Identification

UMIS Number BG16FFPR002-5.002-0003-C01
Project Name Replacement of heating devices in households for cleaner air!
Beneficiary 000696327 Sofia municipality
Funding CF ==> Programme "Environment" 2021-2027
Date of the Contract/Order 08.05.2024
Start Date 08.05.2024
End Date 08.05.2029
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Град (BG411), Столична

Description

Brief description
Общата цел на проекта е да се подобри качеството на атмосферния въздух в Столична община чрез намаляване на емисиите на ФПЧ10 от битовото отопление като един от основните източници на замърсяване на въздуха. Специфичната цел на проекта е да се подменят отоплителни устройства на твърдо гориво на домакинства с екологични алтернативи. Проектът включва подготвителни дейности, необходими за подготовка на проектното предложение и основни дейности. Основните дейности са: комуникационни кампании на местно ниво - ще се проведе разяснителна кампания сред населението за възможностите за подмяна на отоплителните устройства на твърдо гориво, като ще се разясняват възможните алтернативни форми за отопление и условията за включване на желаещите в схемата за подмяна; техническа подкрепа за: набиране на заявления от представители на целевата група за подмяна на топлоуреди, оказване на съдействие на потенциалните крайни получатели на помощта за попълване и подаване на изискуемите документи, посещения на място по домовете, подписване на договори между общината и крайни получатели на помощта, за подмяна на топлоуреди на твърдо гориво с екологични алтернативи; демонтаж и предоставяне за рециклиране на високоемисионни печки и котли, работещи с твърдо гориво; доставка, монтаж и гаранционна поддръжка на екологосъобразните уреди/системи за отопление и доставка, монтаж, гаранционна поддръжка и застраховка на фотоволтаични системи за собствено потребление.
Екологичните ползи от проекта ще се изразят в количество спестени емисии ФПЧ10. Социално-икономическите ползи са свързани с опазване на здравето и повишаване на качеството на живот на жителите на Столична община, подобряване на условията на труд и отдих както за жителите, така и за гостите на общината, повишаване на обществена осведоменост по въпросите за качеството на въздуха и др.
Activities
  • Activity: Проучване на нагласите на населението на общината, което обхваща само членове на домакинства, отопляващи се на твърдо гориво (социологическо изследване): Общата цел на проучването е да се регистрира степента на информираност и нагласите на широката общественост спрямо проекта, като на база оценка на "Домакинства, изявили намерение да кандидатстват и потенциално кандидатстващи домакинства" и други специфични критерии, се определят прогнозите за броя уреди по вид за отопление и замяна. За проучване на нагласите на населението е използван метод на регистрация: Стандартизирано персонално интервю лице-в-лице. Извадка и подбор на респондентите е извършено чрез стратифицирана по райони на Столична община пропорционална извадка. Направено е разпределение по районите според дела на домакинствата, използващи твърдо гориво (данни ПЕА 2022 г.), както и чрез случаен подбор на домакинството в рамките на скринираща секция въпроси., Contracted Amount: 27 360.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Извършване на пазарно проучване и разработване на средни цени за единица продукт за алтернативните екологосъобразни топлоуреди за целите за остойностяване на проекта : Целта на дейността е в пряка връзка с изпълнение на инвестиционните мерки за подмяна на старите отоплителни устройства. За изпълнение на дейността, изпълнителят детайлно разработи средни цени за единица продукт за различните алтернативни форми на отопление при подмяна на устройство на дърва и въглища (за всеки допустим вид алтернативно отоплително устройство или източник на топлинна енергия, приложими за общината, съгласно указанията на УО на ПОС 2021-2027 г.). Проучването е извършено чрез: • интернет сайтове на фирми производители и доставчици; • преки запитвания към фирми производители и доставчици относно продуктова гама, производствен капацитет, технически характеристики и др Изпълнителят направи детайлно проучване и се съобрази с Условията за кандидатстване по процедура №BG16FFPR002-5.002 „За по-чист въздух!(2)“ по приоритет 5 „Въздух“ по програма „Околна среда“ 2021 -2027 г., като обобщи и систематизира всички получени оферти и разработи средни цени за единица продукт. Новите устройства следва да отговарят и на специфичните технически параметри, заложени в европейското и националното законодателство., Contracted Amount: 18 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Актуализация на документи за приоритизиране на райони/квартали и на приложимите мерки : В изпълнение на дейността са актуализирани документи за приоритизиране на райони/квартали и на приложимите мерки разработени, в рамките на проект № BG16M10P002-5.003.0001 „Подобряване качеството на атмосферния въздух в Столична община чрез подмяна на отоплителни устройства на твърдо гориво с екологични алтернативи”, финансиран по ОПОС 2014-2020 г. Необходимостта от актуализация на настоящия доклад е следната: • промяна в изискванията на Програма „Околна среда“ 2021-2027 г. по отношение на приоритет 5 „Въздух; • промяна на типа на допустимите отоплителни устройства за замяна; • анализ на резултатите от изпълнението на проектите на Столична община за подмяна на отоплението на дърва и/или въглища в домакинствата; • резултатите от изпълнение на други дейности по настоящата процедура; • събирането на нови и актуализирането на наличните данни относими към дейността, в т.ч. данните от мониторинговите станции за КАВ; • отчитане на ПКАВ 2021-2026г. и др. съотносима информация. За изготвяне на дейността е извършено събиране и систематизиране на наличните данни, събиране на нови и актуализиране на наличните такива при изготвяне на приоритизирането на райони/квартали и на приложимите мерки. Принципите на приоритизиране произтичат от особеностите на релефа на областта, метеорологичните особености, в съответствие с идентифицираните „локални горещи точки“. Извършен е анализ на КАВ на СО по различни показатели за 2021 и 2022 г. и са направени съответните изводи., Contracted Amount: 14 400.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Актуализация на Механизъм, отчитащ приходите от предаването на заменените отоплителни устройства: В изпълнение на дейността е актуализиран Механизмът, отчитащ приходите от предаването на заменените отоплителни устройства, изготвен в рамките на проект № BG16M10P002-5.003.0001 „Подобряване качеството на атмосферния въздух в Столична община чрез подмяна на отоплителни устройства на твърдо гориво с екологични алтернативи”, финансиран по ОПОС 2014-2020 г. Актуализацията се налага поради следните причини: • условията за кандидатстване по Програма „Околна среда“ 2021-2027 г.; • необходимостта от определяне на прогнозния размер на приходите в резултат от предаването за последващо третиране на демонтираните отоплителни устройства; • промяната на пазарната обстановка по отношение на изкупните цени на металите, което касае възможните приходи от реализирането на металните отпадъци от заменените стари отоплителни устройства; • направените анализи на постигнатите резултати при изпълнението на дейността в предходния период, които са взети предвид, при изготвянето на актуализацията; • размерът на заложения бюджет за подмяна на устройствата, въз основа на който е планиран приблизителен брой стари уреди, които ще се демонтират; • измененията на нормативни документи в областта на управлението на отпадъците; • необходимостта от изготвяне на последователни стъпки, описващи процеса по демонтаж, събиране и предаване за последващо третиране на заменените отоплителни устройства, съобразно действащото законодателство; • необходимостта от актуализация на процедурата по отчитане (докладване) на приходите и начина на трансфер на приходите от предаването на старите отоплителни устройства към Столична община, вкл. таблици и формуляри. Начинът на изпълнение включва определяне на всички основни последователни дейности, свързани с демонтажа на старите отоплителни устройства на дърва и/или въглища, а именно: демонтаж на старите отоплителни устройства; събиране и натоварване; транспорт на събраните уреди до площадка; претегляне на кантар; разтоварване; последващо третиране – разделяне, сортиране; претегляне и предаване на отсортираните метални отпадъци; депониране на отпадъците, неподлежащи на рециклиране. Всички дейности ще бъдат придружавани с документи, доказващи произхода на отпадъка и неговото управление, от момента на образуване до момента на крайно оползотворяване. Анализирани са няколко начина за осъществяване на организацията и изпълнението на дейностите по демонтажа и управлението на образуваните отпадъци. Обобщени са данни за прогнозни приходи от продажба на металните отпадъци, в зависимост от мястото на предаване от СО и третирането на демонтираните отоплителни уреди. Предложени са два сценария, в които са определени и отговорностите за извършване на всички дейности, съобразно действащото законодателство., Contracted Amount: 16 560.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Актуализация на критериите за приоритизиране на кандидатите (крайните получатели на помощта), в случай че интересът е по-висок от наличния ресурс. : Дейността включва актуализация на критериите за приоритизиране на кандидатите (крайните получатели на помощта), изготвен в рамките на проект № BG16M10P002-5.003.0001 „Подобряване качеството на атмосферния въздух в Столична община чрез подмяна на отоплителни устройства на твърдо гориво с екологични алтернативи”, финансиран по ОПОС 2014-2020 г., в случай че интересът е по-висок от наличния ресурс. Актуализация на избора на кандидатите се налага поради промяна на допустимите системи за отопление, съгласно условията за кандидатстване по ПОС 2021 – 2027 г. При наличие на по-голям брой, отговарящи на изискванията кандидати спрямо наличния финансов ресурс, ще е необходимо да се направи приоритизиране на кандидатите, като се отчетат екологичните, икономическите, техническите и социалните съображения. За изготвянето на актуализацията на критериите за приоретизиране на кандидатите са използвани данни и резултати, съобразени са всички нормативни изисквания и са обхванати няколко аспекта: екологични, икономически, технически и социални, като е обоснована необходимостта от актуализация.Направено е подробно описание за допустимост на кандидатите, като са посочени и възможните опции за кандидатстване., Contracted Amount: 18 600.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Изготвяне на Механизъм за подмяна на отоплителните устройства на твърдо гориво с екологични алтернативи : За разработването на механизма са събрани, анализирани и систематизирани, както нови, така и налични данни. Изготвени са пакет от документи и изисквания за: - индивидуално кандидатстване на физически лица; - колективно кандидатстване на физически лица; - кандидатстване на юридически лица. Изготвени са действия, свързани с кандидатстването по поканата отправена от Столична община, които включват: - документи за кандидатстване; - провеждане на обучение на експертите; - публикуване на покана за подаване на документи за кандидатстване; - приемане на формуляри за кандидатстване и съпътстващи документи; - провеждане на информационни срещи с жителите на района; - оценка на получените документи за кандидатстване. Направени са предложения за приоритетно финансиране, подробно са описани допустимите отоплителни устройства, за които да се кандидатства, описани са крайни получатели и обекти, изисквания и условия за кандидатстване, вкл. изискуеми документи и условия при предоставянето на държавна помощ „de minimis“., Contracted Amount: 24 600.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Изготвяне на комуникационен план : Изготвянето на Комуникационен план е свързано с популяризиране възможностите за подмяна на топлоуредите на дърва и въглища с екологични алтернативи, насочени приоритетно към целева група „граждани, използващи твърдо гориво за отопление, живеещи на територията на Столична община. Комуникационният план съдържа предложение за планирани събития, информационни материали и други подходящи комуникационни дейности. Заложените в плана мерки са направени след провеждане на проучвания на медийния пазар и ползваните от заинтересованите лица и целеви групи информационни канали, във връзка с целите на проекта. Комуникационният план съдържа ясни насоки за организацията на информационни събития, като включва следните елементи: • Събития за представяне на конкретните етапи при изпълнението на същинските проектни дейности – при стартиране и приключване; • Работни срещи – обучение и разпределение на дейностите в работните екипи. • Подготовка и провеждане на информационни дни в приоритетните райони и квартали; • Подготовка на печатни рекламни материали: плакати, брошури, листовки; • Подготовка на комплект рекламно-информационни материали: чадъри, фенерчета, шапки, еко-торбички, химикалки, тениски, преносими соларни батерии, алуминиеви спортни бутилки, флаш-памет 4 GB; • Външна реклама: билбордове в целевите райони и квартали; • Излъчвания на рекламно-информационен спот в радиостанции; • Излъчвания на рекламно-информационен спот в телевизионни канали; • Изработване на публикации и интернет банери за интернет страницата на Столична община. • Публикации в интернет медии и портали; • Публикации в социални медии; • Публикации в печатни медии; • Единна телефонна линия за информация по проекта; • Реклама в Столичното метро., Contracted Amount: 25 800.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Изготвяне на анализ на остойностяването на дейностите по проектното предложение: В изпълнение на дейността е изготвен анализ за остойностяване на дейностите в проектното предложение, включващо изчисления на всички разходи по дейности, които са извършени и/или ще се извършват в рамките на проекта, в следствие на които е определен общият бюджет. Извършено е остойностяване на следните дейности: Подготвителни: - Проучване на нагласите на населението на общината, което обхваща само членове на домакинства, отопляващи се на твърдо гориво (социологическо изследване с изпълнител „Галъп Интернешънал Болкан“ АД) в изпълнение на договор с „Галъп Интернешънъл Болкан“ АД. - Подготовка на проектно предложение по процедура № BG16FFPR002-5.002 „За по-чист въздух! (2)“ по приоритет 5 „Въздух“ по програма „Околна среда“ 2021-2027 г.“ в изпълнение на договор № СОА23-ДГ55-422/04.07.2023 г. с ЕГГС" ЕООД. Основни дейности: комуникационна кампания на местно ниво; техническа подкрепа; демонтаж на стари оборудване / съоръжения / обзавеждане / техника (отоплителни устройства) на твърдо гориво и предаване за последващо третиране; закупуване/доставка и монтаж (пускане в експлоатация) на нови оборудване/съоръжения/обзавеждане/техника (отоплителни устройства на биомаса или електричество; Проектиране, доставка и монтаж, гаранционна поддръжка и застраховка на фотоволтаични системи за собствено потребление. В дейността по остойностяването са определени и разходите за нематериални активи, както и непреките разходи, включващи организация и управление, видимост, прозрачност и комуникация, подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки., Contracted Amount: 25 200.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Определяне на целевите стойности на индикаторите по проекта : В изпълнение на дейността са определени целевите стойността на индикаторите по проекта. Дейностите за изчисляване на целевата стойност на индикаторите по процедурата са в съответствие с „Указания за изчисление на целевата стойност на индикаторите от изпълнението на проект по процедура „За по-чист въздух!“ (2) по ПОС 2021-2027 г.“ към Условията за кандидатстване. Към обяснителната записка за изчисляване на целева стойност на индикаторите по проекта са представени изчисления за: 1. Индикатори за резултат: - Жители, ползващи се от мерки за качеството на въздуха – лица; - Спестени емисии на ФПЧ10 - т/г; - Общо произведена енергия от възобновяеми източници (от които: електроенергия) – MWh/г. Целевите стойности са определени, като се отчитат жителите, които ще бъдат обхванати от проекта, спестените емисии в резултат от проекта и общо произведената енергия от ВЕИ от изпълнението му. Целевите стойности са определени съгласно Указания към условията за кандидатстване по процедура „За по-чист въздух!(2)“. 2. Индикатори за крайния продукт: - Жилища с подменени отоплителни устройства на твърдо гориво – брой; - Допълнителен капацитет за производство на енергия от възобновяеми източници (от които: електроенергия, топлинна енергия) – MW. Целевите стойности са определени, като се отчитат – броят жилища, които ще бъдат с подменени устройства в резултат от проекта, и допълнителният капацитет, в резултат от изпълнението на проекта., Contracted Amount: 25 800.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Изготвяне на анализ и предложение за план за изпълнение на всички дейности (индикативен график) от проектното предложение: В изпълнение на дейността е изготвен анализ и предложение за план за изпълнение на всички дейности (индикативен график) от проектното предложение, с цел подготовка му за кандидатстване на Столична община по процедура „За по-чист въздух! (2)“ по приоритет 5 „Въздух“ по програма „Околна среда“ 2021-2027 г. Целта на дейността е изготвяне на анализ и оценка на времевия период за изпълнение на всички дейности. Използват се събрани данни и резултати от другите дейности, съгласно Указания към условията за кандидатстване, на база които се изготвя план за изпълнение на всички дейности (индикативен график)., Contracted Amount: 30 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Комуникационни кампании на местно ниво : В изпълнение на дейността ще бъдат организирани и проведени комуникационни кампании на местно ниво за популяризиране възможностите за подмяна на топлоуредите на дърва и въглища с екологични алтернативи, насочени приоритетно към целева група „граждани, използващи твърдо гориво за отопление, живеещи на територията на общината кандидат“. Дейността включва: • Провеждането на информационни на срещи с представители на целевите групи във всички 24 района на Столична община. Като броя на срещите се определя от Столична община. В приоритетните райони могат да бъдат проведени повече срещи. • Изготвяне и разпространение на информационни материали в районите с концентрация на домакинства използващи за отопление дърва или въглища; • Отпечатване на плакати и разпространението им; • Реклама в местни електронни и/или интернет базирани медии; • Организиране на събития, кампании в социалните медии; • Могат да бъдат организирани и други информационни дейности; • В рамките на тези кампании ще бъде поставен фокус и върху определена приоритетност на алтернативните опции за отопление, предвид спецификите на съответния район. Приоритетните райони са както следва: район "Витоша" - кв. "Витоша"; район "Връбница" - кв. "Връбница"; район "Красна поляна" - кв. "Красна поляна", кв. "Разсадника" и кв. "Факултета"; район "Красно село" - кв. "Красно село"; район "Надежда" - кв. "Надежда", кв. "Илиянци" и кв. "Требич"; район "Слатина" - кв. "Слатина". Райони или квартали, попадащи в обхвата на проекта LIFE IP Clean Air, ще бъдат допустими по настоящия проект след приключване на проект LIFE IP Clean Air. Целта е осведомяване на населението за вредата върху здравето от замърсения въздух, възможностите за безвъзмездна подмяна топлоуреди на твърдо гориво с екологични алтернативи, условията за кандидатстване по проекта и участие в безвъзмездната подмяна на топлоуреди и произтичащите ангажименти от това за домакинствата, както и за здравните и екологични ползи от подмяната на високоемисионните топлоуреди на твърдо гориво., Contracted Amount: 1 103 899.20 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Техническа подкрепа за: набиране на заявления от представители на целевата група за подмяна на топлоуреди, оказване на съдействие на потенциалните крайни получатели на помощта за попълване и подаване на изискуемите документи, посещения на място по домовете, подписване на договори между общината и крайни получатели на помощта, за подмяна на топлоуреди на твърдо гориво с екологични алтернативи: В рамките на дейността ще се създаде организация и процедури за набиране на заявления от представители на целевата група за подмяна на топлоуреди, ще се оказва съдействие на потенциалните крайни получатели на помощта за попълване и подаване на изискуемите документи за подмяната на отоплителните устройства (вкл. посещения на място по домовете, консултиране и заснемане на топлоуреда на твърдо горио). Конкретните дейности, които ще бъдат извършвани са следните: Изготвяне на правила и процедури за набиране на заявления от целевата група и предприемане на необходимите стъпки за сключване на договор за подмяна на топлоуред на твърдо гориво със собственика на жилищния обект. Консултации на гражданите и подпомагане на попълване на изискуемите документ чрез: - организиране на срещи с етажните собствености, използващи за отопление дърва или въглища, които не следва да се припокриват със срещите, проведени в рамките на изпълнение на комуникационния план по дейност 11; - посещение по домовете на заявилите интерес граждани, с цел консултации; - комуникация по електронна поща; - разкриване на телефонна линия и др.; Проверка за липсата на двойно финансиране и конфликт на интерес, за наличие на режим за държавна помощ и други необходими проверки на заявените от лицата обстоятелства. Класиране по приоритетност на подалите заявления граждани, в случай на недостиг на финансов ресурс заради висок интерес от страна на гражданите кандидати. Организация по сключване на договори, включително изменение на сключени вече договори., Contracted Amount: 3 311 698.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Демонтаж и предоставяне за рециклиране на високоемисионни печки и котли, работещи с твърдо гориво : Дейността предвижда демонтаж и предоставяне за рециклиране на високоемисионни печки и котли, работещи с твърдо гориво (Дейности по предаване на демонтираните стари отоплителни устройства за последващо третиране по реда на чл. 39, ал. 3 от ЗУО). Преди доставка и монтаж на ново отоплително устройство на краен получател, ще се извърши демонтаж и събиране на отоплителните устройства на дърва и въглища и предаване за последващо третиране и рециклиране. Дейността ще се осъществи съобразно разработения в Дейност 4. Механизъм, отчитащ приходите от предаването на заменените отоплителни устройства. Възоснова на направените прогнози за съответния брой уреди за демонтиране е изчислен общият прогнозен брой отоплителни устройства на твърдо гориво, които ще бъдат демонтирани около 10815 броя, като в този брой не се включват заявените зидани камини на дърва и въглища. Зиданите камини няма да се демонтират, а крайните получатели ще попълват декларация, че няма да използват дърва и въглища в тях. Ще бъдат изпълнени следните последователни действия: - демонтиране, изнасяне и натоварване на отоплителни устройства на дърва/въглища и прилежащи елементи към тях от имотите, в които ще бъдат подменяни отоплителните устройства; - транспортиране на демонтираните отоплителни устройства и прилежащите им елементи от лице, притежаващо Регистрационен документ с разрешение за транспорт на отпадъци с битов характер от група 20 от Наредба № 2/23.07.2014 за класификация на отпадъците, до площадка с необходимите разрешителни по ЗУО за временно съхраняване и оползотворяване на отпадъци с код R12 и R13 от Приложение № 2 към § 1, т. 13 от ЗУО; - претегляне на кантар на доставените демонтирани отоплителни устройства и разтоварване на площадката; - последващо третиране – разкомплектоване, отстраняване на вредни вещества, разделяне на доставените отоплителни устройства на съставните им части и сортиране на получените метални отпадъци по вид, наименование и код съгласно Наредба № 2 за класификация на отпадъците, като се отделят по видове черни метали (желязо тънко, желязо дебело, чугун) и други отпадъци (включително смеси от материали); - претегляне и предаване на получените метални отпадъци с цел последващо оползотворяване от лице, притежаващо Комплексно разрешително (по ЗООС) или Разрешително за дейности с отпадъци (по ЗУО) за дейност с код R4 „Рециклиране/ възстановяване на метали и метални съединения“ от Приложение № 2 към § 1, т. 13 от ЗУО; При изпълнението ще се спазват стриктно всички изисквания на нормативната уредба във връзка със събиране и предаване за последващо третиране и рециклиране на заменяните отоплителни устройства на дърва и въглища. Ще бъдат попълвани и подписвани всички изисквани документи в целия процес на изпълнение, в т.ч. декларации за произход на отпадъка по чл. 39, ал. 4 от ЗУО, приемо-предавателни протоколи, удостоверения и кантарни бележки, отчетни документи по образци съгласно Наредба № 1 от 4 юни 2014 г. за реда и образците, по които се предоставя информация за дейностите по отпадъците, както и реда за водене на публични регистри, удостоверения и други. , Contracted Amount: 1 884 889.22 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Доставка, монтаж и гаранционна поддръжка на екологосъобразните уреди/системи за отопление: Дейността включва подмяната на печки и котли, работещи с твърдо гориво, с друг вид отоплителни устройства: - използващи единствено електричество (с изключение на електросъпротивителни отоплителни устройства и системи); - на пелети или друг вид дървесна биомаса, в зависимост от заявените предпочитания на крайните получатели на помощта; - свързване/повторно свързване към топлопреносна мрежа. Видовете екологосъобразни уреди за отопление, които ще бъдат закупени и предоставени на крайните потребители по проекта, както и броят на домакинствата, които ще бъдат обхванати с изпълнението на дейността са: - термопомпа - „въздух-вода“ – 528 броя; - термопомпа - „вода-вода“ - 41 броя; - уреди на пелети - 1 727 бр. - термопомпи въздух-въздух (климатици) – 14 312 броя; Броят домакинства, които ще бъдат обхванати с изпълнението на проекта са 10 815. От 1 жилище се очаква, че ще върне 1 стар уред. Следователно броят на домакинствата с подменени уреди се прогнозира да бъде 10 815. Всички доставяни отоплителни устройства ще отговарят на специфични технически параметри, съгласно европейското и националното законодателство. Целта на дейността е с подмяната на старите отоплителни устройства да се постигне подобряване на качествата на атмосферния въздух, постигане на индикаторите по проекта. Залагането на условията за експлоатация на новите уреди и обучението на потребителите също са част от дейността. След монтажа и пускането в експлоатация на отоплителното устройство ще се извършва устен инструктаж на крайния получател на място и ще му бъдат предоставени писмени инструкции за експлоатация и поддръжка и почистването на новото отоплително устройство, както и документи от производителя. Ще бъде подписван приемно-предавателен протокол между крайния получател, доставчика и възложителя. На всеки краен получател ще бъде осигурено гаранционно обслужване на доставеното ново отоплително устройство и извършване на годишен технически преглед на устройството между два отоплителни сезона в гаранционния срок, който не може да е по-кратък от 24 месеца., Contracted Amount: 60 476 261.15 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Доставка, монтаж, гаранционна поддръжка и застраховка на фотоволтаични системи за собствено потребление: Дейността включва проектирането, доставката, монтажа, пускането в експлоатация на фотоволтаичните инсталации и обучението на собствениците за експлоатацията им, включително застраховането им срещу природни бедствия за 3 години и гаранционно обслужване от доставчика. Целите на дейността са да се намали потреблението на електрическа енергия от мрежата и да се увеличи делът на използваната възобновяема енергия, което води до намаляване на емисиите парникови газове. Пряката инвестиция във фотоволтаични системи за собствено потребление ще има принос към постигане на целите на: Парижкото споразумение за климата - глобално споразумение, чиято основна цел е да поддържа повишаването на глобалната средна температура за предпочитане под 1,5°C в сравнение с пред-индустриалния период и Европейският климатичен регламент, чрез който се цели намаляване на нетните емисии на парникови газове в Европейския съюз с -55% в сравнение с 1990 г. до 2030 г. и да постигне климатична неутралност до 2050 г. Вида на различните системи за отопление, които ще бъдат закупени са фотоволтаични системи – 220 броя;. Броят домакинства, които ще бъдат обхванати с изпълнението на проекта са 220., Contracted Amount: 5 147 234.40 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Организация, управление и видимост: Дейността включва три поддейности: 1. Организация и управление на проекта – изпълнява се от Екип за управление на проекта (ЕУП), избран по реда на ЗОП и вътрешни за бенефициента служители. Външният ЕУП, включва ръководител, координатор на проекта, административен сътрудник, финансист, експерт мониторинг и докладване, експерт комуникации, строителен инженер и 4бр. ОВК експерти. Информация за задачите, изисквания за необходима квалификация и отговорностите на всеки отделен член на екипа за изпълнение на проекта са подробно описани в прикачения в раздел 12 "Прикачени документи" файл с наименование „Екип за изпълнение на проекта“. Вътрешните за бенефициента служители са: - Проектен мениджър: отговаря за (1) обща координация между всички избрани изпълнители, включително и външния екип за управление, (2) връзка между ЕУП и администрацията на Столична община, (3) одобряване на всички плащания, съгласно СФУК в АСО и (4) одобрява работата на външния екип за управление. До избора на външен ЕУП изпълнява функциите на ключов експерт „Ръководител проект“; - Ключов експерт „Контрол“ - 2 бр. Отговарят за (1) контрол по всички договори, съгласно чл.13 от Вътрешни правила на дирекция „Климат, енергия и въздух“ и по-конкретно: проверка на основанията за налагане на неустойка, предлагане на изменения и допълнения на договора при необходимост, след приключване на договора изготвяне на уведомление до дирекция „Обществени поръчки и концесии“, съгласно Вътрешни правила за управление на цикъла на обществените поръчки, (2) извършване на проверки на място при външния ЕУП; - Ключов експерт „Технически контрол“. Осъществява технически контрол и дава методически насоки на ключови експерти „ОВК“, включително и по отношение на проектиране, доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на фотоволтаичните системи за собствено потребление. Управлението на проекта включва административно, техническо и финансово управление, включително подготовка на всички отчети и съпътстващи документи и отчитане на напредъка на проекта в ИСУН. Ще се поддържа както оперативен архив на цялата документацията по проекта, така и в случаите, в които е приложим режим „de minimis“. 2. Видимост, прозрачност и комуникация - дейностите за видимост, прозрачност и комуникация трябва да отговарят на условията и изискванията, описани в Дял IV, глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ на Регламент (ЕС) 2021/1060. Дейностите се основават на ясни приоритети за постигане на максимална информираност на широката общественост по отношение на проекта, както и резултатите от изпълнението му. Информирането на обществеността, относно финансовия принос на ЕС и ПОС 2021-2027, както и по отношение на съдържанието и ползите от проекта в рамките на настоящата обществена поръчка ще се постигне посредством редица дейности, попадащи в обхвата на обществената поръчка, като: - Изработване и монтиране на билборд по време на изпълнението на проекта (1 бр.); - Изработване и монтиране на постоянни обяснителни табели (2 бр.); - Организиране на основни пресконференции (2 бр.); - Организиране на ПР публикации в 2 печатни медии (поне 1 от тях с национално покритие) и 2 социални медии след всяка проведена пресконференция, предварително съгласувани с Възложителя (2 бр.); - Изработка на еко тефтери и химикалки (по 350 бр.); - Изработка на банери (5 бр.); - Изработка на информационна папка (350 бр.); - Изработка и доставка на сгъваеми столчета (10 бр.); - Изработка и доставка на шатра (1 бр.); - Изработка и доставка на настолни знамена на Европейския съюз, Република България и Столична община, по 1 бр. от всяко знаме (3 комплекта). 3. Подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки Изготвяне на документи за дейностите, които ще бъдат възлагани на външни за СО изпълнителни, съгласно законовите изисквания., Contracted Amount: 1 443 006.04 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Dwellings with replaced solid fuel heating installations, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 10 815.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Population benefiting from measures for air quality, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 1 268 307.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Additional production capacity for renewable energy (of which: electricity, thermal), Measure Unit: Мегават, Base Value: 0.00 , Target amount: 0.88 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Saved PM10 emissions, Measure Unit: т/год., Base Value: 0.00 , Target amount: 222.80 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Total renewable energy produced (electricity), Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 1 144.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 73 593 308.01 BGN
Grant 73 593 308.01 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN