Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The purpose of this project proposal is to reduce the amount of municipal waste disposed of by the municipality of Cherven bryag by providing prevention and preparation for the reuse of household waste. The project envisages the implementation of activities for the construction of a demonstration site - a place for receiving, repairing when necessary and handing over new use of belongings and materials by the residents of the municipality. The capacity of the site is determined on the basis of a prepared analysis of the morphological composition of municipal waste generated on the territory of Cherven Bryag municipality and on the basis of the forecasts for generated waste (with a detailed mass balance). This project proposal takes into account the attitudes of the population of Cherven bryag municipality towards the separate collection of municipal waste, as well as the level of awareness of the population to prevent the generation of municipal waste, to the preparation for re-use and to the separate collection of municipal waste with subsequent recycling. As a result, implementation will reduce the environmental impact of waste generated, improve resource efficiency and stimulate waste management investments.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подготовка: Дейността включва подготовка на Обосновка за демонстрационен проект – Приложение 6. Бяха проучени редица проекти в областта на повторната употреба и подготовката за повторна употреба на стоки, включително от публични източници, които включват нови мерки и управленски подходи в областта на управлението на битовите отпадъци, като в крайна сметка се открои един конкретен проект. 19 154.00 19 154.00
Изпълнение на демонстрационен проект: Дейността включва следните под-дейности: 1. Подготовка на помещения за обособяване на общински център за намаляване на битовите отпадъци Адаптирането на недвижимия имот за изпълнение на демонстрационния проект предвижда извършването на подготвителни дейности и извършване на строително - монтажти работи. За целите на проекта, строителството ще бъде изпълнено чрез реализирането на следните три поддейности: - изготвяне на инвестиционен проект "фаза работен" и издаване на разрешително за строеж; - реализиране на строително монтажни работи - 150 кв.м. - извършване на консултански услуги, свързани с упражняване на строителен надзор при изпълнение на строителството и авторски надзор. 2. Доставка на оборудване за центъра За пълноценното функциониране на общинския център ще бъде извършена доставка на следните активи: актив брой Eкстрактор за почистване на настилки 1 Етикетен принтер 1 Каса с капак 100 Климатици 3 Количка с комплект инструменти 2 Компютър 1 Машина за химически чистене 1 Метален стелаж 50 Платформена везна 1 Платформена везна - малка 1 Принтер 1 Професионална пералня 1 Професионална сушилня 1 Работна маса 2 Свободностояща миялна машина 1 Транспалетна количка 1 Шевна машина 1 3. Наемане на персонал на центъра За целите на успешното функциониране и изпълнение на предвидените задачи на центъра, има необходимост от осигуряването на човешки ресурси за изпълнение на следните дейности: • Двама души, персонал зает в приемането, сортирането и етикирането на приетите отпадъци от домакинствата - домакински уреди, мебели, текстил, съдове за съхранение на храна/хранен, играчки, книги и др. подобни. • Един дърводелец – за осъществяване на ремонт и подготовка за повторна употреба на мебели • Един електротехник – за осъществяване на ремонт на домакински уреди • Един шивач – за осъществяване на ремонт и поправка на текстилни материали • Един служител за сортиране, пране и подготовка за повторна употреба. 4. Създаване на електронна платформа за проследяване на количеството и вида на приетите битови отпадъци и подготовката им за повторна употреба Целта на софтуера е да улесни проследяването на количеството и вида на приетите битови отпадъци в общинския център, като се въведе необходимата информация за всеки отделен артикул по предварително зададени параметри. По този начин ще се улесни работата на служителите и съответно ще се прецизира анализа на информацията за отделните потоци. Ще бъдат разработени различни модули, инструменти и функции, които да служат не само за отчитане работата на центъра, а и отчитане на индикаторите по проекта. 5. Създаване на Вътрешен модел за управление на потоците с оперативни процедури за приемане и оценка на входящите материали и правила за работа. Прилагането на модела с кодифицирани процедури и подкрепено с инструменти за управление позволява по-добра организация на логистиката, която води до по-ефективно предлагане на пазара на дребно. Работата ще е организирана в съответствие с модела, който съдържа процедурите, които трябва да се изпълняват за прилагането на модела на всички негови етапи: прихващане, оценка, подготовка за повторна употреба, състав на партиди, продажба на стоки, идващи от потока от дарения - за целта на повторна употреба - или от градския поток твърди отпадъци - за целите на подготовката за повторна употреба. 312 001.71 268 711.67
Кампании за популяризиране на резултатите от проекта: Общата цел на дейностите за популяризиране на проекта е да се повиши осведомеността на различни нива относно повторната употреба и подготовката за повторна употреба като възможности за предотвратяване / намаляване на отпадъците и по-устойчиво екологично поведение. Събитията за разпространение на резултатите са планирани за различни целеви групи, например администрации, технически оператори, граждани и т.н., и съответно ще са адаптирани за всяка от тях. Планира се организиране на Регионален семинар с останалите участници в регионалното сдружение за управление на отпадъците за възможностите и бариерите в развитието на дейностите за повторна употреба и конкретно според модела на проекта. Събитията ще са насочени и към гражданите с цел повишаване на осведомеността им относно възможностите за повторна употреба и устойчивото поведение на потреблението. Дейността включва следните мерки: Описание брой Изработка на Графично портфолио с визуална идентичност на проекта 1 Дизайн и Изработка на Информационни материали - плакати 100 Дизайн и Изработка на Информационни материали - флаери 3 000 Дизайн и Изработка на Ръководство за повторна употреба 6 000 Дизайн и Изработка на Материал за разпространение Еко торби за участниците 6 000 Организиране и провеждане на Събития за популяризиране на центъра, екологично образование и насърчаване на повторна употреба и забавления за участниците 1 Планиране и изпълнение на Регионален семинар с останалите участници в регионалното сдружение за управление на отпадъците - еднодневно събитие 1 77 220.00 75 900.00
Организация и управление: Организация и упраление на проекта : Община Червен бряг по настоящия проект е пряко отговорна за управлението на проекта и осигуряване качественото изпълнение на заложените дейности. Общината ще предвиди достатъчно механизми за вътрешна оценка и контрол, както и за мониторинг на напредъка и предприемането на корективни мерки при необходимост. За безпроблемното изпълнение и координация по проекта е необходимо създаване на екип, който ще извърши организацията и управлението. При създаването на екипа няма да се допусне смесване и препокриване на функциите и задачите между отделните членове на екипа за управление. За изпълнението на проекта се определя екип за управление, включващ ръководител на екипа и членове. Членовете на екипа за управление на проекта ще покриват функциите по подготовка на документите необходими за извършване на плащания и за верификация на разходите, мониторинг и докладване, изпълнение на мерки за информация и комуникация, подготовка на документи, анализи и договори, за спазване на правилата за държавните помощи, съхранение на документите по проекта, както и функции по координация на дейностите по проекта. Членовете на сформирания екип ще са експерти с опит и квалификация: Ръководител проект; счетоводител; координатор ; Експерт комуникации. За всеки един член на екипа след стартиране на проекта ще бъдат разработени длъжностни характеристики с ясно разписани отговорности и задължения.. В хода на реализация на отделните етапи, насочени към наблюдение и оценка на дейностите по проекта ще бъдат изпълнени следните дейности: Дейности за координацията за изпълнение на задачите на проекта, седмични срещи на екипа; Месечни отчети за нуждите на изпълнението и актуализация за механизмите и организационната схема на изпълнението на проекта; Междинни доклади за разходите, осигуряване на изпълнението на проекта; Подготвените месечните отчети ще бъдат обобщени, за целите на изготвянето на окончателния доклад за проекта. 51 000.00 38 425.32
Информация и комуникация : Публичността на проекта ще се осъществява съгласно Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013г. Всички, предвидени за изпълнение елементи, ще бъдат съобразени с техническите характеристики заложени в Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020г., в съответствие с Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014. Доброто взаимодействие със средствата за масова информация и осигуряването на пълна информираност и максимална публичност са гаранция за качественото и прозрачно изпълнение на проекта от страна на бенефициента. Настоящата дейност по информация и комуникация ще гарантира прозрачност при разходването на средствата и максимална информираност на обществеността за финансирането. Ще се осведомяват всички заинтересовани страни за идеята, целите на проекта, етапите на реализация, постижения и отчет за правилното разходване на средствата. Дейността ще се изпълнява, съгласно предварително разработен план за информация и публичност. При всички мерки за информация и комуникация, които ще се предприемат изрично ще се указва, че финансирането е от фондовете на Европейския съюз чрез поставяне на емблемата на ЕС, упоменаване на ЕФРР, както и общото лого на програмен период 2014-2020 г. През време на осъществяване на проекта община Червен бряг ще информира обществеността за получената от фонда подкрепа, като в сайта на общината задължително ще се публикува информация относно описание на проекта, неговите цели и резултати, като отрази финансовата подкрепа на ЕС. В рамките на два дни от датата на сключване на АДБФП община Червен бряг ще публикува на своята интернет-страница материал за одобрения за финансиране проект, като информацията ще бъде съобразена с изискванията на единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Информационната кампания ще се разгърне по следните основни линии: визуализация; информационни събития и информационни материали. Дейностите по информация и комуникация включват: Провеждане на начална и заключителна пресконференция. При започване на строително – монтажните дейности ще се състои официална церемония „първа копка“, а при пускане на обекта в експлоатация – официално откриване. На официалните церемонии ще бъдат поканени представители на местната власт от съседни общини, еколози, медии, представители на обществеността. На подходящо място при провеждането на събитията и церемониите ще бъде поставен информационен банер с информация по проекта, както и поставени знамената на ЕС и Р България. В интернет сайта на община Червен бряг ще има секция „За проекта“, където регулярно ще се качва информация за хода на проекта. Интернет страницата ще е полезна като средство за информираност и справки, както за тези, които ще присъстват на събитията, така и за медиите и всички заинтересовани страни. За времето, през което ще се извършват строително – монтажните дейности на строителната площадка ще бъде поставен временен билборд, а след официалното откриване на обекта – ще се монтира постоянна табела. В рамките на проекта ще бъдат изработени и следните материали: Информационна брошура за проекта - 500бр.; Промоционални чадъри - 50 бр.; папки – 100 бр.; химикалки – 100 бр.; флаш памет - 50бр.; стикери – 370 бр.. В регионалната преса ще бъдат направени 4 публикации , а в националните медии – една публикация при официалното откриване на инсталацията. Задължение на експерт комуникация е да контролира изпълнението на договора за информация и комуникация. 3 000.00 2 262.23

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).