Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 550 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The Project is based on the principles and needs, defined in the Strategy for the Development and Management of the Water Supply and Sanitation Sector in the Republic of Bulgaria for the period 2014-2023 and the Action plan for its implementation, the priorities for investments in the water sector of the EC and in the context of the on-going water reform. The application of regional approach is in compliance with European and international good practices for planning, investment and management of the water supply and sanitation infrastructure and services. The implementation of investment needs identified in the Strategy is a great challenge and requires unconditional need for their adequate planning, following a regional and integrated approach, analyses and measurements, following the principle of efficiency and sustainability of the investments, in line with the applicable strategic documents and legislature. On the other hand, the requirement for cost recovery of the investments in the water infrastructure, calculation of adequate depreciation in determining the prices of water and sewerage services are the main goal in the process of implementation of future infrastructure projects. In this regard the project proposal also includes activities for preparation of Regional Feasibility Studies (RFSs) and Application forms for European Funds under OPE 2014-2020 for the designated territories of 14 water supply and sewerage operators (WSSO), services for quality assurance and implementation control of RFSs, services for reassessment of the value of public water supply and sewerage assets for 29 WSSO. 
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Изготвяне на регионални прединвестиционни проучвания за водоснабдяване и канализация.: В рамките на изпълнение на Дейността се предвижда изготвянето на регионални прединвестиционни проучвания (РПИП) за водоснабдяване и канализация за обособените територии на 14 консолидирани ВиК оператора. Всеки РПИП включва следните фази: Фаза 1 Събиране и анализ на данни за съществуващата ситуация във връзка с водоснабдителните и канализационни системи, както и необходимостта от реализиране на мерки за постигане на съответствие с приложимото национално и европейско законодателство в областта на питейните води, отвеждането и пречистването на отпадъчните води; Фаза 2 Прединвестиционни проучвания. Формуляри за кандидатстване за европейско финансиране със съответните приложения (технически, екологични, финансови и икономически доклади) и комплексни проекти за инвестиционна инициатива за агломерации над 10 000 е.ж.; Фаза 3 Прединвестиционни проучвания за агломерациите под 10 000 е.ж. за мерките извън обхвата на Формулярите за кандидатстване за европейско финансиране за обособените територии на ВиК операторите. В рамките на дейностите по изготвяне на всеки РПИП се предвижда да бъде изготвен количествен и качествен анализ, относно нуждите на всички агломерации над 2000 е.ж. и населени места над 50 ж. в съответната обособена територия, от изпълнението на мерки за постигане на съответствие с европейското и национално законодателство в областта на питейните води, отвеждането и пречистването на отпадъчни води, опазването на околната среда и изменението на климата. За дефинираните мерки ще бъдат изготвени прединвестиционни проучвания за всички агломерации над 2 000 е.ж., идейни проекти за линейната ВиК инфраструктура за агломерациите над 10 000 е.ж. и формуляри за кандидатстване за безвъзмездни финансови средства по ОПОС 2014-2020 г. за агломерациите над 10 000 е.ж., в съответствие с приложими европейски регламенти и изискванията на оперативната програма, придружени от всички необходими приложения. 14-те обособени територии са разделени в четири обособени позиции и ще се изпълняват в рамките на четири договора. В изработване на техническо задание бяха включени и представителите на инициативата JASPERS. 38 929 950.00 38 985 846.69
Консултантски услуги за осигуряване на качеството, контрол и одобрение на РПИП.: Чрез специализираните консултантски услуги ще се подпомогне МРРБ като Възложител на договорите за РПИП, за осигуряване на своевременно изпълнение на дейностите, техническо одобрение и контрол на качеството на резултатите. Изпълнителят ще извършва дейности по мониторинг на текущото изпълнение на дейностите и поддейностите по РПИП, преглед, коментари и препоръки по съответните резултати, организация и провеждане на Технически експертни съвети и др. Консултантите по договора ще подпомагат и дейността на Управителен комитет по проекта, който предстои да бъде създаден след сключване на договорите с избраните изпълнители за РПИП, и който ще подпомага текущото приемане на резултатите по техническото задание чрез привличане на експертизата на представители на МОСВ, МЗ, МФ, КЕВР и други заинтересовани страни съгласно тяхната компетентност. В изработване на техническо задание бяха включени и представителите на инициативата JASPERS, съгласно Годишния план за действие на инициативата за България за 2015 г. Основните дейности включват още: контрол на изпълнението на план-графика на дейностите, поддейностите и мероприятията по договорите за РПИП; организация, логистика, изготвяне на доклади и участие в регулярни срещи по напредъка; координация и взаимодействие с всички заинтересовани страни и представителни институции при подготовката, съгласуването и приемането на продуктите по договорите за РПИП; поддържане на система за допументооборота и съхраняване на документация; посещения на място във връзка с изпълнение на дейности и поддейности по РПИП и др. 4 106 532.00 4 118 851.60
Допълнителни мерки за съответствие и ефективност на документацията за обособената територия, облужвана от „ВиК” ЕООД, Смолян. : През 2014 г. за обособената територия на „ВиК” ЕООД, Смолян беше изготвено пилотно регионално прединвестиционно проучване в рамките на проект „Подкрепа на реформата в отрасъл ВиК”, съ-финансиран от ОПОС 2007-2013 г. Дефинираните инвестиционни мерки за агломерацията на град Смолян се планира да бъдат финансирани по ОПОС 2014-2020 г., като съответстващи с приоритетите на оперативната програма за инвестиции в агломерации над 10 000 е.ж. в консолидирни райони. Във връзка с това е необходимо да бъдат изпълнени специфичните изисквани на оперативната програма за текущия програмен период и Европейската комисия, както и на инициативата JASPERS, които участваха в процеса по изпълнение на пилотния РПИП. Дейностите ще включват дефиниране на границите и товарите на агломерациите в обособената територия, чрез обследване на място и прилагане на методика за определянето им. Към резултатите следва да бъдат приложени актуалните изисквания за регионален подход за всички агломерации в обособената територия на "ВиК" ЕООД Смолян в рамките на определените граници за постигане на съответствие с българските и европейски изисквания в областта на питейните води, отвеждането и пречистването на отпадъчните води. Следва да се направи също анализ на вариантите за агломерациите, като се вземе предвид влиянието на измененията в климата и мерките за устойчивост при бедствия и аварии. Същият трябва да отговаря на приложимите регламенти на ЕС и да отчита възможните рискове. Анализът на вариантите трябва да обхваща, но да не се ограничава до различни методи за третиране на питейни води, възможности за реализиране на индивидуални и други подходящи системи (ИДПС), алтернативни методи за пречистване на отпадъчни води, оползотворяване на утайки и др. Изборът и необходимостта от ИДПС е необходимо да бъдат аргументирани и остойностени, както и стъпките за тяхното реализиране да бъдат подробно описани. 780 000.00 0.00
Изготвяне на оценка на публични ВиК активи. : В рамките на дейността ще бъде изготвена оценка от независими оценители на публичните ВиК активи за 29 ВиК оператора с държавно участие в капитала, чрез прилагане на унифициран подход, съобразно съвременните изисквания за добро финансово управление и добрите международни практики за периодична преоценка на публични активи във връзка с управлението на ВиК инфраструктурата. Целта е подпомагане изпълнението на изискването за възстановяване на разходите от направените инвестиции във ВиК инфраструктура, признаване на адекватни амортизационни отчисления като ценообразуващ елемент при определяне на цените ВиК услугите. Това ще позволи адекватно планиране и изпълнение на необходимите дейности, свързани с поддръжката на съществуващата ВиК инфраструктура и изграждането на нова такава. Във връзка с заявената готовност за консолидация на ВиК оператори, се предвижда възможност да се възложи изготвянето на оценка на публичните ВиК активи на още до пет ВиК оператора в случай на предприети реални стъпки по консолидация 2 298 000.00 2 298 160.00
Организация, управление и публичност на проекта: За изпълнението и администрирането на проекта ще се сформира екип за управление (ЕУП) към МРРБ. В допълнение, поради големия обем от дейности по проекта и нуждата от привличане на допълнителни външни експерти с опит в областта на управление на проекти, финансирани по ЕСИФ, ще бъдат наети 5 бр. външни експерти (1 бр. координатор и 4 бр. администратори на договорите за РПИП). Останалите членове на ЕУП ще бъдат служители на МРРБ. Екипът за управление на проекта ще осъществява следните дейности: управление на целия проектен цикъл; координация на взаимоотношенията между бенефициента и УО на ОПОС, и бенефициента и подизпълнителите по проекта; подготовка на тръжна документация по ЗОП и техническите задания и участие в комисии за оценка на оферти, включително и чрез използване на външни експерти; предоставяне на инструкции и насоки към избраните подизпълнители относно специфичните изисквания на ОПОС 2014-2020 и контрол на изпълнението на сключените договори; подготовката на всички доклади за напредъка и искания за плащане в съответствие с плана за обществени поръчки по проекта; мониторинг на качеството на изпълнението чрез осъществяване на проверки на място на подизпълнители; спазване на всички приложими нормативни актове и практики в областта на доброто финансово управление и държавните помощи. Схемата на организация на екипа и разпределението на функциите и отговорности им, са изготвени с оглед осигуряване на качеството, ясно взаимодействие и контрол на изпълнението на дейностите по проекта. Структурата е разработена последователно и логично за постигане на устойчивост на резултатите и ефективно управление на проекта. Същата е предоставена във вид на органиграма като приложение към настоящото проектно предложение. Предвижда се в рамките на тази дейност да се осигури техническо обезпечаване на ЕУП с ИТ оборудване и консумативи към него за изпълнение на дейностите по проекта. Предвидена е организация, провеждане и участие на членовете на ЕУП в мероприятия логично обвързани с нуждата от обучения и надграждане на капацитета им за изпълнение на функциите по управление, контрол и координация на дейностите по проекта. Предвижда се и привличане на външни експерти, както и експерти от други ведомства, при подготовка на тръжна документация за процедури по ЗОП, за участие в оценителни комисии и работни групи за приемане на работата по различните проектни дейности. С цел спазване изискванията за информация и комуникация (публичност и визуализация) на проекти, финансирани по ЕСИФ, ще бъдат организирани информационни събития за представяне на целите, междинните и окончателни резултати по проекта, изготвени публикации за напредъка на изпълнението и постигнатите резултати и съобщения на електронната страница на МРРБ с текуща информация за реализирането на проектните дейности. Дейността предвижда изпълнение на популяризиращи мерки за информация и публичност, съгласно изискванията на ОПОС 2014-2020 г., в това число разработени информационни и рекламни материали. Разходите за всички гореспоменати под-дейности са включени в бюджета за Дейност №5. 2 467 599.52 1 268 073.45

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).