Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 550 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The overall goal of the Project is to reduce the quantity of disposed waste and increase the share of recycled and recovered waste in municipality Petrich which forms a separate waste management region.
The project includes construction of a composting installation with capacity 4150 t/y and an installation for pre-treatment of household waste with capacity 10 841 t/y, and the needed site infrastructure, as well as the needed equipment for their operation. The two installations will be located at the regional landfield Petrich. The project investments will contribute also to improving resource efficiency as the infrastructure built under the project will turn the waste into useful products - the composting installation will produce quality compost, and the installation for pre-treatment of household waste will separate the useful components for recycling them. 
Within the project period, municipality Petrich will introduce a system of separate collection of green waste, that will include separate collection of waste from households in Petrich and villages Parvomay, Marikostinovo, Mihnevo and Karnalovo and separate collection of green waste from public spaces in all settlements in the municipality. For this purpose, 60 bins of 1.1 m3 for the separate collection from households and two trucks for transportation of separate collected green waste on the territory of the municipality to the composting installation will be purchased under the project. 
The social and economic effects of the project consist in improved quality of the environment by reducing hazardous emissions related to waste disposal; provision of quality compost, creation of new jobs for the operation of the infrastructure built under the project.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. Подготовка на проектно предложение за кандидатстване по процедура BG16M1OP002-2.002 „Комбинирана процедура за проектиране и изграждане на компостиращи инсталации и на инсталации за предварително третиране на битови отпадъци“ по Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.“: Целта на дейността е да се постигне проектна готовност на община Петрич в съответствие с изискванията на Насоките за кандидатстване. Община Петрич формира самостоятелен регион за управление на отпадъците и е кандидат по процедурата без партньори при подготовката и при реализацията на проектното предложение. Дейност 1 е изпълнена преди подаване на проектното предложение. За изпълнение на дейността община Петрич ползва външна техническа помощ чрез два договора за техническа помощ, както следва: 1. Договор с Обединение „Петрич Компостиране“ от 28.06.2016 г. на стойност 234 999 лв. без ДДС /281 998,80 лв. с ДДС и срок на изпълнение 100 календарни дни. 2. Договор с „Обединение Петрич – Управление на отпадъците“ от 28.03.2017 г. на стойност 114 999 лв. без ДДС/ 137 998,80 лв. с ДДС и срок за изпълнение на дейностите 20.04.2017 г. Дейността включваше изпълнение на следните задачи: 1. Изготвяне на актуални прогнози за образуваните отпадъци с подробен масов баланс и анализ на инфраструктурата за управление на отпадъците. 2. Провеждане на представително социологическо проучване сред населението, което ще бъде обслужвано от инсталацията за компостиране, за да се проучат нагласите и интересите на населението към разделното събиране на биоразградими отпадъци и употребата на компост от отпадъци, и за осведомяване за нуждите за осигуряване на необходимите количества за целите на компостирането. Изготвен е Доклад с резултатите от проведеното проучване, който е взет предвид при разработване на проектното предложение. 3. Изготвяне на прединвестиционни проучвания и идеен проект В рамките на задачата са изготвени: а) Анализи на необходимостта от допълнителна инфраструктура и на ефективността на подходите. б) ПИП за компостираща инсталация с минимално съдържание съгласно Глава II на Наредба №4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти; в) Идеен проект за компостираща инсталация съгласно Глава V от същата наредба; г) ПИП за инсталация за предварително третиране на битови отпадъци, с минимално съдържание съгласно Глава II на Наредба №4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. 4. Изработване на планове, изготвени съобразно изискванията на приложимата нормативна уредба и Насоките за кандидатстване по Комбинираната процедура на Приоритетна ос 2 на ОПОС: а) План за използване на получения краен продукт компост, б) Схема за контрол на качеството на компоста, в) План за третиране на остатъчния отпадък, г) План за третиране на рециклираната, стабилизираната и остатъчната фракция. 5. Изготвяне на анализ разходи-ползи (АРП) съобразно изискванията за определяне на нетни приходи по чл. 61 от Регламент 1303/2013 и разпоредбите на ПМС №189/28.07.2016 г. и „Ръководство за анализ разходи-ползи на инвестиционни проекти 2014-2020 г.“. 6. Предоставяне на експертна помощ в хода на подготовка на проектното предложение - документи за провеждане на приложимите процедури по ЗООС и ЗБР за инвестиционното предложение; проекти на решения на ОбС Петрич; проследяване на промени в приложимото законодателство, разяснения и друга информация, приложими към процедурата по ОПОС. 7. Подготовка на документи към формуляра за кандидатстване. 8. Подготовка на тръжни документации – разработени са три броя документации за възлагане по реда на ЗОП на обществени поръчки за следните дейности от инвестиционния проект: а) Проектиране и строителство на компостираща инсталация за разделно събрани зелени отпадъци и инсталация за предварително третиране на битови отпадъци, строителство на площадкова инфраструктура и доставка на машини, съоръжения и техника, необходими за експлоатация на инсталациите б) Строителен надзор върху договора за проектиране и строителство в) Доставка на техника, необходима за разделно събиране и транспортиране на зелени битови отпадъци Изпълнението на дейността изискваше стандартните офис оборудване и материали, осигурени от изпълнителите на Дейността. 419 997.60 419 917.60
Дейност 2. Подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки: Целта на дейността е да се изготвят документации за възлагане на обществени поръчки за изпълнение на дейности по проекта. Тази цел пряко се отнася към изпълнението на инвестиционните дейности по проекта и към управление на проекта. Ще бъдат изготвени документации за следните обществени поръчки: 1. Техническа помощ за изпълнение на проект „Проектиране и изграждане на инсталация за компостиране и инсталация за предварително третиране на битови отпадъци за община Петрич“, финансиран по ОПОС 2014-2020 г. Целта на тази документация ще бъде община Петрич да проведе процедура по ЗОП за избор на консултант, който да подпомага експертите от общината за цялостно управление и изпълнение на проекта. Тази документация ще послужи за избор на изпълнител в рамките на Дейност 8. Организация и управление на проекта. 2. Изготвяне на идеен проект за инсталация за предварително третиране на битови отпадъци. Целта на тази документация е община Петрич да проведе процедура по ЗОП и да избере изпълнител , който ще изпълнява Дейност 3. Изготвяне на идеен проект за инсталация за предварително третиране 3. Изпълнение на мерки за информация и комуникация по проекта. Целта на тази документация е община Петрич да избере изпълнител по ЗОП, който ще изпълнява задачи в рамките на Дейност 7. Изпълнение на мерки за информация и комуникация. Предназначението на документациите е да създадат предпоставките за избор на най-добрия кандидат за изпълнение на предмета на съответната поръчка. Изготвянето на документации за възлагане по Закона за обществени поръчки е ключов етап в цялостния процес на планиране и осъществяване на обществените поръчки, чието добро изпълнение гарантира в голяма степен успешно възлагане и изпълнение на възложените дейности, а оттам и успешно изпълнение на проекта. В този контекст, Дейност 2 ще включва изготвяне на всички изисквани компоненти съобразно избрания начин на възлагане (избрана процедура) за всяка една от трите обществени поръчки по Закона за обществени поръчки. За провеждане на процедура за избор на изпълнител на Техническа помощ за изпълнение на проекта ще бъдат изготвени: - технически спецификации - методиката за определяне на комплексната оценка на офертата - образци на документи - указание за подготовката на документите - проект на договор - други документи, които могат да са необходими за подготовката на офертите Документациите за избор на изпълнител за изготвяне на Идеен проект за инсталация за предварително третиране и за избор на изпълнител за изпълнение на мерки за информация и комуникация ще включват технически спецификации, образци на документи и указания, проекти на договори и всички останали документи, необходими за провеждане на процедурите. При разработване на документациите ще се спазват хоризонталните принципи, приложими за обществени поръчки - равнопоставеност и недопускане на дискриминация, публичност и прозрачност. При изготвяне на Техническите спецификации за всяка от обществените поръчки ще се съблюдават и всички изисквания, ограничения и критерии, посочени в Насоките за кандидатстване и в АДБФП. 21 600.00 22 655.28
Дейност 3. Изготвяне на идеен проект за инсталация за предварително третиране на битови отпадъци: Дейност 3 ще включва изготвяне на идеен проект за инсталацията за предварително третиране на битови отпадъци. (В рамките на Дейност 1 е разработен идеен проект за инсталацията за компостиране.) Идейният проект ще изпълнява и ролята на задание за следващата фаза на проектиране. Целесъобразността на избора на дейността се обуславя от необходимостта да се постигне максимално високо качество и конкретизиране на параметрите за следващата фаза на проектриране и синхронизация на цялостното инвестиционното предложение с неговото физическо осъществяване, съобразно предвижданията в изготвения ПИП и изискванията на Възложителя община Петрич, вкл. по отношение на количествено-стойностни сметки. Идейният проект ще бъде изготвен съгласно изискванията на Наредба №4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и ще предложи конкретни проектни решения съобразно площадката и резултатите от Прединвестиционните проучвания. Идейният проект ще бъде разработен и окомплектован с всички необходими части, в т.ч. количествено-стойностни сметки. Ще бъдат спазени изискванията на нормативната уредба и изискванията, ограниченията и критериите на УО на ОПОС. При изготвяне на идейния проект ще бъдат спазени следните изисквания: - Наредба №4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти; - Ситуирането на площадката ще бъде съобразено с ПУП за отредения терен, както и със съществените изисквания към строежите по чл. 169, ал. 1 от ЗУТ и Наредба №7 от 2 декември 2003 г. за правила и нормативи за устройство на отделни видове територии и устройствени зони (ДВ, бр. 58 от 2004 г.); - Наредба №8 от 28.07.1999 г. за правила и норми за разполагане на техническите проводи и съоръжения в населени места (ДВ, бр. 72 от 1999 г.); - Технически указания, регламентирани в стандартите БДС EN 752 и БДС EN 805 за проектиране на ВиК системи; - Нормативните изисквания при проектиране на видовете строителни конструкции; - Постигане на необходимия ефект върху ВиК мрежата, достатъчен за безпроблемно хидравлично натоварване на ВиК системата и осигуряващ нормативните изисквания за отвеждане на отпадъчни води и дъждовните води, и нормативните изисквания за питейно водоснабдяване; - Предвиждане на необходимите технически мерки срещу вредните въздействия върху околната среда (вредни миризми, шум, токсични вещества, аерозоли и пяна и др.); - Осигуряване на водонепропускливост на съответните съоръжения и системи; - Намаляване до възможния минимум на количеството отпадъчни продукти при строителството и тяхното безопасно оползотворяване и обезвреждане при спазване на изискванията на нормативните актове за управление на отпадъците; - Постигане на ефективност по отношение на общите разходи (капитални и експлоатационни); - Прилагане на енергоефективни мерки при строителството и експлоатацията. Идейният проект ще съдържа следните части: 1. Технологична 2. Генплан 3. Архитектурна 4. Конструктивна 5. Геодезическа 6. Пътна 7. ВиК 8. Електрическа 9. Автоматизация 10. Видеоконтрол 11. Пожароизвестяване 12. ТОВК 13. Паркоустройство 14. Пожарна безопасност 15. Сметна документация. Всички части на идейния проект ще съдържат обяснителна записка и чертежи. За изпълнение на дейността ще са необходими специализирано оборудване и софтуерни продукти, стандартните офис оборудване и материали, като всички те ще бъдат осигурени от избрания изпълнител. По време на изпълнение на дейността Звеното за управление на проекта ще осъществява мониторинг и контрол върху всички аспекти от физическото и финансовото изпълнение на дейността. Контролът върху цялостното изпълнение на договора ще се осъществява от ръководителя на проекта. 77 760.00 77 760.00
Дейност 4. Проектиране и строителство на компостираща инсталация за разделно събрани зелени отпадъци и инсталация за предварително третиране на битови отпадъци, строителство на площадкова инфраструктура и доставка на машини, съоръжения и техника, необходими за експлоатация на инсталациите: Целта на д-та е да се изгради планираната инфраструктура и осигури оборудване за увеличаване на дела на рециклирани и оползотворени отпадъци в община Петрич. Дейността включва 2 поддейности. Поддейност 4.1 (15 месеца), включва работно проектиране, авторски надзор, строителство на компостираща инсталация (КИ) с капацитет 4150 т/г и на инсталация за предварително третиране (ИПТ) с капацитет 10 841 т/г, строителство на площадкова инфраструктура и доставка на оборудване за инсталациите. Ще се осъществят следните основни задачи: 1.Изготвяне на работни проекти за КИ и ИПТ и площадкова инфраструктура. Работните проекти ще бъдат разработени въз основа на идейните проекти 2.Съгласувателни процедури - ще се извършат задачи за оценка на съответствието на всички части на инвестиционния проект с основните изисквания за строежите и издаване на разрешение за строеж. Община Петрич вече е предприела действия по осигуряване на административни актове, необходимо условие за разрешаване на строителството по ЗООС и ЗБР. Има влязло в сила решение за преценка на необходимостта от ОВОС, в ход е подготовка на заявлението до компетентния орган съгласно Наредбата за условията и реда за издаване на комплексни разрешителни. При изготвяне на оценката на съответствието всички изисквани документи ще бъдат осигурени. 3.Подготвителни работи и временно строителство 4.СМР съобразно одобрения проект 5.Осъществяване на авторски надзор от проектанта по всички части по време на СМР относно точното спазване на изготвените работни проекти за 2-те инсталации съобразно вписаните в заповедната книга задължителни действия за останалите участници в строителството, заверяване на ексклузивната документация и други съобразно изискванията на приложимата нормативна уредба 6.Доставка на оборудване (съгласно опис в ПИП с изкл. на мобилното оборудване по поддейност 4.2) 7.Обучение на персонала, който ще обслужва инсталацията 8. Предаване на обекта на Възложителя (вкл. дейностите съгласно чл. 175 и 176 от ЗУТ) Община Петрич ще проведе процедура и ще възложи бъдещата експлоатация на инсталациите. За целта Техн. помощ ще изготви проекти на решения на общинския съвет, документация за възлагане и всички други необходими документи, съобразно Насоките за кандидатстване. Предвижда се процедурата да се проведе така, че да има избран изпълнител до 05.2019 г., тъй като се планира КИ да бъде пусната в експлоатация от 07.2019 г. и следва да се обучи персоналът на бъдещия оператор на инсталацията. По време на всички гореописани основни задачи ще бъдат изпълнявани и предвидените мерки за интегриране на политиката по опазване на околната среда, по изменение на климата и устойчиво развитие, описани подробно в ПИП Изпълнението на поддейността изисква съответните машини, оборудване, техника, материали и др., осигуряването на които са отговорност на Изпълнителя на поддейността. За задачите, които имат кабинетен характер, са необходими стандартните офиси, офис оборудване и материали. Поддейност 4.2 включва доставка на мобилно оборудване за нуждите на двете инсталации. В рамките на тази поддейност ще бъде доставено следното оборудване: -за компостиращата инсталация - 2 контейнера, 1 трактор, 2 ремаркета, 1 минитоварач, 1 сито, 1 шредер, полупропусклива мембрана, комуникационно и лабораторно оборудване -за инсталацията за предварително трериране - 1 челен товарач, 6 контейнера, 1 електрокар, 1 машина за обръщане на компостни редове, полупропусклива мембрана, 1 навивач за мембрана, 1 крик и лабораторно оборудване. Лабораторното оборудване и за всяка една от инсталациите включва лабораторен pH-метър, едноканален преносим електронен термометър, портативен влагомер и газ анализатор и микроскоп Тракторът и 1 от ремаркетата от КИ ще се използват и на ИПТ. Челният товарач и машината за обръщане на компостни редове от ИПТ ще се използва и на КИ. Поддейността ще продължи 7 м., като се планира договорът с избрания изпълнител да бъде сключен през 15-ия м. след подписване на АДБФП. 8 584 119.84 8 322 040.48
Дейност 5. Строителен надзор на проектиране и строителство на компостираща инсталация за разделно събрани зелени отпадъци и на инсталация за предварително третиране на битови отпадъци, строителство на площадкова инфраструктура и доставка на оборудване, съоръжения и техника, необходими за експлоатация на изградените съоръжения и инсталации: Общата цел на дейността е да се осигури законосъобразно и качествено изпълнение на дейностите за проектиране и строителство на компостираща инсталация за разделно събрани зелени отпадъци и инсталация за предварително третиране на битови отпадъци, строителство на площадкова инфраструктура и доставка на машини, съоръжения и техника, необходими за експлоатация на инсталациите. Дейността ще включва осъществяване на инвеститорски контрол и независим строителен надзор върху договора за инженеринг (Дейност 4.1.) и договора за доставка на мобилно оборудване (Дейност 4.2.), съгласно изискванията на ЗУТ, наредбите към него и приложимото българско законодателство, които регламентират действията, които трябва да бъдат извършени, и актовете, които следва да бъдат съставени в процеса на проектиране и строителство. Дейността ще се извършва от Консултант, който ще упражнява следните основни групи задачи:  Технически контрол при проектирането, вкл. изготвяне на доклад за оценка на съответствието на проекта  Строителен надзор по време на строителството в съответствие с изискванията на чл. 168 от ЗУТ и подзаконовите нормативни актове  Координация на строителния процес до въвеждането на строежа в експлоатация и управление на изпълнението на строежа  Дейност на координатор по безопасност и здраве в етапа на СМР  Контрол на влаганите строителни продукти и на извършените СМР  Строителен надзор по време на отстраняване на проявени скрити дефекти през гаранционните срокове;  Съставяне на Окончателен доклад за въвеждане на строежа в експлоатация по по чл. 168, ал. 6 от ЗУТ  Изготвяне на технически паспорт за строежа, съгласно чл. 176 а от ЗУТ и Наредба № 5 от 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите  След подписване на Констативен акт за установяване годността за приемане на строежа (обр. 15), контрол върху геодезическото заснемане на обекта и отразяване на резултата от заснемането в кадастралната карта, изготвяне на документация за издаване на Удостоверения за изпълнено задължение по Закона за кадастъра и имотния регистър и съдействие на Възложителя за получаване на разрешение за ползване съгласно чл. 177 от ЗУТ  Контрол на доставките на съоръженията  Провеждане на месечни срещи за напредъка  Изготвяне на периодични доклади за отчитане хода на изпълнение на договора и на извършените СМР  Изпълнение на административните изисквания съгласно приложимата нормативна уредба и правилата на ОПОС Консултантът ще осъществява дейността в тясно сътрудничество със съответните представители на строителя и на община Петрич. Изпълнението на строителния надзор изисква съответните превозни и технически средства, предпазно облекло, офиси, офис оборудване и материали, необходими за извършване на дейността. Тяхното осигуряване ще е отговорност на избрания Консултант за изпълнение на Дейност 5. При изпълнение на Дейността община Петрич ще осъществява контрол върху физическото и финансовото изпълнение съобразно сключения договор и офертата на избрания изпълнител. Контролът ще обхваща: - преглед и проверка на отчетните доклади за напредъка, които изпълнителят ще има задължение на представя периодично; - пълни документални проверки на всички документи, представени от изпълнителя и проверка за изпълнението на определените условия за плащане; - проверки на място на строителните обекти и в офиса на изпълнителя с цел да се удостовери, че предявените от изпълнителите разходи и представените от строителния надзор сертификати за плащане съответстват на действителния физически напредък при изпълнението на поръчката; както и ad-hoc проверки на строителните обекти; - провеждане на тристранни периодични срещи . Основна роля по отношение на дейността ще имат ръководителят на проекта, експертът инсталации за компостиране и инсталации за предварително третиране (инженер) и експертът мониторинг и докладване, като определени функции ще имат и други членове на ЗУП съобразно техните компетенции. 426 000.00 425 999.99
Дейност 6. Доставка на техника за разделно събиране и транспортиране на биоразградими (зелени) битови отпадъци : Целта на дейността е да се осигури необходимата техника за въвеждане в община Петрич на система за разделно събиране на зелени биоотпадъци, генерирани в населените места на територията на общината. Чрез тази техника ще се обезпечи функционирането на системата, която община Петрич ще въведе преди пускане в експлоатация на компостиращата инсталация, и ще се осигури входяща суровина за функционирането на изградената инсталация. Дейността включва доставка на техника за разделно събиране и транспортиране на зелени биоотпадъци до компостиращата инсталация. Техническите и количествените показатели на необходимата техника предмет на доставката са изчислени съобразно разчетите за въвеждане на системата за разделно събиране на зелени биоотпадъци. Планира се въвеждане на разделно събиране на зелени отпадъци от домакинствата в гр. Петрич и селата Кърналово, Марикостиново, Михнево и Първомай, и разделно събиране на зелените отпадъци от обществени площи, паркове, градини и др. във всички населени места в общината. Броят и видът на съдовете и техниката са изчислени въз основа на изготвените прогнози за образуваните зелени отпадъци в общината и прединвестиционните проучвания, вкл. относно капацитета на инсталацията. Взети са предвид и резултатите от проведеното социологическо проучване на нагласите на населението. Направено е и проучване на наличната на пазара техника. Ще бъде извършено следното:  Доставка на 60 броя пластмасови контейнери за разделно събиране на зелени отпадъци от домакинствата на територията на в гр. Петрич и селата Кърналово, Марикостиново, Михнево и Първомай, с обем на всеки контейнер 1,1 куб.м  Доставка на 1 брой сметосъбиращ камион с товароносимост 1,4 тона за транспортиране на разделно събрани зелени отпадъци от контейнерите за разделно събиране на зелени битови отпадъци до компостиращата инсталация  Доставка на 1 брой сметосъбиращ камион с товароносимост 5 тона за транспортиране на разделно събрани зелени отпадъци от зелени площи на територията на населените места в община Петрич до компостиращата инсталация. Условията, които трябва да бъдат изпълнени при реализация на дейността, са описани в изготвената от община Петрич Техническа спецификация за необходимите контейнери и камиони и се отнасят до техническите характеристики, изисквания за енергийна ефективност и други мерки за опазване на околната среда, за придружаваща техническа документация, за гаранционно обслужване и други на доставената техника. Контролът върху изпълнителя на дейността ще се осъществява от експертите в ЗУП и Техническата помощ съобразно възложените им функции, като основна роля ще имат експертите мониторинг и докладване и юрист. 230 892.00 230 892.00
Дейност 7. Изпълнение на мерки за информация и комуникация: Целта на дейността е да се осигури повишаване на информираността на населението на община Петрич за ролята и приноса на ЕС за изпълнение на инвестиционния проект и прозрачно изразходване на средствата, спазвайки хоризонталните принципи за прозрачност и публичност. В допълнение, мерките ще подобрят общото разбиране и признаване сред населението на необходимостта и ползите от проекта и от разделното събиране на отпадъците. Дейността ще се изпълнява в съответствие с изискванията за задължителни мерки и за технически характеристики на материалите и продуктите, посочени в Приложение 2 „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ към Националната комуникационна стратегия 2014-2020 г. и в „Насоки за информация и комуникация на проекти, финансирани по Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.“. Планирането на дейността е съобразено с изискванията, приложими към проекти над 500 хил. евро и включващи финансиране на инфраструктура, какъвто е проектът на община Петрич. Дейността ще включва следните задачи: - В 2-дневен срок след подписване на АДБФП, община Петрич ще подготви информация и ще публикува на интернет страницата си описание на проекта, вкл. цели и резултати и финансовия принос на ЕФРР на ЕС и на българската държава чрез ОПОС за реализацията на проекта и ще постави банер с линк към сайта на ОПОС. - В началото на проекта кметът на община Петрич ще проведе пресконференция с участие на местните и регионалните медии за запознаване на широката общественост с целите на проекта и ползите от него и за източниците на финансиране - Ще се възложи услуга по реда на ЗОП и ще бъдат произведени: o билборд с размери 3х4 м, визуализация и текст съгласно изискванията - ще бъде поставен на строителната площадка преди първа копка. o постоянна информационна табела с размер 50х70 см - ще бъде поставена при премахване на билдборда след като инсталациите бъдат пуснати в експлоатация o информационни дипляни А4 двустранни сгъваеми цветни o промоционални комплекти (химикалки, папки, USB памет, брандирани съобразно изискванията) o банер със стойка, който ще се поставя при провеждане на публични събития – пресконференции, церемонии и др. o информационни стикери, които ще бъдат поставени на закупените в рамките на проекта оборудване, съоръжения и машини за компостиращата инсталация и за инсталацията за предварително третиране (съгласно опис на необходимото оборудване, съоръжения и машини в ПИП) и за разделното събиране на биоразградими битови отпадъци - 60 контейнера и 2 камиона. o плакати формат А3 - които ще бъдат поставени в сградата на общината и в населените места в общината, за популяризиране на приноса на ЕС и ползите от проекта сред населението. Общината счита, че тази форма за информиране е много подходяща за достигане до възможно най-широка общественост - Ще бъдат провеждани пресконференции за запознаване на обществеността с напредъка по изпълнение на проекта - Ще бъдат организирани две церемонии - „първа копка“ и „откриване на компостираща инсталация и инсталация за предварително третиране на битови отпадъци“ - При провеждане на мерките за информация и комуникации, винаги, когато се изисква или е необходимо, ще бъдат осъществявани предварителни контакти/уведомяване/ с УО на ОПОС - относно дизайна и мястото на поставяне на билборд, относно събития първа копка и откриване на обект и др.. Отговорност за изпълнение на дейността ще има координаторът на проекта в ЗУП. Той ще извършва контрол върху дейността на избрания изпълнител за мерки за информация и комуникации и общо наблюдение за спазване на мерките за информация и комуникация и за тяхното съответствие с изискванията на ОПОС от изпълнителните на всички договори, възложени в рамките на проекта. Ръководителят на проекта ще участва в публичните събития, а по негова преценка ще участват и други членове от ЗУП. 6 996.00 6 996.00
Дейност 8. Организация и управление на проекта : Структурата за организация и управление на проекта ще включва екип от експерти от общинска администрация Петрич и външни експерти. Необходимостта от външни експерти се налага предвид естеството на проекта и с цел гарантиране на административен капацитет за изпълнение на всички дейности и задачи на мащабния проект. Експертите от общинската администрация ще са: ръководител на проекта, координатор, счетоводител, експерт по съхранение на документацията и по нередности. Външните експерти ще бъдат осигурени чрез избор на изпълнител за Техническа помощ (ТП) по реда на ЗОП и ще са: мениджър на ТП, юрист, експерт проектиране и изграждане на съоръжения за третиране на отпадъци, експерт мониторинг и докладване. Екипът ще изпълнява функции, произтичащи от АДБФП, приложимата нормативна уредба и указанията за изпълнение на проекти, финансирани от ОПОС. Професионалната квалификацията на членовете на екипа и разпределението на отговорностите между всички експерти гарантират, че е осигурен капацитет за покриване на всички функции във връзка с управлението на проекта. Взаимоотношенията между членовете на екипа ще се осъществява по следните механизми: 1. Вертикалните линии на взаимодействие са свързани с механизмите за вътрешен контрол и оценка на работата. Ръководителят на проекта ще отговоря за контрола върху изпълнението на задачите от ЗУП съобразно разписаните функции на всеки експерт и изпълнението на договора за ТП. Експертите в ЗУП ще отчитат работата чрез месечни отчети, чието одобрение от ръководителя на проекта ще е условие за изплащане на възнагражденията. Мениджърът на ТП ще представя на ръководителя на проекта периодични административни доклади за отчитане на работата и напредъка по изпълнение на задълженията по договора за Техническа помощ. 2. Взаимодействието в рамките на ЗУП ще се осъществява чрез ежедневна комуникация между експертите и ежеседмични оперативни срещи, на които ще се обсъждат оперативни въпроси, свързани с изпълнение на проекта, както и срещи за обсъждане и приемане на представени доклади от ТП, вкл. относно докладите за напредък от изпълнителите на обществени поръчки по проекта. 3. Взаимодействието на експертите от ЗУП и експертите на ТП ще се осъществява чрез срещи в офиса на проекта в общината, оперативни комуникации по телефона и по ел.поща, работни срещи в деня на периодичните срещи, организирани от строителния надзор. Механизми за вътрешен мониторинг. Със Заповед IV-А-62/01.03.2012 г. на кмета са утвърдени Вътрешни правила за осъществяване на вътрешен мониторинг при управление на средства по програми на ЕС в община Петрич. Съгласно Правилата, мониторингът може да бъде възложен на външни експерти при спазване на разпоредбите в правилата. Основна отговорност за осъществяване на мониторинга ще има експертът мониторинг и докладване от ТП. Процедурата за осъществяване на мониторинга ще включва: утвърждаване на показателите за мониторинг; разписване на начините и средствата за събиране на информация за мониторинга и ролята на членовете на екипа съобразно техните функции; събиране на данни от страна на експерта мониторинг и докладване; периодично отчитане и адресиране на резултатите от мониторинга пред ръководителя на проекта, който ще осъществява контрол върху изпълнението на вътрешния мониторинг. Част от вътрешния мониторинг ще бъде и оценката на риска. Мениджърът на ТП ще има задължение да оценява рисковете и да представя на ръководителя на проекта периодични доклади за оценка на риска, а в случай на проявление на даден риск извън периода на доклада, той ще информира ръководителя на проекта, като предлага мерки за справяне/минимизиране на риска. За изпълнение на дейността ще бъде отделено помещение в сградата на общинска администрация Петрич. Помещението ще бъде оборудвано със закупените по проекта оборудване и офис материали, необходими за оперативната работа на екипа, вкл. за размножаване и сканиране на документите по проекта и за физическото съхранение на документацията по проекта. 343 257.51 333 366.78

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).