Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.001-0622-C02
Project Name Increasing the production capacity of Kolev and Kolev Ltd. for the production of children's orthopedic shoes
Beneficiary 205365542 Kolev § Kolev Ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 23.12.2015
Start Date 23.12.2015
End Date 14.07.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пазарджик, Септември, гр.Ветрен
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пловдив, Пловдив, гр.Пловдив
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Русе, Русе, гр.Русе
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Сливен, Сливен, гр.Сливен
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Плевен, Плевен, гр.Плевен
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Добрич, Добрич-град, гр.Добрич
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Добрич (BG332), Каварна, гр.Каварна
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Бургас (BG341), Бургас, гр.Бургас

Description

Brief description
Проект "Повишаване на производствения капацитет на Колев и Колев ООД за производство на детски ортопедични обувки" цели да повиши конкурентните предимства на Колев и Колев ООД, чрез реализиране на инвестиции в съвременни технологии и модернизация на оборудването, водещи до повишаване на производствения капацитет на фирмата.   
Поставените специфични цели са за:
- Реализиране на инвестиции водещи до подобряване характеристиките на произвежданите детски ортопедични обувки;
- Закупуване на оборудване, необходимо за оптимизиране производствения процес по създаване на детски ортопедични обувки; 
- Повишаване на производствения капацитет за изработка на ортопедични обувки чрез оптимизиране и автоматизиране на манипулациите, в следствие закупуването на системи за производство на ортопедични стелки и табани;
- Повишаване ефективността на производствените процеси и общата производителност чрез закупуване и пускане в експлоатация на ново технологично оборудване за производство на ортопедични обувки;
- Внедряване на технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес.   
Специфичните цели ще бъдат реализирани чрез изпълнението на дейностите за подобряване на производствените процеси и подобряване на съществуващите продукти.
Activities
  • Activity: Подобряване на производствените процеси : В рамките на дейността и на инвестиционната подкрепа ще бъде закупено, доставено и пуснато в експлоатация ново технологично оборудване и софтуер, както следва: Система за производство на ортопедични стелки: 1. Работни станции за измерване на крака и събиране на информация - 12 бр. 2. Специализиран 3D скенер за сканиране на крак - 11 бр. 3. Специализиран 3D скенер за сканиране на отпечатък на крак , калъп - 1 бр. 4. Пътека за динамично изследване на човешки крак - 1 бр. 5. Софтуер за създаване на 3Д модел на ортопедична стелка - 1 бр. 6. Машина за изработка на ортопедични стелки на принципа на фрезоването - 1 бр. 7. Център за съхранение на набраната и обработена информация - 1 бр. Система за производство на ортопедични табани: 1. Мостов щанец - 1 бр. 2. Автоматична машина за трашене на табани - 1 бр. 3. Машина за мазане с лепило - 1 бр. 4. Капсол машина - 1 бр. 5. Машина за формоване на табани - 1 бр. 6. Автоматична машина за скосяване - 1 бр. Стъпките за реализация на дейността са както следва: 1) Избор на изпълнители и сключване на договор с избрания изпълнител – от 1 до 7 месец след старта на проекта ще бъдат реализирани необходимите дейности за избор на външни изпълнители за доставка на предвиденото за закупуване активи. При осъществяване на избор на изпълнител фирмата ще съблюдава предвидените в Постановление на Министерски Съвет № 118/2014 г. условия, както и изискванията на Договарящия орган, описани в Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по ОП „Иновации и конкурентоспособност“. На база прогнозната стойност на предвидената доставка, както и въз основа на указанията от Договарящия орган, ще се реализира съответния вид процедура за определяне на изпълнители, описани в чл. 7 на Постановление на Министерски Съвет № 118/2014 г. – избор с публична покана или избор без провеждане на процедура. След провеждане на съответната процедура за избор на изпълнител, фирмата ще пристъпи към сключване договор с избрания доставчик на предвидените за закупуване активи. 2) Доставка на оборудването и софтуера – от 8 до 15 месец след старта на проекта ще бъде доставено ново технологично оборудване и софтуер. Ако е приложимо, съгласно сключеният договор с избраният доставчик, ще бъдат реализирани обучения на персонала на Колев и Колев ООД за безопасна работа и експлоатация на закупеното оборудване. 3) Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация – през 15 месец след старта на проекта ще бъде извършено инсталирането, тестването и пускането в експлоатация на новозакупеното производствено оборудване. Етапът ще приключи с подписване на съответните документи, доказващи неговото изпълнение. 4) Визуализация - закупеното в рамките на проекта оборудване ще бъде обозначено със стикери, оказващи получената финансова подкрепа по програмата. Предвидената инвестиция допринася за изпълнение на дейността чрез: - увеличаване капацитет на звеното за производство на детски ортопедични обувки; - намаляване броя ръчни операции; - автоматизиране на производствения процес; - подобряване на крайното качество., Contracted Amount: 728 531.00 , Reported Amount: 727 262.50
  • Activity: Подобряване на съществуващите продукти: В рамките на дейността и на инвестиционната подкрепа ще бъде закупено, доставено и пуснато в експлоатация ново технологично оборудване и софтуер, както следва: Система за производство на ортопедични стелки: 1. Работни станции за измерване на крака и събиране на информация - 12 бр. 2. Специализиран 3D скенер за сканиране на крак - 11 бр. 3. Специализиран 3D скенер за сканиране на отпечатък на крак , калъп - 1 бр. 4. Пътека за динамично изследване на човешки крак - 1 бр. 5. Софтуер за създаване на 3Д модел на ортопедична стелка - 1 бр. 6. Машина за изработка на ортопедични стелки на принципа на фрезоването - 1 бр. 7. Център за съхранение на набраната и обработена информация - 1 бр. Система за производство на ортопедични табани: 1. Мостов щанец - 1 бр. 2. Автоматична машина за трашене на табани - 1 бр. 3. Машина за мазане с лепило - 1 бр. 4. Капсол машина - 1 бр. 5. Машина за формоване на табани - 1 бр. 6. Автоматична машина за скосяване - 1 бр. Предвидената инвестиция допринася за изпълнение на дейността поради следните причини: Чрез въвеждане на новото технологично оборудване се съкращават процесите по приемане на поръчки и изработка на детски ортопедични обувки. По този начин се повишава качеството на предлаганата услуга и нивата на клиентска удовлетвореност. Закупуването на линията за производство на ортопедични стелки ще доведе до по-висока прецизност при приемане на поръчки и по-високо качество на произведените чифтове спрямо специфичните нужди на клиента., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес : В рамките на дейността и на инвестиционната подкрепа ще бъде закупено, доставено и пуснато в експлоатация ново технологично оборудване и софтуер, както следва: Система за производство на ортопедични стелки: 1. Работни станции за измерване на крака и събиране на информация - 12 бр. 2. Специализиран 3D скенер за сканиране на крак - 11 бр. 3. Специализиран 3D скенер за сканиране на отпечатък на крак , калъп - 1 бр. 4. Пътека за динамично изследване на човешки крак - 1 бр. 5. Софтуер за създаване на 3Д модел на ортопедична стелка - 1 бр. 6. Машина за изработка на ортопедични стелки на принципа на фрезоването - 1 бр. 7. Център за съхранение на набраната и обработена информация - 1 бр. Система за производство на ортопедични табани: 1. Мостов щанец - 1 бр. 2. Автоматична машина за трашене на табани - 1 бр. 3. Машина за мазане с лепило - 1 бр. 4. Капсол машина - 1 бр. 5. Машина за формоване на табани - 1 бр. 6. Автоматична машина за скосяване - 1 бр. Предвидената инвестиция допринася за изпълнение на дейността поради следните причини: Внедряването в производството на Система за производство на ортопедични стелки води до намаляване на количествата генерирани от фирмата отпадъци на година. Към момента, за всяка поръчка за изработване на ортопедични обувки се използват кутии с мемори пяна, т.е. около 2000 кутии годишно. С въвеждането на новата технология за сканиране на крака се елиминира необходимостта от използване на кутии с мемори пяна. При производството на ортопедични обувки има голям брой ръчни операции, което води до по-голям процент бракувана продукция поради неточности. Чрез въвеждането на двете системи, тези процеси ще бъдат оптимизирани и автоматизирани, което ще елиминира неточната продукция, а от там и ще намали количеството бракувани обувки. Допълнително, в момента направата на ортопедични стелки се извършва на ръка, което генерира големи количества отпадък. Автоматизирането на процеса чрез въвеждането на новата система за производство води до намаляване количеството отпадъци генерирани от производството. Цялостен ефект за производството на фирмата е намаляване на годишните м3 отпадъци, чрез въвеждане на технологиите за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: INIZIA LTD, Contracted Amount*: 415 258.24 , Reported Amount**: 728 140.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: enterprises, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 313 064.65 , Reached amount: 159 975.96
Indicator 3 Изменение на средните генерирани приходи от износ вследствие на инвестицията по проекта, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 33.29 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Повишаване на ефективността на производствените разходи, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 41.46 , Reached amount: 0.00
Indicator 6 Намаляване на количеството отпадъци, предвидени за депониране – количества генерирани отпадъци на годишна база преди/след изпълнение на проекта в тонове годишно., Measure Unit: т./год., Base Value: 80.00 , Target amount: 50.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 7 Вътрешна норма на възвръщаемост, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 121.64 , Reached amount: 0.00
Indicator 8 Нарастване на производителността, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 16.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 9 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: enterprises, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 728 531.00 BGN
Grant 415 466.35 BGN
Self amount 313 064.65 BGN
Total actual amounts paid 276 112.60 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Липса на устойчивост 30 785.03 20 523.35 51 308.38 ИНИЦИА ЕООД
Липса на устойчивост 108 361.39 81 645.84 190 007.23 Project-level financial correction

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка и инсталация на Система за производство на ортопедични стелки и Система за производство на ортопедични табани, Estimated Amount: 728 531.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на работни станции за измерване на крака и центъра за съхранение на набраната и обработена информация
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Доставка и инсталация на Система за производство на ортопедични стелки и Система за производство на ортопедични табани
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN