Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.001-0606-C01
Project Name Increasing the energy efficiency of ET "Nevyana Nikolova" through investments for purchasing and commissioning of new high-tech equipment
Beneficiary 114024382 SOLE TRADER "NEVYANA NIKOLOVA"
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 24.11.2017
Start Date 24.11.2017
End Date 25.01.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Плевен, Гулянци, с.Брест

Description

Brief description
ЕТ "Невяна Николова" е предприятие с основен код на икономическа дейност в сектор С 15.20 - производство на обувки. За да подобри конкурентоспособността си, предприятието предвижда да изпълни по настоящия проект енергоспестяваща мярка, която да допринесе за понижаване консумацията на енергия при производството. Конкретно, дейностите ще бъдат насочени към постигане на енергийно спестяване, чрез обновление на производствени мощности с по-енергоефективни и усъвършенстване на технологиите за производствения процес.   

По настоящия проект се предвиждат следните дейности:  
1. Придобиване на ново производствено оборудване, съгласно Мярка 1 от енергийния одит - закупуване на ново високотехнологично оборудване
2. Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001  
3. Визуализация и публичност на проекта  
  
Целта на предвидените инвестиции е от една страна, новото високотехнологично оборудване ще даде възможност на дружеството да разгърне дейността си в пълния обхват, а от друга страна, и да постигне висок стандарт на енергийна ефективност. Енергийният одит на проекта доказва, че средният процент енергийно спестяване от предвидената за въвеждане по проекта мярка, който би могъл да бъде постигнат в обичайната стопанска практика, е 86,80% , а срокът на откупуване на инвестицията е 5,31 години.

Вследствие изпълнението на цялостното инвестиционно намерение на ЕТ "Невяна Николова" се предвижда намаляване на текущите експлоатационни разходи и оптимизиране на дейността на предприятието. Това ще доведе до по-висока рентабилност на дейността поради намалението на разходите и съответно до реализиране на по-голяма печалба. По този начин проектът пряко допринася за високата конкурентоспособност на компанията, енергийната ефективност на нейния бизнес и нейното възходящо бизнес развитие.
Activities
  • Activity: Доставка и въвеждане в експлоатация на ново високотехнологично оборудване за производство на обувки: Предвижда се доставка и въвеждане в експлоатация на ново високотехнологично оборудване за производство на обувки със следните обобщени минимални технически/функционални характеристики, които осигуряват постигането на препоръчаните енергийни спестявания с изпълнението на мярка 1 от енергийния одит. Ново високотехнологично оборудване за производство на обувки се състои от следните машини: 1.Кат Кат система за разкрой на материали при производство на сай и обувки - 1 бр., мощност на мотора: 10500W, 160 чифта/час 2.Компютъризирана траш машина - 1бр., мощност на мотора: 1200W, 160 чифта/час 3.Зиг Заг за кожа - 1бр., мощност на мотора: 500W, скорост: 3000 оборота/ минута 4.Машина за зашиване на саята към табана - 1бр., мощност на мотора: 500W, скорост: 2500 оборота/ минута 5.Двуиглова плоска машина за орнаментално шиене - 1бр., мощност на мотора: 500W, скорост: 500 оборота/ минута 6.Хидравлична машина за валкиране - 1бр., мощност на мотора: 1100W, скорост: 3000 оборота/ минута 7.Универсална едноиглова бутилка - 6бр., мощност на мотора: 500W, скорост: 3300 оборота/ минута 8.Универсална двуиглова бутилка - 1бр., мощност на мотора: 500W, скорост: 3000 оборота/ минута 9.Универсална едноиглова плоска машина - 2бр., мощност на мотора: 500W, скорост: 5000 оборота/ минута 10.Права едноиглова ръкавна машина - 1бр., мощност на мотора: 500W, скорост: 2400 оборота/ минута 11.Машина за подлепване на шевове - 1бр., мощност на мотора: 300W, скорост: 3000 оборота/ минута 12.Машина за подлепване на елементи от саята по контур с помощтта на термопластично лепило и поставяне на укрепващ ширит - 1бр., мощност на мотора: 300W, скорост: 3000 оборота/ минута 13.Полуавтоматична преса за полагане на подлепки - 1бр., мощност на мотора: 4000W, скорост: 160 чифта/час 14.Пневматична машина за номериране на хастари - 1бр., мощност на мотора: 750W, скорост: 160 чифта/час 15.Електромеханична машина за поставяне на капси - 1бр., мощност на мотора: 2960W, скорост: 3000 оборота/ минута 16.Електромеханична машина за очукване на шевове на саи - 1бр., мощност на мотора: 250W, скорост: 3000 оборота/ минута 17.Машина за поставяне на укрепваща лента върху шевове на саи - 1бр., мощност на мотора: 600W, скорост: 3000 оборота/ минута Новото технологично оборудване се характеризира с по-висока производителност, благодарение на автоматизираните процеси и може да осигури непрекъснат режим на работа в рамките на производствения процес. От друга страна инсталираната мощност е по- ниска, а коефициентът на трансформация в работна мощност е също с по-ниска стойност. Така описаната инвестиция кореспондира изцяло с Мярка 1 от Енергийния одит: Доставка и въвеждане в експлоатация на ново високотехнологично оборудване. Допълнително прилагането на енергоспестяващи производствени технологии ще допринесе за устойчиво екологично развитие и намаляване на негативното въздействие върху околната среда. Енергийният одит потвърждава, че съгласно наличните данни средният процент енергийно спестяване от предвидената за въвеждане по проекта енергоспестяваща мярка, който би могъл да бъде постигнат в обичайната стопанска практика ESR е 86,80 %. Срокът на откупуване на планираната инвестиция е 5,31 години. Етапи за осъществяване на дейността са: 1/ Изготвяне на тръжна документация и провеждане на процедура за избор на доставчик (от 1-ви до 5-ти месец); 2/ Сключване на договор с избрания доставчик (от 5-ти до 6-ти месец); 3/ Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол (от 6-ти до 9-ти месец); 4/ Инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация (10-ти месец); 5/ Подписване на финален приемо-предавателен протокол (10-ти месец). , Contracted Amount: 609 100.00 , Reported Amount: 545 800.00
  • Activity: Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001: За да постигне своята стратегическа цел, в т.ч. целите на проекта – за намаляване на разходите за енергия и повишаване на производствения капацитет, ръководството на ЕТ „Невяна Николова“ си поставя цели да утвърди процедури и практики, които да се наложат в управлението на електропотреблението на предприятието. Внедряването на енергийно ефективно оборудване е важен етап в преминаването към по-енергийно ефективно производство, но за да се постигне устойчиво подобрение на производствените процеси, е необходимо предприятието да предприеме процедури за енергийното управление на всички дейности, изискващи използване и разпределение на енергия. Дейността предвижда: 1. РАЗРАБОТВАНЕ И ВНЕДРЯВАНЕ НА СТАНДАРТ БДС EN ISO 50001 1.1. Анализ на съществуващото състояние: извършва се анализ на съществуващото състояние на дружеството, управлението на енергията и съответните енергийни потоци. 1.2. Разработване на документацията на система за управление: Разработват се, според изискванията на съответните стандарти и специфичните особености на организацията и процесите в дружеството, Наръчник на системата със следното съдържание: 1.2.1.Представяне на дружеството, неговата политика 1.2.2.Органиграма на дружеството 1.2.3.Уводна част 1.2.4.Елементи на системата (съгласно изискванията на стандарта, процедури, формуляри, инструкции и т.н) 1.2.5.Систематизиране на валидната документация 1.2.6.Разработване съвместно със съответните представители на дружеството на необходимите фирмени процедури, описващи в детайли процесите в дружеството в съответствие с изискванията на стандарта, както и фирмени инструкции, записи и др. 1.3. Вътрешен одит: Цел на този одит е да се провери до каква степен система за управление е въведена и ефективна, както и да се открият слаби места, пропуски в системата. Вътрешният одит е „генерална репетиция за сертификация”. Друга предпоставка за успешната сертификация е провеждането на преглед от висшето ръководство, като в него се обръща внимание на: 1.3.1.Удовлетвореността на клиента 1.3.2.Икономическите резултати 1.3.3.Възможности за подобрение 1.3.4.Цели 2. СЕРТИФИКАЦИЯ НА СТАНДАРТ БДС EN ISO 50001 2.1. Сертификационен одит: състои се от 2 Фази 2.1.1. Одит Фаза 1: извършва се по план, като в него са уточнени целите на одита, клаузите на документите, по които се търси съответствие, екипа, времевата рамка, метода на одита и неговото местоположение. Одитът служи за откриването на съществени недостатъци в нея, като при неговото провеждане се: 2.1.1.1.Проверява документацията на системата за управление на Възложителя 2.1.1.2.Оценява работното място и специфичните за него условия на Възложителя 2.1.1.3.Оценява състоянието на Възложителя и неговото разбиране на изискванията на стандарта, особено по отношение идентифицирането на ключови характеристики или съществени аспекти, процеси, цели и функциониране на системата за управление 2.1.1.4.Събира необходимата информация по отношение обхвата на системата за управление, процесите и местоположението на клиента, както и свързаните с тях законови и регулаторни аспекти и съответствие с нормите 2.1.1.5.Разглежда разпределението на ресурсите за одит-фаза 2 и се прави преценка дали Възложителят е готов за одит-фаза 2. Резултатите се документират под формата на доклад. В случай на установени несъответствия, те трябва да бъдат отстранени и да се представят доказателства за отстраняването им преди Одит Фаза 2. 2.1.2. Одит-фаза 2: задачата на одиторите е да сравнят практическото прилагане на системата за управление с документираните процеси и да ги оценят във връзка с изпълнение на изискванията на стандарта. Резултатите от Одит Фаза 2 се документират под формата на одит доклад. 2.1.3.Издаване на сертификат: Сертификатът се издава, само когато несъответствията са били отстранени и приети или са проверени от одитния екип. 2.2. Контролен одит: Контролни одити следва да се провеждат веднъж годишно по време на периода на валидност на сертификата., Contracted Amount: 8 500.00 , Reported Amount: 8 500.00
  • Activity: Визуализация и публичност на проекта: Предложените в настоящия проект мерки за информиране и публичност са съгласно правилата на Регламент на ЕК 1828/2006 относно общите правила за приложение на регламент 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и гарантират изпълнението на мерките за публичност, с оглед акцентиране върху комуникацията, прозрачността и визуализацията. Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани пред обществеността като за целта бъдат спазвани стриктно изискванията на Националната комуникационна стратегия 2014-2020 г и на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. В съответствие с подписания договор, кандидатът ще предприеме множество необходими за популяризиране на получената безвъзмездна помощ действия чрез наемане на външен изпълнител, а именно: • Една информационна табела с данни на проекта за оповестяване на участието на ЕС с всички задължителни реквизити • Стикери – ще бъдат залепени на оборудването, предвидени за закупуване по проекта. Постоянната информационна табела, която ще бъде изработена, ще бъде поставени на видно място в помещението на компанията в с.Брест. Стикерите ще бъдат поставени на оборудването, което се предвижда да се закупи за целите на проекта. СТЪПКИТЕ за осъществяване на дейността са: 1. Избор на външен доставчик на описаните дейности по визуализация и публичност (1-2 месец); 2. Изработване на дизайн, одобрение и изработване на стикерите за оборудването и на информационната табела (3-10 месец); 3. Поставяне (залепване) на стикерите върху оборудването, закупено по настоящия проект (11 месец); 4. Поставяне на видно място на информационната табела (12 месец); , Contracted Amount: 500.00 , Reported Amount: 500.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: VESTA - R Ltd., Contracted Amount*: 179 774.00 , Reported Amount**: 215 000.00
  • Contractor: M-SERT EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 4 000.00
  • Contractor: K amp; M Ltd., Contracted Amount*: 246 596.00 , Reported Amount**: 330 800.00
  • Contractor: Integral BG1 LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 500.00
  • Contractor: TYUF NORD BALGARIYA EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 4 500.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 GHG reduction, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 170.02 , Reached amount: 170.02
Indicator 2 Expected energy savings in enterprises as a result of completed projects, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 207.59 , Reached amount: 207.59
Indicator 3 Намаляване на количеството отпадъци, предвидени за депониране – количества генерирани отпадъци при производството на единица продукция на годишна база, преди/след изпълнение на проекта в тонове годишно., Measure Unit: т./год., Base Value: 0.18 , Target amount: 0.02 , Reached amount: 0.16
Indicator 4 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: enterprises, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Намаляване на количеството отпадъци, предвидени за депониране – количества генерирани отпадъци на годишна база преди/след изпълнение на проекта в тонове годишно., Measure Unit: т./год., Base Value: 12.00 , Target amount: 8.00 , Reached amount: 8.00
Indicator 6 Energy audits performed, Measure Unit: enterprises, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 7 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 8 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: enterprises, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 618 100.00 BGN
Grant 434 470.00 BGN
Self amount 183 630.00 BGN
Total actual amounts paid 390 160.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Визуализация и публичност на проекта, Estimated Amount: 500.00
  • Differentiated position 1: Визуализация и публичност
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Доставка и въвеждане в експлоатация на ново високотехнологично оборудване за производство на обувки по две обособени позиции:ОП 1 „Доставка на Кат Кат система” и ОП 2 „Доставка на оборудване за производство на обувки”, Estimated Amount: 609 100.00
  • Differentiated position 1: ОП 1 „Доставка на Кат Кат система”
    Contractor: VESTA - R Ltd.
    Contract total funded value: 179 774.00
  • Differentiated position 2: ОП 2 „Доставка на оборудване за производство на обувки”
    Contractor: K amp; M Ltd.
    Contract total funded value: 246 596.00
Procedure 3 Subject to due process: Предоставяне на консултантски услуги по обособени позиции: ОП 1: РАЗРАБОТВАНЕ И ВНЕДРЯВАНЕ НА СТАНДАРТ БДС EN ISO 50001 ОП 2: СЕРТИФИКАЦИЯ НА СТАНДАРТ БДС EN ISO 50001, Estimated Amount: 8 500.00
  • Differentiated position 1: РАЗРАБОТВАНЕ И ВНЕДРЯВАНЕ НА СТАНДАРТ БДС EN ISO 50001
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: СЕРТИФИКАЦИЯ НА СТАНДАРТ БДС EN ISO 50001
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN