Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.022-0114-C01
Project Name "Integrated Programme for Specific Trainings in ETEM Bulgaria SA"
Beneficiary 115252741 ETEM BULGARIA SA
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 04.07.2018
Start Date 04.07.2018
End Date 04.07.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Град (BG411), Столична, гр.София

Description

Brief description
Настоящият проект е насочен към повишаване на производителността на труда и адаптивността на 185 заети лица в ЕТЕМ България ЕАД, както и създаване на условия за устойчива заетост чрез предоставяне на възможност за специфични за компанията и работните процеси и места обучения. По проекта е планирано изпълнението на следните специфични обучения, обхващащи всички производствени и бизнес процеси в компанията:
1. Търговски обучения за адаптиране, надграждане и развитие на уменията за работа, комуникация и продажби във все по-глобализиращата се икономика и променена индустриална среда.
2. Обучения за бизнес развитие  за адаптиране, награждане и развитие на уменията на служителите в областта на бизнес планирането и бизнес развитието в глобализирана и динамична икономическа среда.
3. Мениджърски обучения за адаптиране, надграждане и развитие на уменията на служителите за предизвикателството на лидерството и мотивацията в съвременна динамична икономическа среда.
4. Обучения за развитие на човешките ресурси за адаптиране, надграждане и развитие на уменията на служителите за подбор, задържане и управление на човешките ресурси в динамична икономическа среда и предизвикателствата на съвременния пазар на труда.
5. Езикови обучения в областта на английски, гръцки и немски език за адаптиране, надграждане и развитие на комуникативните умения на служителите в среда на динамична комуникация с чуждестранни партньори, колеги и клиенти.
6. Производствени обучения за адаптиране, надграждане и развитие на специфичните производствени умения на служителите в силно иновативна и динамична производствена среда с висока добавена стойност.
Изпълнението на проекта ще подобри качеството на работната сила и ще създаде условия за устойчива заетост на служителите на компанията чрез предоставяне на съвременно и качествено обучение, съобразено с реалните потребности на работодателя.
Activities
  • Activity: Организиране и провеждане на специфични за конкретните работни процеси и места обучения в областта на Бизнес развитието: Основната цел на дейността е адаптиране, развитие и надграждане на квалификацията и предоставяне на възможности на устойчиво кариерно развитие и продължаващо обучение на 10 служители чрез провеждане на специализирано обучение в областта на Бизнес развитието. Обучението е пряко насочено и обвързано с идентифицираните проблемни области, свързани с разрастването и управлението на бизнес процесите по един устойчив и стабилен начин при използване на необходимите бизнес инструменти и техники за управление на риска в динамична и глобализирана икономическа и производствена среда. Ето защо основната целева група на дейността са общо 10 експерти „Бизнес развитие“ и продуктови мениджъри, отговорни за анализирането и развитието на дейността и ресурсите на компанията с цел увеличаване на броя на клиентите и обема на продажбите, изготвящи предложения за нови продукти, решения и услуги, съобразени с нуждите на клиентите, активно търсещи и развиващи новите бизнес възможности на компанията. С оглед на това, работодателят идентифицира нуждата от обучение в следните ключови тематични области: управление на проекти и планиране и разработване на стратегии за развитие. В резултат от проведеното обучение ключовите експерти „Бизнес развитие“ и продуктови мениджъри на компанията ще развият, подобрят и надградят знанията и уменията си в планирането, подготовката, структурирането и управлението на бизнес проектите, собствените и външните ресурси, методите и техниките за съгласуване на отделните задачи и постигането на очакваните параметри на отделните производствени и бизнес проекти, как да бъдат по-организирани и гъвкави в съвременна динамична среда. Организирането и провеждането на обучението е планирано да бъде извършено в следните етапи: 1. Етап 1: Провеждане на процедура за избор на обучаваща организация по реда и условията на глава IV от ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г. 2. Етап 2: Идентифициране и анализ на специфичните за работодателя нужди от провеждане на обучението за съответните работни процеси и длъжности в конкретния производствен сектор и продуктовата гама и индустриални решения, предлагани от работодателя. 3. Етап 3: Разработване на къстомизирана в съответствие с идентифицираните в етап № 2 нужди учебна програма и учебни материали, като едновременно с това се индивидуализира и графика за провеждане на обученията. 4. Етап 4: Провеждане на присъствено обучение за 10 служители на работодателя. Обучаемите лица ще бъдат разпределени в 1 група по 10, така че да бъде постигната добра синергия както на индивидуалната, така и на екипната работа на обучаемите по време на обучението. Планираният хорариум на обучението е 35 часа, така че да бъдат обхванати горепосочените тематични области. 5. Етап 5: Оценка на резултатите от проведеното обучение по отношение на придобитите знания и умения и постигнатата удовлетвореност/неудовлетвореност от обучителния процес. Този етап включва и удостоверяване на завършеното обучение със сертификат/удостоверение за преминато обучение. Издаденият от страна на външният изпълнител документ, удостоверяващ завършването на обучение, ще бъде в съответствие с изискванията на Единния наръчник за прилагане на правилата за информация и публичност 2014 - 2020 г. Стойност на обучението за 1 лице: 680,00 лева или общо 6 800,00 лева без ДДС. Посочената сума включва всички присъщи разходи за провеждане на обучението: учебни материали и консумативи, възнаграждения на обучители, оборудвана зала за провеждане на обученията от страна на изпълнителя, обучителна и презентационна техника., Contracted Amount: 6 800.00 , Reported Amount: 6 800.00
  • Activity: Организиране и провеждане на специфични за конкретните работни процеси и места чуждоезикови обучения по английски, гръцки и немски езици: Основната цел на дейността е развитие и надграждане на квалификацията и предоставяне на възможности на устойчиво кариерно развитие и продължаващо обучение на общо 80 служители в областта на чуждоезиковото обучение по английски, гръцки и немски езици. Обучението е пряко насочено и обвързано с идентифицирани проблемни области, свързани с развитие и усъвършенстване на уменията за слушане и активна комуникация (писмена и говорима) с клиенти и партньори от Балканите, държавите-членки на ЕС, Азия и Америка, специфично съотносимо към инженерната, проектантската и производствената продуктова и арихитектурна индустриална терминология. В допълнение, чуждоезиковите обучения следва да бъдат персонализирани към терминологията, касаеща конкретни технологични продукти и решения, които са уникални и иновативни за групата на ЕТЕМ, ориентирани към конкретни клиенти на компанията от автомобилната и производствената индустрия. Ето защо основната целева група на дейността са общо 80 служители, в чиито преки служебни задължения влиза активната комуникация на английски, немски и гръцки езици, като промишлени проектанти, инженери, продуктови и производствени специалисти, търговци и маркетолози. Организирането и провеждането на обучението е планирано да бъде извършено в следните етапи: 1. Етап 1: Провеждане на процедура за избор на обучаваща организация по реда и условията на глава IV от ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г. 2. Етап 2: Идентифициране и анализ на специфичните за работодателя нужди от провеждане на обучението за съответните работни процеси и длъжности в конкретния производствен сектор и продуктовата гама и индустриални решения, предлагани от работодателя, за различни отрасли и индустрии в цял свят. 3. Етап 3: Провеждане на входяща атестация на планираните за обучение лица с оглед удостоверяване на достатъчно добро входящо ниво на конкретния език, като В1 на общо владеене на конкретния чужд език. 4. Етап 4: Разработване на къстомизирана в съответствие с идентифицираните в етап 2 нужди учебна програма и учебни материали, като едновременно с това се индивидуализира и графика за провеждане на обученията. 5. Етап 5: Провеждане на присъствено обучение за 60 служители по английски език, 10 служители по немски език и 10 служители по гръцки език. Обучаемите лица ще бъдат разпределени в групи до 15 човека, така че да бъде постигната добра синергия както на индивидуалната, така и на екипната работа на обучаемите по време на обучението. Планираният хорариум на обучението за всеки отделен език е 210 часа, така че да бъдат обхванати цялостно всички ключови терминологични области, идентифицирани в етап 2. 6. Етап 6: Оценка на резултатите от проведеното обучение по отношение на придобитите знания и умения и постигнатата удовлетвореност/неудовлетвореност от обучителния процес. Този етап включва и удостоверяване на завършеното обучение със сертификат/удостоверение за преминато обучение. Издаденият от страна на външният изпълнител документ, удостоверяващ завършването на обучение, ще бъде в съответствие с изискванията на Единния наръчник за прилагане на правилата за информация и публичност 2014 - 2020 г. Стойност на обучението за 1 лице: 1 220,00 лева или общо 97 600,00 лева без ДДС. Посочената сума включва всички присъщи разходи за провеждане на обучението: учебни материали и консумативи, възнаграждения на обучители, оборудвана зала за провеждане на обученията от страна на изпълнителя, обучителна и презентационна техника, спомагателни обучителни материали., Contracted Amount: 97 600.00 , Reported Amount: 97 600.00
  • Activity: Организиране и провеждане на специфични за конкретните работни процеси и места обучения в областта на Производственото планиране: Основната цел на дейността е развитие и надграждане на квалификацията и предоставяне на възможности на устойчиво кариерно развитие и продължаващо обучение на 10 служители, отговорни за производственото планиране в дружеството. Обучението е пряко насочено и обвързано с идентифицирани проблемни области като липса на достатъчно знания и умения за проучване и проектиране на дейностите, свързани с производството на продуктите и осигуряване на съответните ресурси в дългосрочен план, извършване на анализ на наличните материали/MRP и натовареност на машинните ресурси/CRP, сравнителни анализи на капацитета на отделните цехове и тяхното натоварване. Ето защо основната целева група на дейността са общо 10 служители специалисти по производствено планиране, инженери производствено планиране и организатори производство от сектор офис производство, отговорни за производственото планиране и проектиране. С оглед на това, работодателят идентифицира следните ключови тематични области на обучение: принципи и технология на производственато планиране, планиране и ресурсна обезпеченост на производствени мощности и поръчки, планиране на производството на един и паралелни продукти, договаряне и процедури. В резултат от проведеното обучение целевата група на дейността ще развият, подобрят и надградят знанията и уменията си за планиране и прогнозиране на технологичните цикли, производството, необходимите мощности и суровини. Организирането и провеждането на обучението е планирано да бъде извършено в следните етапи: 1. Етап 1: Провеждане на процедура за избор на обучаваща организация по реда и условията на глава IV от ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г. 2. Етап 2: Идентифициране и анализ на специфичните за работодателя нужди от провеждане на обучението за съответните работни процеси и длъжности в конкретния производствен сектор и продуктовата гама и индустриални решения, предлагани от работодателя. 3. Етап 3: Разработване на къстомизирана в съответствие с идентифицираните в етап № 2 нужди учебна програма и учебни материали, като едновременно с това се индивидуализира и графика за провеждане на обученията. 4. Етап 4: Провеждане на присъствено обучение за 10 служители на работодателя. Обучаемите лица ще бъдат разпределени в 1 група, така че да бъде постигната добра синергия както на индивидуалната, така и на екипната работа на обучаемите по време на обучението. Планираният хорариум на обучението е 80 часа, така че да бъдат обхванати цялостно всичи горепосочени тематични области. 5. Етап 5: Оценка на резултатите от проведеното обучение по отношение на придобитите знания и умения и постигнатата удовлетвореност/неудовлетвореност от обучителния процес. Този етап включва и удостоверяване на завършеното обучение със сертификат/удостоверение за преминато обучение. Издаденият от страна на външният изпълнител документ, удостоверяващ завършването на обучение, ще бъде в съответствие с изискванията на Единния наръчник за прилагане на правилата за информация и публичност 2014 - 2020 г. Стойност на обучението за 1 лице: 1 500,00 лева или общо 15 000,00 лева без ДДС. Посочената сума включва всички присъщи разходи за провеждане на обучението: учебни материали и консумативи, възнаграждения на обучители, провеждане на обученията в лабораторна и производствена среда, обучителна и презентационна техника., Contracted Amount: 15 000.00 , Reported Amount: 15 000.00
  • Activity: Организиране и провеждане на специфични за конкретните работни процеси и места обучения по Произвоствена електропневматика: Основната цел на дейността е развитие и надграждане на квалификацията и предоставяне на възможности на устойчиво кариерно развитие и продължаващо обучение на 15 служители, отговорни за разработването, изграждането и поддръжката на електропневматичните управления на иновативно производствено оборудване, произведено за дейността на ЕТЕМ България ЕАД.Обучението е пряко насочено и обвързано с идентифицирани проблемни области като липса на достатъчно знания и умения за пневматичните цилиндри, електропневматичните вентили, електрическите и пневматични оси и позициониращи системи и други сходни. Ето защо основната целева група на дейността са общо 15 служители електротехници, електричари, началник смени и електроинженери. С оглед на това, работодателят идентифицира следните ключови тематични области на обучение: основи на пневматиката и електропневматиката в производството, разработване и изграждане на електропневматично управление на иновативно производствено оборудване, елекрически задвижвания - принципи и техники. В резултат от проведеното обучение целевата група на дейността ще развият, подобрят и надградят знанията и уменията си за основите и принципите на електропневматиката, разработването и изграждането на електропневматично управление, принципите и техниките на електрическите задвижвания и мястото им в съвременното иновативно производство. Организирането и провеждането на обучението е планирано да бъде извършено в следните етапи: 1. Етап 1: Провеждане на процедура за избор на обучаваща организация по реда и условията на глава IV от ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г. 2. Етап 2: Идентифициране и анализ на специфичните за работодателя нужди от провеждане на обучението за съответните работни процеси и длъжности в конкретния производствен сектор и продуктовата гама и индустриални решения, предлагани от работодателя. 3. Етап 3: Разработване на къстомизирана в съответствие с идентифицираните в етап № 2 нужди учебна програма и учебни материали, като едновременно с това се индивидуализира и графика за провеждане на обученията. 4. Етап 4: Провеждане на присъствено обучение за 15 служители на работодателя. Обучаемите лица ще бъдат разпределени в 2 групи, така че да бъде постигната добра синергия както на индивидуалната, така и на екипната работа на обучаемите по време на обучението. Планираният хорариум на обучението е 40 часа, така че да бъдат обхванати цялостно всичи горепосочени тематични области. 5. Етап 5: Оценка на резултатите от проведеното обучение по отношение на придобитите знания и умения и постигнатата удовлетвореност/неудовлетвореност от обучителния процес. Този етап включва и удостоверяване на завършеното обучение със сертификат/удостоверение за преминато обучение. Издаденият от страна на външният изпълнител документ, удостоверяващ завършването на обучение, ще бъде в съответствие с изискванията на Единния наръчник за прилагане на правилата за информация и публичност 2014 - 2020 г. Стойност на обучението за 1 лице: 1 700,00 лева или общо 25 500,00 лева без ДДС. Посочената сума включва всички присъщи разходи за провеждане на обучението: учебни материали и консумативи, възнаграждения на обучители, провеждане на обученията в лабораторна и производствена среда, обучителна и презентационна техника., Contracted Amount: 25 500.00 , Reported Amount: 25 500.00
  • Activity: Организиране и провеждане на специфични за конкретните работни процеси и места производствени обучения по програмируеми контролери: Основната цел на дейността е развитие и надграждане на квалификацията и предоставяне на възможности на устойчиво кариерно развитие и продължаващо обучение на 10 служители, отговорни за използването на програмно-управлявани електронни системи, проектирани за използуване в качеството на промишлено оборудване за логическо управление на различни машини, съоръжения и технологични процеси през цифрови входове/изходи. Обучението е пряко насочено и обвързано с идентифицирани проблемни области като липса на достатъчно знания и умения за работа с програмируемите контролери, принципи и техники за програмиране и препрограмиране/промяна в последователността на изпълняваните операции със съвременно и иновативно производствено оборудване. Ето защо основната целева група на дейността са общо 10 служители оператори на машини, машинни инженери и началник смени. С оглед на това, работодателят идентифицира следните ключови тематични области на обучение: принципи на работа на програмируемите контролери, принципи и техники на програмиране и препрограмиране, осигуряване на циклично управление на лическата програма, фази на оперативния цикъл. В резултат от проведеното обучение целевата група на дейността ще развият, подобрят и надградят знанията и уменията си за основните принципи на работа на програмируемите контролени по отношение на внедрено иновативно оборудване в предприятието. Организирането и провеждането на обучението е планирано да бъде извършено в следните етапи: 1. Етап 1: Провеждане на процедура за избор на обучаваща организация по реда и условията на глава IV от ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г. 2. Етап 2: Идентифициране и анализ на специфичните за работодателя нужди от провеждане на обучението за съответните работни процеси и длъжности в конкретния производствен сектор и продуктовата гама и индустриални решения, предлагани от работодателя. 3. Етап 3: Разработване на къстомизирана в съответствие с идентифицираните в етап № 2 нужди учебна програма и учебни материали, като едновременно с това се индивидуализира и графика за провеждане на обученията. 4. Етап 4: Провеждане на присъствено обучение за 15 служители на работодателя. Обучаемите лица ще бъдат разпределени в групи, така че да бъде постигната добра синергия както на индивидуалната, така и на екипната работа на обучаемите по време на обучението. Планираният хорариум на обучението е 32 часа, така че да бъдат обхванати цялостно всичи горепосочени тематични области. 5. Етап 5: Оценка на резултатите от проведеното обучение по отношение на придобитите знания и умения и постигнатата удовлетвореност/неудовлетвореност от обучителния процес. Този етап включва и удостоверяване на завършеното обучение със сертификат/удостоверение за преминато обучение. Издаденият от страна на външният изпълнител документ, удостоверяващ завършването на обучение, ще бъде в съответствие с изискванията на Единния наръчник за прилагане на правилата за информация и публичност 2014 - 2020 г. Стойност на обучението за 1 лице: 780,00 лева или общо 7 800,00 лева без ДДС. Посочената сума включва всички присъщи разходи за провеждане на обучението: учебни материали и консумативи, възнаграждения на обучители, провеждане на обученията в лабораторна и производствена среда, обучителна и презентационна техника., Contracted Amount: 7 800.00 , Reported Amount: 7 800.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: SmartApps, Contracted Amount*: 10 500.00 , Reported Amount**: 15 000.00
  • Contractor: FESTO, Contracted Amount*: 23 310.00 , Reported Amount**: 33 300.00
  • Contractor: OLYMPIA - 2016, Contracted Amount*: 59 780.00 , Reported Amount**: 85 400.00
  • Contractor: NH BULGARIA, Contracted Amount*: 4 760.00 , Reported Amount**: 6 800.00
  • Contractor: PANHELLENIKA, Contracted Amount*: 8 540.00 , Reported Amount**: 12 200.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Участници, придобили квалификация при напускане на операцията, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 125.00 , Reached amount: 116.00
Indicator 2 Заети лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 125.00 , Reached amount: 116.00

Financial Information

Total Project cost 167 970.00 BGN
Grant 117 579.00 BGN
Self amount 50 391.00 BGN
Total actual amounts paid 112 036.54 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 3 204.60 1 373.40 4 578.00 Project-level financial correction

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Организиране и провеждане на специфични обучения за заети лица, Estimated Amount: 55 100.00
  • Differentiated position 1: „Организиране и провеждане на обучение по Бизнес развитие“
    Contractor: NH BULGARIA
    Contract total funded value: 4 760.00
  • Differentiated position 2: „Организиране и провеждане на обучение по Производствено планиране“
    Contractor: SmartApps
    Contract total funded value: 10 500.00
  • Differentiated position 3: „Организиране и провеждане на обучение по Производствена електропневматика“
    Contractor: FESTO
    Contract total funded value: 5 460.00
  • Differentiated position 4: „Организиране и провеждане на обучение по Програмируеми контролери“
    Contractor: FESTO
    Contract total funded value: 17 850.00
Procedure 2 Subject to due process: Организиране и провеждане на специфични чуждоезикови обучения за заети лица с 3 обособени позиции: 1. ОП № 1 „Обучение по английски език“ 2. ОП № 2 „Обучение по немски език“ 3. ОП № 3 „Обучение по гръцки език“ , Estimated Amount: 97 600.00
  • Differentiated position 1: ОП № 1 "Обучение по английски език"
    Contractor: OLYMPIA - 2016
    Contract total funded value: 51 240.00
  • Differentiated position 2: ОП № 2 "Обучение по немски език"
    Contractor: OLYMPIA - 2016
    Contract total funded value: 8 540.00
  • Differentiated position 3: ОП № 3 "Обучение по гръцки език"
    Contractor: PANHELLENIKA
    Contract total funded value: 8 540.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN