Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.002-0152-C01
Project Name Support for Independent Living
Beneficiary 000133634 Veliko Turnovo Municipality
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 11.12.2015
Start Date 01.02.2016
End Date 01.12.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Велико Търново, Велико Търново, гр.Велико Търново

Description

Brief description
Изпълнението на процедура „Независим живот” в община Велико Търново  ще даде възможност да се  надградят  постигнатите добри резултати по схема „Алтернативи“, чрез предоставяне на  по-широк обхват и спектър на дейностите в посока предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги и други, според специфичната  потребност на човека с увреждане. 	
Предвид демографското състояние в община Велико Търново, свързано със застаряване на населението, нараства потребността от грижа за възрастните. Основните проблеми на хората над 65 години, които са в частична или пълна невъзможност да се самообслужват в къщи, най-често са: поради здравословни проблеми, самотно живеещи, в невъзможност да организират самостоятелно бита и ежедневните си дейности, липса на социални контакти.  
Настоящото проектно предложение цели да се подобри достъпа до социални и здравни услуги, оказване на психологическа подкрепа, постигане на независимост и социална включване за възрастните хора и хората с увреждания. Постигнатите положителни резултати мотивират  община Велико Търново да търси възможност за надграждане  и  разширяване спектъра от  социални и здравни услуги, чрез които  да се  подобри   качеството на живот на хората от уязвимите групи и /или на техните семейства. Проекта  насърчава равните възможности на уязвимите групи, като се  разшири обема, многообразието и целенасочеността на социалните услуги предоставяни в общността.  Целевата група са хора с увреждания и техните семейства, хора над 65 години с ограничения или в невъзможност за самообслужване. 
По проекта ще бъде изграден  Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. За предоставянето на тези услуги ще бъдат назначени лични асистенти, домашни помощници, медицинска сестра, психолог, които ще бъдат в подкрепа на целевата група. Община Велико Търново гарантира предоставянето на услугите в домашна среда за срок не по - малко от 6 месеца, след окончателно приключване на проекта.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта: Сформиране на екип за организация, управление и отчитане на проекта. Разработени необходимите процедури за организация и контрол, гарантиращи ефективното управление и успешно реализиране на проектните дейности. Организиране и провеждане на регулярни срещи на екипа за управление за разпределяне на конкретните задачи и отговорности, за разработване на детайлизиран план за изпълнение на проекта, проследяване цялостния напредък по проекта, отчитане на индикаторите и своевременно вземане на решения за коригиращи или последващи дейности за изпълнение. Организиране на добро техническо и финансово управление на предвидените дейности за успешното изпълнение на проекта. Изготвяне на междинни технически доклади и финансови отчети за напредъка на проекта и финален технически и финансов доклад след приключване на дейностите по проекта. Осигуряване на постоянен контрол на място от екипа за управление върху изпълнението на проектните дейности с цел успешно реализиране на проекта. Изготвяне на Методология за дейността на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. Разработване на детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят в Центъра, за да се гарантира тяхното качество и мултидисциплинарен подход. Изготвяне, поддържане и правилно попълване на документацията и водене на кореспонденция по проекта като задължение на екипа за управление, което макар и да не допринася пряко за постигане на заложените цели, поставя основи за успешното осъществяване на дейностите, както и за доброто управление и планиране на необходимите ресурси; създава условия за навременна реализация на дейностите и постигане на заложените цели и резултати., Contracted Amount: 45 401.40 , Reported Amount: 38 134.89
  • Activity: Информиране и публичност: Привличане на обществения интерес и повишаване на обществената информираност за целите, дейностите и резултатите по проекта. Информиране на потенциалните потребители за възможността за ползване на предоставяните услуги по проекта. Организиране на информационна кампания включваща следните действия: 1. Организиране и провеждане на две пресконференции 2. Публикуване на две прессъобщения в местен всекидневник 3. Публикуване на три обяви в местен всекидневник 4. Изготвяне и разпространение на дипляни 5. Изготвяне на информационни плакати 6. Публикуване на информация за проекта на официалния сайт на Община Велико Търново 7. Изработване на стикери за визуализация на закупеното по проекта обзавеждане и оборудване 8. Изработване на информационна табела на проекта, Contracted Amount: 2 174.40 , Reported Amount: 2 173.96
  • Activity: Извършване на текущ ремонт и закупуване на обзавеждане и оборудване на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда: Създаване на необходимите условия за функциониране на Центъра чрез: - Извършване на текущ ремонт на помещенията на Центъра; - Доставка и монтаж на новозакупено обзавеждане; - Доставка и монтаж на новозакупено оборудване; За разкриване на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда в гр. Велико Търново чрез Решение № 1617 от 25.06.2015 г. на Великотърновски общински съвет, се предоставят две помещения – общинска собственост, намиращи се в южната част на сградата на СК „Ивайло“, ул. „Филип Тотю“ № 18, гр. В. Търново. Местонахождението е в жилищен район с изградена лесно достъпна инфраструктура. Двете помещенията се намират от южната страна на сградата, на първия етаж и са с обща площ 35,20 м2. Общото им състояние е сравнително добро, газифицирани са и са с подменена дограма на прозорците и вратите. Подовата настилка е стара и разкъсана и е необходимо да бъде подменена. От освежаване се нуждаят и стените и таваните в двете помещения. Поради тези причини е предвидено поставяне на ламинат и боядисване на стените и таваните., Contracted Amount: 16 953.88 , Reported Amount: 16 803.08
  • Activity: Кандидатстване, оценка и класиране на кандидатите за потребители на интегрирани услуги: Идентифициране на специфичните потребности на хората в неравностойно социално положение – кандидати за потребители на интегрирани социално-здравни услуги, въз основа извършена индивидуална социална оценка. Извършване на нова оценка на потребностите на лицата от целевата група, които ползват услуги по процедура „Нови алтернативи“, след приключване на тяхното предоставяне. Класиране на кандидатите за потребители, съобразно оценената необходимост от ползване на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. Гарантиране на възможност за избор на социално-здравни услуги и оказване на психологическа подкрепа според конкретните нужди и потребности на „отделния човек“., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Подбор и назначаване на персонал в Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда.: Осигуряване на персонал за Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. Гарантиране на мултидисциплинарен подход при предоставяне на услугите чрез осъществяване на подбор и назначаване в Центъра на екип от експерти с различен профил на компетентност – Управител – 1 лице (с професионално направление „Социални дейности“), 1 лице на длъжност „Социален работник“, 1 лице на длъжност „Медицинска сестра“, 1 лице на длъжност „Психолог“. Осигуряване на качество на предоставяните почасови услуги за социално включване в общността или в домашна среда чрез осъществяване на подбор и назначаване на подходящи лица за персонал за предоставяне на услугите „Личен асистент“ и „Домашен помощник“ – 40 лични асистенти и 14 домашни помощници. Сключване на трудови договори с одобрените кандидати и осигуряване на трудова заетост по проекта на общо 58 лица. Разработване и утвърждаване на процедура за подбор на персонал на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. Ясно дефинирани правила кои кандидати да бъдат допуснати на следващ етап в процеса на подбор и окончателен избор. Идентифициране на компетентностите за изпълнение на съответните длъжности за работните места, разкрити по проекта. Равенство и недопускане на дискриминация, основана на пол, възраст, етническа принадлежност и др. на кандидатите за обявените длъжности при осъществяване на процеса на кандидатстване, оценка и класиране., Contracted Amount: 433 347.96 , Reported Amount: 406 875.23
  • Activity: Провеждане на обучение на персонала за предоставяне на услугите. Осигуряване на супервизия на персонала.: Изграждане на знания и умения относно спецификата при предоставяне на социални услуги в домашна среда на лицата от целевата група по проекта – хора с увреждания, в т.ч. и деца и техните семейства и хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване чрез извършване на въвеждащо обучение. Повишаване информираността на личните асистенти и домашни помощници за общите правила за предоставяне на услугите, знание за здравословните и безопасни условия на труд, формиране на убеждение за зачитане личността и достойнството на потребителите. Изграждане на теоретични и практични познания за работа с хора в неравностойно положение по време на въвеждащото обучение. Разнообразните похвати ще спомогнат за трайното овладяване на учебния материал, а практическите упражнения ще поставят личните асистенти и домашни помощници в реална ситуация. Повишаване качеството на предоставяните социални услуги и компетентността на личните асистенти и домашните помощници чрез провеждане на поддържащо обучение. Разрешаване на възникнали в процеса на работа проблеми и предизвикателства. Поддържане на мотивацията на личните асистенти и домашни помощници и оказване на професионална подкрепа чрез провеждане на две супервизии. Повишаване на креативността им и способността им да вземат решение., Contracted Amount: 814.61 , Reported Amount: 673.81
  • Activity: Предоставяне на интегрирани социални и здравни услуги и осигуряване на психологическа подкрепа на потребителите на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда: Предоставяне на гъвкави услуги за комплексно задоволяване на потребностите на нуждаещите се лица – хора с увреждания, в т.ч. и деца и техните семейства и хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване и подобряване на достъпа до социални, здравни и други услуги чрез създаване и функциониране на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в семейна среда. Осигуряване на дългосрочна грижа, включваща социални и здравни услуги и психологическа подкрепа на потребителите на почасовите услуги в рамките на 18 месеца. Подобряване качеството на живот и социално включване на потребителите на услуги по проекта чрез предоставяне на почасови услуги максимално съобразени с нуждите и потребностите на „отделния човек“. Сключване на договори с потребителите за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда при спазването на принципите за партньорство и овластяване. Ясно регламентиране на правата и задълженията на страните. Осигурена възможност за избор на желания и необходим личен асистент и/или домашен помощник. Гарантиране качеството и практически ориентирана стратегия на предоставяне на услугите чрез изготвяне на индивидуални планове за предоставяне на услугите, съставени на база анализ и оценка на индивидуалните потребности и оценка на риска. Изготвяне на оценка на рисковете за здравето и безопасността на потребителя и план за намаляване на идентифицираните рискове. Създаване на възможност за максимална подкрепа и стимулиране на самостоятелността на потребителя. Актуализиране на индивидуалните планове за предоставяне на почасовите услуги за социално включване в общността или в домашна среда на всеки шест месеца или по-рано при промени в първоначално констатираните обстоятелства и в зависимост от потребностите и желанията на потребителите. Осигуряване на здравни услуги на потребителите според идентифицираните потребности. Осигуряване на психологическа подкрепа и консултиране на потребителите в техния дом или на място в Центъра, в зависимост от техните предпочитания и потребности., Contracted Amount: 907.20 , Reported Amount: 3.40
  • Activity: Осъществяване на мониторинг на предоставяните почасови услуги за социално включване в общността или в домашна среда: Осигуряване на качество на комплексните услуги предоставяни от персонала на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда чрез извършване на вътрешен контрол и мониторинг. Създаване на необходимата организация и изготвяне на система за мониторинг, включваща текущо наблюдение и контрол на изпълнението на индивидуалните планове, оценка качеството на работа на личните асистенти и домашни помощници, посещения на потребителите ежемесечно и при сигнали. Получаване на обратна връзка от потребителите с цел осигуряване на гъвкавост и възможност за предприемане на мерки за отстраняване на пропуски в работата на предоставящите услугите лица, както и предотвратяване на конфликти. Провеждане на проучване чрез изготвени анкетни карти за обратна връзка от потребителите, обобщаване на получените резултати и предприемане на коригиращи действия. Разглеждане на направени от страна на потребителите и/или техните законни представители или роднини предложения за подобряване на предоставяните услуги за социално включване в общността или в домашна среда. Установяване нивото на удовлетвореност на потребителите от получаваните услуги чрез извършване на посещения на място от екипа за управление на проекта и от екипа на Центъра. Извършване на проверки от екипа по управление на проекта на правилното и надлежно водене на документацията от екипа на Центъра за почасово предоставяне на услуги., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: ATC-Bulgaria LTD, Contracted Amount*: 1 314.00 , Reported Amount**: 1 095.00
  • Contractor: Veriga Domino LTD, Contracted Amount*: 445.56 , Reported Amount**: 371.30
  • Contractor: I S J Group EOOD , Contracted Amount*: 4 158.89 , Reported Amount**: 2 479.76
  • Contractor: Perfecta - 2010 EOOD, Contracted Amount*: 240.00 , Reported Amount**: 172.20
  • Contractor: NESI- 97 LTD, Contracted Amount*: 2 000.71 , Reported Amount**: 1 647.57
  • Contractor: VEMAT LTD, Contracted Amount*: 3 434.18 , Reported Amount**: 2 855.13
  • Contractor: Mobiltel EAD, Contracted Amount*: 792.00 , Reported Amount**: 480.00
  • Contractor: TIH TRUD - PLOVDIV EOOD, Contracted Amount*: 2 997.43 , Reported Amount**: 2 497.84
  • Contractor: Avesta, Contracted Amount*: 300.00 , Reported Amount**: 174.30
  • Contractor: MOBILTEL EAD, Contracted Amount*: 1 440.00 , Reported Amount**: 583.69
  • Contractor: Vali computers OOD, Contracted Amount*: 3 865.92 , Reported Amount**: 2 423.43
  • Contractor: SIRA LTD, Contracted Amount*: 734.40 , Reported Amount**: 611.50
  • Contractor: Jantra pres AD, Contracted Amount*: 1 140.00 , Reported Amount**: 1 025.83
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants with disabilities and participants over 65, unable to take care of themselves, with improved access to services, Measure Unit: Брой, Base Value: 66.00 , Target amount: 70.00 , Reached amount: 106.00
Indicator 2 Participants with disabilities and participants over 65 incapable of self-care, Measure Unit: Брой, Base Value: 66.00 , Target amount: 75.00 , Reached amount: 106.00

Financial Information

Total Project cost 499 599.45 BGN
Grant 499 599.45 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 457 419.72 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: "Услуга по доставка на интернет без ограничение на трафика за нуждите на Община Велико Търново, по обособени позиции", Estimated Amount: 66 000.00
  • Differentiated position 1: Услуга по доставка на интернет без ограничение на трафика за нуждите на Община Велико Търново, по обособени позиции
    Contractor: Mobiltel EAD
    Contract total funded value: 792.00
Procedure 2 Subject to due process: „Доставка и монтаж на различни мебели (бюра, столове, шкафове, стелажи и др.) и интериорни елементи в зависимост от конкретните потребности на Община Велико Търново, като доставките ще се извършват след предварителна заявка”, Estimated Amount: 200 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка и монтаж на различни мебели (бюра, столове, шкафове, стелажи и др.) и интериорни елементи в зависимост от конкретните потребности на Община Велико Търново, като доставките ще се извършват след предварителна заявка
    Contractor: I S J Group EOOD
    Contract total funded value: 4 158.89
Procedure 3 Subject to due process: „ДОСТАВКА НА КАНЦЕЛАРСКИ МАТЕРИАЛИ И КОНСУМАТИВИ ЗА ОФИС-ТЕХНИКА ЗА НУЖДИТЕ НА ОБЩИНСКА АДМИНИСТРАЦИЯ И БЮДЖЕТНИТЕ СТРУКТУРИ,НАМИРАЩИ СЕ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЩИНА ВЕЛИКО ТЪРНОВО ПО ОБОСОБЕНИ ПОЗИЦИИ: ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ № 1 „ДОСТАВКА НА КАНЦЕЛАРСКИ МАТЕРИАЛИ” ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ № 2 „ДОСТАВКА НА КОНСУМАТИВИ ЗА ОФИС-ТЕХНИКА”, Estimated Amount: 290 000.00
  • Differentiated position 1: ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ № 1 „ДОСТАВКА НА КАНЦЕЛАРСКИ МАТЕРИАЛИ” ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ
    Contractor: Veriga Domino LTD
    Contract total funded value: 445.56
  • Differentiated position 2: ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ № 2 „ДОСТАВКА НА КОНСУМАТИВИ ЗА ОФИС-ТЕХНИКА”
    Contractor: ATC-Bulgaria LTD
    Contract total funded value: 1 314.00
Procedure 4 Subject to due process: „Доставка на канцеларски материали и офис - консумативи за нуждите на Община Велико Търново”, Estimated Amount: 460 000.00
  • Differentiated position 1: „Доставка на канцеларски материали и офис - консумативи за нуждите на Община Велико Търново”
    Contractor: NESI- 97 LTD
    Contract total funded value: 2 000.71
Procedure 5 Subject to due process: „Доставка на служебно и работно облекло, обувки и лични предпазни средства за нуждите на Община Велико Търново и за структури, разположени на територията на Община Велико Търново”, по обособени позиции., Estimated Amount: 543 768.00
  • Differentiated position 1: Доставка на служебно и работно облекло, обувки и лични предпазни средства за нуждите на Община Велико Търново и за структури, разположени на територията на Община Велико Търново, по обособени позиции, в обхват съгласно Техническите спецификации: Обособена позиция № 1: Служебно облекло.
    Contractor: TIH TRUD - PLOVDIV EOOD
    Contract total funded value: 2 997.43
  • Differentiated position 2: Доставка на служебно и работно облекло, обувки и лични предпазни средства за нуждите на Община Велико Търново и за структури, разположени на територията на Община Велико Търново, по обособени позиции, в обхват съгласно Техническите спецификации: Обособена позиция № 2: Работно облекло.
    Contractor: TIH TRUD - PLOVDIV EOOD
    Contract total funded value: 2 997.43
  • Differentiated position 3: Доставка на служебно и работно облекло, обувки и лични предпазни средства за нуждите на Община Велико Търново и за структури, разположени на територията на Община Велико Търново, по обособени позиции, в обхват съгласно Техническите спецификации: Обособена позиция № 3: Обувки.
    Contractor: TIH TRUD - PLOVDIV EOOD
    Contract total funded value: 2 997.43
  • Differentiated position 4: Доставка на служебно и работно облекло, обувки и лични предпазни средства за нуждите на Община Велико Търново и за структури, разположени на територията на Община Велико Търново, по обособени позиции, в обхват съгласно Техническите спецификации: Обособена позиция № 4: Лични предпазни средства.
    Contractor: TIH TRUD - PLOVDIV EOOD
    Contract total funded value: 2 997.43
Procedure 6 Subject to due process: „Доставка по заявка и гаранционно поддържане на компютърни конфигурации, принтери и компоненти за нуждите на Община Велико Търново”, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: „Доставка по заявка и гаранционно поддържане на компютърни конфигурации, принтери и компоненти за нуждите на Община Велико Търново”
    Contractor: Vali computers OOD
    Contract total funded value: 3 865.92
Procedure 7 Subject to due process: „Избор на оператор за предоставяне на електронни съобщителни услуги за нуждите на Община Велико Търново по обособени позиции", Estimated Amount: 330 000.00
  • Differentiated position 1: Избор на оператор за предоставяне на електронни съобщителни услуги за нуждите на Община Велико Търново по обособени позиции: Обособена позиция 1: „Предоставяне на далекосъобщителни услуги чрез обществена далекосъобщителна подвижна клетъчна мрежа по стандарт gsm/umts с национално покритие”, Обособена позиция 2: „Представяне на далекосъобщителни услуги чрез фиксирана телефонна мрежа
    Contractor: MOBILTEL EAD
    Contract total funded value: 1 440.00
Procedure 8 Subject to due process: „Предоставяне на полиграфически услуги и доставка на рекламни материали за нуждите на община Велико Търново, по заявка” , по обособена позиция 1 „Предоставяне на полиграфически услуги”, по обособена позиция 2 „Доставка на рекламни материали”, Estimated Amount: 600 000.00
  • Differentiated position 1: „Предоставяне на полиграфически услуги и доставка на рекламни материали за нуждите на община Велико Търново, по заявка” , по обособена позиция 2 „Доставка на рекламни материали”
    Contractor: Avesta
    Contract total funded value: 300.00
  • Differentiated position 2: Предоставяне на полиграфически услуги и доставка на рекламни материали за нуждите на община Велико Търново, по заявка” , по обособена позиция 1 „Предоставяне на полиграфически услуги”
    Contractor: SIRA LTD
    Contract total funded value: 734.40

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN