Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 969 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The subject of this project proposal is the reclamation of landfill in the municipality of Sapareva Banya, subject of a procedure of infringement of EU law under Case C-145/14. There is a municipal landfill for non-hazardous waste on the territory of Sapareva Banya Municipality, which does not meet the regulatory requirements and is subject of enforcement of the decision of the Court of the European Union of 16 July 2015. In connection with the above, it is necessary to carry out technical reclamation of the landfill. The objective of this project proposal is to carry out technical recultivation of the landfill for non-hazardous waste of the Municipality of Sapareva Banya with a view to fulfilling the obligations of the Republic of Bulgaria under the procedure of infringement of EU law in relation to decision of the EU Court of 16.07.2015 under Case C-145/14. As a result of the implementation of the project, a technical recultivation of the landfill for non-hazardous waste in the municipality of Sapareva Banya, subject of a procedure of infringement of EU law, will be carried out in connection with the decision of the EU Court of 16.07.2015 under case C- 145/14. The target group of the project proposal includes the residents and guests of Sapareva Banya Municipality. The main activities within the project include: activities related to the preparation of the project proposal; activities (incl. construction works) related to the implementation of technical reclamation of the landfill; construction and design supervision activities; preparation of procurement documents; organization and management; information and publicity.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Подготовка и изпълнение на проект за техническа рекултивация на депо за неопасни отпадъци в община Сапарева баня, предмет на процедура по нарушение на правото на ЕС във връзка с постановеното Решение на Съда на Европейския съюз от 16.07.2015 г. по дело С-145/14: В рамките на дейността са включени следните под-дейности: 1. Под-дейност 1.1 - Изготвяне на работен инвестиционен проект по реда на Закона за устрйтвото на територията. В рамките на под-дейност 1.1 е изготвен работен проект по реда на ЗУТ за „Закр.и рекулт.на общ.депо за битови отпадъци на терит.на общ.Сaпарева баня в ПИ с идент.65365.26.123, обл.Кюстендил, общ.Сапарева баня, гр. Сапарева баня“. РП е изготвен по договор № 33 от 05.01.2018 г. между общ. Сапарева баня и "Адвайзърс" ЕООД. РП включва сл.части: Геодезия, Геология, Техническа рекултивация, Биологична рекултивация, Контрол и мониторинг, ПБ и КСС. Проектът е предаден с ППП от 02.07.2019 г. Разходите за изготвяне на РП в рамките на под-дейност 1.1 не са вкл.в бюджета на проекта и са за сметка на общ.Сапарева баня. 2. Под-дейност 1.2 - Преработка на работен инвестиционен проект по чл.154, ал.2, т.5 от ЗУТ. Във връзка с получени забележки в хода на оценката на настоящето проектно предложение, е сключен договор № 22 от 27.02.2020 г. за преработка на работния проект по чл.154, ал.2, т.5 от ЗУТ. В рамките на договора е извършена преработка на РП, с оглед отразяване на получените коментари и забележки. Изработеният проект по договор № 22 от 27.02.2020 г. е преработка по чл.154, ал.2, т.5 от ЗУТ. 3. Под-дейност 1.3 - Изготвяне на необх.документи и провеждане на необх.съгл.процедури във връзка с изпълнението на инвестиционния проект. В рамките на под-дейност 1.3 е предвидено изготвянето на необх.документи и провеждането на необх.съгл.процедури във връзка с последващото изпълнение на проекта, вкл. преценяване на необх.от ОВОС; оценка за съотв.от РЗИ със здравно-хигиенните норми; оценка за съотв.с нормите на пож.безопасност; изп.на процедурите съг.чл. 18, ал. 2, т. 1 и чл. 19, ал. 1 и 3 от ППЗОЗЗ. 4. Под-дейност 1.4 - Осъществяване на оценка на съответствието на инвестиционния проект със съществуващите изисквания към строежите. В рамките на под-дейност 1.4 е предвидено изготвяне на компл.доклад за оцeнка на съответствието на инвест.проект по см.на чл. 142, ал. 6 от ЗУТ. Под-дейността е изпълнена по Договор от 10.01.2020 г. между община Сапарева баня и "Технострой Инвестконсулт" ЕООД. 5. Под-дейност 1.5 - Осъществяване на авторски надзор на изпълнението на проекта. В рамките на под-дейност 1.5 се предвижда осъщ.на авторския надзор по време на изпълн.на СМР в съотв.с изискв.на чл.162 от ЗУТ, вкл.: Присъствие при съст. на задълж. актове и протоколи по време на строит.; Наблюдение на изп. на строежа по време на целия период на СМР за сп. на предп. на проектанта за точно изп.на изработения от него проект от страна на вс. уч. в строителството; Израб. и съгл.на промени в проектн. докум., при необх., по искане на Възложителя и/или по предл. на строителния надзор и др.; Заверка на екз.докум. за строежа след изп.на обекта. 6. Под-дейност 1.6 - Осъществяване на строителен надзор на изпълнението на проекта. В рамките на под-дейност 1.6 се предвижда осъщ.на независим строителен надзор на изп.на СМР, вкл.: СН по време на строителството в съотв.с изискв.на чл. 168 от ЗУТ и подз.норм.актове; Коорд.на строителния процес до въвеждането на строежа в експл. и управление на изпъл.на строежа; Дейност на коорд. по безопасност и здраве в етапа на СМР; Контрол на влаганите стр.продукти и на извършените СМР; СН по време на отстр.на проявени скрити дефекти през гаранц.срокове; Съст.на Оконч.доклад за въвеждане на строежа в експл.по по чл. 168, ал. 6 от ЗУТ; Изг.на техн.паспорт за строежа, съгл.чл. 176 а от ЗУТ и Наредба № 5 от 28.12.2006 г. за техн.паспорти на строежите; След подп.на Конст.акт за уст.годността за приемане на строежа (обр. 15), контрол върху геод.заснемане на обекта и отр.на резултата от засн.в кад.карта, изг.на докум.за изд.на Удост.за изпълнено задълж.по Закона за кадастъра и имотния регистър и съдействие на Възложителя за получ.на разр.за ползване съгл.чл. 177 от ЗУТ; Изг.на период.доклади за отч.хода на изп.на договора и на СМР. 44 214.29 43 714.29
Дейност 2: Техническа рекултивация на депо за неопасни отпадъци в община Сапарева баня, предмет на процедура по нарушение на правото на ЕС във връзка с постановеното Решение на Съда на Европейския съюз от 16.07.2015 г. по дело С-145/14: В рамките на дейността се извършва техническа рекултивация на депо за неопасни отпадъци в община Сапарева баня, предмет на процедура по нарушение на правото на ЕС във връзка с постановеното Решение на Съда на Европейския съюз от 16.07.2015 г. по дело С-145/14. Общинското депо за ТБО на община Сапарева баня се намира в поземлен имот (ПИ) с идентификатор 65365.26.123, област Кюстендил, община Сапарева баня, гр. Сапарева баня - вид собств. общинска публична, вид територия земеделска, НТП Депо за битови отпадъци (сметище), площ 13 453 кв.м. Обемът на депонираните отпадъци на депото е 61 404 м3. В хода на изпълнението на СМР по рекултивация на депото са установени обстоятелства, които наложиха промяна по чл. 154 от ЗУТ в работния проект, а именно: Установена е липса на техническа възможност за фундиране и изграждане на подпорната стена и обезпечаване на нейната безопасна експлоатация, с оглед на което е прието решение тя да отпадне като конструктивен елемент, като депото се преоткосира по северната си страна и откоса стигне до границите на отредения имот; Установено е наличието на допълнителни количества натрупани отпадъци в ПИ 65365.43.124, който е съседен на отредения за депо имот. След огледи замервания е установено, че допълнителните количества отпадъци се с обем от 5400 m3. Въз основа на установеното е предписано да се направи преработка на проекта за рекултивация на депото за да се осигурят необходимите обеми за предепониране на допълнителните количества отпадъци. Във връзка с горното е извършена промяна по чл. 154 от ЗУТ в Работен проект за „Закриване и рекултивация на общинско депо за битови отпадъци на територията на община Сапарева баня в поземлен имот (ПИ) с идентификатор 65365.26.123, област Кюстендил, община Сапарева баня, гр. Сапарева баня – КОРЕКЦИЯ” и е издадено допълнение към разрешението за строеж. Предвидената промяна обхваща цялото тяло на депото. Поради установяването на слаба основа под подпорна стена в северната част на имота е предвидено тя да отпадне. Това налага промяна на профила на депото по северната страна. Отпада предвидената по проект стоманобетонна подпорна стена. Вместо нея се оформя откос в тази зона на отпадъчното тяло. Откосът на отпадъците се оформя с наклон 1:2.5, за да се гарантира устойчивостта на рекултивираното депо. Оформя се берма с ширина 4.0 m и напречен наклон 2.5%, разположена със 7.0 m по – ниско от нивото на платото. Платото се скъсява с около 8.0 m от севеврния му край. Същевременно за осигуряване на допълнителни обеми за предепониране на отпадъци отпадъчното тяло се разширява с 0.75 m в западна, южна и източна посока. Същевременно се увеличава височината на депото в южния край, което води до увеличаване на наклона на платото на 6.8% и скъсяването му от южната страна. Увеличава се надлъжния наклон на бермите по западната и източната страни на депото. С така преоформеното тяло на депото се осигуряват необходимите обеми за предепониране на допълнително установените количества отпадъци. Пълното описание на Дейност 2 е налично в приложения в раздел "Прикачени документи" файл "Актуализирано описание Дейност 2.docx. 776 753.70 776 440.69
Дейност 3: Организация и управление, мерки за информация и комуникация и подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки: Предв. се разходите за орг. и управл.и инф. и комун. да се възст. по чл. 55, ал. 1, т. 4 от ЗУСЕСИФ (фин. с единна ставка, опр. чрез прилагане на процент към една или няколко категории разходи). С оглед на горното, дейностите за орг. и упр.на проекта, инф. и публ. и подг. на докум. за възл. на общ. поръчки са вкл. в обща дейност „Организация и управление, мерки за инф. и комун. и подг. на докум. за възл. на общ.поръчки“. Организация и управление: Структурата за орг.и упр.на проекта ще включва Екип за управление на проект (ЕУП), съставен от експерти от общ.Сапарева баня и външни експерти. Експертите в ЕУП, които ще бъдат служ.на общината са следните: Ръководител на проект; Координатор на проект; Експерт счетоводител; Експерт управление на отпадъци; Експерт съхранение на документация. Външните експерти са Експерт финансист; Експерт мониторинг и докладване и Експерт юрист. Външните експерти ще бъдат осигурени чрез избор на изпълнител по реда на ЗОП. Необх. от външни експерти се налага с цел гарантиране на адм. капацитет за изпълн. на всички дейности и задачи по проекта. Ключова функция на ЕУП ще бъде контрол върху изп. на договорите за общ. поръчки по проекта. Контролът ще обхваща физ. и фин.изпълнение на всеки договор и ще се осъществява чрез: преглед и одобрение на межд. и оконч. доклади по договорите с изпълнители; 100% докум.проверки на документи, представяни от изпълнителите и проверка за изпълн. на дог.условия за плащане; проверки на място на стр. обект и в офисите на изпълнителите с цел да се удостовери, че предявените разходи, съотв. на действ. физически напредък при изпълнението на поръчката; ad-hoc проверки/посещения на строителната площадка; д) провеждане на периодични срещи относно напредъка при изпълнението на проекта. Ръководителят на проекта ще има обща отговорност за изпълнение на проекта. Всички членове на екипа ще участват в управлението на проекта и ще действат съобразно определените им функции, описани по-долу в т.9. Екип. За изпълнение на дейността ще бъде отделено помещение в сградата на ообщина Сапарева баня. Помещението ще бъде оборудвано със закупените по проекта консумативи и материали, необходими за оперативната работа на екипа. Доставките на консумативи и материали ще се извършат по реда на чл. 20, ал. 4, т. 3 от ЗОП. Информация и комуникация: Целта на дейността е да се осигури повишаване на информираността на населението на община Сапарева баня за ролята и приноса на ЕС за изпълнение на проекта и разходването на средствата, спазвайки хоризонталните принципи за прозрачност и публичност. До 2 дни след сключване на АДБФП ще бъде публикувана информация за проекта на интернет страницата на общината. Дейността ще се изпълнява в съответствие с изискванията за задължителни мерки и за технически характеристики на материалите и продуктите, посочени в Приложение 2 „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ към Националната комуникационна стратегия 2014-2020 г. Дейността ще включва:Изработване и поставяне на билборд - 1 бр.; Орг. на пресконференции - 2 бр., встъпителна и заключителна; Организиране на церемония "Първа копка" 1 бр.; Организиране на церемония "Откриване" - 1 бр.; Израб. на пост.обяснителна табела - 1 бр. Ще бъде надл. събиран и архивиран док. материал за мерките за инф. и комуникации. Подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки: В рамките на тази дейност ще бъде възложена поготовка на документации за възлагане на обществени поръчки за изпълнение на СМР, строителен надзор, осигуряване на външни експерти за ЕУП и изпълнение на мерки за информация и комуникация. Съгл.методология за определяне на единна ставка за фин.на дейности за орг. и упр. на проекти по ОПОС 2014 - 2020 г. за проекти от група със стойност на БФП от 400 001 - 1 000 000 лв., какъвто е настоящият проект, % на единна ставка е 10,00% от преките доп.разходи. Респ.разходите за Дейност 3 са 86 259,28 лева (862 592,88 лева преки допустими разходи х 10,00%). 82 096.80 81 713.29

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).