Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.002-0034-C01
Project Name INDEPENDENT LIFE AND HOPE FOR YOU
Beneficiary 000159489 MUNICIPALITY BREGOVO
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 17.09.2015
Start Date 01.11.2015
End Date 01.07.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Видин, Брегово

Description

Brief description
Проектното предложение е иновативно по своята същност.Възрастните хора и лицата с увреждания ще имат гарантирана възможност за избор на услуги и ще бъдат подпомагани при взимане на решения, коя е услугата, която в максимална степен ще отговаря на техните потребности.Подкрепата ще бъде насочена към улесняване достъпа и до здравни услуги, както и към развитието на социалните услуги в общността.Проектното предложение е в съответствие с Областната стратегия за развитие на социалните услуги в област Видин(2010-2015), а така също и на Общинската стратегия.
Ще бъдат създадени условия за подобряване качеството на живот на  лица  с  увреждания, възрастните хора  и социалната им  интеграция в обществото. Ще предоставим алтернативни социални услуги в домашна среда. Ще повишим  професионалните умения и мотивация на работещите по проекта, чрез провеждане на обучение за предоставяне на качествени услуги и създадем нови работни места. Ще бъдат обслужвани най-уязвимите групи хора, като ще се подобрят предоставените социални дейности и услуги в община Брегово. 
Основният акцент в проектното предложение е предоставянето на социални услуги в посока обгрижване в семейна среда, чрез създаване на равни възможности за потребителите. Ще се създаде възможност за тяхната интеграция.
В резултат на изпълнението на дейностите ще се подобри качеството на живот на възрастните и лицата с увреждания, чрез създаване на условия и подкрепа за ефективно упражняване правото им на независим живот и социално включване, при зачитане на правата им, и съобразяване с техните възможности и специфични потребности.
С приоритет ще бъдат включени лица  ползвали социални услуги –личен асистент,социален асистент и домашен помощник по Оперативни програма „Развитие на човешките ресурси”.
С проектното предложение предвиждаме ремонт на две помещения общинска собственост, които се намират в сградата на Домашен социален патронаж. Същите ще бъдат ползвани изключително и единствено за целите на Проекта.
Activities
  • Activity: ОРГАНИЗАЦИЯ И УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТА. РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ НА ОТГОВОРНОСТИТЕ НА ЕКИПА ЗА УПРАВЛЕНИЕ И ТЯХНОТО ИЗПЪЛНЕНИЕ.: За успешното реализиране на Проектното предложение ще бъде сформиран екип за управление на проекта в община Брегово. Екипа ще включва: ръководител-1,счетоводител-1,координатор-1. Екипа ще работи 80часа месечно на втори трудов договор. За организацията на работата на екипа ще бъдат разработени Правила за дейността.В хода на изпълнението на проекта ще се разработят детайлни Правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят в центъра, с което ще се гарантира тяхното качество и мултидисциплинарен подход. Екипа ще разработи Процедура за подбор на персонала в Звеното и Методика за оценка на потребностите на ползвателите на почасови услуги. Ще разработи Процедура за информиране, набиране и подбор на целевите групи, които ще бъдат включени в проектното предложение. Разработване на Правилник за вътрешният трудов ред. В хода на проекта екипа ще следи за навременното изпълнение на дейностите по проекта и тяхното отчитане. Екипа ще разработи Процедура за осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд съобразно спецификата на дейностите, Процедура за вътрешен контрол, Процедура за провеждане на инструктажи по безопасност, хигиена на труда и противопожарна охрана, Процедура за сигнализиране и намеса в случай на злоупотреба, неглижиране или насилие, Процедура за получаване на обратна връзка за качеството на предлаганите социални услуги, Процедура за оценка на риска, Процедура за регистрация, разглеждане, анализ и предприемане на действия по жалби. Екипа за управление ще разработи: Етични стандарти в работата на доставчика на социални услуги, Инструкция за защита на личните данни, Инструкция за обезопасяване на дома на потребителя, Инструкция за защита на имуществото и финансовите средства на потребителите. Екипа ще изготвя междинните и окончателния доклад при отчитането на дейностите по проекта. Екипа осъществява цялостното администриране и контрол на дейностите по Проекта. Подкрепя и подпомага работата на Звеното. Осигурява връзки с държавни институции и неправителствени организации с цел надграждане на дейностите по проекта. Осигурява оптимална комуникация между Звеното и местните заинтересовани лица и бенефициенти., Contracted Amount: 19 298.00 , Reported Amount: 18 210.08
  • Activity: ИНФОРМИРАНЕ И ПУБЛИЧНОСТ.: Популяризиране обществеността на местно ниво за Проектното предложение с което целим: -да информираме бъдещите кандидат потребители за социалната услуга -наберем кандидати за работа като лични асистенти -непрекъснато информиране на обществото на местно ниво за изпълнение на Проектното предложение, с което целим публичност на разходите и донорите съгласно изискванията. , Contracted Amount: 2 900.00 , Reported Amount: 2 133.33
  • Activity: ИЗВЪРШВАНЕ НА ТЕКУЩ РЕМОНТ, ОБЗАВЕЖДАНЕ И ОБОРУДВАНЕ НА ПОМЕЩЕНИЯТА. ЗАКУПУВАНЕ НА МАТЕРИАЛИ И КОНСУМАТИВИ.: За целите на проекта предвиждаме дейност: Текущ ремонт на две преходни помещения/32кв.м./ Които се намират в сградата на Домашен социален патронаж гр.Брегово. Сградата е построена през 1983г. за Домашен социален патронаж и е масивна конструкция. През годините ремонт на помещенията не е правен, което налага предвидения ремонт. Стените на помещенията са облепени с деколин, който е пропит с прах, мирис и на места е разлепен; пода е покрит с балатум, който е стар и разкъсан; вратите и прозорците се нуждаят от боядисване;ще се зазида ниша в едното от помещенията , която преди време е била прозорец между две стаи. Строително - монтажните работи съгласно ЗУТ ще се извършат по предварително изготвено КСС. В този ред , дейността ще се осъществява в рамките на зададените и одобрени технически параметри. Изпълнителят на СМР ще бъде избран след провеждане на процедура по ЗОП. За провеждането й ще бъде изготвен пакет от документи съгласно предварително одобрените средства. Ще бъде информирана обществеността , с което ще гарантираме публичност на процедурата и прозрачност на действията при подбора на изпълнител. Оборудването в двете помещения е старо, амортизирано, износено и неизползваемо с изключение на едно бюро, един стол и две крайстенни етажерки, което е крайно недостатъчно. За обзавеждане и оборудване на помещенията ще бъдат спазени изискванията по ЗОП . Обзавеждането и оборудването ще бъде доставено след проведена процедура по ЗОП и включва: бюро-2бр., работен стол-2бр.,преносим компютър - 2бр., мултифункционално устройство - 1бр., За целите на предоставяната услуга е необходимо и закупуване на материали и консумативи., Contracted Amount: 6 410.00 , Reported Amount: 5 398.62
  • Activity: ПРИЕМАНЕ НА ЗАЯВЛЕНИЯ ОТ ХОРА С УВРЕЖДАНИЯ, ХОРА НАД 65г. С ОГРАНИЧЕНИЯ ИЛИ В НЕВЪЗМОЖНОСТ ЗА САМООБСЛУЖВАНЕ И ЛИЦАТА ПОЛЗВАЩИ УСЛУГИ ПО ПРОЦЕДУРА "НОВИ АЛТЕРНАТИВИ", КАКТО И ПРИЕМАНЕ НА ЗАЯВЛЕНИЯ ОТ КАНДИДАТИТЕ ЗА ЛИЧНИ АСИСТЕНТИ И ПЕРСОНАЛА НА ЗВЕНОТО ЗА ПОЧАСОВО ПРЕДОСТАВЯНЕ НА УСЛУГИ ЗА СОЦИАЛНО ВКЛЮЧВАНЕ В ОБЩНОСТТА ИЛИ В ДОМАШНА СРЕДА. : Всички безработни лица от община Брегово, регистрирани в Дирекция "БТ", проявяващи интерес и желание да се ползват от възможността да участват в предоставянето на социалната услуга като лични асистенти и длъжности в звеното за почасово предоставяне на услугите ще подадат заявления за работа придружено с автобиография, ксерокопие от диплома за завършено образование и насочващо писмо от Д"БТ" в Единен обслужващ център на общината. С кандидатите ще бъде проведено интервю за установяване нагласите им за работа с потребителите на социалната услуга в предвид неравностойното им положение. В тридневен срок от обявяване на резултатите одобрените кандидати, ще представят медицинско свидетелство и свидетелство за съдимост за оформяне и подписване на трудов договор. Лицата с увреждания и лицата над 65 години с ограничения или в невъзможност за самообслужване, , желаещи да бъдат включени в проекта ще подадат заявления в Единен обслужващ център на общината. Лицата от целевата група, които ползват услуги по процедура " Нови алтернативи" ще бъдат включени в дейностите по настоящата процедура. За целта след приключване предоставянето на услугите по "Нови алтернативи" ще бъде направена нова оценка на потребностите на ползвателите., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ПСИХОЛОГИЧЕСКА ПОДКРЕПА И КОНСУЛТИРАНЕ И СУПЕРВИЗИЯ НА ПЕРСОНАЛА ПРЕДОСТАВЯЩ СОЦИАЛНИ УСЛУГИ. МОТИВАЦИОННА И ПСИХОЛОГИЧЕСКА ПОДКРЕПА ЗА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ НА УСЛУГИТЕ СПОРЕД ТЯХНАТА ИНДИВИДУАЛНА ПОТРЕБНОСТ. ОБУЧЕНИЕ НА ПЕРСОНАЛА.: Консултирането и супервизията на персонала, както и психологическата подкрепа са предназначени за Екипа на Звеното за почасово предоставяне на услуги в домашна среда и общността, а така също и за личните асистенти. Дейността ще стартира веднага след назначаването на екипа на Звеното. Дейността има за цел изясняване на всички възникнали въпроси в процеса на предоставянето на социалните услуги, предотвратяването на конфликти, решаване на проблемни ситуации. Дейността включва текущо консултиране на персонала на Звеното, членовете на семействата на потребителите, техните близки и други страни в процеса на предоставяне на социалната услуга. Тази дейност е особено необходима за повишаване степента на доверие между страните участващи в процеса на предоставянето на социалните услуги. С цел предоставяне на качествена социална услуга и придобиване на знания и умения, съобразно потребностите на потребителите е предвидено обучение на персонала. Получената подкрепа на наетите лица ще им бъде необходима за справянето със стреса и при решаването на проблеми в хода на работата с лицата в неравностойно положение., Contracted Amount: 10 272.23 , Reported Amount: 5 537.08
  • Activity: ОСИГУРЯВАНЕ НА ДОСТЪП ДО ИНТЕГРИРАНИ УСЛУГИ, СПОРЕД СПЕЦИФИЧНИТЕ ПОТРЕБНОСТИ НА ЧОВЕКА В НЕРАВНОСТОЙНО ПОЛОЖЕНИЕ ВЪЗ ОСНОВА НА ИНДИВИДУАЛА СОЦИАЛНА ОЦЕНКА ЧРЕЗ ПОДКРЕПА ЗА ДЕЙНОСТТА НА ЗВЕНОТО ЗА ПОЧАСОВО ПРЕДОСТАВЯНЕ НА УСЛУГИ ЗА СОЦИАЛНО ВКЛЮЧВАНЕ В ОБЩНОСТТА ИЛИ В ДОМАШНА СРЕДА.: В хода на изпълнението на проекта ще се разработят детайлни Правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят в центъра, с което ще се гарантира тяхното качество и мултидисциплинарен подход. В екипът на Звеното ще бъдат включени специалисти, които ще имат различен профил на компетентност - социален, медицински, здравен, педагогически, както и други форми на професионална квалификация. Така сформираният екип ще гарантира интегрираният подход при предоставянето на услугите. Предоставянето на услуги в Звеното ще се основава на индентифицираните нужди и проблеми на представителите на целевата група и индивидуалната социална оценка на всеки един от тях. Създаване на условия за социална подкрепа на целевите групи ,които не могат да се справят в ежедневието си и имат нужда от подрепа за независим живот. Предоставянето на социалната услуга става факт със сключването на договори за ползване на услугата.Предвиждаме тя да се предоставя за период 18 месеца за 110 броя потребители. Предвижда се да се сключат договори с личните асистенти, както и тристранни договори за предоставената услуга. Целта е да се гарантират правата и задълженията на всички страни в процеса на предоставяне на услугата.Социалната услуга е насочена към хора с увреждания и техните семейства, и хора над 65г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване, имащи нужда от подкрепа за водене на достоен живот. Те ще получат това единствено на база техните потребности при спазване на принципа на недопускане на дискриминация по пол, възраст, увреждане или етническа принадлежност. Предоставянето на социалната услуга е нова и не се предоставя от Домашен социален патронаж,същият приготвя и доставя храна на потребителите до дома им.Ще се предоставя лична помощ,социална подкрепа на потребителите в зависимост от техните потребности. , Contracted Amount: 460 904.57 , Reported Amount: 469 186.18

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: CNSYS PLC, Contracted Amount*: 2 419.13 , Reported Amount**: 2 015.94
  • Contractor: NIKOLAS-VIDIN OOD, Contracted Amount*: 2 120.00 , Reported Amount**: 2 120.00
  • Contractor: KID PLUS EOOD, Contracted Amount*: 2 979.49 , Reported Amount**: 2 482.91
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants with disabilities and participants over 65, unable to take care of themselves, with improved access to services, Measure Unit: Брой, Base Value: 60.00 , Target amount: 100.00 , Reached amount: 191.00
Indicator 2 Participants with disabilities and participants over 65 incapable of self-care, Measure Unit: Брой, Base Value: 60.00 , Target amount: 110.00 , Reached amount: 191.00

Financial Information

Total Project cost 499 784.80 BGN
Grant 499 784.80 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 492 605.37 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Конфликт на интереси 997.71 0.00 997.71 Project-level financial correction

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на химикали с лого , календари , брошури цветни и табели по Проект "Независим живот и надежда за вас", Estimated Amount: 2 120.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на преносими компютри-2бр и принтер-1бр, Estimated Amount: 2 015.94
  • Differentiated position 1: Доставка на преносими компютри-2бр и принтер-1бр
    Contractor: CNSYS PLC
    Contract total funded value: 2 419.13
Procedure 3 Subject to due process: Извършване на текущ ремонт по Проект "Независим живот и надежда за вас", Estimated Amount: 2 979.49
  • Differentiated position 1: Извършване на текущ ремонт по Проект "Независим живот и надежда за вас"
    Contractor: KID PLUS EOOD
    Contract total funded value: 2 979.49

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN