Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The municipality of Tryavna is looking for the right directions to achieve the main goal in the sustainable management of waste, which will prevent, reduce or limit their harmful effects on human health and the environment. The project envisages technical and biological recultivation of the area, which has damaged structure and soil fertility as a result of long-term accumulation of waste.
The remediation activities will ensure the protection of the atmospheric air and surface water from pollution, protection against the penetration of surface water into the body of the landfill, the cessation of dusting of light fractions of waste, etc. The remediation of the landfill aims to minimize the adverse effects of the accumulated waste on the environment. The planned remediation activities of the existing landfill will ensure: Minimization of construction costs;Atmospheric protection, air and surface water from pollution; Protection against surface water infiltration into the waste body of the landfill; Discontinue dusting of light waste fractions; Registration in the relief of the surrounding terrain of the waste body; Creating conditions for controlling the processes taking place in the body of the landfill and its impact on the environment. The envisaged activities will be implemented in two stages: Stage I. Real reclamation - which is intended to take place:Site preparation and a detail in the heel of waste in the ravine; outflow regulation facility; construction of an upper bearing dike; construction of a lower bearing ditch and on the side of the road; construction of a gas system; waste pre-disposal and vertical planning; technical reclamation - leveling layer, sealing layer, soil soils, humus; facilities. Stage II. The biological reclamation that will be carried out at a later stage. It is envisaged that the reclamation will take place on an area of ​​16729 sq.m. representing PI 81058.374.315, in land. of the village of Chernovrah on the territory of Tryavna.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подготовка и изпълнение : Поддейност 1 Актуализация на изготвени инвестиционни проекти за "Рекултивация на съществуващото депо за отпадъци на община Трявна".Изготвен е инвестиционен проект, одобрен през 2016 год. и издадено разрешение за строеж №22/16.06.2016 год. Предвид изтеклия срок на разрешението за строеж, на 01.07.2019 год. и промяна на първоначално определената площ за рекултивация, съгласно Протокол от 27.11.2019 год. на комисия по ППЗОЗЗ е необходима актуализация на проектите и привеждането им в съответствие с действащата нормативна уредба, за законосъобразно издаване на ново разрешение, възлагане и изпълнение на предвидените дейности. Тази дейност включва актуализиране на всички части на одобрения инвестиционен проект в съответствие с новоопределената площ за рекултивация и настъпилите промени в действащата нормативна уредба. Поддейност 2 Подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки. В обхвата на настоящата дейност ще се изпълни: Подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки в рамките на проекта за "Рекултивация на съществуващото депо за отпадъци на община Трявна", като ще отчита спецификите имащи отношение към предмета на поръчката. Документацията ще е съобразена с действащото към момента на обявяването законодателство. Поддейност 3 Авторски надзор по време на строителството, съгласно ЗУТ. Авторският надзор се упражнява от проектанта на строежа от откриването на строителната площадка до издаването на разрешение за ползване на обекта. По смисъла на ЗУТ, авторският надзор по всички части е задължителен за всички строежи от първа до пета категория включително от проектантите на всички части. За изпълнение на това изискване, Възложителят ще сключи договор с проектанта за упражняване авторски надзор по време на строителството. Целта на този надзор е да следи дали точно се изпълнява инвестиционния проект. Дейността на проектанта при осъществяване на този надзор обезпечава успешното изпълнение на проекта и законосъобразното подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, както и съгласуване на екзекутивите. Поддейност 4. Извършване на Строителен надзор по време на изпълнение на СМР. Строителният надзор се упражнява от консултант за строежите от първа до пета категория, с изключение на обектите по чл. 14, ал. 2 от Закона за Камарата на строителите. Лицето, упражняващо строителен надзор, подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение. За упражняване на строителен надзор е задължително консултантът да притежава лиценз, издаден от министъра на регионалното развитие и благоустройството. Консултантът упражнява строителен надзор въз основа на писмен договор с възложителя. Строителения надзор, носи отговорност за законосъобразно започване на строежа, пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, изпълнение на строежа съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията към строежите по чл. 169, ал. 1, 2 и 3 от Закона за устройство на територията. Осъществява контрол относно спазване на изискванията за ЗБУТ в строителството; След приключване на строително-монтажните работи лицето, упражняващо строителен надзор, изготвя окончателен доклад до Възложителя. Предвидената дейност по строителен надзор на изпълнението на техническа рекултивация на съществуващото депо за отпадъци на община Трявна включва следното: - Строителен надзор по време на строителството в съответствие с изискванията на чл. 168 от ЗУТ и подзаконовите НА - контрол над строителния процес и изготвяне на необходимата документация - от откриването на строителната площадка до издаване на разрешение за ползване (съгл. Наредба 2/31.07.2003).Съблюдаване за извършването на СМР в съответствие с одобрения инвестиционен проект и техническите спецификации; - контрол за качеството на влаганите строителни материали, както и съответствието им с нормите за безопасност и техническите спецификации; 77 480.00 82 065.87
Техническа рекултивация: Тази дейност включва изпълнение на заложените в одобрения инвестиционен проект и издадено разрешение за строеж рекултивационни мероприятия. Рекултивацията включва: 1. Подготвителни работи - предепониране на отпадъци извън границата на депото, доставка и монтаж на габиони: - предепониране на отпадъци - 12525 м3; - габиони за подпорни стени - 1192 броя габиони; 2. Техническа рекултивация и изграждане на подпорни стени - предепониране на отпадъци - 41 013 м3; - изграждане на подпорни стени от габиони - изравнителен пласт – 3255,23 м3; - изолационен пласт – 16276,14 м2; - рекултивационен пласт – 8138 м3; - хумусен пласт – 4882,84,42 м3; - газоулавяща и газоптвеждаща система: линейни дренажи – 403,52 м3; газови кладенци – 1 брой; - охранителни канавки- 1022 м; - мониторинг: изграждане на мониторингови сондажи - 50 м; изграждане на репери за следене на сляганията – 24 броя. 3. Стабилизиране на терена: - заскаляване – 120 м2; - доставка на едър ломен камък – 66,50 м3. Количеството на отпадъците, предвидени за предепониране (53 538 м3) са разпределени както следва: 41 013 м3, разположени на терена от 16 729 м2 е, а останалото количество- 12 525 м3 се намира върху терена от 2 528 м2, извън терена, подлежащ на Техническа рекултивация. Строежът е втора категория, съгласно чл.137,ал.1, т.2 , б.”г” от ЗУТ и чл.4, ал.4, б.”г” от Наредба №1 за номенклатурата на видовете строежи. При изпълнение на дейността, освен същинското строителство, ще се съставят актове и протоколи за изпълнението съгласно изискванията на Наредба №3/31.07.2003 год. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството за въвеждане на строежа в експлоатация. Съгласно представената от проектантите КСС с рекапитулация, след направени уточнения, относно формираното количество на отпадъците за предепониране, разположени извън тялото за рекултивация на депото и тези, намиращи се в границите на терена, подлежащ на техническа рекултивация, общата стойност на СМР по техническа рекултивация, вкл. изграждане на подпорни стени възлиза на 1 013 262, 27 лв. с вкл. ДДС. Тъй като според Насоките за кандидатстване по процедура „Рекултивация на депа за закриване, предмет на процедура по нарушение на правото на ЕС по дело С-145/14”е дадено ограничаващо условие за тази дейност в размер на 55 лв/м2 с ДДС, в т. 5 „Бюджет”от ФК, бюджетно перо 1.1 е заложена стойност в размер на 920 095,00 лв. с вкл ДДС (формирана от площта, подлежаща на техническа рекултивация по проекта 16 729 м2 и стойността на максимално допустимата сума за дейността 55 лв/м2). Разликата между двете суми 93 167,27 лв. с вкл. ДДС (1 013 262, 27 – 920 095,00), ще бъде осигурена от Община Трявна. В КСС са предвидени разходи за подготвителни дейности, свързани с техническата рекултивация, без които проектът не би могло да бъде реализиран, а именно предепониране на отпадъци извън терена за рекултивация и доставка и монтажа на габиони. Тези разходи възлизат на стойност 373 824,75 лв. с вкл. ДДС. Разходите за дейността, включват и допустимия размер на непредвидени разходи от 10% от разходите за СМР по бюджетно перо 1. от т. 5 бюджет от ФК на проекта - 129 391.98 лв. с ДДС. В обхвата на дейността ще бъдат изпълнени работи по „стабилизиране на талвега” в размер на 7035,00 лв.с вкл. ДДС, които ще са изцяло за сметка на Община Трявна. Извършването на тези дейности е от изключителна важност, тъй като това ще укрепи ската и ще предпази от ерозия. В рамките на дейността е включен и разход в размер на 500,00 с ДДС за въвеждане на обекта в експлоатация. 1 524 014.00 1 461 072.90
Организация и управление : Дейността организация и управление стартира веднага след подписването на административния договор за безвъзмездна финансова помощ и продължава през целия период на физическо изпълнение на дейностите по проекта. Предвижда се екипа за управление на проекта да бъде възложен на външен екип. Функциите и отговорностите на екипа са представени подробно по т.9 - Екип, като не е допуснато смесване и припокриване на функциите и задачите както на отделните членове на екип за управление, така и на външните изпълнители по проекта. Предвидената организационна структура на екипа за управление на проекта (ЕУП): включва - Ръководител; - Координатор; - Финансист; - Експерт Контрол договори Екипът по проекта ще осъществява управлението и контрола по изпълнение на дейностите, ще следи за осъществяването на план - графика, правилното разходване на средствата за постигане на проектните цели, ще осъществява връзката с Управляващия орган на програмата, ще осъществява вътрешния мониторинг на проекта и ще съдейства на Управляващия орган на програмата при провежданите мониторинг, ще съдейства при реализация на дейностите по осигуряване на публичност, ще изготвя междинните и финалния технически и финансови отчети на проекта, исканията за авансово, междинни и окончателно плащане, с изготвяне на копия на всички разходооправдателни документи. Чрез екипа за управление на проекта, бенефициентът ще изпълнява указанията на Управляващия орган на програмата, ще комуникира с него и ще може ефективно да изпълни, контролира и отчете заложените дейности. Дейността включва: подготовка и изпращане на документация и писма до УО, избрани изпълнители за извършване заложените дейности по проекта, институции и граждани по всяка една дейност, свързана с изпълнението на проекта; подготовка и изпращане на отговори по евентуални сигнали за нередности; провеждане на процедури за обществени поръчки и сключване на договори с изпълнители; организация и провеждане на дейностите по информация и публичност; осигуряване на архив за съхранение на проектната документация, в съответствие с указанията на УО; извършване на проверки на място на обекта и контрол върху работата на изпълнителите, в т.ч. проверка на актове за действително извършени СМР, преди тяхното приемане. 35 400.00 37 170.00
Информация и комуникция : Целта на дейността е да се осигури повишаване на информираността на населението на община Трявна за ролята и приноса на ЕС за изпълнение на инвестиционния проект и прозрачно изразходване на средствата, спазвайки хоризонталните принципи за прозрачност и публичност. Дейността ще се изпълнява в съответствие с изискванията за задължителни мерки и за технически характеристики на материалите и продуктите, посочени в Приложение 2 „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ към Националната комуникационна стратегия 2014-2020 г. Планирането на дейността е съобразено с изискванията, приложими към проекти над 500 хил. евро и включващи финансиране на инфраструктура, какъвто е настоящият проект. Дейността ще включва следните задачи: 1. Изработване и монтиране на билборд; 2. Изработване и монтиране на постоянна информационна табела с размери 3*4 м; 3. Плакат с информация за проекта - 100 бр., размер А3; 4. Провеждане на откриваща и закриваща прес-конференцияи , 5. Провеждане на церемонии "Първа копка"; 6. Публикуване на информация относно изпълнението на проекта на уебсайта на община Трявна, вкл. публикуване на информация за подписването на АДБФП до два дни след сключването му. 13 200.00 11 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).