Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.002-0213-C02
Project Name "Worthy life for disadvantaged people in the Municipality of Svilengrad"
Beneficiary 000903825 SVILENGRAD MUNICIPALITY
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 16.12.2015
Start Date 01.08.2016
End Date 01.05.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Хасково, Свиленград

Description

Brief description
От 2003 г. дейността на Домашния социален патронаж се управлява и финансира от  Общинска администрация – Свиленград. Капацитетът на Домашния социален патронаж , след ремонтирането и снабдяването му с модерни уреди за готвене е увеличен на 320 потребители. Услугите, които се предлагат се ограничават основно в приготвяне и доставка на храна. В момента от услуги по подкрепа в домашна среда се ползват само потребителите от града два пъти седмично. По операция "Помощ в дома" е създадено звено за обслужване в домашна среда на  60 потребители като са наети 30 лица обслужващ персонал. След приключване на проекта са запазени 5 щатни бройки - домашни санитари, към новооткритото звено за грижи в домашна среда. По операция "Нови алтернативи" са наети 51 човека, които обслужват 54 потребителя. Настоящият проект се явява допълващ и надграждащ операции "Помощ в дома" и "Нови алтернативи". В проекта предвиждаме осигуряване на достъп до интегрирани услуги за 68 потребители, а социалните услуги ще бъдат предоставяни от 62 лица обслужващ персонал. Услугите, които ще се предлагат ще са съобразени със специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуалната му социална оценка. Проектът цели подобряване качеството на живот и на достъпа до услуги на хора с увреждания и хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване с цел преодоляване на последиците от социално изключване и бедност. В резултат на изпълнението на дейностите ще се създадат условия  и подкрепа за ефективно упражняване на правото им на независим живот и социално включване, съобразявайки се с техните възможности и специфични потребности.
Activities
  • Activity: 1. ОРГАНИЗАЦИЯ И УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТА: Целта на дейността е успешното реализиране на проекта и постигане на поставените цели и резултати. Екипът за организация и управление на проекта като типове позиции и брой хора ще включва: Ръководител екип - 1 бр.; Координатор - 1 бр.; Счетоводител - 1 бр.; Експерт "Обществени поръчки" - 1 бр., които ще бъдат назначени на непълно работно време. Преките отговорности и задължения на всеки един от членовете на екипа по проекта ще бъдат определени при сключване на договорите за организация и управление и/или в длъжностните им характеристики към договорите. Експерт "Обществени поръчки" ще бъде нает на работа за не повече от 6 месеца с цел прозрачното провеждане на тръжните процедури. Тази дейност е свързана със сформиране на екип, ангажиран с организацията и управлението на проекта. Дейността включва срещи между ръководителя, координатора и счетоводителя, и когато е необходимо останалите членове от екипа, изготвяне на план за работа, изготвяне на отчети, мониторинг. Провеждане на тръжни процедури за избор на изпълнители, сключване на договори с външни изпълнители. Ръководителят на проекта отговаря за осъществяване на договора в съответствие с проектното предложение, бюджета и изискванията на Договарящия орган. Отговорност на екипа е координиране популяризирането на проекта, наблюдава своевременната реализация на дейностите в съответствие с поставените цели и ефективността на резултатите. С цел доброто управление на дейностите, предвиждаме членовете на екипа да бъдат лица с опит в изпълнението на проекта. За доброто администриране на проектните дейности е необходимо закупуване на материали и консумативи, което би гарантирали качеството на работата на екипа за организация и управление, както и режийни разходи за телефон с цел по-добра комуникация., Contracted Amount: 27 722.37 , Reported Amount: 24 776.02
  • Activity: 2. ПОДБОР И НАЕМАНЕ НА ПЕРСОНАЛ ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ИНТЕГРИРАНИ УСЛУГИ: Целта на дейността е постигане на ефективност на предоставяните услуги чрез почасово ползване на различни социални услуги и осигуряване на заетост на безработни лица. За целта със заповед на кмета на общината ще бъдат определена комисия, която ще проведе конкурс за подбор и наемане на персонал за предоставяне на интегрирани услуги. Резултатите от конкурса се нанасят в бланка, разработена от екипа на проекта и поставените оценки от комисията ще могат да бъдат проверявани и дискутирани с кандидатите, при наличие на спорове. Кандидатите за обслужващ персонал задължително ще се интервюират от екипа на проекта с цел установяване на мотивацията и нагласите им за работа. Кандидатите представят медицинско свидетелство и свидетелство за съдимост. Ще бъдат наети само кандидати, които са показали удовлетворителни резултати по време на събеседването, намират се в добро физическо и психическо състояние и не са осъждани. Ще бъдат наети на работа 62 безработни лица към Звеното, създадено по процедура "Помощ в дома" за почасово предоставяне на услуги в домашна среда. Персоналът ще бъде нает на пълен или непълен работен ден, на трудов договор, като почасовото разпределение на услугите, които ще предоставят ще бъде в зависимост от специфичните потребности на потребителите от целевата група въз основа на индивидуална социална оценка. Лицата ще бъдат наети на длъжност „Личен асистент” или "Домашен помощник". Услугите, които ще се предоставят, ще се базират на индивидуалните потребности на потребителя и ще подпомагат неговата интеграция, а не само покриване на основни жизнени потребности. При наемането на личните асистенти и домашните помощници водещо ще бъде желанието на потребителя. За всички работещи лица ще бъде осигурена трудова медицина. Чрез наемането на безработни лица ще се даде възможност на ангажираните лица в семействата в грижа за близки хора, да се върнат към трудова реализация., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 402 952.16
  • Activity: 3. ОБУЧЕНИЕ НА НОВОНАЗНАЧЕНИТЕ ЛИЦА И ПОСЛЕДВАЩО НАДГРАЖДАЩО ОБУЧЕНИЕ В ПЕРИОДА НА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ПРОЕКТА. СУПЕРВИЗИЯ НА СОЦИАЛНАТА РАБОТА НА ПЕРСОНАЛА.: Целта на дейността е да бъде осигурена добра подготовка и ефективност при предоставянето на интегрирани услуги в общността или в домашна среда. Дейността предвижда всички наети лица, които не са преминали въвеждащо обучение, да преминат такова обучение в рамките на 24 часа/три дни/ за предоставяне на услугите. Те ще бъдат запознати с основните изисквания и правила за предоставяне социални услуги и ще включва следните теми: • общи познания за домашните грижи и за необходимите знания и умения; • основни задължения и права • етични стандарти в работата ; • специфика на грижите за хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване, и грижи за лица с увреждания; • разпознаване и навременно сигнализиране на рискове и опасности за потребителя; • умения за предоставяне на подкрепа, изискваща физически контакт; • умения за разпознаване на рискове и справяне с кризисни ситуации (оказване на първа помощ и начин на действие в спешни случаи, рискове при физически контакт, др.); • здравословни и безопасни условия на предоставяне и ползване на социални услуги. За постигане на поставените цели е необходимо тези знания да се задълбочат и най-вече да се формират практически умения за работа с потребители, институции и общност. Лицата, които вече са преминали въвеждащо обучение ще бъдат включени в поддържащо обучение. То ще бъде в рамките на 24 часа /три дни/. Надграждащо обучение ще бъде извършено след изминали 6 месеца от работата на обслужващия персонал и извършена оценка. То ще бъде в рамките на 24 часа /три дни/. Обученията ще бъдат проведени в съответствие с параметрите, заложени в Утвърдените методики за предоставяне на социални услуги в общността. Планира се да бъде предоставена психологическа подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ социални услуги, през целия период на изпълнение на проекта при заявена необходимост. , Contracted Amount: 6 696.00 , Reported Amount: 4 464.00
  • Activity: 4. ИНФОРМАЦИЯ И ПУБЛИЧНОСТ НА ПРОЕКТА: Целта на дейността е осигуряване на гласност сред населението за целите и дейностите по проекта, както и информиране на населението за стартиране на предоставяните интегрирани услуги в общността и в домашна среда. По проекта се предвиждат две пресконференции. Първата се предвижда за откриване на проекта след подписване на договора с финансиращия орган с цел информиране на местното население за целта, дейностите по проекта и приноса на финансиращия орган. Предвиждаме и заключителна пресконференция при приключване дейностите по проекта. При стартиране на проекта, в хода на изпълнение и в края на проекта ще бъдат направени 3 официални публикации в местна/и и/или регионална/и медия/и. При стартиране на проектните дейности ще бъдат разработени, отпечатани и разпространени 500 бр. листовки и изработени и отпечатани 2 бр. плакати (минимално размер А3), които ще бъдат поставени на подходящи места. Ще бъде поставена постоянна обяснителна табела на видно място, достъпно за широката общественост, понеже проектът включва закупуване на обзавеждане и оборудване, както и дейности за текущ ремонт. Информация за проекта ще бъде оповестявана периодично и чрез сайта на община Свиленград - www.svilengrad.bg. Ще бъдат изработени и поставени информациионни стикери на подходящо място на закупеното обзавеждане и оборудване по проекта. За срока на набиране на документи за кандидат-потребители и кандидати за персонал, предоставящ социални услуги, на страницата на община Свиленград ще бъде публикувана подробна информация за мястото и времето на приема им., Contracted Amount: 2 849.40 , Reported Amount: 2 844.00
  • Activity: 5. ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ПОДКРЕПА ЗА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ НА УСЛУГИТЕ СПОРЕД ТЯХНАТА ИНДИВИДУАЛНА ПОТРЕБНОСТ: Целта на дейността е осигуряване на адекватна помощ на потребителите от целевата група по проекта на територията на община Свиленград. Основен проблем за хората с тежки физически увреждания, лежащо болни, или приковани на инвалидни колички в града, е липсата на мобилни рехабилитационни и медико-социални услуги, предоставяни на терен, директно при самите потребители в тяхната домашна среда. Хората с трайни физически увреждания и семействата им са в изключително трудна социална ситуация - с ниски и недостатъчни доходи, често без близки и роднини. Приковани на болничните легла или инвалидни колички, те са в невъзможност сами да се грижат за себе си и са в зависимост от околните за храна, тоалет, обслужване. Нуждаят се от асистиране и помощ при изпълнение на ежедневните си дейности. Услугите, които ще се организират и предоставят на обслужваните лица в обичайната домашна среда са: поддържане на лична хигиена; хигиена на жилищните помещения, обитавани от ползвателя; съдействие за снабдяване с необходимите технически помощни средства, при ползватели с увреждания; закупуване на храни и вещи от първа необходимост; закупуване на лекарства; както и административни и други услуги в общността. За целта ще бъдат назначени 62 лица, които ще обслужват 68 потребители. При стартиране на дейността ще бъдат сключени договори с наетия персонал, разписани длъжностни характеристики с конкретната часова ангажираност за лицата. С цел да се запази личното достойнство на потребителя и да се отчетат неговите потребности и желания е нужно да се изслуша мнението му, особено в случаите, когато е свързано с вземане на самостоятелни решения и отговорности. Социалните работници, наети за изготвяне на индивидуалните планове за грижи на всеки потребител ще посетят дома на лицето и съвместно с него и неговото семейство ще разпишат дейностите по подкрепа на потребителите на услуги. Ще бъдат наети Социални работници - 2 бр., като работата им ще включва съвместно със социалните работници от Дейност "Социално подпомагане" изготвяне на оценка на потребностите на потребителя и разработване на тази база на индивидуален план за грижи съвместно с потребителя в зависимост от потребностите му и наетото лице като при необходимост ги актуализират. Провеждането на среща с наетия персонал в дома на потребителя ще се извърши от социалните работници по проекта с цел уточняване на индивидуалните потребности на всеки потребител на комплексна социална услуга. Ще се извършват периодично мониторингови срещи в дома на потребителя. Разходът за възнаграждения на социалните работници, които ще извършат цитираните по-горе услуги е заложен в т 12.1 от бюджета. След извършване на психологични изследвания на всеки от потребителите се изготвя психологична характеристика, съобразно която се набелязва включване в мероприятия, целящи качествена интеграция и социална помощ. Ще се провеждат консултации и социална работа със семействата и близките на потребителя с цел по-добро съжителстване и разбиране в семейството му. , Contracted Amount: 450 768.85 , Reported Amount: 5 347.34
  • Activity: 6. ТЕКУЩ РЕМОНТ, ОБЗАВЕЖДАНЕ И ОБОРУДВАНЕ НА ПОМЕЩЕНИЯ, В КОИТО ЩЕ СЕ ПРЕДЛАГАТ УСЛУГИТЕ: Цел на дейността е да се създаде подходяща среда за предоставяне на интегрираните услуги за потребителите. Дейността предвижда ремонт на помещения, в което ще се предоставят социалните услуги, които се състоят от кабинет на социалните работници и стая за персонала. Помещенията са за подпомагане на дейността на създаденото Звеното, създадено по процедура "Помощ в дома" за почасово предоставяне на услуги за социално включване в домашна среда. Ремонтните дейности включват изкърпване на локални места, и други непредвидени съпътстващи строителни дейности /ако е необходимо/, както и боядисване на помещенията. Предвиждаме закупуване и доставка на оборудване и обзавеждане на тези помещения, което включва гардероби - 10 бр.; бюро - 1 бр.; принтер - 1 бр.; компютърна конфигурация - 1 бр., в т.ч. компютър, мишка, клавиатура, монитор. Чрез изпълнението на дейността ще се създаде подходяща материална база за предоставяне на услугата за потребителите на целевата група. Чрез създаването на подходяща среда за потребителите от целевата група ще се гарантира и качеството на предлаганите услуги. Закупуването и доставката на оборудване и обзавеждане е свързано с разширяване дейността на Звеното, създадено по „Помощ в дома” и е необходимо за предоставяне на по-качествени услуги на целевата група. , Contracted Amount: 11 912.40 , Reported Amount: 10 981.82
  • Activity: 7. ПОДБОР НА КАНДИДАТ ПОТРЕБИТЕЛИ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЩИНА СВИЛЕНГРАД: Целта на дейността е задоволяване в максимална степен потребностите на повече нуждаещи се хора от целевата група на територията на община Свиленград. Подаването на документи от кандидат потребителите или техни законни представители ще се извършва в офиса на проекта. Необходимите документи за кандидатстване са: заявление по образец, Решение на ТЕЛК/НЕЛК или протокол от ЛКК, удостоверяващ невъзможността за обслужване на лицето, документ за самоличност или за дете - удостоверение за раждане (копие), декларация, относно ползване на социални услуги по други програми и проекти, пълномощно за подаващия заявлението. Всеки пет дни ще се изпраща списък на кандидат потребителите до Дирекция „Социално подпомагане”, съдържащ: три имена, ЕГН, актуален адрес, степен на увреждане и телефон. Оценката на потребностите на желаещите да ползват услугата ще се извършва от социалните работници в ДСП. На базата на професионалните оценки на колегите от Дейност "Социално подпомагане" социалните работните по проекта ще разработят индивидуален план за грижи съвместно с потребителя и наетото лице като при необходимост ги актуализират., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: ET "Tives - Trifon Bainov", Contracted Amount*: 3 057.02 , Reported Amount**: 2 547.52
  • Contractor: "MM-Prodjekts" OOD, Contracted Amount*: 8 052.00 , Reported Amount**: 6 090.00
  • Contractor: BEHI-BEHIDE CHAUSHEVA, Contracted Amount*: 6 466.80 , Reported Amount**: 5 389.00
  • Contractor: "Tehno Vizhan" EOOD, Contracted Amount*: 1 458.00 , Reported Amount**: 1 215.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants with disabilities and participants over 65, unable to take care of themselves, with improved access to services, Measure Unit: Брой, Base Value: 54.00 , Target amount: 68.00 , Reached amount: 92.00
Indicator 2 Participants with disabilities and participants over 65 incapable of self-care, Measure Unit: Брой, Base Value: 54.00 , Target amount: 68.00 , Reached amount: 92.00

Financial Information

Total Project cost 499 949.02 BGN
Grant 499 949.02 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 451 276.40 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: : “Доставка на техническо оборудване на помещенията, в центровете за почасово предоставяне на услуги за социално включване, находящи се в гр. Свиленград, ул. „Гео Милев” № 3“ , Estimated Amount: 1 250.00
Procedure 2 Subject to due process: Текущ ремонт на помещения (кабинет на социалните работници и стая за персонала), в които ще се предоставят социални услуги”, по Проект № BG05M9OP001-2.002-0213-C001 „Достоен живот за хора в неравностойно положение в Община Свиленград ”, финансиран по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз”, Estimated Amount: 2 548.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN