Identification

UMIS Number BG16RFOP001-8.005-0002-C03
Project Name Supporting the Ministry of Culture's successful management and implementation of projects financed under Priority Axis 3 "Regional educational infrastructure" OPRD 2014-2020
Beneficiary 000695160 Ministry of culture
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 24.01.2017
Start Date 24.01.2017
End Date 21.12.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Description

Brief description
Министерство на културата е конкретен бенефициент по приоритетна Ос 3 "Регионална образователна инфраструктура" на ОПРР 2014-2020 г. с два сключени договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ:
1. Договор за безвъзмездна финансова помощ BG16RFOP001-3.001-0001 - C01 „Реконструкция и модернизация на НУИ „Добри Христов“ – гр. Варна по оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г. (ОПРР);
2. Договор за безвъзмездна финансова помощ BG16RFOP001-3.001-0006 - C01 „Реконструкция и нова многофункционална зала на НУФИ „Филип Кутев“ – гр. Котел“;
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта. : За осъществяване на всички задачи по организацията и управлението на проекта ще се сформира екип, който ще отговаря на високи професионални критерии, както и на всички изисквания от Насоките за кандидатстване по процедура BG16RFOP001-8.005. Екипът за организация и управление на проекта ще бъде сформиран от служители на Министерство на културата с образование, професионален опит и квалификация, съобразени със спецификата на предвидените за изпълнение дейности. При определянето на членове в екипа по проекта ще се вземат предвид индивидуалните качества и професионалната квалификация на всеки един член с цел постигане на допълняемост и максимална ефективност при изпълнение на задачите във връзка с отделните проектни дейности. Екипът ще се състои от трима души: ръководител-координатор, финансист и юрист. За екипа са предвидени разходи за командировки до гр. Варна и гр. Котел, където се намират съответните училища, и се изпълняват проектите финансирани по Приоритетна ос 3 "Регионална и образователна инфраструктура" на ОПРР 2014- 2020г. Заложените разходи за командировки са с цел внедряване и даване на инструкии и указания за работа със специализираната информационната система, която ще подпомага дейностите по управление и координация на проектите. Систамата се предвижда да се закупи по дейност 5 "Специализирана информационна система подпомагаща дейностите по управление и координация на проектите финансирани поПриоритетна ос 3 на ОПРР 2014-2020 г." При изчисляването на общата стойност за дейността от 4 333,33 лв. са взети предвид Наредбата за командировките в странта и нормативната уредба за плащане на допълнителни възнаграждения на държавните служители в страната и вътрешни заповеди на Министерство на културата за определяне размера на възнгражденията на служителите в министерството, като конкретно са взети предвид тези за диркетор на дирекция, главен юрис консулт и държавен експерт. При изчисленията са взети предвид срокът за който следва да бъде реализиран проекта и възнаграьденията които ще бъдат изплащани на екипа за управление и контрол на проекта. Допусканията за начина на изчисляване на общата стойност и представените параметри за начина на изчисляване на общата стойност на съответната дейност са индикативни и в процеса на изпълнение на бюджетната линия тези параметри търпят промени. , Contracted Amount: 4 333.33 , Reported Amount: 8 678.61
  • Activity: Подготовка и провеждане на процедурите за възлагане на обществени поръчки: Прецизната и качествената подготовка на документацията за обществени поръчки е основна предпоставка за законосъобразното провеждане на процедурите, навременното изпълнение на проектните дейности с желаното качество и обем и в рамките на планирания бюджет. Разработването на документацията ще гарантира законосъобразността на провеждане на обществените поръчки, както и ще защити интересите на бенефициента в най-голяма степен, тъй като ще се осигури законосъобразен избор на най-добри изпълнители при възможно най-изгодни условия. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 50.00
  • Activity: Подобряване на ефективността и ефикасността на екипа за управление на проектни предложения по Приоритетна ос 3 на ОПРР 2014-2020, с конкретен бенифициент Министерство на културата и информация и публичност.: Планираната дейност цели укрепване на капацитета, усъвършенстване и повишаване на професионалната компетентност на служителите, включени в екипите за управление на проекти по Приоритетна ос 3 на ОПРР 2014-2020. Основната задача, е екипите за управление /само служители на бенефициента/ по двата сключени договора - "Реконструкция и модернизация на Национално училище по изкуства "Добри Христов" - град Варна" и "Реконструкция и нова многофункционална зала на Национално училище за фолклорни изкуства "Филип Кутев" - град Котел" да придобият умения и да споделят опита на на други държави по отношение изпълнението на Оперативните програми и проекти, финансирани от Европейските Структурни и инвестиционни фондове. Чрез участието в специализираните обучения, екипите на бенефициента ще придобият иновационни подходи за управление на проектите, както и управление на рисковете при изпълнение на проектите. Чрез участие в специализирани обучения, членовете на екипи ще развият своите компетенции в областта на управлението, реализирането и отчитането на проекти по Приоритетна ос 3 на ОПРР 2014-2020, по процедура BG16RFOP001-3.001 "Култура и спорт в училище". Екипите за управление на двата проеткта по Приоритетна ос 3 на ОПРР ще бъдат ще вземат участие в 2 бр. специализирани обучения на теми в областта на изпълнението на проектите. Членовете на екипите ще бъдат включени в минимум два семинара, свързани с обмен на опит и добри практики, както и запознаване с опита на други държави по отношение изпълнението на Оперативните програми и проекти, финансирани от Европейските Структурни и инвестиционни фондове за които ще бъдат поети разходите съгласно Наредбата за командировките в страната и Наредба за служебните командировки и специализации в чужбина, както и таксите за участия. Обученията ще се провеждат в един обучителен център на територията на страната, а участията в семинари и работни групи могат да бъдат както в рамките на страната, така и извън нея. Също така ще бъде изработен и процедурен наръчник за контрол и мониторинг при управление и изпълнение на проектите по Приоритетна ос 3 на ОПРР 2014-2020 г. Изработване на минимум 2 броя плакати с размер А3 за информиране на участниците и обществеността за ролята на Европейския съюз и държавата които ще съдържат информация за бюджетната линия в която ще се споменава финансовата подкрепа от Европейския съюз и ще бъдат поставени на видно за обществеността място. На сайта на бенефициента /http://mc.government.bg/ ще бъде описана на кратко информация за бюджетната линия, включително на нейните цели и постигнатите резултати, като се откроява финансовата подкрепа на Европейския съюз. Изпълнението на всички дейности ще бъдат изпълнени съгласно общите и специално условия към административния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по ОПРР и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. При изчисляването на общата стойност за дейността от 10 000лв. са взети предвид разходите за изработка на плакатите, неръчника и контролните листа и общия брой на провежданите специализираните обучения. Допусканията за начина на изчисляване на общата стойност и представените параметри за начина на изчисляване на общата стойност на съответната дейност са индикативни и в процеса на изпълнение на бюджетната линия тези параметри търпят промени. , Contracted Amount: 8 950.00 , Reported Amount: 8 910.00
  • Activity: Доставка на хардуер за бенефициента във връзка с изпълнението на ОПРР 2014 - 2020 г.: Тази дейност ще включва доставка на техническо оборудване - компютри, информационни системи, включително за осъществяване на комуникация и координация. Допусканията за начина на изчисляване на общата стойност и представените параметри за начина на изчисляване на общата стойност на съответната дейност са индикативни и в процеса на изпълнение на бюджетната линия тези параметри търпят промени. При изчисляването на общата стойност за дейността от 22 500лв. са взети предвид пазарните цени за доставка на Многофункционално устройство, Мобилни телефони, Преносими и Настолни компютри,Факс апарат,Външни батерии USB. Заложеното оборудване ще послужи за качественото изпълнение на задълженията на екипите по проектите. Като част от задълженията на екипите по проектите по Ос 3 включват: За ръководител - Осигурява цялостното управление, координира и контролира реализирането на отделните дейности, заложени в проекта; • Организира дейността на проектния екип като разпределя задълженията и отговорностите между членовете; • Подписва всички документи в хода на изпълнението на проекта (след надлежно упълномощаване от Министъра на културата); • Организира и координира процедурите за определяне на изпълнители на строителството, изпълнението на строителния надзор и на другите дейности, свързани с проекта и съблюдава законосъобразното им провеждане; • Изисква от останалите членове на екипа отчет за изпълнението на дейностите и на проекта като цяло, както и месечен отчет за дейността за персоналната им ангажираност; • Управлява всички дейности и осъществява оперативни контакти с договарящия орган; и други За Счетоводителя : • Отговаря за счетоводната отчетност в рамките на проекта; • Контролира коректното счетоводно отчитане на разходите по проекта, включително верифициране на разходите; • Изготвя исканията за авансово и междинно плащане по договора за безвъзмездна финансова помощ; • Извършва текущ и последващ контрол по своевременното завеждане на стопанските операции и разходването на средствата по договора за безвъзмездна финансова помощ; и други. За координатора: • Координира и контролира количествата и качеството на предвидените по проекта строително-ремонтни дейности; • Следи пряко за процесите по изпълнението на дейностите, като осъществява директен контрол над работата на изпълнителите, за да се увери, че всички стандарти и изисквания за качество и срокове са постигнати; • Съдейства на изпълнителя за своевременното разглеждане и решаване на възникнали в процеса на работата проблеми; • Организира регулярни срещи с представители на изпълнителите за обсъждане на напредъка на изпълнението на работите и възникнали евентуални рискове; • Обобщава събраната информация за статуса и качеството на изпълнение на строително-ремонтните работи и я представя регулярно на Ръководителя на проекта; и други За инвеститорски контрол: - Контрол на качеството и количеството на строителните продукти, влагани в строежа, както и качеството и количеството на на извършените СМР; - . Координация на строителния процес до въвеждане на строежа в експлоатация; - Участие в изготвяне на техническия паспорт на строежа, съгласно наредба № 5/28.12.2006 г. - Координация на изпълнението на строежа в т. ч между изпълнители, доставчици, проектанти и др. участници; - Упражняване на контрол по време на отстраняване на проявени скрити дефекти през гаранционните срокове. - Участие в съставяне на окончателен доклад за въвеждане на строежа в експлоатация и други. Допусканията за начина на изчисляване на общата стойност и представените параметри за начина на изчисляване на общата стойност на съответната дейност са индикативни и в процеса на изпълнение на бюджетната линия тези параметри търпят промени. , Contracted Amount: 22 500.00 , Reported Amount: 27 000.00
  • Activity: Специализирана информационна система подпомагаща дейностите по управление и координация на проектите финансирани поПриоритетна ос 3 на ОПРР 2014-2020 г.: Чрез системата ще се водят в електронен вид досиетата на проектите. За всеки проект ще се въвеждат информация с данни за проекта, извършени плащания, осъществен контрол, информацията необходима за отчитане на проекта. Чрез системата ще се поддържа в електронен вид също така информация за сключените договори за изпълнение по проектите. За всеки проект ще се поддържа данни за договора, етапи, приемания и плащания. Създаването на електронно досие ще допринесе за по-лесното и ефективно управление, координация и отчитане на проектите. Също така системата ще служи на екипите за управление на проектите, финансирани по Приоритетна ос 3 на ОПРР 2014-2020 г. като електронен архив., тъй като деловодната система на Министерство на културата е предназначена само за документи, свързани с дейността на ведомството и не е насочена към управлението на проекти. Достъп до тази система ще се предоставя на ръководителите на екипите или на определени от тях лица, като администратор на системата ще бъде дирекция "Европейски програми и проекти". При изчисляването на общата стойност за дейността от 23 750лв. са взети предвид пазарните цени в страната за изработка на информационни системи свързани с отчитане на проекти. Допусканията за начина на изчисляване на общата стойност и представените параметри за начина на изчисляване на общата стойност на съответната дейност са индикативни и в процеса на изпълнение на бюджетната линия тези параметри търпят промени. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: "DMI Development" Ltd, Contracted Amount*: 10.00 , Reported Amount**: 60.00
  • Contractor: "Stemo$ Ltd, Contracted Amount*: 27 000.00 , Reported Amount**: 27 000.00
  • Contractor: Vera, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Teodor, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Vladidmir, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Dalinvest seminars Ltd., Contracted Amount*: 8 900.00 , Reported Amount**: 8 900.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Trained people from beneficiaries, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 12.00 , Reached amount: 12.00
Indicator 2 Закупено и доставено оборудване, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 27.00 , Reached amount: 27.00
Indicator 3 Изготвени документи във връзка с мониторинг и контрол при управление и изпълнение на проектите по приоритетна ос 3 „Регионална образователна инфраструктура“ на Оперативна програма „Региони в растеж” (ОПРР) 2014-2020 г., Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 39 302.36 BGN
Grant 39 302.36 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 39 302.36 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на хардуер за бенефициента във връзка с изпълнението на ОПРР 2014 - 2020 г., Estimated Amount: 22 500.00
  • Differentiated position 1: Доставка на хардеур за бепефициента във връзка с изпълнение на ОПРР 2014-2020
    Contractor: "Stemo$ Ltd
    Contract total funded value: 27 000.00
Procedure 2 Subject to due process: Избор на екип ръководител, Estimated Amount: 2 500.00
  • Differentiated position 1: Вера Миланова Миланова
    Contractor: Vera
    Contract total funded value: 0.00
Procedure 3 Subject to due process: Избор на екип счетоводител, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Владимир Петров Върков
    Contractor: Vladidmir
    Contract total funded value: 0.00
Procedure 4 Subject to due process: Избор на екип юрист, Estimated Amount: 2 500.00
  • Differentiated position 1: Теодор Генчев Генев
    Contractor: Teodor
    Contract total funded value: 0.00
Procedure 5 Subject to due process: Изработка на плакати за публичности и информация, Estimated Amount: 0.00
Procedure 6 Subject to due process: Подобряване на ефективността и ефикасността на екипа за управление на проектни предложения по Приоритетна ос 3 на ОПРР 2014-2020, с конкретен бенифициент Министерство на културата, Estimated Amount: 8 950.00
  • Differentiated position 1: Провеждане на обучения на екипите за управление и изпълнение ва проекти по ОПРР 2014-2020 г. и изработване на процедурен наръчник
    Contractor: Dalinvest seminars Ltd.
    Contract total funded value: 8 900.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN