Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 550 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

Project Recultivation of a non-hazardous waste landfill in the town of Pernik. is submitted under procedure BG16M1OP002-2.010 "Recultivation of landfills for closure subject to an infringement procedure of EU law in case B-145/14" under priority axis 1 of OP "Environment 2014 -2020" and includes admissible measures and procedures under the procedure. The expected result of reclamation is to improve environmental conditions related to the public interest. Reclamation processes aim not only at restoring the functions of disturbed and polluted soils, but also at creating balanced ecological systems that represent socio-economic and aesthetic values ​​for man. The project envisages the re-cultivation of a 195-acre municipal landfill located in Markovi Egretsi locality, the land of Lyulin village, Pernik municipality. The purpose of reclamation is to minimize the adverse effects of the accumulated waste on the environment. It is envisaged to use the "in situ" method which maximally meets the characteristics of the terrain and the requirements of the regulation. The method provides for encapsulation of the waste by surface sealing by placing a mineral sealing layer and / or sealing, thereby preventing the access of surface water to the waste, as well as the direct contact of humans and animals with them. The final design of the landfill surface is in the form of a dome with a suitable slope, which allows the safe drainage of surface water. This option allows part of the surface water to seep into the waste, assisting the decomposition processes by collecting and discharging the infiltrate with a drainage system designed to remove the infiltrate from the landfill body.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подготовка и изпълнение: Дейността по подготовка и изпълнение включва следните поддейности: 1. Изготвяне на инвестиционен проект "Закриване и рекултивация на съществуващо общинско депо за твръди БО"; 2. Разработване на документация за възлагане на обществени поръчки; 3. Упражняване на строителен надзор при изпълнение на СМР при рекултивация на депо за неопасни отпадъци на град Перник; 4. Упражняване на авторски надзор при изпълнение на СМР при рекултивация на депо за неопасни отпадъци на град Перник. Поддейност 1 е изпълненена преди сключване на ДБФП. Тя е допустимасъгласно Насоките за кандидатстване. Дейността е финансирана със средства на Бенефициента и е на стойност 26820 лв. с ДДС. Разходите по тази дейност са включени като допустими и подлежат на възстановяване от ОП "Околна среда 2014 -2020 г". Изпълнението на поддейност 2 ще гарантира прилагане на законовите разпоредби по отношение на възлагането на дейности на външни изпълнители. „В рамките на дейността ще бъдат разработени документации за възлагане на следните обществени поръчки: „Осигуряване на външни експерти за изпълнение на дейности по организация и управление на проект “Рукултивация на депо за неопасни отпадъци на град Перник“; "Информация и комуникация на проекта"; "Техническа рекултивация на депо за неопасни отпадъци на град Перник"; "Упражняване на строителен надзор при изпълнение на СМР при рекултивация на депо за неопасни отпадъци на град Перник"; "Упражняване на авторски надзор при изпълнение на СМР при рекултивация на депо за неопасни отпадъци на град Перник". Изготвените документации ще бъдат в съответствие със ЗОП, като бъдат спазени всички заложени в него принципи равнопоставеност и недопускане на дискриминация, свободна конкуренция, пропорционалност, публичност и прозрачност. Поддейност 3 Упражнаяване на строителне надзор е рагламентирана в чл.168 от ЗУТ. Строителният надзор е дейност, гарантираща надежден контрол върху качественото изпълнение на планираните строителномонтажни работи, отговарящи на предварително зададените качествени, количествени и технически параметри и показатели.Консултантът осъществяващ строителен надзор ще изготви Комплексен доклад, съдържащ оценка за съответствие на проектната документация със съществените изисквания към строежите, служещ като основание за одобряване на инвестиционния проект за рекултивация на депо за неопасни отпадъци и за издаване на Разрешение за строеж. Надзорните дейности са изключително важни за постигане на дълготраен ефект на проектните цели и резултати. Изпълнителят, упражняващ строителния надзор ще носи отговорност за: законосъобразно започване на строителните дейности, пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, изпълнение на строителните работи съгласно изготвените проекти, спазване на условията за безопасност на труда, качеството на влаганите строителни материали и изделия, както и съответствието им с нормите а безопасност, годността на строежа за въвеждане в експлоатация. Той ще подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно Наредба № 3 на МРРБ за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. Предписанията и заповедите на лицето, упражняващо строителен надзор, вписани в заповедната книга, са задължителни за строителя и техническия ръководител на строежа.След приключване на строителството консултантът, упражняващ строителния надзор, ще изготви окончателен доклад до Възложителя. Поддейност 4 Авторски надзор - съгласно чл.162 от ЗУТ Авторският надзор по време на строителството се осъществява от проектанта при условията и по реда, определени с наредба и въз основа на договор с Възложителя. Авторският надзор по всички части е задължителен за всички строежи от първа до пета категория включително. Контрол по изпълнение ще упражнява ръководителят и Специалист по техническо изпълнение строителен инженер от екипа. 551 960.00 0.00
Техническа рекултивация на депо за неопасни отпадъци на град Перник: За извършване на техническата рекултивация на депото за неопасни отпадъци на град Перник е изготвен работен проект "Закриване и рекултивация на съществуващо общинско депо за твърди битови отпадъци в м."Маркови егреци" в землището на с.Люлин, община Перник". Работният проект е изготвен във всички задължителни части, вкл. подробно КСС за всички видове работи. Съществуващото общинско депо в м.“Маркови егреци“ в землището на с. Люлин, община Перник се намира на около 1.0 km, северно от кв. Тева на град Перник. Теренът на площадката е с наклон североизток – югозапад. Със заповед №РД-19/03.02.2016 г. депото е с преустановена експлоатация. С Подробен устройствен план - план за регулация е одобрен (с Решение №403/2212.2016 г на ОбС Перник) нов Урегулиран поземлен имот І За третиране на битови отпадъци-рекултивация и възстановяване в кв.77 по регулационния план на с.Люлин с площ от 195 000 кв.м. Съгласно Протокол от 03.05.2017 г. на комисия по ППЗОЗЗ за определяне на размера и границите на терена за рекултивация е прието Решение за определяне на площадка за извършване на рекултивация на депо за ТБО в м."Маркови егреци" в землището на с.Люлин с площ 195000 кв.м. Съгласно работния проект избрания метод за рекултивиране на сметището на община Перник е „ in situ” и рекултвацията ще протече в следната последователност: - вертикална планировка - предепониране на предвиденото количество отпадъци за оформяне проектното тяло на депото и почистване на околните замърсени терени - техническа рекултивация - биологична рекултивация (ще бъде извършена след техническата рекултивация и не е предмет на настоящата дейност) Предвижда се рекултивацията да се извърши на един етап, като основните мерки предложени в работния проект са съобразени с действащата нормативна уредба в България. Последователност на дейностите по рекултивация на сметището на община Перник са : Освобождаване от слоя отпадъци на зоните попадащи извън проектното тяло на депото и нерегламентирано депонираните в чужди имоти. Oбемът отпадъци, които трябва да бъдат предепонирани/преоткосирани за оформянето на тялото на рекултивацията и почистване на замърсените имоти около депото е 150 000 m3 . Освобождаване на зона с около 3 м. предвидена за закотвяне на горен изолационен екран . Оформяне тялото на отпадъците, посредством предепониране, уплътняване и подравняване на откосите и платото, с цел постигане на проектни откоси 1: 3 - за скатовете и 5 % - за платото. Изграждане на газоотвеждаща система Полагане на водонепропусклив геосинтетичен слой – геоглинен екран GCL’s – 3,8 кг/м2 Полагане на рекултивиращ слой. - Изграждане на система за улавяне на отпадъчните води/инфилтрат/ и задържателен резервоар 20м3 Изграждане на система за мониторинг. Предвижда се съществуващите отпадъци в частта определена за закотвяща канавка да се прибутат с булдозер и да освободят зона с ширина 3 м. около депото. След почистване на тази зона се пристъпва към предепониране и уплътняване на всички отпадъци до постигане на проектните форми и нива на бъдещото тяло на отпадъците описани в проекта в част Вертикална планировка. След предепониране и оформяне на проектното тяло на отпадъците се предвижда да се положи, газов дренаж, горен изолационен екран от GCL, дренаж за атмосферни води и рекултивиращ слой, като част от техническата рекултивация. Предвид голямата площ на депото за изграждането на дренажния слой за филтрирали през рекултивационния слой атмосферни води ще бъде използван дренажен геокомпозит. С изграждането на водоплътен горен изолационен екран се спира досега на атмосферни води с отпадъчното тяло на депото и се елиминира количеството инфилтрат генерирано от отпадъците.Предвижда се изграждане на газоотвеждаща система състояща се от газов дренажен слой, газови кладенци, система за събиране и разпределяне на биогаз. С техническата рекултивация ще се оформи горния изолиращ екран, който ще отговаря на Наредба №6 от 2013 г. и Наредба №26 от 1996 г. 12 667 547.10 10 063 944.50
Организация и управление: Дейността предвижда сформиране на екип за управление на проекта (ЕУП), цялостна организация и управление на дейностите по проекта. Екипът ще се състои изцяло от външни за бенефициента експерти и ще бъде сформиран след провеждане на обществена поръчка по реда на чл.18, ал.1, т.1 от ЗОП. Екипът ще осъществява дейност през целия проектен период. Членовете на екипа изготвят междинните и окончателният доклад за напредък по проекта, съгласно указаните образци; изготвят исканията за верифициране на разходи и плащания.Членовете на ЕУП ще осъществяват мониторинг и контрол за изпълнение на всички договори с външни изпълнители, ще осъществяват координация по договорите, ще следят за спазване на графика за изпълнение на проектните дейности, ще докладват за нередности. Екипът за управление на проекта е отговорен солидарно за правилното, точно и своевременно изпълнение и отчитане на проекта през Информационната система за управление и наблюдение на средствата от ЕС в България (ИСУН 2020), за съблюдаване на предпоставки за възникване на рискове от нередности и тяхното предотвратяване и за осигуряване на благоприятна среда за изпълнение на проекта.По време на изпълнение на проекта ще бъдат провеждани работни срещи между членовете на екипа, както и с представители на община Перник, на които ще се обсъжда напредъка на изпълнение на отделните дейности, ще се отчита извършената през текущия месец работа и ще се изготвя работен план по отношение на организацията на предстоящите за изпълнение дейности. ЕУП е отговорен за проследяването изпълнението на дейностите в сроковете, заложени във всеки договор с конкретен изпълнител, както и за окончателното изпълнение и отчитане на целия проект пред УО на ОПОС съгласно крайния срок, заложен в АДБФП. По време на изпълнението на проекта, ЕУП създава и поддържа досие, съхранява и архивира документите по проекта.ЕУП ще се състои от: 1. Ръководител; 2. Финансист; 3. Специалист мониторинг и докладване; 4. Координатор; 5. Юрист; 6. Експерт "Информация и комуникация";7. Специалист техническо изпълнение - строителен инженер; 8. Еколог; 9. Технически сътрудник-съхранение на информация. Настоящата дейност е избрана с цел: Осигуряване на успешно изпълнение на проекта и постигане на проектните цели; Оптимизиране на използването на проектните ресурси; Постигане на ефективна координация и комуникация с изпълнители на дейностите; Осигуряване на прозрачност в управлението на проекта; Осигуряване на добра отчетност и контрол върху изпълнението; Тя ще гарантира постигането на очакваните резултати от реализацията на проекта и спазването на принципите на добро управление, отчетност и прозрачност. Организационната структура за управление на проекта демонстрира наличие на административен капацитет и ясното разделение на функциите на отделните членове в него. Квалификационните изисквания и задълженията на всеки един от членовете на ЕУП, са подробно описани в т. 9 Екип от настоящия формуляр. Структурата на екипа е заложена с професионален подход и с предвиждане за появата на евентуални проблеми и начините за тяхното своевременно отстраняване. Заложен е гъвкав подход в механизма на приемане на управленски решения свързани с проекта. ЕУП осигурява качествено изпълнение на заложените дейности по проекта, във връзка с това са заложени механизми и за регулярен контрол на изпълнителите на обществените поръчки по ЗОП. С цел максимално пълна и ефективна реализация на очакваните резултати от проекта, са предвидени и съответните механизми за вътрешна оценка и контрол, както и за мониторинг за напредъка и предприемането на конкретни мерки при необходимост. 529 680.00 0.00
Информация и комуникация: Възлагането и изпълнение на тази дейност е свързано с изискванията и правилата на ЕС за информация и комуникация на всеки проект финансиран със средства от европейските фондове. Изпълнението на дейността ще бъдат изцяло съобразени с изискванията „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ към Националната комуникационна стратегия. Бенефициентът носи отговорност във всеки един документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за обществеността или за участниците, вкл. всеки присъствен списък или друг доказателствен материал да се посочва, че проектът се финансира по ОП "Околна среда 20142020 г с подкрепата на Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) на Европейския съюз(ЕС). По проекта са предвидени следните мерки за информация и комуникация: Публикуване на информация за проекта на интернет страницата на община Перник до 2 дни след сключване на АДБФП; Начална/откриваща пресконференция, която има за цел да информира обществеността, заинтересованите лица и медиите за целите и дейностите предвидени за изпълнение и финансовата рамка на проекта; Заключителна пресконференция, която ще се проведе в последния месец от изпълнение на проекта, след приключване на предвидените за изпълнение дейности, която има за цел за информира обществеността за изпълнението на проекта и постигнатите резултати. В рамките на дейността ще се организират и проведат две официални събития: "Първа копка" и церемония за приключване на обекта. Дейността по информация и комуникация на проекта ще бъдат съобразени с изискванията за проекти, при които общото публично финансиране надвишава 500 000 евро и включват финансиране на инфраструктура и строителство. Ще бъдат изработени и поставени 2 билборда на подходящи места. На билбордовете задължително ще бъде отбелязан приносът на ЕС и на държавата като е се изобрази: емблемата на ЕС и упоменаването на Европейски съюз; наименованието ЕФРР; общото лого на програмен период 2014-2020г с наименованието на ОПОС; името на проекта; общата стойност на проекта, както и размерът на националното и европейско финансиране, както и съфинансирането от бенефициента; началната и крайната дата на проекта. Монтажът на билбордовете ще бъде извършен преди официалното откриване на строителната площадка. Билбордовете ще се отстранят не покъсно от 3 месеца след приключване на работата по проекта. След приключване на проекта ще се поставят постоянни обяснителни табели. Съдържанието им е идентично със това на билбордовете, но без дати за начало и край на проекта. Монтажът на табелите ще се извърши непосредствено след отстраняването на билбордовете. Предвижда се подготовка и разпространение на печатни информационни материали - брошури и промоционални материали - папки, тефтери, флаш-памет, фанелки, чанти и химикалки. Предвжда се подготвяне и публикуване на 4 броя публикации, съдържащи информация за напредъка на проекта в местни и национални медии. 29 580.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).