Identification

UMIS Number BG05FMOP001-3.002-0085-C07
Project Name " Providing a warm lunch in Municipality Varbitsa "
Beneficiary 000931415 Municipality Varbitsa
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 23.08.2016
Start Date 01.07.2016
End Date 29.02.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Шумен, Върбица

Description

Brief description
Проектното предложение отговаря на заложените мерки за разширяване и създаване на нови, съобразени с потребностите на хората, социални услуги в Общинския план за развитие на община Върбица 2014-2020. Храната за потребителите ще се приготвя в Домашен социален патронаж /ДСП/ гр.Върбица, който е с дългогодишен опит в предоставянето на социалната услуга на възрастни хора, изразяваща се в ежедневна доставка на топла храна по домовете, съобразена с изискванията за рационално хранене. 
ДСП гр. Върбица се помещава в материална база – публична общинска собственост, и се състои от   основна кухня с подготвително отделение,  миялна, два коридора, съблекалня, склад и гараж. ДСП разполага с необходимия човешки ресурс за изпълнение на проекта –  2 главни готвачи,  2 помощник готвачи, 2 шофьор-разносвачи, социален работник, домакин,  с необходимото оборудване за приготвяне на храната и с 2 автомобила, с които ще се осъществява разноса.
Община Върбица има опит и успешно изпълнени проекти със социална насоченост, финансирани по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" и национални програми:
* В партньорство с Агенцията за социално подпомагане Община Върбица по проект по ОП РЧР 2007-2013, Схема „Алтернативи“ от 2010 до 31.12.2014 г. предоставяше услугата „личен асистент“ на 35 лица.
Община Върбица е изпълнявала проекти по националните програми "От социални помощи към осигуряване на заетост" и "Асистенти на хора с увреждания". 
Приготвянето на топъл обяд от 01.11.2017г. за 825 лица ще се осъществява в Трапезарията на Домашен социален патронаж в кухненската част на ,,Дом за отдих” - КК ,,Върбица”, кв.6, УПИ III, съгласно действащ устройствен план на КК,,Върбица”  - Решение 2-1/23.02.2004г. на Общински съвет Върбица. Действащите екипи на двете кухни  ще се обединят, като ще се оказва  и съдействие от страна на Кметове по населените места. За лицата с нарушено здравословно състояние и възрастни в невъзможност да си получат храната, ще им бъде предоставяна по домовете.
Activities
  • Activity: Дейност 1- Определяне на целевата група: Основните Целевите групи(кандидати) по които ще се предоставя топъл обяд са: - Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане; - Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция „Социално подпомагане“; - Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност; - Скитащи и бездомни деца и лица. На територията на Община Върбица се намират 15 населени места, като административен център е гр. Върбица. Малките населени места дават възможност населението добре да се познава и при наличие на бездомни и скитащи лица, те бързо биват идентифицирани от Кметовете по населени места и от самото население. Община Върбица съвместно с Дирекция социално подпомагане гр. Велики Преслав ще издирват бездомни и скитащи лица. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 2- Закупуване на хранителни продукти : Община Върбица след проведена открита процедура с предмет "доставка чрез покупка на хранителни продукти в натурален и консервиран вид, с транспорт на Изпълнителя, за нуждите на общинските звена на бюджетна издръжка на територията на община Върбица за периода от 01.10.2015г. до 30.09.2016г." има сключен договор за доставка на хранителни продукти за нуждите на детски градини на територията на Община Върбица и Домашен социален патронаж, със срок за изпълнение до 30.09.2016 г. Предстои да бъде обявена процедура по ЗОП за определяне на изпълнител за доставка на хранителни продукти за период от 01.10.2016 г. до 30.09.2017 г. Доставката на хранителни продукти за Домашен социален патронаж ще се извършва с предварителна заявка от домакина в ДСП, след изготвяне на меню, съобразено с нормативните изисквания за рационално и здравословно хранене. Получените по заявката хранителни продукти се съхраняват съобразно хигиенните изисквания в склада, на ДСП. Датата на стартиране на Дейност 2- Закупуване на хранителни продукти е 01.08.2016г. и датата на приключване на дейността 29.02.2020г. Общия брой на работните дни, в които Домашен социален патронаж ще предоставя топъл обяд е 895. за 2016 г.- 107 работни дни за 2017г. - 248 работни дни за 2018г. - 249 работни дни за 2019г. - 249 работни дни за 2020г. - 42 работни дни Общия брой на лицата, на които ще се предоставя топъл обяд е 300 лица. „Обществена трапезария 2 – за 525 представители на целевата група за периода от 01.12.2016 г. в рамките на 772 работни дни, както следва: за 2016 г. – 21 работни дни; за 2017 г. – 249 работни дни; за 2018 г. - 249 работни дни; за 2019 г. - 249 работни дни и за 2020г. - 42 работни дни., Contracted Amount: 1 706 619.64 , Reported Amount: 1 707 035.85
  • Activity: Дейност 3- Осигуряване на топъл обяд.: Социалната услуга „Обществена трапезария“ ще се предоставя в в две трепезарии – Трапезария 1 / Домашен социален патронаж/ и Трапезария 2 / Ресторнска част на вила "Еделвайс/ и ще обслужва потребители от следните населени места от общината: гр. Върбица, с.Крайгорци, с. Чернооково, с. Божурово, с. Станянци, с. Менгишево, с. Кьолмен, с. Конево, с. Сушина, с. Ловец, с. Методиево,с. Иваново, с. Маломир,с. Нова Бяла река, с. Бяла река, с. Тушовица. Храната ще се приготвя в в двете трапезарии и ще се разнася с автомобили на Община Върбица в гр. Върбица , с.Крайгорци, с. Чернооково, с. Божурово, с. Станянци, с. Менгишево, с. Кьолмен, с. Конево, с. Сушина, с. Ловец, с. Методиево,с. Иваново, с. Маломир,с. Нова Бяла река, с. Бяла река и с. Тушовица. Домашен социален патронаж се намира в гр. Върбица, ул.Петър Златев Груев - Здравна служба собственост на Община Върбица. Домашен социален патронаж разполага със следното оборудване за приготвяне на храна-две електрически печки с общо десет котлона, една печка с две фурни и необходимия инвентар за подготвяне на топла храна за триста души. За изпълнение на дейност" Осигуряване на топъл обяд" към Домашен социален патронаж се предвиждат двама главни готвачи, двама помощник готвачи,, двама шофьор-разносвачи, социален работник, домакин и съдействие от страна Кметове по населени места на Община Върбица. Трапезария 2 разполага с назначен персонал от 5 лица, 2 главни готвачи, 2 помощник готвачи, шофьор за осъществяване на дейността и осигурен транспорт. Вила "Еделвай" е собственост на общината и официалното откриване на ресторанта беше в началото на юли 2016 г. Кухнята е с ново и удобно оборудване. При необходимост ще бъдат назначени още лица. След 01.11.2017 г. осигуряването на топъл обяд към социалната услуга „Обществена трапезария“ ще се предоставя от една Трапезария в отремонтираната кухненска част на ,,Дом за отдих” намираща се в КК ,,Върбица”, кв.6, УПИ III собственост на община Върбица и ще обслужва потребители от следните населени места от общината: гр. Върбица, с.Крайгорци, с. Чернооково, с. Божурово, с. Станянци, с. Менгишево, с. Кьолмен, с. Конево, с. Сушина, с. Ловец, с. Методиево,с. Иваново, с. Маломир,с. Нова Бяла река, с. Бяла река, с. Тушовица. За изпълнение на дейностите по осигуряване на топъл обяд към Домашен социален патронаж действащите екипи на двете кухни един главен готвач, един пом.главен готвач, двама готвачи,двама работник кухня, трима шофьор-разносвачи, социален работник, домакин ще се обединят, като ще се оказва и съдействие от страна на Кметове по населените места на Община Върбица., Contracted Amount: 85 330.98 , Reported Amount: 85 351.81
  • Activity: Дейност 4 - Предоставяне на съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки ще се изразяват в консултиране и съдействие за ползване на другите социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани по ОП РЧР 2014-2020 – социалните услуги "Личен асистент" , както и в подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги. Дейностите ще се осъществяват от ръководителя по проекта и социалния работник . Реализирането на съпътстващи мерки ще се документира с протоколи от проведените консултации и снимков материал. Консултации, информиране и осведомяване на потребителите и техните близки по същността на оперативна програма ,,Развитие на човешките ресурси" и други програми. Информиране и консултиране на потребителите относно услугите, от които могат да се възползват по Закона за социалното подпомагане, както от европейски и национални програми. Честотата на предоставянето на съпътстващите мерки ще бъде веднъж на два месеца, за което ще бъдат изготвени протоколи на консултираните потребители. , Contracted Amount: 85 331.35 , Reported Amount: 85 351.80

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: "ANNA-MARKET" EOOD, Contracted Amount*: 254 782.50 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 825.00 , Reached amount: 1 227.00

Financial Information

Total Project cost 1 877 281.60 BGN
Grant 1 877 281.60 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 1 877 281.60 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка, чрез покупка, на хранителни продукти в натурален и консервиран вид, с транспорт на Изпълнителя, за нуждите на общинските звена на бюджетна издръжка на територията на община Върбица за период от 01.10.2015г. до 30.09.2016г. , Estimated Amount: 160 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN