Identification

UMIS Number BG16RFOP002-1.002-0526-C02
Project Name Development of product innovation – “Optimized ship waste management system” - ECAP from " E-CAP" LTD
Beneficiary 203456413 E-CAP LTD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 09.05.2017
Start Date 09.05.2017
End Date 09.05.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Terminated (termination date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Плевен, Плевен, гр.Плевен
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Варна, Варна, гр.Варна
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Бургас, Бургас, гр.Бургас

Description

Brief description
Е-САР ООД е стартираща компания, създадена през 2015 г. с цел разработването на иновативна експертна система за планиране и управление на процесите по изхвърляне на корабните отпадъци в съответствие с изискванията за опазване на околната среда (ECAP – Environmental Compliance Assistance Program). С настоящoто проектно предложение фирмата кандидатства за по-нататъшната разработка на системата си и превръщането ѝ в ефективен инструмент за подпомагане на навигационните офицери в процесите по планиране и изпълнение на маршрута на кораба, така че да бъде постигнато съответствие с международните изискванията за опазване на околната среда. Основната потребност, която ще бъде удовлетворена чрез изпълнението на проекта, е повишаване на иновационния капацитет и конкурентоспособност на фирмата-кандидат чрез разработването на иновативен продукт, в съответствие с приоритетно направление „машиностроене и уредостроене, вкл. части, компоненти и системи, с акцент върху транспорта и енергетиката” на тематична област Мехатроника и чисти технологии, съгласно Иновационната система за интелигентна специализация. Предвижда се проектът да се изпълнява основно на територията на Северозападен район. 

Цел на проекта е разработването на иновативен продукт с потенциал за внедряване в икономиката. В резултат на изпълнението на проекта се очаква да се повиши иновационният капацитет и конкурентоспособност на Е-САР ООД. Основните дейности, насочени към постигане на проектната цел, са дейности по създаване на прототип и дейности, подпомагащи бъдещата му пазарна реализация.

Проектното предложение включва развитие на нови технологии за приложението им в изцяло иновативен продукт. Изпълнението на проекта ще осигури нови конкурентни предимства и ще повиши добавената стойност на националните продукти. Проектът съответства на целите на Оперативната програма, и по-специално, специфичната цел на Инвестиционен приоритет 1.1 от Приоритетна ос 1 на ОПИК.
Activities
  • Activity: Създаване и тестване на прототип (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на експерти и квалифициран персонал – 8 човека; придобиване на ДМА - 9 бр.; придобиване на ДНА – 1 бр.; наем на помещение за създаване и тестване на прототипа – 1 бр.): Като част от дейността ще бъдат наети експерти и квалифициран персонал-8човека и помещение за създаване и тестване на прототип-1бр. Също така ще бъдат закупени ДМА-9бр и ДНА-1бр За изпълнението на дейността е необходимо наемането на помещение в гр.Плевен, в което да работят назначените по проекта там служители. Предвиден е наем за период от 18месеца-времето необходимо за създаване и тестване на прототип.Необходимият бюджет за наем е-18мх1500лв=27000лв В изпълнението на дейността ще бъдат включени наетите по проекта: Експерти: 1.Анна Симеонова - Експерт, консервация на околната среда - на 4 часа за 18мх600лв=10800лв 2.Милен Долапчиев - Ръководител, информационни и комуникационни технологии - на 4 часа за 18мх1500лв=27000лв 3.Явор Иванов - Експерт по корабоплаване - на 8 часа за 18мх3000лв=54000лв 4.Николай Вълчев - Еколог - на 4 часа за 11мх550лв= 6050лв Квалифициран персонал-избрани след подбор: 5.Дизайнер, софтуер - 1 човек на 8 часа за 18мх3000лв=54000лв 6.Специалист, приложно програмиране - 1 човек на 8 часа за 11мх3000лв=33000лв 7.Програмист, софтуерни приложения - 1 човек на 8 часа за 18мх2000лв=36000лв 8.Инженер, хардуер - 1 човек на 8 часа за 11мх1500лв=16500лв Николай Вълчев, Специалист, приложно програмиране и Инженер, хардуер ще работят 11месеца(от 1 до 11 месец) За изпълнението на дейността е необходимо закупуването на ДМА: 1.Индустриална работна станция-2бр Необходимите инд. раб. станции се използват на кораби и се характеризират с това, че отговарят на мин. изисквания за монтаж на мостик. Иновативния продукт има два режима–планиране и мониторинг и за да може да тече паралелно създаването и тестването на прототипа е необходимо закупуването на 2 бр. станции. 2.Мобилна работна станция-6бр Необходими за хората от екипа. На тях ще се програмира, ще се създават база данни и ще се осъществява цялостната работа по проекта и създаването на прототипа.(допълнителни моб. раб. станции за всички служители ще бъдат осигурени за собствена сметка след стартиране на проекта) 3.Стационарна работна станция-1бр Стационарната работна станция е необходима за поддържането на електроните навигационни карти. Поради големия обем на информацията в тях и използването ѝ за създаването на алгоритмите в основата на иновативния продукт е необходима стационарна работна станция с завишена производителност от стандартните. 4.Електронни навигационни карти с покритие на бреговата линия на световния океан-1комп. Това са карти с необходимото покритие и приближение на бреговата линия на Световния океан. Те ще се ползват за визуализация в системата и като данни ще влизат в различни алгоритми. Те са основна и градивна част от иновативния продукт. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1.Подписване на трудови договори с експертите(1месец) 2.Подбор на квалифициран персонал и сключване на договори(1месец) 3.Избор и наемане на помещение(1месец) 4.Избор на изпълнител за доставка на ДМА и ДНА, сключване на договори и доставка(1-2месец) 5.Създаване и тестване на прототип(1-18месец): -Проучване на актуалните правила и регулаторни изисквания за управление на корабните отпадъци в юрисдикциите на различните държави по света чрез използване на следните основни източници-IMO, Steam Ship Mutual, NOAA, UKHO -Изграждане на база данни (с действащите правила и изисквания) и интерфейси към нея за бъдеща автоматизирана поддръжка и актуализация -Създаване на програмни модулни компоненти за четене и визуализация в различните стандартни режими (base, standart, all) на електронни навигационни карти (ENC).Изграждане на графичен потребителски интерфейс -Разработване и оптимизация на алгоритмите за сканиране по маршрута на плавателни съдове съобразно въведените критерии (екологични норми, разходни норми, физикални норми). Изграждане на програмни интерфейси за комуникация с необходимите инструменти от корабното оборудване(GPS и др.) -Тестване работата в режима на Планиране -Тестване работата в режим на Мониторинг в реално време, Contracted Amount: 335 250.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Изработване на икономическа и финансова оценка на разработвания иновативен продукт (Дейността ще се изпълнява чрез възлагане на външен изпълнител): След изпълнение на Дейност 1 и 2 ще бъде предоставен междинен отчет за свършена работа и след неговото одобрение от страна на УО (заложения от нас срок за одобрение е 3 месеца) фирмата ще пристъпи към изпълнение на следващите дейности. Като част от дейността ще бъде предоставена външна услуга по изработване на икономическа и финансова оценка на разработвания иновативен продукт – 1 бр. х 29900лв. = 29900лв. без ДДС. Посредством заплащане и получаване на горе цитираната външна услуга ще бъде изготвен Доклад за икономическа и финансова оценка на разработвания иновативен продукт - 1 бр., с обхват анализ на пазарните нужди, анализ на икономическата среда, SWOT анализ, икономически анализ и ценова стратегия, финансова оценка и финансов модел за продажби. Етапи за изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 22 месец до 22 месец) 2. Сключване на договор (от 22 месец до 22 месец) 3. Предоставяне на външната услуга и подписване на приемо-предавателен протокол (от 22 месец до 24 месец), Contracted Amount: 29 900.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Изработване на пазарен анализ и проучване и маркетингов план за пазарна реализация на иновативния продукт (Дейността ще се изпълнява чрез възлагане на външен изпълнител): След изпълнение на Дейност 1 и 2 ще бъде предоставен междинен отчет за свършена работа и след неговото одобрение от страна на УО (заложения от нас срок за одобрение е 3 месеца) фирмата ще пристъпи към изпълнение на следващите дейности. Като част от дейността ще бъде предоставена външна услуга по Изработване на пазарен анализ и проучване и маркетингов план за пазарна реализация на иновативния продукт - 1 бр. х 29900лв. = 29900лв. без ДДС. Посредством заплащане и получаване на горе цитираната външната услуга ще бъде изготвен Доклад за пазарен анализ и проучване и маркетингов план за пазарна реализация на иновативния продукт - 1бр., с обхват маркетингово/пазарно/ проучване, маркетинг стратегии за въвеждане на продукта на пазара, план за пазарна реализация. Етапи за изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 22 месец до 22 месец) 2. Сключване на договор (от 22 месец до 22 месец) 3. Предоставяне на външната услуга и подписване на приемо-предавателен протокол (от 22 месец до 24 месец), Contracted Amount: 29 900.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Организиране на промоционални събития в България, свързани с популяризиране на иновативния продукт (Дейността ще бъде изпълнена чрез наем на зали – 2 бр.): След изпълнение на Дейност 1 ще бъде предоставен междинен отчет за свършена работа и след неговото одобрение от страна на УО (заложения от нас срок за одобрение е 3 месеца) фирмата ще пристъпи към изпълнение на следващите дейности. Като част от дейността ще бъдат организирани промоционални събития в 2 града в България (Варна и Бургас), свързани с популяризиране на иновативния продукт. За целта фирмата ще наеме помещения във всеки град (2 бр. х 1000 лева = 2000лева без ДДС) и ще покани представители на бизнеса и всички заинтересовани страни за да ги запознае с иновативната разработка. Етапи за изпълнение на дейността: 1. Наем на зала (от 23 до 24 месец) 2. Провеждане на промоционални събития във Варна и Бургас (от 23 до 24 месец), Contracted Amount: 2 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Визуализация на проект (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване на плакат – 2 бр. и стикери – 9бр.): Основната цел на дейността е информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ. Дейността ще бъде осъществена в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство. Като част от изпълнението на дейността ще бъдат закупени 2 бр. плакат х 200лв. и 9 бр. стикери (9бр. х 20лв. = 180лв.) за новозакупеното оборудване. Плакатът ще бъде с размери минимум формат А3 и ще включва информация за името на проекта и главната му цел, емблемата на Европейския съюз (в съответствие с графичните стандарти), логото на финансиращия фонд - Европейския фонд за регионално развитие, названието/абревиатурата - Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност”, логото на оперативната програма и всички останали задължителни елементи съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020г. и действащото законодателство. На закупеното оборудване ще бъдат поставени стикери при доставката му, които ще съдържат необходимата визуализация съгласно Наръчника. В документите, свързани с изпълнението на дейността, ще бъде посочена информация относно оперативна програма, която предоставя подкрепата - Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. В трудовите договори на новоназначените служители, сключени по проекта, ще бъде описан номера на договора за БФП и информация, че проекта се финансира по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност”. Етапи за изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител (1 месец) 2. Доставка на визуализационните материали и подписване на приемо-предавателен протокол (1 месец) 3. Поддържане на визуализационните материали и изпълнение на изискванията за публичност и визуализация (от 1 до 24 месец), Contracted Amount: 580.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Nikolay, Contracted Amount*: 24 300.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Финансирани проекти за еко-иновации, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: enterprises, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Private investment matching public support for innovation or R&D projects (all activities), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 20 330.50 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 397 630.00 BGN
Grant 357 867.00 BGN
Self amount 39 763.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Външни услуги по обособени позиции, както следва: Обособена позиция 1. Услуга за изработване на пазарен анализ и проучване и маркетингов план за пазарна реализация на иновативния продукт -1бр. Обособена позиция 2. Услуга за изработване на икономическа и финансова оценка на разработвания иновативен продукт - 1бр., Estimated Amount: 59 800.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка и въвеждане в експлоатация на ДМА както следва: 1. Мобилна работна станция - 6бр. 2. Стационарна работна станция - 1бр, Estimated Amount: 19 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка и въвеждане в експлоатация на ДМА както следва: 1. Мобилна работна станция - 6бр.; 2. Стационарна работна станция - 1бр
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 3 Subject to due process: Доставка и въвеждане в експлоатация на Индустриална работна станция (2бр.), Estimated Amount: 8 400.00
Procedure 4 Subject to due process: Доставка на визуализационни материали - 1 бр. плакат и 9 бр. стикери, Estimated Amount: 580.00
Procedure 5 Subject to due process: Наем на зали за промоционални събития в България - 2 бр., Estimated Amount: 2 000.00
Procedure 6 Subject to due process: Наем на помещение за извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, както и за създаване и тестване на прототип - 1 бр., Estimated Amount: 27 000.00
Procedure 7 Subject to due process: Придобиване, инсталиране и внедряване на софтуер за електронни навигационни карти с покритие на бреговата линия на световния океан-1комп., Estimated Amount: 43 500.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN