Brief description |
Целта на проекта е осигуряване на заетост на 6 (шест) лица за 12 месеца субсидирана заетост (вкл. и чрез ползване на инвестиционна подкрепа), както и след това за още 12 месеца Бенефициента да предостави запазване на минимум 3 (три) работни места.
Бенефициент на проекта е ИМПАС 91 ЕООД, дружество с опит в изпълнение на дейности, подобни на тези, включени в проектното предложение. Предложеният ръководител на проекта има повече от 10 годишен опит с проекти с Европейско финансиране и е участвал в организацията и управление на над 15 броя проекти по ФАР Човешки ресурси и ОП "Развитие на човешки ресурси".
Представителите на целевата група са безработни и неактивни лица, като се предвижда следното:
- да се осигури заетост на 6 (шест) лица, от които минимум 3 (три) лица ще са от следната специфична категория - продължително безработни и неактивни лица;
Общата стойност на проекта и на безвъзмездното финансиране е 61 248,72 лева без ДДС. Предвидени са 4 (четири) дейности - Д1: Организация и управление на проекта и индикативна стойност 6 124 лева без ДДС, ; Д2: Информиране и публичност - с инд. стойност 1 224 лева без ДДС; Д3: Наемане на безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца - инд. стойност - 35526,72 лева и Д4: Придобиване оборудване за новите работни места - 18 374 лева без ДДС. Разходите по проекта са ефективни, ефикасни и икономически обосновани, както и е спазена структурата на бюджета и изискванията на схемата.
Проектът е в синхрон и изпълнява трите хоризонтални принципа на ОП РЧР . Срокът на проекта е 18 месеца, но не по-късно от 31.12.2017 г. Място на изпълнение на проекта е гр. Велико Търново, България. Индикатор за изпълнение (1) е включени в заетост безработни и неактивни участници с целева стойност - 6 лица, а индикатор за резултат (2) е безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа - целева стойност - 3 лица.
|
Activities |
-
Activity: Организация и управление на проекта: Целта на дейността е успешното, целево и финансово ефективно реализиране на проекта. Тя ще включва в себе си два етапа - подготвителен и изпълнение.
Подготвителният етап ще представлява - създаване на екип, ръководен от Ръководителя на проекта. В екипа ще бъдат включени представител на ръководство на Дружеството, както и ще бъде направен избор на "външен изпълнител" , вкл. ЮЛ, съобразно разпоредбите на ПМС 118/2014г., с цел да се подпомогне администрирането и координацията на проекта. Дружеството е наясно, че за да се признават разходите по тази дейност, в случай на избор на външен изпълнител - този избор е обект на избор по реда на ПМС № 118/20.05.2014 г. След като се направи проучване ще се направи подбор на икономически най-изгодното предложение и ще се направи конкретния избор. Тъй като индикативната цена е под границата от 30 000 лева без ДДС се очаква да се приложи "Избор без прилагане на процедура по указания на УО", съобразно ПМС 118/2014г. В случай, че към момента на изпълнение има промяна в нормативната уредба по този повод, Дружеството е наясно, че е длъжно да се съобрази.
В този етап се планира документално да се регламентират отношенията между дружеството, ръководителя на проекта и изпълнителя (изпълнителите). Предвижда се детайлно определяне на отговорностите, както и точно и ясно запознаване с проекта и изискванията на схемата, включително с Ръководството за бенефициенти. Ще бъдат изготвени процедури за вътрешен мониторинг и оценка. Всички действия, отговорности и задължения на ръководителя на проекта и изпълнителите ще подлежат на контрол и окончателно изпълнение след одобрението на Управителя на дружеството, който има единствено право да представлява дружеството.
Същинската част от дейността ще е - проекто-управление. Изпълнението на дейността ще се изпълнява от структура ангажирани експерти, вкл. ръководител на проекта, създадена и подчинена на управителя на дружеството, който има юридическото право да представлява дружеството и да поема задължения от негово име. Изпълнението на тази дейност се планира да бъде извършена съобразно дадените подробни и изчерпателни инструкции в Ръководството за бенефициента.
Ангажираните експерти по проекта (ръководител, външни изпълнители и др.) ще имат задължение да провеждат среща и да запознават управителя на дружеството с всички текущи въпроси, да докладват за свършената работа и да планират дейността си за следващия месец. Екипът е длъжен да информира ръководството на дружество в лицето на неговия управител за всички възникнали непредвидени ситуации и трудности и да се изяснява необходимостта от взимане на корективни мерки. Документите, които ще са необходими за отчитането на планираните разходи за организация и управление ще бъдат подготвени, съобразно описанието в Ръководството за бенефициента.
Отговорност и задължение на ръководителя на проекта ще са да ръководи цялостно проекта:
• Избор на лица за включване в проекта
• Назначаване на лицата на работа в Дружеството
• Изготвяне на стандартни документи на всички членове на екипа;
• Изготвяне график за оперативни срещи на екипа;
• Подготовка на документи за избор на доставчици.
• Отчетност и изпълнение на проекта, според най-добрите практики в тази област
• Координиране работата на външните изпълнители
и др, (моля, виж, т.7 - екип)
Отговорности по администриране и координация на проекта, които ще залегнат като ангажимент на избран "външен изпълнител" съобразно ПМС 118/2014г.
• Административно ръководство;
• Координиране връзките с финансиращата институция;
• Финансово управление и отчетност;
• Подготовка на документацията към финансираща институция;
• Следене спазването на сроковете;
• Подготовка на мониторинг от финансиращата институция;
• Подготовка на архив на проекта;
• Корекция и проверка на междинни и финални отчитания;
• Координиране дейности по публичността на проекта;
• Подготовка на процедури за избор на изпълнители.,
Contracted Amount: 6 124.00
,
Reported Amount: 6 124.00
-
Activity: Информиране и публичност: Целта на дейността е популяризиране на Проекта, ОП и ЕСФ, запознаване с проекта - неговите цели, резултати и ползи. По време на изпълнение на проекта ще бъдат приложени подходящи мерки за информиране и публичност, в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.
Конкретните мерки предвидени по проекта с цел публичност и информиране са:
1. Изготвяне и монтиране на информационна табела на входа на офиса на Дружеството.
2. Изготвяне и разпространение на 600бр. информационни брошури
3. Осъществяване на 2 бр. публични събития в началото и края на проекта.
4. 2бр. прес-публикации в местни и/или регионални медии и 2 бр. ПР - съобщения
5. Поставяне на визуализационни символи на всичко , придобито по проекта
6. Използване на визуализационните символи на всички документи, публикации и др. по проекта.
7. Публикуване на актуална информация за проекта на сайта на дружеството ,
Contracted Amount: 1 224.00
,
Reported Amount: 1 224.00
-
Activity: Наемане на безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца : Целта на дейността е подбор и наемане на лица от целевата група и осигуряване на тяхната заетост - Дружеството ще осигури чрез проекта субсидирана заетост за период до 12 месеца на 6 (шест) лица - безработни и неактивни лица.
Дейността ще премине през два етапа -
- първи етап: подбор на лицата
- втори етап: назначаване и осигуряване на заетост.
Дружеството ще направи подбор на лицата , следвайки своите процедури и практики, като целта е да се направи анализ на професионалните и личностни качества, както и задължителните изисквания, съобразно програмата и изискванията към длъжността.
Вторият етап цели да се осигури заетост - лицата да се мотивират и да станат интегрирана част от работната сила. Предвид това, че трудовата дейност е основна част от човешкия живот – то проектът ще има принос към постигане на високо качество на живот, лична реализация, социално включване и активна гражданска позиция в динамично променящите се условия в цялостната макросреда. Трудовите и осигурителните отношения на наетите в рамките на проекта лица от работодателя, ще се уреждат при условията на българското трудово и осигурително законодателство, следвайки най-добрите практики в тази област. Дружеството е наясно, че когато назначението не представлява нетно увеличение на броя на персонала в съответното предприятие в сравнение със средния брой на персонала през последните дванадесет месеца, длъжността трябва да е била овакантена поради пенсиониране по възраст, правомерно уволнение поради извършено нарушение, а не в резултат от съкращаване на персонал.
По своята същност трудовият договор е двустранно споразумение, което постановя права и задължения за всяка от страните, а взаимоотношенията между тях се определят от основните правила, регламентирани от трудовото законодателство. Дружеството ще предложи съчетаването в максимална степен на интересите и на двете страни по повод предоставянето и използването на работната сила. Предвид ограниченията на проекта Дружеството ще предложи трудово възнаграждение в рамките на МОД за длъжността, но все пак ще има предвид и личностните качества, като образование, професионален опит, умствени и физически възможности, както и сложността, отговорността и специфичните условия на труда и резултатите от изпълняваната работа. За защита на интересите на наетите работници Дружеството ще изпълнява стриктно Кодекса на труда и свързаните нормативни актове по неговото прилагане във връзка с трудовото възнаграждение, отпуските и обезщетенията, които са задължителни за спазване от работодателите.
Общият брой на лицата/работните места, които ще бъдат назначавани/открити, са 6 (шест) човека и като задължително условие за тях е да бъде назначен минимум 3 (три) продължително безработни и неактивни лица;
Тези 6 (шест) лица се планира да бъдат подбрани и в последствие назначени на следните позиции:
1. по основната дейност: (25.12 - производство на метална дограма)
Код по НКПД - 21426012 Инженер, строителство - МОД: 480.00 лв. - 1 лице
Код по НКПД - 21617002 Архитект -МОД - 480.00лв. - 1 лице
Код по НКПД - 7214.2007 Монтажник метални конструкции - МОД 400.00лв - 1 лице
Код по НКПД - 72142008 Подготвител метални конструкции - МОД - 400.00 лв. 1 лице
2. по допълнителната дейност (96. 02 - Фризьорски и козметични услуги)
Код по НКПД - 5142.2002 Козметик - МОД - 380.00 лв. - 2 лица
(Приложение 4 към Заповед № PД01-931/27.12.2010 г. с влезлите в сила промени в НКПД-2011 от 01.01.2015 г.)
Дружеството е длъжно и ще запази работните места за минимум 12 месеца на минимум 50% от наетите по проекта лица, след приключване на дейностите по проекта - а именно минимум 3 работни места. Това задължение към момента Дружеството декларира в своето писмо за намерение и е наясно, че това условие ще бъде записано и в договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по настоящата процедура. ,
Contracted Amount: 35 526.72
,
Reported Amount: 35 526.72
-
Activity: Придобиване оборудване за новите работни места: Целта на дейността е придобиването на оборудване за създаването на новите работни места за двамата козметици.
Предвиденото оборудване е апарат за PTF/лазар апарат за епилация и лечение . Основното задължение на козметиците ще е работа с апарата и извършване на манипулации с него. Чрез апарата ще се извършва фото/лазар епилация, както и лечебни манипулации като лечение на спукани капиляри, пигментация, увеличаване на колаген и др. PTF апарата работи с технология, която използва светлина и топлинна енергия и има висока избирателна способност на лечение със светлина и се постигат качествени резултати. Лазерния апарат работи на принципа на селективната фототермолиза – излъчваната светлина се абсорбира само от пигмента меланин. Продължителността на лазерния импулс е няколко милисекунди и действа само и единствено върху пигмента.
PTF / лазар aпаратът е необходим за създаването на новите работни места. Предвиденото оборудване е конкретно и само за ползване от двама от целевата група -козметици. Апаратът ще позволи наемането на двамата работника, които ще работят с него. До момента такава услуга не се е предлага в козметичния център. Предвидената апаратура е планирано да отговаря на най-съвременните стандарти за енергийна ефективност, ергономичност, опазване на околната среда и изискваната за безопасен труд и здраве.
Що се отнася до останалите длъжности наличното оборудване в Дружеството към момент е достатъчно за обезпечаване работата на сегашните работници, както и на другите планирани за назначаване 4 (четирите) лица. Дружеството ще има ангажимент за своя сметка да обезпечи работниците с работно облекло, лични и колективни предпазни средства, стопански инвентар и др.,
Contracted Amount: 18 374.00
,
Reported Amount: 18 374.00
|