Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.090-0017-C02
Project Name New long-term care for elderly and for people with disabilities - Stage 2 - providing new services
Beneficiary 000817778 Kazanlak Municipality
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 03.11.2021
Start Date 01.01.2022
End Date 01.10.2023
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Стара Загора (BG344), Казанлък

Description

Brief description
В рамките на проекта ще бъде разкрита нова социална услуга за жителите на община Казанлък - Дневен център за подкрепа на лица с различни форми на деменция и техните семейства. Услугата ще функционира в град Казанлък с капацитет 40 потребители. С разкриване на услугата ще бъде осигурена възможност хората с различни форми на деменция и техните семейства да разнообразят обичайна си физическа и социална среда и да бъдат включени в различни занимания по интереси, съответстващи на възможностите им. Потребители на новия Дневен център ще бъдат лица, настанени в специализирани институции, и лица, живеещи в семейна среда. Чрез разкриване на Дневен център ще бъде осигурена ефективна мярка за превенция от настаняване в институция на лица с различни форми на деменция. Дневният център ще функционира 12 месеца в рамките на проекта. Ще бъде извършен подбор на специализиран, помощен и административен персонал и на потребители. Ще бъдат доставени консумативи, материали и активи и осигурени услуги, необходими за функциониране на социалната услуга. 
При изпълнение на проекта ще се ползва инфраструктура, оборудване и обзавеждане, изградени и доставени по процедура, финансирана от Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 година.
Проектът ще допринесе за независим живот на лицата с различни форми на деменция и на техните семейства чрез разкриване и предоставяне на новата социална услуга, съобразена с реалните потребности на потребителите. Фокусът на проекта е да се предостави благоприятна среда и грижи, основаващи се на уважение,  които да осигурят на хората с деменция възможност да се чувстват добре, да са ценни за други хора, да изграждат междуличностни взаимоотношения, да се подобри качеството им на живот.
Достъпът до дневни грижи за хората с деменция значително ще облекчи негативните последствия от заболяването за другите членове на семействата им, като им осигури възможност да извършват икономическа дейност и да се грижат за собствените си потребности.
Activities
  • Activity: Избор на изпълнители за доставки и услуги : ЕУП съвместно с избрания за ръководител на ДЦЛРФДТС организира и провежда процедури за възлагане на обществени поръчки по реда на Закона за обществените поръчки, а в случаите по които не се изисква провеждане на процедура - възлага директно доставки и услуги, необходими за предоставяне на социалната услуга ДЦЛРФДТС. В рамките на проекта се възлагат: - доставка на обзавеждане и оборудване за помещенията на Дневния център, в допълнение на доставеното по процедура BG16RFOP001-5.002 "„Подкрепа за деинституционализация на социалните услуги за възрастни и хора с увреждания” по Оперативна програма "Региони в растеж" 2014 - 2020 г.; - доставка на материали и консумативи, в т.ч. материали, предназначени за арт- и трудотерапия, психотерапия, рехабилитация; занимателни игри, канцеларски материали, почистващи материали и консумативи, лекарства, работно облекло, домакински и кухненски пособия - услуги - трудова медицина, охрана на сградата, кетъринг за потребителите, пране на спални комплекти, транспортни услуги. Вида на процедурата и начина на възлагане се определя в съответствие със ЗОП. При изпълнение на дейността ЕУП прилага изискванията за информация и комуникация съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. С определените за изпълнители се сключва договор. ЕУП създава организация за контрол по изпълнението и приемане на изпълнението по възложените доставки и услуги. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Подбор на персонал: Дейността включва подбор и назначаване на персонал - екип от специалисти, помощен и административен персонал, които ще предоставят социалната услуга Дневен център за подкрепа на лица с различни форми на деменция и техните семейства в град Казанлък. Подборът на персонала се извършва чрез прилагане принципите за прозрачност и равнопоставеност. Екипът за управление на проекта разработва Процедура за подбор на персонала и Методика за оценка и класиране на кандидатите. ЕУП организира подбор на персонал от 17 лица на длъжности, както следва: 1. Управител - 1 лице на пълен работен ден; 2. Социален работник - 2 лица на пълен работен ден; 3. Трудотерапевт - 3 лица на пълен работен ден; 4. Медицинска сестра - 2 лица, всяко на 4 часа - трудов или граждански договор; 5. Психолог - 1 лице на 4 часа - трудов или граждански договор; 6. Психиатър - 1 лице на 4 часа - трудов или граждански договор; 7. Рехабилитатор - 1 лице на пълен работен ден; 8. Счетоводител - 1 лице на 2 часа, на трудов или граждански договор; 9. Касиер/домакин - 1 лице на пълен работен ден; 10. Санитар - 3 лица на пълен работен ден; 11. Работник поддръжка/Огняр - 1 лице на пълен работен ден. ЕУП организира подбор и назначаване на персонал на етапи. През първия месец се обявява подбор на Управител на услугата, който се назначава през втория месец на проекта. Управителят, заедно с ЕУП, организира и участва в подбора на лица за останалите длъжности от персонала и участва в подготовката на длъжностни характеристики. С одобрените кандидати се сключва договор (трудови или граждански), който влиза в сила от месеца на стартиране на услугата (пети месец на проекта) за срок от 12 месеца. Договорите се регистрират в регистрите на Община Казанлък, а трудовите и в НОИ. Управителят изготвя пакет от процедури, правила и програми за функциониране на Дневния център. Управителят въвежда всяко лице на работното му място, инструктира го, следи и контролира работата. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Подготовка за разкриване на услугата Дневен център за подкрепа на лица с различни форми на деменция и техните семейства: В рамките на дейността се извършва подготовка за разкриване на новата социална услуга Дневен център за подкрепа на лица с различни форми на деменция и техните семейства в град Казанлък, която включва: - изготвяне на вътрешни правила, процедури, програми и други документи, определящи йерархията на персонала в услугата, подчинеността към други структурни звена и администрации, правила, методи, ограничения и изисквания към работа и взаимоотношенията между персонала и към потребители и др.; - подбор на потребители за услугата; - подготовка и получаване на разрешение за разкриване на услугата, съгласно действащите нормативни документи. От първия месец на проекта ЕУП дава гласност чрез прессъобщения на сайта на общината относно предстоящо разкриване на Дневния център. След назначаване на Управител, съвместно с ЕУП разработва процедура за ред и условия за приемане на потребители и документация за прием на потребители. През третия и четвъртия месец от проекта ЕУП организира и провежда кампания за даване гласност сред общността относно: - предстоящо стартиране на нова социална услуга; - информация за същността на услугата; - допустими целеви групи за потребители на социалната услуга; - информация за начина на заявяване на желание за ползване на услугата, вкл.срокове, минимален пакет изискващи се документи, място на подаване и разглеждане, ред за уведомяване и др. Кампанията се организира и провежда чрез публикуване на информация на сайта на Община Казанлък и чрез уведомяване на Дирекция Социално подпомагане. По преценка на ЕУП може да приложи и други подходящи методи за разпространение на информация с цел по-бързо запълване капацитета на услугата. До разкриване функционирането на Дневния център постъпилите заявления се разглеждат от комисия, определена със заповед на Кмета на Община Казанлък. След разкриване функционирането на Дневния център заявленията се разглеждат от Екип на Дневния център по ред и процедура, утвърдени със заповед на Кмета на Общината или оправомощено лице. Функционирането на Дневния център стартира с назначаване на персонала от петия месец. Първият потребител на новата социална услуга се регистрира след разкриване на услугата. Капацитетът на социалната услуга е 40 за дневни, полудневни и почасови грижи за лица с различни форми на деменция и техните семейства. От стартиране на услугата Управителят на услугата работи активно с ДСП за запълване и поддържане на пълен капацитет на социалната услуга, вкл. чрез включване на потребители от Дома за възрастни с деменция "Димитър Папазов" в гр.Казанлък и лица, живеещи в семейна среда. Преди разкриване на услугата Управителят на услугата изготвя пакет от документи - вътрешни правила, процедури, програми и документи за функциониране на услугата ДЦЛРФДТС, съгласно действащото законодателство, вкл. програми за работа с потребители, правилниците за дейността на Дневния център за устройството и организацията на работния процес, вътрешния ред и др. Разработения пълен пакет от документи се съгласува с ЕУП и се утвърждава със заповед на кмета или оправомощено лице. Управителят, съвместно с ЕУП, подготвя и организира получаване на разрешение за разкриване на услугата, съгласно действащите нормативни документи. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Предоставяне на социална услуга Дневен център за лица с различни форми на деменция и техните семейства : Дневният център се разкрива през пети проектен месец с капацитет 40 лица и осигурява дневни, полудневни и почасови услуги за лица с различни форми на деменция и техните семейства. Услугите включват дневна грижа,рехабилитация,терапия,консултиране,информиране и подкрепа,включително и на хората, полагащи грижи за лицата от целевата група в домашна среда. Услугите се предоставят от персонал-ръководен,административен,специализиран и помощен, общо 17 лица на длъжности-управител,счетоводител,касиер/домакин,социални работници,трудотерапевти, медицински сестри, психолог, психиатър, рехабилитатор, санитари, работник поддръжка/огняр. Назначаването на персонала (без управителя) става от петия месец с разкриване на социалната услуга. За всяко работно място и назначените лица се възлага Трудова медицина. Социалната услуга се предоставя по правила, регламентиращи вътрешния ред, условия и процедури на функциониране на услугата. Социалната услуга се предоставя в съответствие с индивидуалните потребности на всеки потребител от грижа и занимания по интереси, в т.ч. дневна грижа, социална рехабилитация, двигателна рехабилитация, психологическа и психиатрична подкрепа, консултиране, арттерапия, функционална и занимателна трудотерапия. В центъра се създават три ателиета по интереси - всяко с различна тематика. Обхвата на услугата се предоставя в зависимост от потребностите и желанието на потребителите и техните семейства. За предвижване до и от Центъра до домовете на потребителите се ползва транспортна услуга. Избрани Изпълнители доставят материали и консумативи, в т.ч. материали за занимателни дейности, канцеларски материали, санитарно-хигиенни, перилни, почистващи препарати и дезинфектанти, лекарствени продукти и материали, домашни принадлежности, градински инструменти. Канцеларските материали и консумативи се ползват при изпълнение на дейностите и за администриране на услугата Дневен център. За ателиетата и за другите специализирани дейности се доставят активи, консумативи и материали, необходими за период от 12 месеца. За дейностите арттерапия и трудотерапия се доставят материали за рисуване, декорация, цветарство, готварство, шиене или други занимания по интереси, определени от персонала в процеса на работа с потребителите. В рамките на проекта, финансиран по ОПРР, е доставено оборудване и обзавеждане. Доставеното е необходимо, но не е достатъчно като количество и видове за постигане на поставените цели. За подобряване качеството на живот на потребителите, за предоставяне на качествени грижи, за ангажиране на потребителите в дейности, които дават чувство за смисъл, автономност, за осигуряване на уютна и комфортна среда, както за отдих и почивка, така и предразполагаща към общуване с други хора, за обезпечаване на нормален ежедневен ритъм в услугата и работа на специалистите с потребителите се доставя необходимо за дейностите оборудване и обзавеждане: - за осигуряване на уют и комфорт в помещенията - климатици, пердета, комарници, килими, пътеки; - за обезпечаване на дейностите от ежедневието - кухненско обзавеждане, кухненски пособия; - стандартно офис и специализирано обзавеждане и оборудване за разкритите работни места на административния и специализирания персонал; - обзавеждане и оборудване на зони и кътове за групова работа и занимания; - допълнително оборудване и обзавеждане за поддържане на хигиената и съхранение на материали и консумативи; - градинско обзавеждане за отдих и общуване на открито. Всички доставени активи са необходими за нормално функциониране на Дневния център. Осигурява се охрана на сградата чрез СОТ в нощните и почивни периоди и видеонаблюдение в общите помещения и коридори. Осигурява се кетъринг за потребителите за дневно изхранване. Външна услуга осигурява пране на спалното бельо. За дейностите в сградата са планирани режийни за електроенергия, газ за отопление, вода, интернет и телефон. На служителите в Дневния център се осигурява професионална подкрепа чрез 1 бр. обучение и 1 бр. групова супервизия., Contracted Amount: 398 257.49 , Reported Amount: 344 708.05

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: STM Zdrave 2018, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 504.60
  • Contractor: BIZNES OFIS KOREKT LTD, Contracted Amount*: 6 925.07 , Reported Amount**: 6 903.29
  • Contractor: MEGACOMMERCE GROUP, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 874.36
  • Contractor: Bagira LTD. , Contracted Amount*: 5 475.52 , Reported Amount**: 6 895.38
  • Contractor: BSG HUMAN RESOURCES amp; MANAGEMENT CONSULTING, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 120.00
  • Contractor: TIKI - TEMENUGA HRISTOVA, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 337.84
  • Contractor: Ivelina, Contracted Amount*: 2 000.00 , Reported Amount**: 2 000.00
  • Contractor: Kandeko LTD, Contracted Amount*: 3 072.98 , Reported Amount**: 6 165.42
  • Contractor: Electrohold Trade EAD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 565.41
  • Contractor: TRANS KO 04, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 769.68
  • Contractor: PRAKTIKER RETAIL, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 305.00
  • Contractor: SOLIS, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 200.00
  • Contractor: Balkaninvest EOOD, Contracted Amount*: 10 080.00 , Reported Amount**: 17 596.80
  • Contractor: Citygas Bulgaria , Contracted Amount*: 8 400.00 , Reported Amount**: 7 130.81
  • Contractor: VODOSNABDIAWANE I KANALIZACIA, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 584.59
  • Contractor: LORIV, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 705.00
  • Contractor: Panda Cooperation, Contracted Amount*: 4 172.50 , Reported Amount**: 4 669.25
  • Contractor: Bulgarian Telecommunications Company EAD, Contracted Amount*: 391.80 , Reported Amount**: 383.15
  • Contractor: GAMEO Ltd, Contracted Amount*: 9 072.00 , Reported Amount**: 9 072.00
  • Contractor: ET Mitev-Velin Mitev, Contracted Amount*: 6 699.00 , Reported Amount**: 6 699.00
  • Contractor: „M-BROTHERS” Ltd., Contracted Amount*: 100 800.00 , Reported Amount**: 13 312.23
  • Contractor: Sole Proprietor "Selit - Fadil Yusniev" , Contracted Amount*: 7 415.04 , Reported Amount**: 10 457.10
  • Contractor: SMART BUSINESS COMPANY, Contracted Amount*: 10 594.52 , Reported Amount**: 8 989.66
  • Contractor: ENERGO-PRO Energy Services , Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 646.45
  • Contractor: Pharma - 1, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 3 378.81
  • Contractor: RENISTO OOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 258.00
  • Contractor: Salamander OOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 10.61
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants aged over 18, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 40.00 , Reached amount: 41.00
Indicator 2 Участници над 18 г., получаващи социални и здравни услуги в общността, след извеждането им от институция и от психиатрични болници, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 40.00 , Reached amount: 41.00

Financial Information

Total Project cost 341 148.30 BGN
Grant 341 148.30 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 341 138.79 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: 00119-2022-0007 „Доставка на оборудване и обзавеждане за нуждите на проект № BG05M9OP001-2.090-0017 „Нова дългосрочна грижа за възрастните и хората с увреждания – Етап 2 – предоставяне на новите услуги“, Estimated Amount: 32 504.36
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Доставка на щори
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Доставка на обзавеждане
    Contractor: GAMEO Ltd
    Contract total funded value: 9 072.00
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3: Доставка на градинско обзавеждане
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 4: Обособена позиция 4: Доставка на стол за масаж
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 5: Обособена позиция 5: Доставка на оборудване
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 6: Обособена позиция 6: Доставка на компютри и периферия
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 7: Обособена позиция 7: Доставка на отоплителни уреди
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 8: Обособена позиция 8: Доставка на килими и пътеки
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: 00119-2022-0009 „Доставка на храна за нуждите на Дневен център за подкрепа на лица с различни форми на деменция и техните семейства в град Казанлък“, Estimated Amount: 50 400.00
  • Differentiated position 1: „Доставка на храна за нуждите на Дневен център за подкрепа на лица с различни форми на деменция и техните семейства в град Казанлък“
    Contractor: „M-BROTHERS” Ltd.
    Contract total funded value: 50 400.00
Procedure 3 Subject to due process: 00119-2022-0019 „Доставка на оборудване и обзавеждане за нуждите на проект № BG05M9OP001-2.090-0017 „Нова дългосрочна грижа за възрастните и хората с увреждания – Етап 2 – предоставяне на новите услуги“, Estimated Amount: 23 367.83
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Доставка на щори
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Доставка на градинско обзавеждане
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3: Доставка на стол за масаж
    Contractor: SMART BUSINESS COMPANY
    Contract total funded value: 1 604.86
  • Differentiated position 4: Обособена позиция 4: Доставка на оборудване
    Contractor: SMART BUSINESS COMPANY
    Contract total funded value: 1 515.60
  • Differentiated position 5: Обособена позиция 5: Доставка на компютри и периферия
    Contractor: SMART BUSINESS COMPANY
    Contract total funded value: 5 869.20
  • Differentiated position 6: Обособена позиция 6: Доставка на отоплителни уреди
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 7: Обособена позиция 7: Доставка на килими и пътеки
    Contractor: Sole Proprietor "Selit - Fadil Yusniev"
    Contract total funded value: 2 772.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN