Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.089-0001-C01
Project Name Success loves the enterprising
Beneficiary 204554981 FAST ACCOUNTING EOOD
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 11.06.2020
Start Date 01.08.2020
End Date 01.07.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Разград (BG324), Исперих

Description

Brief description
Проeктът се осъществява на територията на община Исперих и е в съответствие с целите на СМР на МИГ Исперих за насърчаване икономическото развитие на територията чрез разкриване на нови микро и малки фирми, както и на потребностите от осигуряване на специализирана подкрепа и услуги за потенциални предприемачи и стартиращи фирми на територията на МИГ Исперих чрез:
- Подготовка на местни кандидат предприемачи за планиране и стартиране на самостоятелна стопанска дейност и самонаемане;
- Предоставяне на комплексна специализирана подкрепа: обучения и услуги за подпомагане целевите групи в разработката и преценката на техните идеи за бизнес, придобиване на управленски знания и умения и разработване на бизнес идеите в планове за започване на реална стопанска дейност;
- Предоставяне на консултантска подкрепа за стартиране на бизнес: намиране на източници на финансиране, достъп до услуги за развитие на успешен бизнес, др. специализирани консултации.
Главната ни цел е увеличаване броя на започналите самостоятелен бизнес лица от община Исперих, които ще включим във проекта и по този начин ще допринесем за създаването и развитието на устойчив бизнес на територията. Ключовите дейности предлагат специализирана подкрепа и услуги: обучения по бизнес планиране и консултации, които да ги подкрепят в разработката и преценката на предприемаческите идеи, придобиването на нужни за управлението и развитието на бизнеса знания и умения, разработването на бизнес идеите в жизнеспособни планове за реализация на собствен бизнес, предоставяне на подкрепа за започване на реална стопанска дейност и намиране на подходящи източници на финансиране, достъп до специализирани услуги за развитие на новосъздадения бизнес.
Activities
  • Activity: Подбор на участници в проектните дейности: Дейността има за цел да бъдат информирани и мотивирани за стартиране на предприемаческа дейност или самонаемане потенциални представители на целевата група, сред които да бъдат подбрани за участие в проекта минимум 18 лица. Те ще отговарят на предварителните критерии за участници - наети и безработни лица, като при формиране на целевата група приоритетно ще бъдат включвани безработни лица: безработни на възраст над 29 г. с професионална квалификация, жени, младежи със средно и по-високо образование. Планиран брой участници- 18 лица, от които мин. 10 безработни над 29 г. вкл. трайно безработни, с приоритет такива със средно и по-високо образование и планиран брой заети участници - 8 лица. Проектът ще стартира с провеждане на информационна кампания на територията на МИГ Исперих, целяща набиране на подходящи лица, отговарящи на критериите за допустимост, които да включим в целевата група и дейностите по проекта. Дейността предвижда посещения на двама експерти в населените места от Исперихска община. Честотата на посещенията ще се определя от броя население и от интереса, който има от страна на бъдещите предприемачи. За изпълнение на дейността ще разработим и отпечатаме формуляри - документи за кандидатстване: Заявление за участие, Декларация от кандидата за принадлежност към целевата група, Анкетна карта. Дейността ще се извърши от двама експерти, които ще обходят населените места и с помощта на местни лица ( кметове, кметски наместници, читалищни секретари, учебни заведения, медии и други институции) ще открият, информират и мотивират лицата, попадащи в обхвата на целевата група, за възможностите им за участие. Лицата ще подадат документи по места или по електронната поща на Сдружението. След изтичане на срока за набиране на заявки за участие, комисия ще оцени получените кандидатури и ще подбере тези, които са с най-висока мотивация и потенциал за реализиране на бизнес идеята. В целевата група ще бъдат включени приоритетно: безработни на възраст над 29 г., вкл. и трайно безработни, предимно със средно и висше образование, безработни представители на уязвимите групи: жени, хора с увреждания, безработни младежи. Ще бъдат включени също и заети лица., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 2 886.00
  • Activity: Провеждане на обучения по предприемачество : Целта на дейността е подготовка на бенефициентите по проекта за стартиране на самостоятелна стопанска дейност чрез предоставяне на обучения за придобиване и повишаване на предприемаческите компетенции и умения, разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на собствен бизнес. Обучението се извършва от 2 обучители. Учебната програма е с общ хорариум 96 уч. часа (16 уч. дни при 6 ч./ден). Учебната програма отговаря на предявените от процедурата минимални изисквания към продължителността на обучението. Тя е изготвена за целите на дейността и е съобразена с нуждите на целевата група и целта на проекта - създаване на собствена заетост, включва теми, организирани в три модула: 1. Създайтe своя бизнес идея В този етап са включени модули и теми, благодарение на които потенциалните предприемачи ще усвоят начини за генериране и оценка на бизнес идеи, ще научат какво представлява предпримачеството и какви умения са нужни за стартиране на бизнес, ще се самооценят като предприемачи и ще изберат идеята, която е най-подходяща за тях. 2. Бизнес планиране Включва модули и информация по теми, свързани с формите на регистрация на бизнеса, проучване на пазара, бизнес комуникации, бизнес кореспонденция и умения за водене на преговори, изготвяне на бизнес план, оценка на нуждите от помещение, персонал, начален оборотен и стартов капитал, източници на капитал, маркетингово и финансово планиране, застраховки, правни отговорности на предприемача, придобиване на ключови умения, необходими за развитие на бизнеса като водене на преговори и бизнес кореспонденция, работа в екип и бизнес комуникации. 3. Възможности за финансиране по национални програми и от европейските фондове Представя възможностите за подкрепа на стартиращ бизнес по програмите, някои основни понятия като Насоки за кандидатстване, допустими кандидати, дейности и разходи; необходими документи за кандидатстване; намиране на информация за отворени процедури; отговорност при изпълнение и отчитане на проектите. В последните часове на обучението всеки предприемач ще изготви Личен план за действие, съобразно идеята и нуждите си, както и Индивидуален план за необходимата последваща подкрепа. Обучението завършва с полагане на тест, а успешното му приключване се удостоверява със Сертификат., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 14 085.10
  • Activity: Провеждане на консултации по бизнес планиране: Целта на дейността е подпомагане на участниците в целевата група при оценката на бизнес идеите им, разработване на бизнес план и/или стратегия за развитие на бизнес и преценка на целесъобразността на бизнеса. Дейността включва индивидуално консултиране на лицата, включени в проекта, в зависимост от нуждите, определени в Индивидуалните планове за последваща подкрепа. Предоставените консултации ще са в рамките на до 40 часа на участник. Конкретната тематика на консултациите ще бъде съобразена с индивидуалните желания, умения и потребности на всеки участник, като ще включва следните основни теми: - разработване на конкретни бизнес идеи за всеки участник, оценка на идеите и избор на най-подходящата; - преценка на жизнеспособността и потенциала на бизнес идеите на кандидат-предприемачите от Виртуалния инкубатор; - подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, вкл. практическа помощ при регистрацията; - оценка на пазарните перспективи, маркетингови проучвания на бизнеса; - изготвяне на финансови прогнози: изчисляване нуждите от капитал, източници на финансиране, прогнозни приходи и разходи; - насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници, в т.ч. финансови инструменти на ОП РЧР., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 21 405.60
  • Activity: Специализирани консултации: Целта на дейността е предлагане на допълнителна подкрепа на потенциалните предприемачи чрез предоставяне на специализирани консултантски услуги на лицата, подпомогнати по процедурата по въпроси, пряко свързани с развитието на бизнеса като: - управление на човешките ресурси и спазване на нормативни изисквания за развитие на бизнеса; - данъчно планиране на дейността, съблюдаване на данъчни ефекти според спецификата на конкретния бизнес; - консултации по трудови и осигурителни въпроси, включително възможности за участие на кандидат-предприемачите по програми и ползване на насърчителни мерки за заетост; - подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието на кандидат- предприемачите. Всеки участник в целевата група ще има право да получи до 20 часа индивидуална консултация. Тематиката за всеки един от тях ще се определи от конкретните потребности на бъдещия предприемач., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 4 810.00

Participating Organizations

Partners
  • Partner: Non goverment organization Zornitsa, Contracted Amount*: 26 712.56 , Reported Amount: 14 085.10
Contractors
  • Contractor: Damiyan, Contracted Amount*: 8 369.40 , Reported Amount**: 5 146.70
  • Contractor: AllatRa EOOD, Contracted Amount*: 4 006.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Galina, Contracted Amount*: 6 060.60 , Reported Amount**: 4 473.30
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed participants, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 8.00 , Reached amount: 9.00
Indicator 2 Participants in self-employment upon leaving, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 4.00 , Reached amount: 5.00
Indicator 3 Unemployed participants over 29, including long-term unemployed, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 10.00 , Reached amount: 10.00

Financial Information

Total Project cost 56 320.18 BGN
Grant 56 320.18 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 56 320.18 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN