитане; - да изготви и следи за спазването на план-графика на проекта; - да се фокусира върху нуждите и спецификата на проектната специфична целева група, така че предложенията за работа да достигнат именно до представителите на тези групи; - да извърши подбора по най-удачния за целите на проекта начин; - да селектира подходящите за длъжностите кандидати; - да изготви необходимата документация за сключване на трудови правоотношения; - да разпише детайлни длъжностни характеристики; - да организира и проведе надлежните процедури за избор на всички изпълнители по проекта; - да подготви сключването на договорите за доставка и да създаде условия за изпълнението им; - да организира застраховането на закупеното по проекта оборудване; - да организира популяризирането и визуализирането на целите, резултатите и източниците на финансиране на проекта; - да изготвя и поддържа изрядна документация за отчитане на разходите по проекта, вкл. чрез отразяването им в отделни счетоводни аналитични сметки или в отделна счетоводна система; - да съставя и представя пред Управляващия орган междинни и финални доклади, финансови отчети и искания за плащане, съгласно одобрени от УО образци; - да комуникира и координира проектните дейности с УО. Отговорностите на ръководителя на проекта са: - Ръководи цялостното реализиране на проектните дейности в съотв. с предвиденото в проектното предложение и със заложените крайни срокове; - Осъществява методологическо ръководство, координация и контрол при изпълнение на дейностите; - Комуникира с останалите експерти, ангажирани с изпълнение на проекта; - Ръководи срещите на екипа; - Изготвя, контролира и подписва междинни и окончателен техн. доклади; - Изготвя и координира провеждане на процедурите за избор на изпълнители по ПМС 118/20.05.2014 г. Осигурена ще бъде адекватната счетоводна следа на направените по проекта разходи, ще се поддържа достъпна за УО пълна информация за всички аспекти на изпълнението на проектните дейности, ще се прилагат надлежни разходооправдателни документи за извършените по проекта плащания. Екипът ще изпълнява дейността при стриктно съблюдаване на разпоредбите на европейското и национално законодателство, включително всички указания на Управляващия орган, като осигурява принципа на доброто финансово управление в съответствие с чл. 30 на Регламент (ЕС, ЕВРАТОМ) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета от 25.10.2012 г. , Contracted Amount: 6 720.00 , Reported Amount: 6 647.10
  • Activity: Извършване на подбор на подходящите за новоразкритите длъжности безработни и неактивни лица: В рамките на тази дейност ще бъде извършен подбор на подходящите кандидати, представители на специфичната категория от целевата група - продължително безработни и неактивни лица, за заемане на следните длъжности, попадащи в обхвата на единични групи професии от 2 до 9 клас от НКПД 2011 г.: - "счетоводител" с код по НКПД 24116004 - 1 лице; - "шофьор, лекотоварен автомобил" с код по НКПД 83222006 - 1 лице; - "докер" с код по НКПД 93330001 - 2 лица; - "общ работник" с код по НКПД 96220001 - 1 лице. Целта на подбора е да бъдат идентифицирани представителите на проектната специфична категория безработни и неактивни лица и в операцията да бъдат включени тези от тях, които са най-подходящи за новоразкритите длъжности. Подборът ще се осъществи от работодателя, съвместно с ръководителя на проекта, който притежава многогодишен опит в сферата на набирането и управление на персонал. Селекцията ще включва следните етапи: 1. Изготвяне на стратегия за подбор и на информационни канали с оглед особеностите на специфичната категория на целевата група по процедурата. 2. Подготовка на обяви за работа и довеждането им до знанието на представители на специфичната категория на целевата група по процедурата; 2. Провеждане на интервюта и селекция на подходящите за позициите кандидати; 3. Подготовка на длъжностни характеристики и трудови договори. Подборът ще протече при съблюдаване на хоризонталните принципи на ОП „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на субсидирана заетост за срок от 12 месеца : Дейността е задължителна по процедурата, като се предвижда резултатите от нея да бъдат измерими и пряко насочени към постигане на една от целите на проекта - осигуряване на заетост на 5 безработни и неактивни лица, 80 % от които попадат в специфичната категория на продължително безработните и неактивни лица. Предвижда се дейността да стартира с разписването и утвърждаването на ново щатно разписание, в което са включени новоразкритите длъжности. След приключване на подбора в "Приста Фрукт" ООД ще бъдат наети на трудово правоотношение 5 безработни и неактивни лица за срок от 12 месеца на следите длъжности: - "счетоводител" с код по НКПД 24116004 - 1 лице; - "шофьор, лекотоварен автомобил" с код по НКПД 83222006 - 1 лице; - "докер" с код по НКПД 93330001 - 2 лица; - "общ работник" с код по НКПД 96220001 - 1 лице. С всеки краен бенефициент по проекта ще бъде сключен трудов договор (ТД), като трудовите и осигурителните отношения на наетите в рамките на проекта лица ще бъдат уредени съгласно КТ, КСО, ЗЗБУТ и действащите подзаконови нормативни актове в РБ. С едното от наетите на длъжността "докер" лица, ще бъде сключен договор за работа на половин работен ден. Изготвяни ще бъдат длъжностни характеристики към всеки ТД с детайлно описание на задълженията и отговорностите на наетите по проекта лица. Проведено от работодателя ще бъде вътрешно обучение на място на представителите на целевата група за запознаване с условията и изискванията на работата, за работа с клиентите и пр. Оказана ще бъде пълна подкрепа на наетите в процеса на адаптирането им към трудовите задължения. Предвижда се наемането да започне през втори проектен месец. Целта е всички трудови договори за бъдат сключени в рамките на втори и трети проектен месец С оглед гарантиране на устойчивост, „Приста Фрукт" ООД се задължава да запази минимум 3 работни места, декларирани в Писмото за намерение, подадено с проектното предложение, за период от минимум 12 месеца след приключване на дейностите по проекта. Дейността ще се осъществи съгласно Насоките за кандидатстване по процедура на подбор на проекти BG05M9OP001-1.003 „НОВО РАБОТНО МЯСТО 2015“ и Ръководството на бенефициента за изпълнение и управление на проекти по процедура , Contracted Amount: 39 509.64 , Reported Amount: 39 751.86
  • Activity: Закупуване и застраховане на материални активи, необходими за създаване на новите работни места: С оглед минималната материална обезпеченост, необходима за разкриване на новите работни места, се предвижда закупуване на техническо оборудване, 1 бр. МПС, както и на работно облекло. За разкриване на работното място на един счетоводител е необходимо закупуването на: - 1 бр. компютър и 1 бр. монитор. За разкриване на работното място на двама докери и един общ работник е необходимо закупуването на: - 1 бр. стандартна палетна количка с товароподемност мин. 2 500 кг. и - 1 бр. палетна количка със спирачка и товароподемност мин. 2 500 кг. Трудовите задължения на докерите и общия работник ще са основно свързани с товаренето, претоварването и разтоварването на тежки палети стока - по няколко пъти на ден всеки ден. Немислимо е това да се случва на ръка, поради което, за разкриване на техните работни места работодателят следва да осигури минимални съвременни условия за работа. За разкриване на работното място на "шофьор, лекотоварен автомобил" е предвидено закупуването на: - 1 бр. лекотоварно МПС, което следва да има характеристики, които да отговорят на спецификите на конкретното работно място: да разполага с две места и товарна част, товароносимост мин. 600 кг. и климатик. Работното място на шофьор се разкрива с оглед възникналата през 2015 г. нужда от ежедневно транспортиране на плодове и зеленчуци измежду търговските обекти, които "Приста Фрукт" ООД снабдява в гр. Русе и околността. Поради особеностите на дейността и за да не се правят излишни курсове (принцип на ресурсна ефективност) необходимо е автомобилът да разполага с достатъчно голяма товароносимост и вместимост. В същото време, превозът на бързоразвалящи се стоки - плодове и зеленчуци, изисква транспортното средство да бъде снабдено с климатик. С оглед принципа на еколог. устойчивост и ресурсна ефективност, закупеното МПС ще отговаря на еколог. норми по стандарт Евро 5 или по-нов и ще бъде снабдено с катализатор на отработените газове. Поради естеството на работа - целогодишно, основно на открито в складовата база на дружеството и не рядко при лоши метеорологични условия, за наетите по проекта лица ще бъдат закупени: - 4 бр. пълни комплекта работно облекло, всеки от които включва: гащеризон, тениска, яке и зимна шуба - за двамата докери, общия работник и шофьора; - 1 бр. зимна шуба и 1 бр. яке - за счетоводителя, който също ще работи в склада на дружеството, включително на открито - при работа с клиенти, издаване на фактури, разплащания и пр.; - 5 чифта работни обувки - по един за всяко наето лице. Дейността по закупуване на необходимите материални активи ще започне с подготовката за избор на изпълнители за доставка на описаните активи, ще премине през съответните процедури за избор на изпълнители и в последствие ще завърши със сключване на договори за доставка и със самата доставка. Функцията, предназначението и собствеността на придобитите ДМА ще бъде запазена за срок не по-кратък от 5 години от датата на одобрение на окончателния доклад, без прекъсване. , Contracted Amount: 20 350.60 , Reported Amount: 20 049.77
  • Activity: Осигуряване на публичност на дейностите по проекта: Предвидените по проекта дейности за информация и комуникация се основават на изискванията на Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Европейската комисия относно начина и реда на изпълнение на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета и са в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., публикуван на интернет страницата на УО. Дейността се предвижда, за да се постигне максимална прозрачност и публичност при изпълнението на проекта. Информираността за развитието на проекта и представяне на извършваните дейности са необходимо условие за запознаване на общността с постигнатите резултати и връзката им с поставените цели. Дейността ще бъде извършена при стриктно спазване на правилата за съдържание, технически параметри, размер, шрифт и цветове на логата, съотношение и пр., съгласно цитираните по-горе регламенти и Наръчника на бенефициента. Дейността включва следните етапи: 1. Избор на изпълнител за изработване на информационните материали; 2. Сключване на договор с изпълнителя; 3. Доставка на материалите; 4. Осигуряване на публичност чрез разпространение на информационните материали сред най-широк кръг от клиенти и контрагенти на бенефициента., Contracted Amount: 1 305.00 , Reported Amount: 1 285.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: CANDEX, Contracted Amount*: 810.00 , Reported Amount**: 810.00
  • Contractor: DIKAVA-M LTD, Contracted Amount*: 950.00 , Reported Amount**: 791.68
  • Contractor: Liv-Ins, Contracted Amount*: 859.50 , Reported Amount**: 859.50
  • Contractor: BULTEX 99 ltd., Contracted Amount*: 688.59 , Reported Amount**: 688.59
  • Contractor: ALT Company Ltd., Contracted Amount*: 3 570.00 , Reported Amount**: 3 528.00
  • Contractor: Veronika, Contracted Amount*: 3 150.00 , Reported Amount**: 2 934.96
  • Contractor: Cult Design Center Ltd., Contracted Amount*: 1 285.00 , Reported Amount**: 1 285.00
  • Contractor: STIBIS Ltd., Contracted Amount*: 16 900.00 , Reported Amount**: 16 900.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 3.00 , Reached amount: 3.00
Indicator 2 Безработни и неактивни участници, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 5.00 , Reached amount: 5.00

Financial Information

Total Project cost 67 885.24 BGN
Grant 67 885.24 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 67 072.47 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Съобщение за набиране на ценови предложения за избор на изпълнител за доставка на 2 бр. палетни колички по дейност "Закупуване и застраховане на материални активи, необходими за създаване на новите работни места" по проект BG05M9OP001-1.003-0536-С01 по процедура „Ново работно място 2015”, Estimated Amount: 810.00
  • Differentiated position 1: Доставка на палетни колички
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Съобщение за набиране на ценови предложения за избор на изпълнител за доставка на комютър и монитор по дейност "Закупуване и застраховане на материални активи, необходими за създаване на новите работни места" по проект BG05M9OP001-1.003-0536-С01 по процедура „Ново работно място 2015”, Estimated Amount: 1 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на компютър и монитор
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 3 Subject to due process: Съобщение за набиране на ценови предложения за избор на изпълнител за доставка на МПС по дейност "Закупуване и застраховане на материални активи, необходими за създаване на новите работни места" по проект BG05M9OP001-1.003-0536-С01 по процедура „Ново работно място 2015”, Estimated Amount: 16 900.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за доставка на МПС
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 4 Subject to due process: Съобщение за набиране на ценови предложения за избор на изпълнител за доставка на работно облекло по дейност "Закупуване и застраховане на материални активи, необходими за създаване на новите работни места" по проект BG05M9OP001-1.003-0536-С01 по процедура „Ново работно място 2015”, Estimated Amount: 690.00
  • Differentiated position 1: Доставка на работно облекло
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 5 Subject to due process: Съобщение за набиране на ценови предложения за избор на изпълнител за застраховане на новозакупено по проекта МПС по дейност "Закупуване и застраховане на материални активи, необходими за създаване на новите работни места" по проект BG05M9OP001-1.003-0536-С01 по процедура „Ново работно място 2015”, Estimated Amount: 950.60
  • Differentiated position 1: Сключване на застраховка „Пълно автокаско“
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 6 Subject to due process: Съобщение за набиране на ценови предложения за избор на изпълнител на дейност "Организация и управление на дейностите по проекта" по проект BG05M9OP001-1.003-0536-С01 по процедура „Ново работно място 2015”, Estimated Amount: 3 570.00
  • Differentiated position 1: Услуга по организация и управление - избор на координатор
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Услуга по организация и управление - избор на счетоводител
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 7 Subject to due process: Съобщение за набиране на ценови предложения, съгласно чл. 2, ал. 7 от ПМС № 160/01.07.2016 г. за извършване на услуги по информиране и публичност по проект BG05M9OP001-1.003-0536-С01 по процедура „Ново работно място 2015”, Estimated Amount: 1 305.00
  • Differentiated position 1: Извършване на услуги по информиране и публичност
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN