Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.023-0075-C02
Project Name Providing effective support for entrepreneurship
Beneficiary 177091946 "CLUSTER INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES BURGAS"
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 27.06.2018
Start Date 01.10.2018
End Date 12.01.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен

Description

Brief description
С настоящето проектно предложение "Осигуряване на ефективна подкрепа за предприемачество", водещата организация и партньорът ще извършат активни действия за подпомогане на лица, желаещи да развиват собствен бизнес, да постигнат по-висока и качествена заетост, да намалят бедността и да насърчат социалното включване. Подкрепата за стартирането на самостоятелна стопанска дейност и развитието на предприемачеството ще даде нови хоризонти за професионално развитие на безработни и наети лица, в т.ч. и на младежите на територията на Югоизточен район за планиране. 
Проектът ще акцентира върху мащабна информационна кампания, както и върху обучение по предприемачество за придобиване на бизнес умения, ключови за предприемачеството компетенции и предприемачески начин на мислене. В допълнение ще бъдат осъществени и дейности по консултиране и експертна подкрепа на представителите на целевата група, което ще помогне създаването на подходяща среда за предприемачеството, чрез предоставяне на информация за налични финансови ресурси за стартиране и развитие на собствен бизнес, в първите моменти от съществуването на фирмата. Не на последно място ефективните мерки ще достигнат специфичните групи, които по-трудно и по-рядко стартират предприемаческа дейност, като например жените; младите хора; по-възрастните хора; хората с увреждания и дълготрайно безработните. Ще бъдат подкрепени лица, които ще натрупат достатъчно знания и опит и в крайна сметка ще пожелаят да направят нова крачка в професионалното си развитие, стартирайки самостоятелна стопaнска дейност. Чрез изпълнение на настоящия проект ще се подпомогне прилагането на финансовите инструменти за стартиране на самостоятелна стопанска дейност, заложени по линия на ОП РЧР, от една страна чрез развитие на предприемаческите умения в заети и безработни лица, а от друга чрез разработване на качествени бизнес планове, с които лицата да кандидатстват за финансиране пред финансовите институции, с цел осъществяване на своите бизнес идеи.
Activities
  • Activity: Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество.: Тази дейност е фундаментална за успешното изпълнение на проекта и ефективния подбор на представители на целевата група. За да се достигне до целевата аудитория е необходимо не само да й бъде предоставена достъпна и подробна информация за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество. Основните послания, отправени към целевата група трябва да бъдат разработени така, че да отговарят на техните интереси и респективно да удовлетворят техни потребности. Организацията и провеждането на информационната кампания включва дейности, които да съдействат за привличане интереса на представителите на целевата група - за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество. Ефективната идентификация на представителите на целевата група ще бъде осъществена чрез различни комуникационни канали - интернет, електронна поща, социални мрежи, печатни и интернет медии, радио и телевизионни канали. Дейност 1 има за цел: 1. Да заинтригува интереса на лицата от целевата група, както и на широката ощественост, по отношение на възможностите, които се предлагат за тях. Това ще бъде постигнато чрез избраните информационни канали, които са селектирани така, че да отговарят на профила на целевата група. 2. Да поддържа интереса, чрез добре планирана и разработена информационна кампания, която да се отличава с обща концепция и проектна идентичност и която да осигури относително постоянно покритие и присъствие в рамките на планираните 6 месеца за дейността: - Изработване и разпространение на брошури; - Изработване и разпространение на плакати; - Изготвяне и изпращане на обяви в различни медии, чрез предвидените комуникационни канали (организация на пресконференции, публикации, интервюта, публикации в социалните мрежи и електронна поща). Вторият етап от процеса на идентифициране на икономически неактивните лица (вкл. лица до 29 години) и заети лица е провеждане на информационни дни. Съгласно опита на партньора до момента, както и след направено предварително проучване се достига до извода, че информационните дни са изключително ефективно средство за комуникация, което позволява директни срещи с максимално широк кръг от представители на целевата група. Информационните дни ще се организират, за да се оповестят възможностите, които настоящото проектно предложение предоставя, да се отговори на въпросите на заинтересованите лица, да се предизвика интереса на обществеността и по този начин да се достигне до целевата група. Всички въпроси и отговори, както и дадени разяснения ще бъдат публикувани на интернет страницата на Сдружение „КЛЪСТЕР ИНФОРМАЦИОННИ И КОМУНИКАЦИОННИ ТЕХНОЛОГИИ БУРГАС“ и на "АГЕНЦИЯ ПРО УЕЙ" ЕООД . Там ще бъде поместена и актуална информация за провежданите информационни дни по градове във всички областни центрове на територията на Югоизточен район, както и ще бъде разпространена информация за възможностите за включване в проекта на заинтересованите страни. Основната цел на провеждането на информационните дни е да се достигне до крайните представители на целевата група, които да бъдат целенасочено включени в проекта в последващите дейности 2 и 3 от проекта. Всички мероприятия в рамките на процеса на идентифицирне на икономически неактивните лица и заети лица, ще бъдат разработени като част от общата проектна идентичност, т.е. ще се ползват унифицирана визулизация, вид и начин на създаване, обработка и разпространение на информацията. Поради специфичността на присъствените информационни дни, са предвидени разработване и разпространение на въпросници/анкети, които участниците да попълват, което ще улесни процеса на обработка на информацията и ще създаде база данни за представители на целевата група и последващото им ефективно интегриране в проектните дейности. В края на информационната кампания ще бъдат подбрани лицата, които ще се включат в последващите дейности 2 и 3., Contracted Amount: 23 560.00 , Reported Amount: 26 572.88
  • Activity: Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност (специализирани обучения).: В обхвата на тази дейност се планира провеждането на поредица от специализирани обучения в следните градовете Бургас, Ямбол, Сливен и Стара Загора. Екип от професионални експерти - лектори ще предоставят на целевата група специализирани обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност. В зависимост от броя на идентифицираните лица от целевата група, броят на групите ще бъде актуализиран след приключване на дейност 1. Цялостният обем на специализираните обучения ще обхване 17 групи, като включените лица (120 безработни и 50 заети) ще бъдат разделени на 17 групи от по 10 лица. Всеки обучителен модул ще се води паралелно от двама експерт-лектори. Всяка група ще премине 10-модулно специализирано обучение в рамките на 64 лекторски часа - 8 дни по 8 часа на ден. Програмата за обучението включва следните задължителни модули: - Вие като предприемач - 6 уч.часа; - Бизнес план, бизнес идея, маркетингов план - 6 уч.часа; - Форми на търговска дейност - 6 уч.часа; - Персонал, правни отговорности и застраховка - 6 уч.часа; - Финансово планиране - 6 уч.часа; - Капитал и видове източници - 6 уч.часа; - Стартиране на бизнеса - 7 уч.часа. Програмата включва и следните допълнителни модули: - Екологична ефективност - 7 уч.часа. - Водене на преговори - 7 часа; - Стратегическо планиране - 7 часа; В програмата за обучение е включен допълнителен модул "Екологична ефективност", с който ще се акцентира върху създаване на предприятия, насочени към ефективното използване на ресурсите и съобразяване с политиката по околна среда и политиката по изменение на климата и ресурсната ефективност. Допълнителните модули ще обогатят знанията и уменията на участниците и адекватно ще надградят техните познания в сферата на предприемачеството. Чрез участието си в специалнизираното обучение, представителите на целевата група ще придобият знания за: - характеристиките на пазарното стопанство; - нормативната уредба и прилагането й в трудовата дейност; - организацията, структурата и функциите на предприятието; - теоретичните основи на пазарното стопанство; - съвременните информационни източници в областта на икономиката; - характеристиките на основните обекти и на имуществото на предприятието; - нормативните документи, регламентиращи дейността на предприятието; - организационните форми на бизнеса; - организационно-управленската структура на предприятието; - управлението на персонала; - характеристиките на видовете търговско представителство; - същността и техниките на маркетинговото проучване на пазара; - характеристиките на маркетинговия инструментариум на предприятието; - същността на финансите и за прилагането на лостовете на финансовата политика; - характеристиките на банковата система и взаимоотношенията с предприятието с търговските банки; - прилагането на основните управленски функции в процеса на вземане на управленско решение и неговото информационно осигуряване; - анализирането и оценяването на влиянието на факторите върху основните показатели на стопанската дейност. Чрез участието си в специалнизираното обучение, представителите на целевата група ще придобият умения за: - откриване и разработване на бизнес идеи; - осъзнаване на обществената роля и екологичните отговорности (включ. опазване на ок.среда; изменение на климата и ресурсна ефективност), свързани с предприемаческата дейност; - преценяване на шансовете и рисковете пред предприемачите; - прилагане на принципите и законовите изисквания в сферата на предприемаческата дейност; - прилагане на инструментите на проектния, персоналния и финансовия мениджмънт; - прилагане в ежедневната си дейност на различни техники на генериране на идеи, вземане на решения, управление на време и др.; - работа в екип; - съставяне, представяне и защита на бизнес план; - стратегическо анализиране и планиране на дейности; - водене на преговори. , Contracted Amount: 144 160.00 , Reported Amount: 88 733.63
  • Activity: Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност и дейности за подкрепа.: В рамките на тази дейност Сдружение „КЛЪСТЕР ИНФОРМАЦИОННИ И КОМУНИКАЦИОННИ ТЕХНОЛОГИИ БУРГАС“ ще предостави консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност и дейности за подкрепа, в т.ч.: - консултации за разработване на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група; - преценка на жизнеспособност на бизнес идеите и кандидат-предприемачите; - консултации и менторство за подготовка на управлението на бизнес дейността, вкл. за създаване на бизнес контакти; подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието и др. и подготовка на бизнес планове от лицата; - консултации и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници, в т.ч. финансови инструменти на ОП РЧР; - подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, вкл. юридическа помощ. Предвижда се гореизброените дейности да бъдат индивидуални спрямо желаещото да започне самостоятелна стопанска дейност лице, както и групови - на база териториален признак и/или сфера на интерес/бизнес идея. В обхвата на целевата група ще бъдат както лицата участвали в дейност 2, така и други заинтересовани такива. В логистичен план, консултантските услуги ще бъдат провеждани на място в градовете Бургас, Ямбол, Сливен и Стара Загора. Всяка консултация ще бъде в рамките до 40 часа за всяко едно лице и ще се извършва от експерти на Сдружение „КЛЪСТЕР ИНФОРМАЦИОННИ И КОМУНИКАЦИОННИ ТЕХНОЛОГИИ БУРГАС“ и ще се предоставя за период от не повече от 6 месеца за всяко лице. На участниците, които ще бъдат включни в дейност 3 ще се състави индивидуален план с необходимата за конкретното лице подкрепа, който ще се актуализира в хода на участието в дейностите, ако настъпват промени, които налагат такава актуализация. Планът задължително ще включва и насочване към конкретна финансираща програма, към която лицето може да кандидатства за получаване на финансов ресурс за своята дейност или предприятие (в т.ч. и финансовите инструменти, реализирани със средства от ОП РЧР, които ще се посочат задължително, ако са подходящи за типа дейност). Планът задължително ще следва представителя на целевата група, участвал в специализираните обучения от дейност 2 от проекта. Целевата група, която ще бъде положително повлияна от изпълнението на дейност 3 се определя както следва: - 170 лица, участвали в специализираните обучения по дейност 2, съответно 120 безработни и 50 заети лица; - 30 лица, допълнително включени само в дейност 3, съответно 24 безработни и 6 заети лица; - Общо 200 представителя на целевата група, участвали в дейност 3. , Contracted Amount: 129 200.00 , Reported Amount: 188 392.63

Participating Organizations

Partners
  • Partner: PROWAY AGENCY LTD., Contracted Amount*: 32 661.20 , Reported Amount: 3 391.70
Contractors
  • Contractor: WORK STATION LTD, Contracted Amount*: 56 200.00 , Reported Amount**: 56 200.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed participants, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 56.00 , Reached amount: 85.00
Indicator 2 Безработни и неактивни участници, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 144.00 , Reached amount: 155.00
Indicator 3 Participants in self-employment upon leaving, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 42.00 , Reached amount: 40.00

Financial Information

Total Project cost 320 559.14 BGN
Grant 320 559.14 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 320 557.54 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Предметът на настоящата процедура е: Предоставяне на логистична услуга за организиране на събития ( наемане на обзаведени зали с техническо оборудване и озвучаване и техническо осигуряване) за целите на проект „Осигуряване на ефективна подкрепа за предприемачество“, Договор № BG05M9OP001-1.023-0075-C01, финансиран от ОП „Развитие на човешките ресурси“ 2014 - 2020, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд. Проектът се изпълнява съгласно клаузите на Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ № BG05M9OP001- 1.023- 0075– С01., Estimated Amount: 68 724.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на логистична услуга за организиране на събития ( наемане на обзаведени зали с техническо оборудване и озвучаване и техническо осигуряване) за целите на проект „Осигуряване на ефективна подкрепа за предприемачество“. Осигуряване на обзаведени зали с подходящо техническо оборудване и озвучаване, съответно в градовете Бургас, Ямбол, Сливен и Стара Загора за провеждане на еднодневни информационни дни с продължителност до 8 часа. Осигуряване на обзаведени зали с подходящо техническо оборудване и озвучаване, съответно в градовете Бургас, Ямбол, Сливен и Стара Загора за обучение на 17 групи от по 10 лица за 10 модулно специализирано обучение, всяка от групите преминава в рамките на 8 дни по 8 учебни часа на ден всичките модули от програмата.
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Предметът на настоящата процедура е: Предоставяне на логистична услуга за организиране на събития ( наемане на обзаведени зали с техническо оборудване и озвучаване и техническо осигуряване) за целите на проект „Осигуряване на ефективна подкрепа за предприемачество“, Договор № BG05M9OP001-1.023-0075-C01, финансиран от ОП „Развитие на човешките ресурси“ 2014 - 2020, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд. Проектът се изпълнява съгласно клаузите на Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ № BG05M9OP001- 1.023- 0075– С01., Estimated Amount: 68 724.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на логистична услуга за организиране на събития ( наемане на обзаведени зали с техническо оборудване и озвучаване и техническо осигуряване) за целите на проект „Осигуряване на ефективна подкрепа за предприемачество“. Осигуряване на обзаведени зали с подходящо техническо оборудване и озвучаване, съответно в градовете Бургас, Ямбол, Сливен и Стара Загора за провеждане на еднодневни информационни дни с продължителност до 8 часа. Осигуряване на обзаведени зали с подходящо техническо оборудване и озвучаване, съответно в градовете Бургас, Ямбол, Сливен и Стара Загора за обучение на 17 групи от по 10 лица за 10 модулно специализирано обучение, всяка от групите преминава в рамките на 8 дни по 8 учебни часа на ден всичките модули от програмата.
    Contractor: WORK STATION LTD
    Contract total funded value: 56 200.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN