Identification

UMIS Number BG05FMOP001-3.002-0078-C04
Project Name Provision of hot lunch in Rakovski Municipality
Beneficiary 000471543 Rakovski Municipality
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 24.08.2016
Start Date 15.07.2016
End Date 31.12.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пловдив, Раковски

Description

Brief description
Целта на настоящото проектно предложение е да се предостави топъл обяд на самотно живеещи лица и семейства и лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, живеещи на територията на Община Раковски. Дейностите по проекта ще надградят и разширят обхвата на действащия към момента "Домашен социален патронаж", като по време на изпълнението му ще бъдат взети необходимите мерки за избягване на двойно финансиране и дублиране на обхванатите дейности. Предвижда се екип, сформиран от общински служители да дефинира основните целеви групи-бенефициенти по проекта, на базата на предоставени от ДСП списъци и предварително описан механизъм за подбор. За изпълнениета на следващите две дейности по проекта- закупуване на хранителни продукти и осигуряване на топъл обяд е предвидено прякото им възлагане на изпълнител съгласно Закона за обществените поръчки. Готовата храна ще се доставя до подходяща материална база, регистрирана съгласно чл.12 от Закона за храните, от където ще бъде получавана от класираните потребители, като се предвижда осигуряването на транспорт до домовете на хората със затруднения в придвижването. Предоставения топъл обяд ще се приготвя под пряк контрол от страна на Община Раковски и при спазване на изискванията за безопасност на храните, националните стандарти и норми за хранене и изискването за принос към балансирания режим на хранене. Предоставянето на топъл обяд ще стартира на 15.07.2016г., като ще бъдат обхванати до 130 потребителя от всички населени места на територията на общината в рамките на 42 месеца и до 21 работни дни месечно.  В настоящото проектно предложение са заложени ежемесечни консултации от
Activities
  • Activity: Определяне на целевите групи: Определянето на конкретните целевите групи по проекта ще бъде извършено на база официални списъци от ДСП-Раковски, като се предвижда крайните бенефициенти да бъдат подбрани от две основни групи: -1.Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция "Социално подпомагане" и -2. Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии-за осигурителен стаж и възраст, за инвалидност, наследствени пенсии, пенсии, несвързани с трудова дейност. В целевата група за предоставяне на топъл обяд ще бъдат включени всички живущи на територията на община Раковски, отговарящи на критериите, като дела на потребителите от всяко населено място ще се определя правопропорционално на база подадени заявления и средносписъчен брой на лицата в предоставените от ДСП списъци. Със заповед на кмета на общината ще бъде сформирана комисия, която ще разгледа предложените кандидат-потребители и въз основа на долуописаният механизъм за подбор ще бъдат оценени и класирани. Списък на класираните ще бъде представен на общо достъпно място в сградата на общината. Предвижда се топъл обяд да се предоставя на 130 души, прогнозно разпределени по населени места както следва: град Раковски-60 село Белозем-15 село Болярино-10 село Чалъкови-20 село Стряма-5 село Момино-5 село Шишманци-15 В случай, че за определено населено място не може да бъде запълнена прогнозната бройка, то останалите незаети места ще бъдат преразпределени към останалите селища в зависимост от конкретните им нужди. В случай, че някой от класираните потребители по една или друга причина не е в състояние да продължи участието си в проекта, топлият обяд ще продължи да бъде предоставян на следващия некласиран кандидат-потребител, а в случай че няма такъв, ще се вземат предвид списъците на класирани потребители от допълнителната целева група. С тази дейност се цели определяне на основните бенефициенти, на които да бъде предоставен топъл обяд, с цел задоволяване на основни жизнени нужди и преодоляване на бедността на територията на Община Раковски, като допълнение към действащия към момента "Домашен социален патронаж". , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на хранителни продукти: Поради изчерпан капацитет на действащия на територията на общината "Домашен социален патронаж", е предвидено закупуването на хранителни продукти и предоставянето на топъл обяд да бъде възложено на външен изпълнител съгласно Закона за обществените поръчки. Основни критерии при избирането му ще бъдат: документи удостоверяващи, че въпросното предприятие е сертифицирано за приготвяне и предоставяне на храна, в съответствие с изискванията на националното законодателство, референции от клиенти и предложения относно осигуряването на здравословно и балансирано меню. За да се осигури закупуването по прозрачен начин на хранителните продукти, се предвижда изпълнителят да придружава ежемесечната си фактура с подробна калкулационна ведомост, веднъж месечно представител на Община Раковски ще извършва проверка на място на продуктите и начините на приготвяне на топлия обяд, хигиената на помещенията и местата за съхранение. В началото на всяка седмица или месец изпълнителят ще предоставя подробно меню, изготвено с помощта на специалист-диетолог, съобразено с изискванията на националното законодателство. Предвидено е тази дейност да стартира на 15.07.2016г. и да приключи на 30.12.2019 г. Топъл обяд на територията на община Раковски ще бъде осигуряван само в делнични дни, в продължение на 42 месеца, като общо работните дни за 2016г. са 118, а за 2017г.-230. Общия брой на дните, в които ще се осигурява топъл обяд за цялата продължителност на проекта, по Работните дни по месеци са както следва: -юли 2016-11 работни дни -август 2016-23 работни дни -септември 2016-20 работни дни -октомври 2016-21 работни дни -ноември 2016-22 работни дни -декември 2016-21 работни дни -януари 2017-21 работни дни -февруари 2017-20 работни дни -март 2017-22 работни дни -април 2017-18 работни дни м. май 2017 -20 дни; -м юни 2017 г - 22 дни; - м. юли 2017 г- 21 дни; - м. август 2017 г- 23 дни; - м. септеври 2017 г- 19 дни; - м. октомври 2017 г - 22 дни - м- ноември 2017 г - 22 дни; - м. декември 2017 -18 работни дни 2018 тг - 249 работни дни 2019 г - 252 работин дни За по-добра нагледност ще бъдат изготвени ежемесечни графици на работните дни. Прогнозно, въз основа на налична информация е определен капацитет от 120 потребители до 30.04.2017. и от 01.05.2017 до 31.12.2019г. общо 130 потребителя за цялата територия на общината, които да се възползват от "Операция топъл обяд". С изпълнението на тази дейност ще бъде избран изпълнител за закупуване на хранителни продукти и приготвяне на топъл обяд за класираните бенефициенти, като тези поддейности ще бъдат съгласувани с националното законодателство и с принципите за здравословно и разнообразно хранене. Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа –проведена процедура по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП - 00575-2017-0008 и договор с избран изпълнител- № 415 ОТ 19.12.2017г., Contracted Amount: 271 035.60 , Reported Amount: 171 916.19
  • Activity: Осигуряване на топъл обяд: За изпълнението на тази дейност е предвидено използването на материалната база и наличното оборудване за съхранение на готовия обяд на действащия "Домашен социален патронаж"-Раковски. Сградата е публична общинска собственост, съгласно АКТ №3388 от 17.01.2012г. и е част от "Сграда с обществено и обслужващо предназначение", състояща се от детска ясла, лекарски кабинет и кухня-на един етаж, с площ 350 кв.м. Точният адрес на трапезарията е: Пловдивска област, Община Раковски, гр.Раковски, кв.Секирово, ул. "Никола Вапцаров" №1а Помещението, в което се приготвя храната е изградено и оборудвано по начин, който осигурява последователност на извършваните дейности - получаване на суровините, приготвяне на храната и изхвърляне на твърдите отпадъци. Подовите настилки и работните повърхности, естествената и механична вентилация за отвеждане на замърсения въздух, микроклимата и осветлението и санитарно-битовите условия отговарят на изискванията на националното законодателство за регистрация на обществена кухня. Оформени са следните основни и спомагателни помещения за осигуряване на технологичния процес: склад за продукти-сух и хладилен, подготвителен кът за зеленчуци/яйца, подготвителен кът за месни полуфабрикати-месо и птици, подготвителен кът за млечни, топла кухня с обособен топлинен блок, умивалня за външен инвентар, битов и санитарен възел за кухненския персонал. Предвидено е помещение, в което ще се съхранява готовата храна до получаването й от потребителите, а също и място, от което ще се раздава готовия обяд, чиито достъп ще бъде осигурен за определено време. Човешките ресурси, ангажирани в тази дейност са: -Две готвачки, чието основно задължение е приготвянето на храната за "Домашен социален патронаж"-Раковски, ще следят за качеството на доставяната храна и ще сигнализират в случай на нередности. Ще взимат дейно участие в процеса на раздаване на топлия обяд. -Психолог ще разговаря с крайните потребители за възникнали проблеми от социално, здравно и административно естество, ще ги насочва и съдейства, ще участва в процеса на осигуряване на топлия обяд, като ще е пряко отговорен за качественото попълване на приемо-предавателните списъци., Contracted Amount: 13 109.69 , Reported Amount: 114 253.50
  • Activity: Предоставяне на съпътстващи мерки: Реализирането на съпътстващи мерки е една от спецификите на подпомагането от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица и цели допълването на предоставения топъл обяд по настоящата процедура. За изпълнението на тази дейност е предвидено да бъде нает психолог, който ще консултира потребителите, на които е осигурен топъл обяд относно ползването на социални услуги, административни общински услуги и ще оказва съдействие за предоставяне на здравни услуги при необходимост.Идеята е чрез тази дейност, нуждаещите се хора, получаващи топъл обяд да бъдат извадени от изолация, като им се предоставят допълнителни услуги в зависимост от индивидуалните им нужди. Много от тях живеят под прага на бедността, без близки, които да им оказват съдействие и подкрепа в ежедневието. Ролята на психолога ще бъде да се запознае с потребностите на целевата група и да организира групови или индивидуални консултации, но също и да бъде връзка между нуждаещите се и държавните и общински институции. Извършеното психолога ще документира под формата на протоколи и графици за посещения на потребителите., Contracted Amount: 13 551.78 , Reported Amount: 11 659.79

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: "LEON 69"ltd, Contracted Amount*: 57 200.00 , Reported Amount**: 276.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 130.00 , Reached amount: 222.00

Financial Information

Total Project cost 297 697.07 BGN
Grant 297 697.07 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 297 697.07 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN