Identification

UMIS Number BG05FMOP001-3.002-0103-C04
Project Name "Providing hot meals in Municipality Rudozem "
Beneficiary 000615075 Rudozem Municipality
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 20.09.2016
Start Date 01.08.2016
End Date 30.04.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Смолян, Рудозем

Description

Brief description
През последните години Община Рудозем развива успешно своята социалната политика, като се стреми да спазва принципите на последователност, съгласуваност и партньорство с институциите и неправителствения сектор, както и да осигурява прозрачност и информираност на населението.
За периода 2009-2016г. община Рудозем имаше възможността  да предоставя услугата „Обществена трапезария” , финансирана от МТСП - Фонд "Социална закрила" на социално слаби лица, която успя да подобри качеството и условията на живот, на всички нейни потребители. За съжаление социалната услуга "топъл обяд" не се предоставя целогодишно, а нуждата от храна е ежедневна, освен това броя на лицата, които ползват услугата от Фонд "Социална закрила" е доста по- малък от лицата живеещи в бедност и материално лишение в Община Рудозем.  Голямата безработица и ниските доходи са причина за изпадане на много семейства в бедност, които нямат възможност да си подсигурят едно от най - важните неща за човешкото съществуване - храна.  Липсата на средства кара хората да прибягват до закупуването на по- евтини и некачествени хранителни продукти, което от своя страна се отразява върху нездравословното хранене на обществото. От тук идва и големия проблем със затлъстяването.
Реализирането на този проект, ще спомогне за разрешаването на един от най- наболелите проблеми в наши дни задоволяване на потребностите от храна на хората в нужда от Община Рудозем.
Activities
  • Activity: Определяне на целевите групи по проект "Осигуряване на топъл обяд в Община Рудозем": Определянето на целевите групи, които ще получават социалната услуга "топъл обяд" ще бъде извършено съгласно утвърдената Наредба № РД -07-1/04.04.2016 г. от Министъра на труда и социалната политика. Позовавайки се на Наредбата, проекта цели да бъдат обхванати следните целеви групи: 1.1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане; 1.2. Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция "Социално подпомагане"; 1.3.Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии несвързани с трудова дейност; 1.4. Скитащи и бездомни деца и лица; 1.5. Лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на §1., т.17 от Допълнителни разпоредби от Закона за убежището и бежанците., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на хранителни продукти: Община Рудозем възнамерява да възложи изпълнението на дейност 2 - "Закупуване на хранителни продукти" и дейност 3 - "Осигуряване на топъл обяд" на външна фирма изпълнител тъй като общината не разполага с необходимия ресурс за тяхното изпълнение. За целта Община Рудозем предвижда да премине към директно възлагане на обществената поръчка на изпълнител за предоставяне на услугата "топъл обяд" за нуждите на Обществена трапезария - Рудозем, позовавайки се на Закона за обществените поръчки в сила от 15.04.2016 г. чл.20, ал.4, т. 2- При услуги по приложение №2, код 55520000-1 Услуги на заведения за приготвяне и предоставяне на храна. Реализирането на дейността "Закупуване на хранителни продукти" ще се извършва от изпълнителя, за което ще се отчита пред възложителя с необходимите доказателствени документи, като фактури, приемо- предавателни протоколи, калкулационни ведомости /месечни и обобщени/за вложените продукти за приготвената храна в Обществена трапезария - Рудозем, требвателни листове, седмични менюта и други приложения и документи доказващи предоставянето на социалната услуга. Предвидено е Обществена трапезария - Рудозем да стартира на 01.09.2016 г. Крайната датата за приключване на дейността на трапезарията е 30.04.2017 г. Общия брой дни, в които трапезарията ще предоставя топъл обяд е 166 работни дни. Общия брой лица, на които ще се предоставя топъл обяд е 100 бр. За периода от 01.05.2017 г. до 31.12.2019 г. ще се предоставя топъл обяд в рамките на 32 месеца за 671 работни дни на 100 представители на целевата група. За периода от 01.05.2017 г. до 30.04.2020 г. ще се предоставя топъл обяд в рамките на 36 месеца за 749 работни дни на 100 представители на целевата група. Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа - проведена процедура по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП - 00254-2017-0005, и № на договор с избран изпълнител - №58/ 08.09.2017 r., Contracted Amount: 225 154.86 , Reported Amount: 225 180.00
  • Activity: Осигуряване на топъл обяд: Дейността по приготвяне и предоставяне на Топлия обяд на лицата от целевата група ще се осъществява от изпълнител с когото Община Рудозем е сключила договор. Местонахождението на обекта, където е предвидено да се осъществява процеса на приготвяне и предоставяне на топлия обяд, се намира в стола на СОУ "Св. Св. Кирил и Методий"- гр. Рудозем, ул. "Стефан Стамболов" №10, ет.1. За реализиране на дейността "Осигуряване на топъл обяд" ще бъде ангажиран персонал от 2-ма готвачи, 3 - ма помощника и 1 домакин, които ще отговарят за цялостната организация по приготвяне и раздаване на топлия обяд, както и воденето на необходимата документация относно отчитане на дейността. Процеса на хранене ще се извършва в столовата на обекта, като останалите потребители, които живеят в други населени места от общината, топлия обяд ще достигне до тях с осигурен транспорт от изпълнителя. Предвидено е за жителите от с. Елховец раздаването на храната да се извършва в стола на местното училище ОУ "Христо Ботев", а в по- малките населени места храната може да се раздава в кметствата или до домовете на потребителите със затруднено предвижване. Обекта в който ще се приготвя и предоставя топлия обяд е публична общинска собственост с акт №16/18.03.2008 г., с адрес гр. Рудозем, ул. "Стефан Стамболов". Регистриран е в Агенция за безопасност на храните на основание чл. 12, ал.2, ал.9 и ал.10 от ЗХ с удостоверение за регистрация № 212500145/07.11.2013 г., обекта е с обща площ 188 кв. м., който включва следните помещения - кухненски блок, столова, санитарни помещения, стая за персонала, помещение за разфасоване на меса, помещение за измиване и дезинфекция на посудата. Оборудването с което разполага обекта е 5 газови котлона, 4 ел. котлона, 4 фурни на ток, 3 фризера и 3 хладилника и една хладилна витрина за съхранение на хранителни продукти. Лицата от целевата група включени в проекта могат да се хранят в столовата или да вземат храната си за вкъщи, като всеки потребител се подписва на списъците за получената храна. Лицата, които са трудно подвижни и не могат сами да си вземат топлия обяд, могат да получат храната си чрез упълномощени техни представители. , Contracted Amount: 11 257.74 , Reported Amount: 10 484.00
  • Activity: Предоставяне на съпътстващи мерки: Предоставянето на съпътстващи мерки на лицата от целевата група, има за цел да намали риска от социално изключване и справянето с възникнали извънредни социални ситуации на лицата включени в проекта. Съпътстващите мерки се предвижда да бъдат под формата на индивидуални или групови консултации относно възможностите за ползване на подобни социални услуги предоставяни от Община Рудозем, възможност за участие в някои проекти и програми финансирани от ЕС, предоставяне на административни услуги, предоставяне на здравни услуги и психологическа подкрепа на лицата от целевата група. Консултациите ще се извършват веднъж месечно, като на потребителите ще им бъде предоставена анкета за получаване на обратна информация относно качеството и количеството на предоставяната храна и други мнения и препоръки свързани с реализирането на проекта., Contracted Amount: 11 257.74 , Reported Amount: 10 484.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Zaharinka Kraleva - ZAHI LTD, Contracted Amount*: 178 046.50 , Reported Amount**: 62 664.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 100.00 , Reached amount: 166.00

Financial Information

Total Project cost 247 670.34 BGN
Grant 247 670.34 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 247 670.34 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN