Identification

UMIS Number BG16RFOP002-1.005-0336-C02
Project Name Carrying out industrial research to develop a double pull-out chain conveyor
Beneficiary 118582178 ELICA PROCESING Ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 18.12.2020
Start Date 18.12.2020
End Date 06.06.2023
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Силистра, Силистра, гр.Силистра
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Варна (BG331), Варна, гр.Варна

Description

Brief description
“ЕЛИКА ПРОЦЕСИНГ” ООД произвежда машини и съоръжения за транспортиране на товари в насипно състояние (елеватори, верижни транспортьори, винтови и лентови транспортьори и други, чиито корпус е изцяло от метал), машини за почистване и калибриране на маслодайни и технически култури, в чието производство се влагат голям брой метални детайли. 

Цел на проекта е да повиши конкурентоспособността на Елика-процесинг ООД, чрез разработването на иновативното съоръжение за автоматизирано изваждане на зърно от силоз с автоматизирана система за управление и мониториг. Целта на проекта е създаване на правилната концепция за иновативния продукт и провеждане на редица изследвания за определяне на неговата оптимална иновативна функционалност. Това ще даде конкурентно предимство на фирмата за дълъг период от време. 

Основни дейности са свързани с извършване на изследвания, изпитвания, измервания, както и дейности по създаване и тестване на прототипи в лабораторни условия, свързани с разработваната иновация; дейности за придобиване на ДМА и консумативи, нужни за разработката, както и визуализация на проекта.

В резултат на разработване на иновативнато съоръжение се очаква да се постигне по-голям капацитет на изваждане на зърно, респективно двойно по-малко време за изпразване на силоза, ще се контролира остатъчната наличност на продуктите в силозите, ще се предотвратява смесването на различни култури, ще се визуализират различни параметри на работния процес в графична и таблична форма, ще се водят архивни протоколи от производството, които магат да послужат по нататък за различни анализи и вземане на решения. 

Activities
  • Activity: Дейност 1: Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктовата иновация Под-Дейност 1.1. Изследване и изготвяне на спецификация : Дейността ще се осъществява съвместно от Елика и ТУ Варна. Като част от дейността ще бъде нает квалифициран персонал за извършване на изпитвания и измервания, необходими за разработването на продуктовата иновация. За техническото подсигуряване работата на инженерния състав от Елика ще са необходими четири индустриални работни станции, всяка от тях специализирана в различна област от задачите в проекта. Работните станции, които са собственост на фирмата ще са необходими през целия период на Дейност 1, като ще послужат от етапа на проучване, обсъждане и изготвяне на спецификации, проектиране, провеждане на редица симулации в дигитална среда до последния етап на валидиране възможността на автоматизираната система да се интегрира и осъществява иновативните функции. Основните характеристики на работните станции, ще обезпечат проекта с високо-ефективност при проектирането, възможност за детайлно възпроизвеждане при симулациите, бързина на извличане, анализиране и обобщаване на данни, работа в 3D среда, конфигуриране на сложни единици, конфигуриране на автоматизацията и др. С тяхна помощ ще бъдат създадени 3D моделите в среда, позволяваща извършването редица симулации за статично и динамично натоварване, измерване силата на триене, изследване промяната на напрежението спрямо неравномерността на зърнения куп, симулация тежестта на зърното и ефекта върху конструкцията, създаване на логическите и мрежовите връзки при автоматизацията, програмиране на контролера, създаване, поддържане на база данни от всички етапи на разработването, изготвяне на анализи, диаграми. Под-Дейност 1.1. Изследване и изготвяне на спецификация ще се осъществява от 1-ви до 6-ти месец и вкл: • Изследване на работната среда - ще се изследват основни и критични, оказващи влияние върху правилна и безопасна работата на планираното иновативно съоръжение. Ще бъдат изследвани следните хар-ки: степен на запрашеност; взривоопасност; самозагряване; натоварване върху транспортьора от теглото на зърнената маса; различни видове изпълнение на подови настилки в силоз; специфични характеристики на трите основни типове култури, съхранявани в силоз – пшеница, царевица, слънчоглед; • Изследване на основните параметри на дизайна - ще се изследва конструкцията на транспортьора, предвид изготвените спецификации на работната среда, предназначението му и добрите практики в областта, така че: да се постигне равномерно разпределяне на натоварването от тежестта на зърното върху конструкцията при пълен силоз; да се предпазят възлите, където не е желателно попадането на зърно; ще се изследва каква би била максимално- обтекаемата форма, която да способства движението му в купа зърно; ще се изследва конструкцията, която ще се монтира в централния отвор, така че да е ефективна при изпразване на зърното, както на самотек, така и с помощта на транспортьора; ще се определят местата за поставяне на противотежести за балансиране на конструкцията • Изследване на функционалности - ще се специфицират производствените възможности - оптимална скорост на въртене на веригата и на придвижване на съоръжението; ще се изследва как ще се промени производителността в тон/час при трите различни култури, при избраната оптимална скорост • основни конструктивни възли - ще се определи предназначението на възлите; по какъв начин ще се свързват по между си за постигане на устойчива конструкция; ще се изследва технологията на сглобяване на отделните възли на транспортьора заедно с шлосерите; ще се съгласуват двете технологии на сглобяване на транспортьора и автоматизацията По време на Дейност 1.1. екипа ще се състои от 4 машинни инженера, шлосер-монтьор и шлосер от Елика и 6 специалиста в сферата на автоматизацията в производството от ТУ-Варна - (работа с програмируеми логически контролери, комуникационни мрежи, управление на база данни и системи за автоматизирано проектиране). Етапи за изпълнение: - Подбор на квалифициран персонал /м. 1/ - Период на заетост на наетия персонал /от 1-ми до 6-ти м./, Contracted Amount: 118 796.28 , Reported Amount: 189 826.18
  • Activity: Дейност 1: Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктовата иновация Под-дейност 1.2. Проектиране: 1.2. Проектиране Създаване на 3D дигитален модел, което е най-трудоемката част от целия процес. За да бъдат извършени планираните симулации и част от измерванията и изследванията е необходимо да създаде окомплектован 3D модел на съоръжението. Процесът ще включва: • Проектиране и програмиране на системата за автоматизирано управление и мониторинг - ще се състави граф на състоянията (схематично представяне на логическите връзки между отделните компоненти) - ще се определи броя на входове и изходи за контролера - ще се избере технология за комуникация - ще се направи избор на нужния хардуер: контролер (PLC), Честотни Регулатори, Операторски панел (HMI), Енкодер, Сензори, Мрежови устройства - ще се пристъпи към конфигуриране на хардуера: Изграждане на топология между отделните компоненти, Конфигурирне на хардуерните устройства PLC Честотни регулатори, eнкодер и Операторски панел (HMI) - ще се изберат методите за предаване на информация между отделните компоненти. • Програмиране на контролер - ще се състави таблица с тагове - ще се изготви списък с невъзможните събития и комбинации (Списък с аларми) - ще се програмират логически връзки - ще се програмира Пропорционален – Интегрален – Диференциален регулатор - ще се извършат редица симулации на програмата - ще се направят проверки за грешки, ако се открият такива ще се отстранят - ще се извърши симулиране на неблагоприятни ситуации, ако се открият пропуски и грешки ще се отстранят • Програмиране на операторски панел - ще се състави структурна схема на визуализацията (менюта, подменюта, екрани с аларми, потребителски нива на достъп, графики, рецепти и отчети) - ще се създадат полета за въвеждане и визуализиране на информация от контролера или честотните регулатори - ще се създадат графични елементи показващи моментното състояние на съоръжението - ще се създадат графики следящи различни параметри на съоръжението в реално време - ще се създадат рецепти с различни настройки (Фабрични или потребителски) - ще се създадат потребителски нива на достъп • Проектиране конструкцията на верижния транспортьор - Силови и мощностни изчисления. Ще се извършат редица изчисления за оптималната скорост на движение на веригата при различните култури; ще се изчисли необходимата мощност за задвижване на веригата, при максимално натоварване на транспортьора; ще се изчисли необходимата сила за придвижване на транспортьора при различни нива на зърнения куп, респективно неговото тегло и обем; ще се изчисли средната консумация на електрическа енергия за едни час работа; ще се изчислят и всички останали мощности за транспортьора; ще се изчислят приблизителните скорости на двата трактора – единият ще се монтира по средата, а другия в края на транспортьора - Създаване на 3D модел на транспортьора Тук ще бъдат обхванати индивидуално всички детайли, с техните характеристики и размери. В резултат на проектирането ще се създаде 3D модел на транспортьора, който ще послужи за извършването на редица тестове, измервания, изследвания и симулации в компютърна среда. Процесът ще включва: - Разработване детайлите на основата на транспортьора – пивот, която ще се монтира в центъра на силоза - Разработвне на отделните детайли на задвижна станция с контактор - Разработване на отделните детайли на крайна станция - Разработване на отделните детайли на междинна секция голяма - Разработване на отделните детайли на междинна секция малка - Разработване на отделните детайли на секция с бутащи колела – трактор - 3D моделиране и сглобяване на всички единици в основните възли - 3D моделиране и сглобяване на всички основни възли в обща конструкция - Симулации на разработения модел в дигитална среда - Промени в детайлите, съгласно резултатите от извършените симулации Етапи за изпълнение: - Подбор на квалифициран персонал /м. 1/ - Период на заетост на наетия персонал /от 7-ми до 18-ти месец в зависимост от отговорностите на отделните експерти/, Contracted Amount: 180 892.56 , Reported Amount: 141 802.44
  • Activity: Дейност 2: Създаване и тестване на прототип, свързан с разработването на продуктовата иновация (част 1) : Дейността ще се осъществява съвместно от Елика и ТУ Варна. Като част от дейността ще бъде нает квалифициран персонал за създаване и тестване на прототип необходим за разработването на продуктовата иновация. Екипът ще се състои от 4 машинни инженера, стругар, заварчик, машинен оператор металообработващи машини–щанца, машинен оператор металообработващи машини – абкант; ел.техник, двама специалиста по сглобяване на машини и съоръжения – шлосер-монтьор и шлосер от Елика Елеватро ООД и 6 специалиста в сферата на автоматизацията в производството от партньорската организация - (работа с програмируеми логически контролери, комуникационни мрежи, управление на база данни и системи за автоматизирано проектиране). За техническото подсигуряване работата на инженерния състав от Елика ще са необходими четири индустриални работни станции, всяка от тях специализирана в различна област от задачите в проекта. Работните станции, които са собственост на фирмата ще са необходими през целия период на Д 2. За постигане на поставената цел ще е необходимо закупуването на следните консумативи необходими за производството на тестовите възли: Програмируем логически контролер PLC - 1комплект, Сензорен дисплей - 1 комплект, Компоненти за изграждане на топология - 1 комплект, Управление на електрозадвижването - 1 комплект, Квадратна основа с колектор - 1 бр., Задвижна станция - 1 бр., Междинна секция голяма - 6 бр., Крайна станция - 1 бр., Трактор - 2 бр., Междинна секция малка - 2 бр. Ще се изработят няколко от възлите на транспортьора: квадратната основа, тъй като към нея ще се монтира вертикалната ос около която обикаля транспортьора и без нея не би могло да се осъществят тестове; задвижна и крайна станция – в тях ще се монтират верижни колела, които насочват и опъват веригата; междинни секции щест малки и две големи –с тяхна помощ ще се осигури достатъчно дълъг модел за провеждане на тестове за синхронизиране и управление на тракторите. Двата трактора ще бъдат разположени на различни места и поради тази причина ще обикалят по различни траектории. Основно предимство на съоръжението е наличието на функция за автоматично намаляване на скоростта, чрез инвертори на ел. двигателите на тракторите. Към този модел ще се прикрепят съответните елементи от автоматизираната система, така че да бъде възможно да се докаже, че системата може да управлява транспортьора и до колко ефективно ще е това. Ще се направят изследвания, нужни за синхронизиране на двигателите на двата трактора, тъй като те обикалят по различен радиус и натоварването върху тях е различно. С изключение на лопатките, всички останали детайли на съоръжението, които ще бъдат произведени във фирмата са от метал. Част от тези детайли са кожуха на секциите, цялата носеща конструкция, противотежестите, квадратната основа, всички предпазни капаци, валове и др. Основните консумативи ще представлява листов материал - ламарина с различна дебелина според детайла, метални профилни пръти с различни размери, прокат. Основните операции ще бъдат металообработващи, металорежещи и струго-фрезова работа. Всички валове, фланци, осички, шпонкови канали, зъбни колела и други се извършат на струг и фреза, с които фирмата разполага. Освен на болтова връзка конструкцията се сглобява и посредством заваряване. Фирмата разполага с нужния специалист и оборудване за извършване на тази операция. За изрязване на детайли от ламарина ще се използва наличната в производствения цех щанца. На базата на чертежите на детайлите, оператора на щанцата ще подготви програма за тяхното изрязване, като подбира съответните инструменти. Освен изрязване на детайли, на тази машина ще се пробият и отвори за крепежите. След като бъдат изрязани, някои детайлите ще се насочат към абканта за направа на сгъвки. Тук отново оператор ще изготви програма с последователни операции, в която ще заложи ъгъл на сгъване, дебелина на материала, сила и други. За тази операция ще се използва налично собствено оборудване. продължение част 2, Contracted Amount: 303 892.56 , Reported Amount: 107 427.51
  • Activity: Дейност 2: Създаване и тестване на прототип, свързан с разработването на продуктовата иновация (част 2): Дейност 2 ще се осъществява от 16 до 24 м. и включва: 2.1. Валидиране на възможността автоматизираната система да се интегрира и управлява функционално транспортьора За постигане на поставената цел ще е необходимо изработването на няколко от възлите на транспортьора: квадратната основа, тъй като към нея ще се монтира вертикалната ос около която обикаля транспортьора и без нея не би могло да се осъществят тестове; задвижна и крайна станция – в тях ще се монтират верижни колела, които насочват и опъват веригата; междинни секции щест малки и две големи –с тяхна помощ ще се осигури достатъчно дълъг модел за провеждане на тестове за синхронизиране и управление на тракторите. Двата трактора ще бъдат разположени на различни места и поради тази причина ще обикалят по различни траектории. Основно предимство на съоръжението е наличието на функция за автоматично намаляване на скоростта, чрез инвертори на ел. двигателите на тракторите. Към този модел ще се прикрепят съответните елементи от автоматизираната система, така че да бъде възможно да се докаже, че системата може да управлява транспортьора и до колко ефективно ще е това. • Изработката на възлите на транспортьора: - Ще се изготвят в съответната програмируема среда чертежи за ЦПУ щанца за изрязване на детайлите от ламарина и абкант за огъване на изрязаните детайли; - Ще се изработят детайли на струг - Ще се извършат необходимите фрезови работи - Ще се заварят нужните детайли от конструкцията - Ще се разпробият предвидените отвори - Ще се сглобят възлите по отделно и един към друг до получаване на тестовия модел - Симулации на разработения модел - изследвания, изпитвания и измервания, необходими за разработването на иновативния транспортьор - Корекции в детайлите, съгласно резултатите от извършените симулации • Сглобяване на компоненти от системата за автом. управление, необходими за провеждане на изследването: - ще се пристъпи към инсталиране и окаменяване на хардуера в Ел табло - ще се монтират датчици, сензори към транспотьора, окабеляване на системата - ще се направят първични настройки и проверка на мрежовата връзка - свързване на съоръжението към Ел табло • Провеждане и описание на резултатите от изследванията: - Симулации на разработения модел - изследвания, изпитвания и измервания, необходими за разработването на иновативния транспортьор - Корекции в програмните настройки, съгласно резултатите от извършените тестове - Ще се изготвят заключения и анализи на резултатите от теста Етапи за изпълнение: - Подбор на квалифициран персонал /м. 1/ - Период на заетост на наетия персонал /от 19-ти до 24-ти м. в зависимост от отговорностите на отделните експерти/ - Избор на изпълнители за закупуване на консумативи /16-18м/ , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 49 527.74
  • Activity: Дейност 3: Придобиване на дълготрайни материални активи (ДМА), необходими за разработването на продуктовата иновация : Дейността ще се осъществява от кандидата Елика Елеватор. За проследяване при сглобяване и поправка, всички връзки между отделните компоненти на автоматизацията, като сензори, датчици, инвертори, мотор-редуктори, дисплей, контролер и други трябва да бъдат означени със съответните знаци надписи. Означаването на компонентите на системата се извършва със специализиран термо-трансферен печат. За това се предвижда закупуването на: - един брой специализиран принтер термо-трансферен – чрез технологията на термо-трансферно нанасяне на мастило се поставят означения върху кабели и клеми на всички производители, кабелни обувки, възможност за въвеждане на данни на различни езици, работи с кирилица, резолюция 300х600 за печат на малки изображения, съвместим с офис-пакет и CAD системи; След като бъдат изработени отделните детайли се пристъпва към сглобяване на отделните възли. Крепежите, които ще се използват са са с различни размери и степен на якост. Осигуряване на бързо и коректно затягане на огромен брой крепежи изисква използването на високоскоростни електрически инструменти, които са пригодени с нужната мощност и блокировка срещу пренатягане. За сглобяване на предвидените възли фирмата предвижда да закупи в рамките на програмата следното оборудване: – два броя безкабелна машина ( винтоверт ) - в комплект с две батерии Li-ion и зарядно 230 V, напрежение 21.6V, реверсивен превключвател, тегло 1.5кг, спирачка на двигателя, обхват на патронника 2-13 мм, бавна скорост на въртене 0-480об./мин., бърза скорост на въртене 0-1600 об./мин; - два броя безкабелен ударен гайковерт- в комплект с две батерии Li-ion и зарядно, напрежение 22V, реверсивен превключвател, тегло 1.5кг, спирачка на двигателя, обхват на патронника М10-М24, максимален въртящ момент 450 Nm. Инвестицията в ДМА допринася и подпомага пряко изпълнението на проекта, тъй като позволява изпитване и тестване на иновацията и проверка доколко целените с нея параметри и показатели са достижими в релевантна среда. Етапи за изпълнение: -- Избор на изпълнители за закупуване на ДМА /16-18м/, Contracted Amount: 11 300.00 , Reported Amount: 5 909.00
  • Activity: Дейност 4: Визуализация на проекта: Елика Елеватор ще предоставя активно информация за проекта, съгласно изискванията за информиране и публичност на програмата. При изпълнение на проекта ще се спазват всички изисквания на Единен наръчник за визуализация 2014-2020, публикуван на интернет страницата на УО. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от бенефициента, изрично ще се указва финансирането от фондовете на ЕС на операцията, чрез: - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия, с упоменаване на Европейския съюз; - упоменаване на фонда, който оказва подкрепа на операцията (ЕСФ); - общото лого за програмния период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. По време на осъществяването на проекта, кандидата и партньора ще информираме обществеността за получената подкрепа, като: - включим на уебсайта на двете организации кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като откроим финансовата подкрепа на ЕС; - поставим табела на видно място в двете организации; - във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, които се използва за обществеността или за участниците, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал, ще се посочва финансовата подкрепа по програмата. Визуализацията ще съдържа: емблемата на ЕС; „Европейски съюз“; наименование на съфинансиращия фонд; общото лого за програмен период 2014-2020 г.; наименованието на програмата, наименованието на проекта, обща стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева. На закупеното оборудване ще се поставят стикери с изискуемата информация за финансиране по проекта. Етапите за изпълнение на дейността са следните: - Избор на изпълнител /1-ви месец/ - Дейности по информиране и публичност /месец 1-24/ Дейността ще стартира веднага след подписване на договор за финансиране и определяне на екип по проекта, като мерките за визуализация ще се приложат незабавно., Contracted Amount: 500.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners
  • Partner: TECHNICAL UNIVERSITY VARNA , Contracted Amount*: 22 763.58 , Reported Amount: 46 420.27
Contractors
  • Contractor: Business Group Contact Silistra Ltd., Contracted Amount*: 5 909.00 , Reported Amount**: 5 909.00
  • Contractor: Filcab AD, Contracted Amount*: 27 861.19 , Reported Amount**: 27 861.19
  • Contractor: Hilti Bulgaria Ltd., Contracted Amount*: 5 300.00 , Reported Amount**: 5 300.00
  • Contractor: Mitevi 61 Ltd., Contracted Amount*: 38 440.00 , Reported Amount**: 38 440.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises cooperating with research institutions (Activites 1 & 3), Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Финансирани проекти за еко-иновации, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Private investment matching public support for innovation or R&D projects (all activities), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 64 908.22 , Reached amount: 31 059.43

Financial Information

Total Project cost 494 492.87 BGN
Grant 365 667.17 BGN
Self amount 128 825.70 BGN
Total actual amounts paid 365 667.17 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Доставка на материали“, Estimated Amount: 38 440.00
  • Differentiated position 1: „Доставка на материали“
    Contractor: Mitevi 61 Ltd.
    Contract total funded value: 38 440.00
Procedure 2 Subject to due process: Закупуване на компоненти, материали и ДМА, Estimated Amount: 77 640.00
  • Differentiated position 1: ОП 1: Доставка на компоненти
    Contractor: Filcab AD
    Contract total funded value: 27 861.19
  • Differentiated position 2: ОП 2: Доставка на материали
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 3: ОП 3: Доставка на ДМА - 1-ви вид
    Contractor: Hilti Bulgaria Ltd.
    Contract total funded value: 5 300.00
  • Differentiated position 4: ОП 4: Доставка на ДМА - 2-ри вид
    Contractor: Business Group Contact Silistra Ltd.
    Contract total funded value: 5 909.00
Procedure 3 Subject to due process: Избор на изпълнител за мерки за визуализация, Estimated Amount: 500.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN