Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.024-0342-C01
Project Name Establishment and development of an enterprise for production of high-end professional selective hair cosmetics in the town of Silistra
Beneficiary 204874586 Global Cosmetic Ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 06.06.2019
Start Date 06.06.2019
End Date 25.03.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Силистра (BG325), Силистра, гр.Силистра

Description

Brief description
Проектното предложение има за цел реализиране на предприемаческата идея на регистрираното в края на 2017 г. дружество - „Глобал козметик“ ЕООД, за създаване на микро предприятие за производство на висок клас професионална селективна козметика за коса. Създаването на предприятието обединява професионалния опит и образователната квалификация на членовете на семейство от град Силистра, около желанието им, от една страна, за преминаване от търговия с професионална козметика за коса към собствено производство и, от друга страна, за създаване и предлагане на пазара на висок клас български продукти на конкурентни цени. За постигане на поставената цел кандидатът използва комплекс от обстоятелства, които предпоставят успеха на начинанието и съответстват на условията на Процедура BG16RFOP002-2.024: 1) използват се относимите към естеството на предприемаческата идея образователна квалификация и професионален опит, и се осигурява заетост в качеството на предприемач на едноличния собственик на капитала на дружеството - лице от женски пол с трайно намалена работоспособност, на възраст 59 навършени години; 2) използва се натрупания дългогодишен опит и придобитите в резултат от преминати обучения знания на представител на семейството в търговията с професионална козметика за коса, и произтичащото от това познаване на пазара и установени контакти; и 3) за гарантиране постигането на очакваните резултати в екипа се включват специалист с над 20 г. опит в производството на козметика и представител на семейството с опит в търговията и подходяща образователна квалификация за обезпечаване на производствения процес. 
Очакваният резултат от изпълнението на проекта е създадено и въведено в експлоатация микро предприятие за производство на професионална козметика за коса. Предвидени са две групи дейности: 1) Дейности за реализиране на предприемаческата идея: наем на помещение, доставка на оборудване, разработване на козметични формули и стартиране на производство; 2) Визуализация на проекта.
Activities
  • Activity: Дейност 1: Реализиране на пазара на предприемаческата идея: 1.1.) Наемане на квалифициран персонал; 1.2.) Доставка на ДМА; 1.3.) Доставка на материали и консумативи за производство; 1.4.) Наемане на работно помещение; 1.5.) Възлагане на външни услуги; 1.6.) Стартиране на производството и начало на реализация на продукцията; 1.7.) Участие в изложение. : 1.1. Наемане на квалифициран персонал (4 лица): Предприемач / Помощник фармацевт, Технолог; Началник производство; Оператор на технологично оборудване. Изброените позиции формират оптимален стартов екип за реализиране на предприемаческата идея в трите й основни фази: доставки, производство и пласмент. В основата стои Предприемачът. Той е Помощник фармацевт и притежава необходимите за лабораторната работа на предприятието ключови компетенции. Двигател на бизнеса е Началник производство. Той ще отговаря за вземането на ключови решения, касаещи цялостния производствен процес и, в допълнение, за комуникацията с клиенти и пласмента на продукцията. Технологът ще отговаря за доставката на суровини и за изпълнението на козметичните формули. Операторът на технологичното оборудване ще обезпечава всички дейности по работа с машините до получаването на готов продукт (вкл. опаковане и етикетиране). 1.2. Доставка на ДМА: - Производствено оборудване: 1 бр. хомогенизираща машина (миксер), 1 бр. компресор за пълначните машини. - Лабораторно оборудване: 1 бр. pH метър, 1 бр. аналитична везна и 1 бр. прецизна везна. Заложено е минимално необходимото оборудване за стартиране на производството, което ще даде възможност за постигане на заложените в Бизнес плана показатели за първите 3 години след приключването на проекта. Лабораторното оборудване е необходимо за подготовка на компонентите за козметичните формули. pH метърът е нужен за контрол на киселинността, която е показател за качеството както на суровините, така и на готовата продукция. Аналитичната везна включва специализиран софтуер, осигуряващ комбиниране на работата по измерването със задължителни за типа производство допълнителни функции: измерване на плътност, процентно претегляне, сумиране и др. Прецизната везна е стандартна лабораторна везна, необходима за претегляне на суровините при доставка и разфасоване. Хомогенизиращата машина смесва компонентите, зададени от Технолога и подготвени в лабораторията от Помощник фармацевта. Готовата смес се подава към пълначна машина. Хомогенизиращата машина е с универсално приложение за производството на различни по плътност консистенции. Разработването на формула и стартиране производството на балсам се планира, съгл. Бизнес плана, в година N+1, след успешното стартиране на производството и продажбите на 8-те стартови продукта (6 вида лека почистваща пяна и 2 вида серум). Предвиден е и 1 бр. компресор за въздух за пълначна машина, който е портативен, универсален, и може да обслужва няколко пълначни машини. 1.3. Доставка на материали и консумативи за производство: - Суровини за изпълнение на козметичните формули. - Опаковки за готова продукция (бутилки + капачки и кашони). - Етикети. Необходимите за производството суровини - различни видове билкови екстракти, натурални масла, пенители, стабилизатори и др., ще бъдат дефинирани с максимална конкретика при разработването на козметичните формули. За готовите козметични формули са необходими опаковки. Предвидено e екологосъобразно решение - непрозрачни биоразградими пластмасови бутилки, с вместимост - 250 мл. за лека почистваща пяна и 200 мл. за серум, с приблизителен брой 10 000 бутилки. Бутилките са поставят в кашони - 12 бр. бутилки в един кашон. Последната стъпка е етикетирането на готовия продукт. Съдържанието на етикетите ще бъде подготвяно от Помощник фармацевта. Етикетите се поръчват за отпечатване и се получават на ролка, готови за зареждане в етикетиращата машина. Предвижда се закупуване на приблизително 10 000 бр. етикети. , Contracted Amount: 232 650.00 , Reported Amount: 178 421.66
  • Activity: ПРОДЪЛЖЕНИЕ / Дейност 1: Реализиране на пазара на предприемаческата идея: 1.1.) Наемане на квалифициран персонал; 1.2.) Доставка на ДМА; 1.3.) Доставка на материали и консумативи за производство; 1.4.) Наемане на работно помещение; 1.5.) Възлагане на външни услуги; 1.6.) Стартиране на производството и начало на реализация на продукцията; 1.7.) Участие в изложение. : 1.4. Наемане на работно помещение с площ 160-200 кв. м., състоящо се от: малък склад за суровини, малък склад за опаковки, склад за готова продукция, производствено помещение, опаковъчно помещение, лаборатория за изследване, тоалетна, баня, съблекалня, стая за почивка и малък офис. Помещението ще осигури изпълнение на предвидените в проекта дейности, като заложената в бюджета сума включва наем и режийни разходи за 17 месеца. Периодът на наемане е от месец 2 до месец 18. Предвижда се запазване на помещението за минимум три години след годината на приключване на проекта. 1.5. Възлагане на необходими за успешната реализация на предприемаческата идея външни услуги: 1.5.1. Разработване на технологии за производство 1.5.1.1. Разработване на 8 броя козметични формули за 8 стартови продукта. Козметичната формула е най-важният елемент в един професионален продукт, тъй като от нея зависи постигането на претендирания ефект. Разработването й се извършва от специалист - формулатор. Помощник фармацевтът и Технологът притежават основните знания, но не и опит в разработването на козметични формули за селективна професионална козметика за коса. Затова екипът е стигнал до решението да възложи разработването на козметичните формули на външен изпълнител и да предвиди, при предаването на работата от негова страна, извършване на кратко обучение на екипа на предприятието. Опитът, натрупан с реализирането на готовите козметични формули и придобитите в резултат от обучението допълнителни знания ще послужат на двамата специалисти в екипа като основа за разработването на формулите за следващите продукти. 1.5.1.2. Извършване на изпитвания от Специализирана лаборатория за оценка на безопасността на козметичните продукти върху човешкото здраве. Оценката е задължителен елемент за стартиране на серийно производство и пускане на пазара. 1.5.2. Създаване на интернет страница на предприятието с онлайн магазин. Поддейността е част от реализацията на предприемаческата идея и способства както за представяне на предприятието и неговата дейност, така и за визуализиране на финансовия принос на ЕФРР. Предвидено е и регистриране на домейн и избор на хостинг услуга. 1.5.3. Защита на индустриалната собственост. Регистрирането на търговска марка е задължителна стъпка при реализиране на предприемаческа идея за производство на продукт. Предвижда се възлагането на външен изпълнител на проверка на 1-3 потенциални марки и регистрация на търговска марка на територията на България и ЕС. 1.6. Производство и пласмент. Производството и пласмента на готовата продукция са упоменати в настоящото изложение за пълнота. Тази поддейност не е свързана с разходи в бюджета извън допустимите разходи по останалите поддейности в рамките на Дейност 1. 1.7. Участие в изложение. С оглед предвижданията на кандидата за разширяване и развитие на дейността на предприятието, в т.ч. разширяване на пазара от регионален към национален и, в перспектива, международен, е предвидено представяне на предприемаческите продукти по време на националното изложение "Varna Beauty Speace/за професионалисти/" в неговото есенно издание на 2020 г. Това е специализирано изложение в България, което събира под един покрив производители и вносители на професионална козметика, оборудване и обзавеждане за салони за красота и спа центрове, различни терапии, услуги и обучения за красота и здраве. Заложен е бюджет за участие на двама представители на екипа на предприятието, включващо: такса за участие, пътни разходи, дневни на двама души и разходи на двама души за нощувки., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 6 739.46
  • Activity: Дейност 2: Визуализация на проекта: С оглед осигуряване на визуализация за получената финансова подкрепа от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020, проектът включва следните мерки: 2.1. Упоменаване на финансовия принос на ЕФРР чрез ОПИК във всички документи, отнасящи се до изпълнението на поддейности по проекта - отчети за изпълнението, официална кореспонденция, обяви, публикации и т.н. Изпълнението на тази мярка не е свързано с разходи, включени в бюджета за Дейност 2. 2.2. Включване на графични изображения и информация за получената от ЕФРР безвъзмездна финансова помощ в интернет страницата на предприятието, която ще бъде разработена в рамките на поддейност 1.5.2. При осъществяване на поддейността ще бъдат спазени условията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020, като изискванията за това ще бъдат заложени в договора с избрания изпълнител - разработчик на интернет страницата. Изпълнението на тази мярка не е свързано с допълнителни разходи, извън тези по поддейност 1.5.2. 2.3. Изготвяне на информационна дипляна, която ще представя проекта и предприятието, при спазване изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Дипляната ще съдържа текстова информация и графични изображения, ще бъде двустранна, цветна, сгъната. Предвидено количество - 1000 бр. Ще се разпространява паралелно с пласмента на продукцията: част от крайните клиенти, закупили продукти, ще получават към тях информационна дипляна. Разходите за дизайн и отпечатване на информационната дипляна са включени в бюджета на Дейност 2. 2.4. Изработване на хартиена торбичка с дръжки. Торбичката ще бъде изработена от натурална "еко" хартия. Върху нея ще бъдат отпечатани задължителните елементи, съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Предвидено количество - 1000 бр. Ще се разпространява паралелно с пласмента на продукцията: част от крайните клиенти, закупили продукти, ще ги получават в хартиена торбичка. Разходите за дизайн и изработване на хартиената торбичка са включени в бюджета на Дейност 2. 2.5. Изготвяне и поставяне на постоянна упоменателна табела. Предназначението на табелата е да предоставя информация за реализацията на проекта (предприятието) с финансовата подкрепа на ЕФРР чрез ОПИК. Табелата ще бъде поставена на стената на входа на предприятието. Ще съдържа всички задължителни елементи, съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Разходите за дизайн и изработване на табелата са включени в бюджета на Дейност 2. 2.6. Изготвяне и поставяне на стикери върху закупеното в рамките на поддейност 1.2. оборудване. Стикерите ще включват всички задължителни елементи, съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Предвидено количество - 10 бр. Разходите за дизайн и изработване на стикери са включени в бюджета на Дейност 2., Contracted Amount: 2 000.00 , Reported Amount: 1 998.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: KOSMETIKPAK OOD, Contracted Amount*: 11 156.80 , Reported Amount**: 13 946.00
  • Contractor: Global Mention EOOD, Contracted Amount*: 6 304.00 , Reported Amount**: 7 880.00
  • Contractor: GEYA-99-TEST, Contracted Amount*: 3 111.20 , Reported Amount**: 3 889.00
  • Contractor: "AZIMUT - 6000 "LTD, Contracted Amount*: 24 800.00 , Reported Amount**: 31 000.00
  • Contractor: STEMA - 08, Contracted Amount*: 500.00 , Reported Amount**: 500.00
  • Contractor: Eurochem Ricerche, Contracted Amount*: 3 880.00 , Reported Amount**: 4 850.46
  • Contractor: PK INVEST, Contracted Amount*: 2 747.20 , Reported Amount**: 6 327.19
  • Contractor: MIPO TRANS, Contracted Amount*: 1 998.00 , Reported Amount**: 1 998.00
  • Contractor: CSP Trade Ltd., Contracted Amount*: 20 083.60 , Reported Amount**: 22 464.60
  • Contractor: MUSSALA CONSULT, Contracted Amount*: 2 160.00 , Reported Amount**: 2 700.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employment increase in supported enterprises, Measure Unit: Еквивалент на пълно работно време, Base Value: 0.00 , Target amount: 3.00 , Reached amount: 3.00
Indicator 2 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 248.07 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Number of new enterprises supported (all activities), Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Прогнозна стойност на EBITDA, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.88 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 215 950.00 BGN
Grant 172 760.00 BGN
Self amount 43 190.00 BGN
Total actual amounts paid 149 337.08 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Визуализация - изработване на информационна дипляна, хартиена торбичка и стикери за оборудване, Estimated Amount: 1 450.00
Procedure 2 Subject to due process: Визуализация - изработване на постоянна обяснителна табела, Estimated Amount: 550.00
Procedure 3 Subject to due process: Възлагане на външна услуга: извършване на лабораторни изпитвания за кожна поносимост на разработените 8 козметични формули, Estimated Amount: 5 300.00
Procedure 4 Subject to due process: Възлагане на външна услуга: разработване на 8 бр. козметични формули, Estimated Amount: 12 000.00
Procedure 5 Subject to due process: Възлагане на външна услуга: разработване на интернет страница на предприятието, Estimated Amount: 3 000.00
Procedure 6 Subject to due process: Възлагане на външна услуга: регистрация на търговска марка, Estimated Amount: 2 700.00
Procedure 7 Subject to due process: Доставка на ДМА - Технологично оборудване с обособени позиции: Обособена позиция №1 ДМА 1 - Хомогенизираща машина (миксер); Обособена позиция №2 ДМА 5 - Компресор за въздух за пълначна машина., Estimated Amount: 31 000.00
  • Differentiated position 1: ДМА 1 - Хомогенизираща машина (миксер)
    Contractor: "AZIMUT - 6000 "LTD
    Contract total funded value: 24 800.00
  • Differentiated position 2: ДМА 5 - Компресор за въздух за пълначна машина
    Contractor: "AZIMUT - 6000 "LTD
    Contract total funded value: 24 800.00
Procedure 8 Subject to due process: Доставка на ДМА / ДМА 7, ДМА 8 и ДМА 9 - Лабораторно оборудване, Estimated Amount: 3 900.00
Procedure 9 Subject to due process: Доставка на етикети за етикетиращата машина, Estimated Amount: 500.00
Procedure 10 Subject to due process: Доставка на опаковки за готова продукция (бутилки, капачки и кашони), Estimated Amount: 14 000.00
Procedure 11 Subject to due process: Доставка на суровини за производство, Estimated Amount: 10 500.00
Procedure 12 Subject to due process: Наем на работно помещение за 17 месеца и режийни разходи., Estimated Amount: 24 650.00
Procedure 13 Subject to due process: Участия в 2 бр. изложения : Арена на красотата и Арена на красотата за професионалисти, Estimated Amount: 5 600.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN