Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.004-0136-C01
Project Name Innovative resource efficiency technologies in Simolini Ltd
Beneficiary 203120206 Simolini 94
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 27.11.2018
Start Date 27.11.2018
End Date 23.10.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Град (BG411), Столична, гр.София

Description

Brief description
Основните  цели на проекта са да подобрим  ресурсната ефективност на предприятието  чрез  внедряване на иновативни технологии (ДМА) с оглед намаляване на количеството генериран отпадък при производството на единица продукция, намаляване водопотреблението и използването на ОХВ в производството както и разширяването на капацитета на производственото предприятие. 
Основната цел на проекта ще бъде постигната чрез изпълнението на следните специфични цели:
-да подобрим управление на отпадъците  като намалим  генерираните от производствената дейност отпадъци .
- да оптимизираме използването на основната суровина и намалим  количеството използвани суровини при производството на единица продукция;
- да намалим количеството ОХВ в производството;
-Да се намали използването на вода в производството;
- Да популяризираме и мултиплицираме резултатите от проекта чрез провеждане на масови събития и публикации в медиите за представяне на постигнатите резултати.
Ще бъдат закупени и въведени в експлоатация общо 2 броя машини:Дигиталната машина и Мастиленоструйната машина.
Очакваните резултати от изпълнението на проекта са подобряване ефективността на производствените процеси, намаляване себестойността на продукцията им и повишаване на конкурентоспособността на предприятието.
Целевата  група на проекта са  малките и средни предприятия от сектор полиграфия в  страната, като целта ни е демонстрирайки постигнатите по проекта резултати, да привлечем и други предприятия от сектора  да въведат подобни ресурсноефективни  мерки и инициативи. За целта ще се организират събития и публикации в медиите за мултиплициране на резултатите от проекта
Ще бъдат спазени изискванията за визуализация на проекта
Очакваните резултати от изпълнението на проекта са подобряване ефективността на производствените процеси, намаляване себестойността на продукцията им и повишаване на конкурентоспособността на предприятието.
Activities
  • Activity: Придобиване на нова технология, свързана с по-ефективно използване на ресурсите и намаляване на образуваните отпадъци и ОХВ-дигитална печатна машина за цветен листов печат и широкоформатна мастиленоструйна печатна машина: Проектното предложение предвижда въвеждането на две машини – дигитална печатна машина за цветен листов печат и широкоформатна мастиленоструйна печатна машина.Ще бъдат закупени и въведени в експлоатация общо 2 броя машини. Дигиталната машина ще бъде включена в съществуващия технологичен процес на печат, като предимно ще се използва при печат на малки тиражи от всички типове произвеждани продукти към момента. Мастиленоструйната машина ще се използва при предварителна подготовка за печат към съществуващите технологични линии за печат. При реализиране на проекта производствения процес ще се подобри тъй като няма да се налага клиентският файл да се експонира на плаки, а електронният монтаж директно ще се изпраща към машината, която го обработва и печата.Листът излиза директно с отпечатани лице и гръб и не е нужно техническо време да съхне. Голямото предимство е, че продукта излиза директно набран– не е необходимо да минава през сгъвачна и колонаборна машина. Понастоящем за предприятието са рентабилни производството на продукция при средно големи и големи тиражи. При малките тиражи специфичния разход на мастила, проявители, плаки и отпадък са значими. С проектното предложение се предвижда затваряне на цикъла при производство на малки тиражи от произвежданата продукция, респ. да бъдат намалени количеството отпадък, плаки и проявители за плаки. С въвеждането на новата дигитална машина ще се намали количеството на генерирания брак от хартия, който в настоящото производство се образува както при подготовката за печат, така и при краен формат (обрязване) на готовия продукт. Наред с това се предвижда новата машина да бъде използвана предимно при печат на малки тиражи издания, където отпадъците от плаки, респ. количество проявител са значими. В допълнение след редуциране на използвания брой плаки ще се намали и количеството на използвания проявител, което ще се отрази върху обема на генерирания отпадък от метални опаковки. Проектното предложение предвижда въвеждането и на мастиленоструйната машина за предварителна подготовка за печат към съществуващите технологични линии за печат. При съществуващото положение за настройка на машините на точната цветова гама на произвежданото изделия се генерира значително количество отпадъчна хартия. Широкоформатната мастиленоструйна печатна машина ще се използва за предварителна подготовка на печатните материали. Тя ще позволи бърза настройка на цветовото качество на крайния продукт преди стартиране на основния тираж. По този начин ще се намали значително макулатурата (техническия брак) от настоящото производство. С предложената машина отпадъка, генериран от подготовка за печат ще се редуцира значително. За всеки един от произвежданите продукти в предприятието се разходват мастила, офсетова хартия, алуминиеви плаки и проявител.Водата се използва за проявяване на алуминиевите плаки. Процесът се извършва на проявителна машина. В нея алуминиевите плаки се обработват с разтворител и вода до получаване на крайния вид на плаката за отвеждане към печат. При производството на печатни издания се генерират отпадъци от хартия, алуминиеви плаки и опаковки от опасни вещества. В годишен аспект се използват 1 320 кг. проявител за проявяване на алуминиевите плаки, който се класифицира като ОХВ. След въвеждане на проектното предложение се предвижда намаляване на броя използвани плаки, респ. проявител при производството на единица продукция. Посочените активи ще бъдат използвани за производството на произвежданата към момента от предприятието продукция. С въвеждането на предложеното проектно предложение ще се намали количеството на генерираното към настоящия момент отпадък от хартия,алуминиеви плаки, и опаковки, като се предвижда същевременно и повишаване на количеството произведена продукция. Ще се намали изпозлването на вода и влаганите ОХВ., Contracted Amount: 437 995.00 , Reported Amount: 437 950.00
  • Activity: Организиране и провеждане на събития и публикации в медиите за мултиплициране на резултатите от проекта: Целта на тази дейност е да представим и популяризираме пред други полиграфически предприятия внедрената пилотна технология и положителните резултати, които ще постигнем върху ресурсната ефективност и опазване на околната среда. Внедрената по проекта технология има широко приложение в полиграфическия сектор и може успешно да бъде приложена и от други предприятия в бранша. За да дадем възможност за мултиплициране на резултатите от проекта в рамките на дейността ще организираме и проведем мащабно събитие под формата на пресконференция, на която ще поканим предприятия от сектора, представители на специализирани медии, както и представители на Управляващия орган на програмата. За да стигнем до по-голям кръг заинтересовани страни ще изпратим покани за участие до водещи национално представени индустриални асоциации като КРИБ, Асоциация на индустриалния капитал в България (АИКБ), Съюзът на печатарската индустрия в България и др. Съюзът допринася за развитието на пазарните отношения, за засилването на българския износ и за издигането на авторитета на българската печатарска индустрия в световната индустриална общност. Ще представим технологията и ще направим демонстрация. Освен публичното събитие ще подготвим мимимум две публикации, свързани с представяне на новата технология и нейните предимства, които ще бъдат публикувани в специализирани технически медии ( Списание Полиграфя и др.). При провеждането на всички публични събития и отразяване на резултатите от проекта в медиите стриктно ще спазваме изискванията за публичност и визуализиця в "Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020., Contracted Amount: 1 500.00 , Reported Amount: 541.33
  • Activity: Визуализация на проекта: Кандидатът ще предоставя активно информация за проекта, съгласно изискванията за информиране и публичност на програмата. При изпълнение на проекта ще се спазват всички изисквания на Единен наръчник за визуализация 2014-2020, публикуван на интернет страницата на УО. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от бенефициента, изрично ще се указва финансирането от фондовете на ЕС на операцията, чрез: - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия, с упоменаване на Европейския съюз; - упоменаване на фонда, който оказва подкрепа на операцията (ЕСФ); - общото лого за програмния период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. По време на осъществяването на проекта, кандидатът ще информира обществеността за получената подкрепа, като: - публикуваме на подходящо място на нашата интернет страница банер с информация за проекта, който ще бъде активен през целия период на изпълнение на проекта. - поставим табели на видно място в предприятието. - във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, които се използва за обществеността или за участниците, ще се посочва финансовата подкрепа по програмата. - Поставим стикери с информация за финансирането по проекта на закупените активи Етапите за изпълнение на дейността са следните: - Избор на изпълнител /1-ви месец/ - Дейности по информиране и публичност /месец 1-8/ Дейността ще стартира веднага след подписване на договор за финансиране и определяне на екип по проекта, като мерките за визуализация ще се приложат незабавно. Начин на изпълнение Външно възлагане - при избора на фирма изпълнител на мерките за визуализация ще се прилагат изискванията на Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове (ЗУСЕСИФ) – обн. ДВ бр.101/22.12.2015 г. за определяне на изпълнители от страна на бенефициента на договорена безвъзмездна помощ от Структурните фондове на ЕС по реда на чл. 50 от ЗУСЕСИФ и ПМС 160/2016 г. При избор на изпълнител ще се спазват принципите: 1. публичност и прозрачност; 2. свободна и лоялна конкуренция; 3. равнопоставеност и недопускане на дискриминация., Contracted Amount: 500.00 , Reported Amount: 96.00
  • Activity: Изготвяне на одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на процедурата съгласно Приложение Е- предварителна дейност: Всички предвидени дейности и инвестиции по проекта са обосновани в изготвения одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на процедурата. Извършването на одита е възложено на външен изпълнител. Изготвеният подписан от съставителя документ по образец Приложение Е е прикачен в т. 12 към проекта. , Contracted Amount: 6 000.00 , Reported Amount: 6 000.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Micro offset, Contracted Amount*: 81.60 , Reported Amount**: 96.00
  • Contractor: Polygraphy info, Contracted Amount*: 105.00 , Reported Amount**: 150.00
  • Contractor: Encon services, Contracted Amount*: 4 200.00 , Reported Amount**: 6 000.00
  • Contractor: Trud media, Contracted Amount*: 75.60 , Reported Amount**: 108.00
  • Contractor: BTA, Contracted Amount*: 198.10 , Reported Amount**: 283.33
  • Contractor: Savanto Jsc, Contracted Amount*: 3 290.00 , Reported Amount**: 4 700.00
  • Contractor: Adkom printing solutions Ltd, Contracted Amount*: 303 275.00 , Reported Amount**: 433 250.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Supported projects related to industrial waste management, Measure Unit: % от подкрепените проекти по ИП 3.2, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Срок на откупуване, Measure Unit: years, Base Value: 0.00 , Target amount: 4.17 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Намаляване на количеството използвани опасни химични вещества при производството на единица продукция преди/след изпълнение на проекта в проценти, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 36.97 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Намаляване на количеството използвани суровини при производството на единица продукция преди/след изпълнение на проекта в проценти, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 22.55 , Reached amount: 0.00
Indicator 6 Ефективно управление на отпадъците съгласно йерархията при управление на отпадъците по чл. 6 от Закона за управление на отпадъците, при производството на единица продукция, преди/след изпълнение на проекта в проценти, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 35.61 , Reached amount: 0.00
Indicator 7 Implemented pilot and demonstration innitiatives, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 8 Повишаване на ефективността на производствените разходи, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 16.31 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 445 995.00 BGN
Grant 312 196.50 BGN
Self amount 133 798.50 BGN
Total actual amounts paid 309 811.13 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Закупуване на ДМА Цветна дигитална машина и Широкоформатна мастиленоструйна печатна машина, Estimated Amount: 437 995.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Цветна дигитална машина- 1бр
    Contractor: Adkom printing solutions Ltd
    Contract total funded value: 303 275.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Широкоформатна мастиленоструйна печатна машина- 1бр
    Contractor: Savanto Jsc
    Contract total funded value: 3 290.00
Procedure 2 Subject to due process: Избор на изпълнител за Публикаване на информационни материали за мултиплициране на резултатите от проекта, Estimated Amount: 500.00
  • Differentiated position 1: Публикация в онлайн медия
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Публикация в печатна медия
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 3 Subject to due process: Избор на изпълнител за услуги за извършване на услуги за одит за ресурсна ефективност, Estimated Amount: 6 000.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за услуги за извършване на услуги за одит з аресурсна ефективност
    Contractor: Encon services
    Contract total funded value: 4 200.00
Procedure 4 Subject to due process: Избор на изпълнител за услуги по визуализация на проекта, Estimated Amount: 500.00
Procedure 5 Subject to due process: Избор на изпълнител на логистика на публични събития, Estimated Amount: 1 000.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител на логистика на публични събития
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN