Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.009-0030-C01
Project Name Development, strengthening and internationalization of Cluster "Festivals in Bulgaria"
Beneficiary 204277954 CLUSTER „FESTIVALS IN BULGARIA“ Ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 15.11.2017
Start Date 15.11.2017
End Date 01.11.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Монтана, Монтана, гр.Монтана

Description

Brief description
Клъстер Фестивалите в България ООД се фокусира тематично върху предоставянето на специализирани услуги в сферата на събитийния мениджмънт, фестивалния туризъм и съпътстващите ги услуги. Клъстерът е в начален етап на развитие и обединява организации от сферите на туризма, информационните дейности, маркетинга, издателската и филмова индустрия. Клъстерът включва участници от частния и от неправителствения сектор, а бъдещите планове за разширяване са насочени към привличане и на членове и сред публичния сектор.
Основната цел на проектното предложение е да се подкрепи развитието и да се повиши капацитета и кооперирането на Клъстер
Фестивалите в България ООД като модел за повишаване на конкурентоспособността и бизнес развитието.
Специфични проектни цели са:
- Изграждане и подкрепа за организационно-административно укрепване на Клъстер Фестивалите в България чрез създаване на
административно тяло и повишаване на административния и управленски капацитет.
- Създаване на коопериране и сътрудничества и интернационализация на Клъстер Фестивалите в България чрез дейности за
подпомагане развитието на клъстера и насърчаване на клъстерния маркетинг.
Целите на проекта ще бъдат реализирани чрез серия от дейности, в това число дейности за повишаване на капацитета и насърчаване на клъстерния маркетинг. Ще бъде създадено административно тяло на клъстера и ще бъдат реализирани поредица от мерки за привличане на нови членове и популяризиране на продуктите и услугите на клъстера.
Чрез постигане на проектните цели, Клъстер Фестивалите в България ще допринесе за повишаване степента на интеграция и сътрудничество на местните дружества в посока максимално използване на техния капацитет за разработка на конкурентни бизнес продукти и услуги и насърчаване на активното присъствие на регионалния, националния и външния пазари.
Activities
  • Activity: Създаване и ресурсно обезпечаване на дейността на административното тяло на клъстера (чрез наемане на квалифициран персонал, наемане на работни помещения и закупуване на компютърно оборудване): Дейността е елемент от компонент 1 и има за цел изграждане и подкрепа за организационно- административно укрепване на клъстер Фестивалите в България. Дейността се състои от следното: 1. Назначаване на административно тяло на клъстера Ще бъдат назначени квалифицирани кадри на длъжностите Ръководител на клъстера, Ръководител Международна дейност, Ръководител Комуникации и членство,, Ръководител Звено разработване на нови продукти и услуги, Ръководител направление Събития, Административен сътрудник. Подробно описание на изискуемите квалификация и опит на персонала се съдържат в т. 9 Екип. Предвидено е всички членове на екипа на клъстера да бъдат назначени на пълен работен ден за период от 18 месеца с цел изграждане на ефективни сътрудничества на клъстера и устойчиво развитие на продуктите и услугите на новосъздадения клъстер. 2.Наемане на работни помещения - тъй като клъстерът е в начален етап на развитие, необходимо е осигуряване на работно пространство, в което административното тяло ще осъществява дейността си. Работните помещения ще осигурят пространство за провеждане на регулярни работни срещи между членовете на клъстера, както и сещи с други клъстерни обединения и нови членове. 3. Закупуване на компютърно оборудване За нуждите на административното тяло ще бъдат закупени 3 преносими компютъра, два таблета и един принтер (скенер), които ще обезпечат работата на персонала по организационно и административно укрепване и развитие на клъстера. Дейността е основополагаща, както за проекта така и за самия клъстер като чрез ресурсното обезпечаване ще бъде осигурен старт на развитието на клъстера и ще се гарантира устойчивостта му. Основните ресурси, необходими за развитието на клъстера са именно човешките ресурси на този начален етап, поради което основна тежест от проекта се отнася именно към тази първа проектна дейност за създаване на квалифициран и мотивиран екип. В рамките на дейността ще бъде създадена организационно-управленска структура на клъстера като ще бъдат разработени и конкретни процедури за работа на Клъстер Фестивалите в България. Ще бъдат разработени стратегически документи с оглед визията за развитие на клъстерното обединение и ще бъде създадена административно-управленската програма въз основа на която клъстерът ще гради капацитет и ще се развива., Contracted Amount: 245 800.00 , Reported Amount: 234 963.95
  • Activity: Подпомагане развитието на клъстера и привличане на нови членове (чрез специализирани обучения за създаване на сътрудничества и интернационализация - 2 бр. и събития за представяне на клъстера и на неговите продукти/услуги - 2 бр.): Дейността е част от Компонент 2 и има за цел подпомагане на развитието на клъстера за коопериране, създаване на сътрудничества и интернационализация. Дейността ще бъде реализирана чрез участие на административното тяло и представители на членовете на клъстер Фестивалите в България в две специализирани обучения. Ще бъдат проведени и две събития за представяне на клъстера и на неговите продукти/услуги. 1. Обучение ""Business modeling, DesignThinking and DesignService - иновативен модел за създаване на устойчиви сътрудничества" В обучението ще вземат участие 16 обучаеми лица, които ще са представители както на самия клъстер, така и на неговите членове. Обучението ще е с продължителност 5 дни, като ще се проведе в 1 или 2 групи по преценка на обучителната организация и в съответствие със съдържанието и ефективността на обучението. Обучението ще се фокусира върху съвременни техники за коопериране и създаване на сътрудничества. Инструментариумът на Business modeling, DesignThinking and DesignService, както и техники от типа на Stakeholder Mapping ще бъдат предмет на обучението и ще бъдат приложени с цел идентифициране и развитие на мрежата на сътрудничество на клъстер Фестивалите в България. Цитираните техники са част от комплекса на дизайн мисленето - широкоспектърна методология и радикален подход към иновациите, който поставя в центъра си потребителските опит и преживяване (human-centered design). Методът може да бъде дефиниран като комбинация от емпатия към човека и контекста на проблема, креативен творчески подход при търсенето на идеи и рационалност при анализа, и подбора на решения. Методът ще бъде използван като структуриран процес за генериране на иновативни решения със свои принципи и инструменти. Целта на обучението е методологията да бъде изучена от страна на участниците като подход за създаване на сътрудничества и коопериране, както между членовете на клъстера, така и между клъстера и външни организации. 2. Обучение "Social Media Internationalisation - социални медии като инструмент за интернационализация и сътрудничество" В обучението ще вземат участие 16 обучаеми лица, които ще са представители както на самия клъстер, така и на неговите членове. Обучението ще е с продължителност 5 дни, като ще се проведе в 1 или 2 групи по преценка на обучителната организация и в съответствие със съдържанието и ефективността на обучението. Обучението ще се фокусира върху съвременни техники за управление на социалните медии и информационен поток с цел разширяване на сътрудничеството и интернационализацията. Social Media Internationalisation е съвкупност от техники и методи приложими във всяка обществена дейност - обучението ще се фокусира върху използването на методологията за генериране на информационен поток целящ разширяване на сътрудничеството на клъстера с външни организации, както и на сътрудничеството между членовете вътре в клъстерното обединение. Социалните медии и тяхното управление са предмет на обучението с оглед използване на възможностите за бърза, ефективна и устойчива интернационализация. 3. Представяне на клъстера и на неговите продукти/услуги за привличане на нови клиенти и нови членове на клъстера Ще бъдат осъществени 2 високо технологични и интерактивни презентации за представяне на клъстера и на клъстерните продукти/услуги. Презентациите ще се проведат на по-късен етап от проекта, когато клъстерът има готовност да презентира както собствената дейност, така и разработените съвместно клъстерни продукти/услуги. Формата на уебинар е подбран от гледна точка на по-висока степен на разпространяемост на информацията, както и с оглед съвременното развитие на технологиите. Имайки предвид, че и самият клъстер има високо-технологичен и иновативен характер, формата за презентиране чрез интерактивни технологии съответства на характеристиките на клъстера и на целевите партньори и пазари., Contracted Amount: 95 000.00 , Reported Amount: 96 368.00
  • Activity: Насърчаване на клъстерния маркетинг (чрез разработване на маркетингова стратегия, изследване на таргети раните пазари и консултантски услуги, популяризиране на името на клъстера, участие в срещи и изложения и назначаване на експерт): Дейността се реализира в рамките на Компонент 2 и има за цел подпомагане на развитието на клъстера за коопериране, създаване на сътрудничества и интернационализация. Дейността ще се състои от следните основни елементи: 1. Разработване на маркетинг стратегия - разработването на такава стратегия е от изключително значение за развитието на клъстера. Клъстер фестивалите в България разработи самостоятелно стратегия за интернационализация, но клъстерът ще възложи на специализиран външен изпълнител разработването на изрична маркетинг стратегия съдържаща следните основни елементи: а) целеви пазар; б) пазарна позиция; в) сравнителни конкурентни предимства; г) основни цели; д) маркетинг микс; е) основни идеи за реализиране; ж) разпределение на ресурсите. Маркетинг стратегията като класически инструмент ще изведе ключовите за развитието на клъстера подходи и мерки, които да подпомогнат пазарното позициониране на клъстерните продукти/услуги. 2. Изследване на таргетираните пазари и консултантски услуги за стъпването на друг пазар Като втори маркетинг етап ще бъде направено изследване на дефинираните в предходния елемент целеви пазари и ще бъдат използвани специализирани консултантски услуги за подобряване на достъпа на клъстера до тези пазари. Елементът ще съдържа: - Изследване на размера и характера на пазара, географско местоположение на потенциалните потребители, структурата на пласментната мрежа, анализ на тенденциите, влияещи върху структурата на пазара. - Продуктово проучване на таргетирания пазар - Рекламно проучване - анализ на ефективността на рекламата и други комуникационни средства върху таргетираните пазари. Консултантските услуги и изследвания ще бъдат реализирани от външен изпълнител притежаващ съответните опит и компетентности. 3.Популяризиране на името на клъстера и на неговите продукти/услуги - клъстер Фестивалите в България вече е разработил собствен бранд, чието популяризиране ще бъде осъществено чрез: - Информационна брошура на клъстерните продукти - разработените от клъстера продукти/услуги ще бъдат популяризирани чрез брошура издадена в тираж от 1500 бр. (първоначално). - информационна бази-данни за дейността на клъстера ще бъде създадена онлайн като допълнение към интернет страницата на къстера. Базата данни ще служи за популяризиране на бранда сред потенциални нови членове и партньори, както и сред широката общественост и клиентска маса. 4. Участие на клъстера в национални и международни изложения и панаири В рамките на дейността се предвижда клъстер Фестивалите в България да участва на две международни изложения - едното в Лондон (WTM London), другото в Берлин (ITB BERLIN). И двете изложения за специализирани в сферата на пътуванията и туризма, какъвто е фокусът и на клъстер Фестивалите в България. Предвижда се на изложенията клъстерът да бъде представен от 4ма представители на административното тяло и на членовете на клъстера. 5. Срещи за установяване и насърчаване на сътрудничеството с клъстери в Гърция и Македония Ще бъдат организирани и проведени срещи за установяване и насърчаване на сътрудничеството с чуждестранни клъстери - предвид спецификата на клъстер Фестивалите в България, ще бъде потърсен контакт с клъстери от съседни държави, с които да се установят трайни партньорски взаимоотношения. Срещите ще бъдат организирани на територията на Гърция и Македония като в тях ще участват поне 4ма представители на административното тяло и на членовете на клъстера. 6. Осигуряване на експерт създаване на сътрудничества и интернационализация Експертът ще има ключова роля и ще участва във всички елементи от дейността отнасящи се до интернационализацията и създаване на сътрудничества. Експертът ще разработи заданията на обученията и за маркетинг дейностите. Експертът ще предостави съдържателна и експертна подкрепа с цел осъществяване на синергия между нуждите на клъстера и изпълнението от страна на външни организации., Contracted Amount: 140 200.00 , Reported Amount: 134 175.03
  • Activity: Публичност и визуализация на проекта: Дейността включва мерки от „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020, които за конкретния проект на Клъстер Фестивалите в България ще включват следните елементи за визуализация и публичност: 1. Поставяне на информационна табела на видимо място в наетите за проекта работни помещения 2. Публикации в електронни и/или печатни издания/медии - 5 бр. - публикации относно реализацията на проекта ще бъдат осъществени в електронни и/или печатни медии и издания. 3. Визуализация на оборудването - съгласно изискванията на програмата доставеното по проекта оборудване ще бъде обозначено със стикери съдържащи информация за проекта и полученото финансиране. 4. Визуализация на документи - всички изготвени документи в рамките на проекта ще съдържат необходимите текстове за популяризиране на получената подкрепа по линия на Оперативна програма Иновации и Конкурентоспособност. Всички дейности за визуализация ще бъдат съобразени с конкретните изисквания на Управляващия орган и „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020., Contracted Amount: 2 000.00 , Reported Amount: 2 000.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: ID Remont Expert Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 80 000.00
  • Contractor: Via Bulgaria OOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 375.52
  • Contractor: Ministry of Tourism, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 4 029.08
  • Contractor: Loreta, Contracted Amount*: 2 000.00 , Reported Amount**: 2 500.00
  • Contractor: City Es BG Ltd., Contracted Amount*: 17 601.60 , Reported Amount**: 22 002.00
  • Contractor: New Energy Group Ltd., Contracted Amount*: 32 000.00 , Reported Amount**: 40 000.00
  • Contractor: Tiasa Ltd., Contracted Amount*: 11 968.00 , Reported Amount**: 11 968.00
  • Contractor: Stella Tours Ltd., Contracted Amount*: 20 584.00 , Reported Amount**: 24 750.00
  • Contractor: Consultingamp; Communication Agency Ltd., Contracted Amount*: 36 400.00 , Reported Amount**: 45 500.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 49 390.80 , Reached amount: 48 384.89

Financial Information

Total Project cost 0.00 BGN
Grant 0.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 374 005.57 BGN
Percentage of EU co-financing 0.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Липса на устойчивост 100.00 374 005.57 93 501.41 467 506.98 Project-level financial correction

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на компютърно и офис оборудване: Преносим компютър над 14“- 2 бр. Преносим компютър над 11“ - 1 бр. Таблет над 9“ - 2 бр. Многофункционално лазерно устройство А4 - 1бр. , Estimated Amount: 22 058.86
  • Differentiated position 1: Доставка на компютърно и офис оборудване: Преносим компютър над 14“- 2 бр. Преносим компютър над 11“ - 1 бр. Таблет над 9“ - 2 бр. Многофункционално лазерно устройство А4 - 1бр.
    Contractor: City Es BG Ltd.
    Contract total funded value: 17 601.60
Procedure 2 Subject to due process: Информационна бази- данни за дейността на клъстера - 1бр., Estimated Amount: 2 500.00
  • Differentiated position 1: Информационна бази- данни за дейността на клъстера - 1бр.
    Contractor: Loreta
    Contract total funded value: 2 000.00
Procedure 3 Subject to due process: Наем зала и специализирана техника за провеждане за представяне на клъстера и на неговите продукти/услуги за привличане на нови клиенти и нови членове на клъстера - за 2 бр. презентации, Estimated Amount: 15 000.00
  • Differentiated position 1: Наем зала и специализирана техника за провеждане за представяне на клъстера и на неговите продукти/услуги за привличане на нови клиенти и нови членове на клъстера - за 2 бр. презентации
    Contractor: Tiasa Ltd.
    Contract total funded value: 11 968.00
Procedure 4 Subject to due process: Наем офис , Estimated Amount: 36 000.00
  • Differentiated position 1: Наем офис
    Contractor: Consultingamp; Communication Agency Ltd.
    Contract total funded value: 28 800.00
Procedure 5 Subject to due process: Организиране на транспорт и хотелско настаняване: среща с клъстер в Гърция (4 лица х 5дни; среща с клъстер в Македония (4 лица х 5дни); международно изложение ITB BERLIN (4 лица х 5дни); международно изложение WTM London (4 лица х 5дни) , Estimated Amount: 25 736.00
  • Differentiated position 1: Организиране на транспорт и хотелско настаняване: среща с клъстер в Гърция (4 лица х 5дни; среща с клъстер в Македония (4 лица х 5дни); международно изложение ITB BERLIN (4 лица х 5дни); международно изложение WTM London (4 лица х 5дни)
    Contractor: Stella Tours Ltd.
    Contract total funded value: 20 584.00
Procedure 6 Subject to due process: Публичност и информационни материали: Информационна брошура на клъстерните продукти - 1500 бр. Информационна табела - 1бр. Публикации в електронни и/или печатни издания/медии - 5 бр., Estimated Amount: 9 500.00
  • Differentiated position 1: Публичност и информационни материали: Информационна брошура на клъстерните продукти - 1500 бр. Информационна табела - 1бр. Публикации в електронни и/или печатни издания/медии - 5 бр.
    Contractor: Consultingamp; Communication Agency Ltd.
    Contract total funded value: 7 600.00
Procedure 7 Subject to due process: Разработване на маркетингова стратегия и Изследване на таргетираните пазари и консултантски услуги, Estimated Amount: 40 000.00
  • Differentiated position 1: Разработване на маркетингова стратегия
    Contractor: New Energy Group Ltd.
    Contract total funded value: 16 000.00
  • Differentiated position 2: Изследване на таргетираните пазари и консултантски услуги
    Contractor: New Energy Group Ltd.
    Contract total funded value: 16 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN