Identification

UMIS Number BG16RFOP001-5.001-0018-C01
Project Name For my Future
Beneficiary 000852932 Dobrich Municipality
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 02.01.2018
Start Date 02.01.2018
End Date 09.04.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Добрич, Добрич-град, гр.Добрич

Description

Brief description
В рамките на ОПРР 2014-2020 и съгласно утвърдената Карта на резидентните услуги, в Община град Добрич ще бъде ремонтиран, оборудван и обзаведен общински имот за предоставяне на нова социална услуга  -  център за настаняване от семеен тип за деца и младежи без увреждания. Наблюдаваното жилище ще бъде с капацитет до 6 места за младежи без увреждания  на 18-21- годишна възраст, които трябва да напуснат специализирана институция или социална услуга от резидентен тип.  Новата  услуга ще допълни социалните услуги, предоставяни от общината, и ще удовлетвори потребностите на младежите от услуга в общността, която да им даде възможност за успешна социална интеграция в обществото и на работния пазар. Настоящото проектно предложение предвижда наблюдаваното жилище да бъде разкрито в  общински апартамент, който се намира в централната част на града. Апартаментът ще бъде ремонтиран, оборудван и обзаведен по начин, който да отговаря на Функционалните изисквания /Приложение Н/, приложени към пакета с документи за кандидатстване. Обзавеждането ще бъде стандартно, идентично със „средностатистическо жилище”. 
Съгласно предвиденото в Картата на услугите за подкрепа в общността и в семейна среда ще бъде извършен ремонт на материалната база, включително прилежащо дворно пространство, ще бъде закупено обзавеждане и оборудване за съществуващ Дневен център за деца с увреждания (ДЦДУ). Целта е да се разшири дейността му и да се включат дейности от Център за социална рехабилитация и интеграция (ЦСРИ) с цел подобряване и превръщането им в дневни центрове за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства съгласно Акуализирания план за действие за изпълнение на Националната стратегия „Визия за деинституционализацията на децата в Република България. Всички  ремонтни дейности, както и обзавеждането и оборудването ще бъдат съобразени с Функционалните изисквания за Дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства, приложени  към пакета с документи за кандидатстване.
Activities
  • Activity: Управление на проекта: Целта на дейността е да бъде създадена необходимата вътрешна организация от страна на бенефициента - община град Добрич и въвлечени всички необходими ресурси за правилното, навременно, целесъобразно и законосъобразно изпълнение на проекта. Дейността ще продължи през целия период на договора, като необходимостта и е обусловена от готовността на община Добрич да осигури ефективно и ефикасно управление на проекта, предвидените средства и постигане на поставените цели. Ангажиментите по управление и отчитане са последователни и взаимосвързани с естеството и продължителността на предвидените в проекта дейности. Екипът за управление ще осъществява цялостното техническо и финансово изпълнение на Договора за безвъзмездна финансова помощ (ДБФП) от името на бенефициента - община Добрич, чрез Модула „Е-управление на проекти“ в Информационна система за управление и наблюдение на структурните инструменти на Европейския съюз за програмния период 2014-2020 (ИСУН 2020). За успешното изпълнение на проектните дейности и постигане в цялост на проектните резултати е необходима специфична експертиза, която обхваща квалификация, познания и опит в различни области. По тази причина в екипа са предвидени позиции, които ще гарантират постигането им - Ръководител на проекта, Счетоводител; Експерт "Обществени поръчки" (ОП). Ръководителят на проекта с помощта на членовете на екипа ще отговаря за цялостния процес на комуникация, отчитане на изпълнението/напредъка, включително искания за плащане (авансови, междинни, окончателни), постигане на заложените индикатори. Непосредствено след сключване на Договора за БФП със заповед на кмета на община Добрич ще бъдат възложени ангажиментите на членовете на екипа за управление, в съответствие със ЗУСЕСИФ и Постановление на МС № 189 от 28.07.2016 г. . В управленският екип е предвидено да бъдат включени експерти с необходимата квалификация и професионален опит, съобразени с изискванията на Насоките за кандидатстване и със спецификата на проектните дейности. Конкретните задължения и отговорности на всеки от член на екипа за управление са описани в Раздел 9 "Екип" на проектното предложение. По време на техническото и финансово изпълнение членовете на екипа ще спазват утвърдената Система за финансово управление и контрол (СФУК) и вътрешните правила на община Добрич, Закона за финансово управление и контрол в публичния сектор, договора за БФП, общите условия към него, Методически указания за изпълнение на ДБФП по ОПРР 2014- 2020 г. и приложимото национално и европейско законодателство. В рамките на тази дейност ще бъдат подготвени и проведени процедури за избор на изпълнители в съответствие със ЗОП и приложимото законодателство. По тази причина след сключване на договора за БФП Експерта "ОП" заедно с ръководителя ще изготви цялата документация за обявяване, провеждане на обществени поръчки и сключване на договори с външни изпълнители. Екипът за управление ще осъществява текущо документална проверка, наблюдение и контрол на всички дейности и сключените договори с изпълнители, с цел гарантиране на точно, пълно, качествено и в срок изпълнение на проектните дейности. При изпълнението на мерките за информация и комуникация изрично ще се указва приноса от фондовете на ЕС. Дейностите по представяне на проекта пред широката общественост, публикуване на информация на интернет-страницата на бенефициента за проекта, подготовка на информация, анонси и пресматериали за хода на проектните дейности ще бъдат изпълнени от екипа по проекта. В рамките на дейността ще бъде осъществен финансов одит от звеното за вътрешен одит за удостоверяване и оценка на действително направените от бенефициента разходи и относно достоверността във всички аспекти на същественост на финансовите отчети. Ще бъде изготвен доклад/и за дейността по вътрешен одит, който ще формира потвърждения, че отчетените от Бенефициента разходи, описани във финансовия отчет по Договора, са действително извършени, точни и допустими. , Contracted Amount: 3 586.82 , Reported Amount: 3 099.92
  • Activity: Публичност: В обхвата на дейността са предвидени поредица от мерки по публичност и визуализация, които са свързани с информирането на обществеността за изпълнението на проекта, източниците за финансиране и дейностите по проекта. Информирането и комуникирането на проекта със широката общественост и медиите ще бъде изпълнявано съгласно Общите условия към договора за БФП и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Още при старта на проекта на сайта на община град Добрич, ще бъде подготвена е публикувана информация за сключения договор за БФП и неговите параметри, с оглед осигуряване публичността и информирането на обществеността относно съфинансирането от фондовете на ЕС . Мерките по информация и комуникация предвиждат: Организиране и провеждане на 2 публични събития/пресконференции съответно при ефективния старт и финал на проекта за оповестяване резултатите от реализацията му. Събитията предварително ще бъдат анонсирани по подходящ начин чрез разпространени прессъобщение/я до средствата за масово осведомяване и/или публикуване на рекламно-информационно каре в регионална печатна медия. На тези събития ще бъдат поканени представителите на местната власт, гражданското общество, целеви групи, медиите и други. Предварителна информация за събитието ще бъде публикувана и на интернет-страницата на бенефициента. Информацията за публичното събитие ще бъде изпратена и на УО и на Областен информационен център-Добрич. За популяризиране на дейностите в хода на проекта ще бъдат направени поне 2 публикации в медии и на Интернет страницата на община Добрич. За да се информират участниците и обществеността за ролята на Европейския съюз и държавата, ще бъдат изработени и поставени на подходящи места 25 плаката, който ще информират за наименованието на проекта, общия бюджет, стойността на помощта от ЕС чрез ЕФРР и съфинансирането от държавния бюджет. Ще бъдат изготвени и поставени на подходящи места информационни стикери/лепенки на оборудването и обзавеждането, доставеното и монтирано със средства по проекта. Всички документи, генерирани в процеса на изпълнение на проекта ще отговарят на визуалната идентификация посочена в единния наръчник за информация и комуникация 2014-2020. Чрез дейността ще се постигане съгласуваност с общите цели на Националната комуникационна стратегия за програмен период 2014-2020, по отношение на популяризиране на ролята на ЕС и осигуряване на максимална прозрачност в процеса на изпълнение и управление на дейностите по проекта, както изграждане и поддържане на високо обществено доверие към процесите по изпълнение и управление на проекти., Contracted Amount: 800.00 , Reported Amount: 795.00
  • Activity: СМР: Дейността включва: Ремонт/обновяване на апартамент за изграждане на инфраструктура за нови социални услуги в общността от резидентен тип за деца и младежи без увреждания. Изпълнението на строително-монтажните дейности са основна дейност за постигане на целите на настоящия проект, която заедно с доставката на оборудване и обзавеждане, ще създаде задължителните минимални условия, необходими за успешно предоставяне на социалните услуги. Предвидено е новосъздаваната услуга "Наблюдавано жилище", която е обект на финансиране в рамките на проектното предложение, да бъде разположена в апартамент, частна общинска собственост, намиращ се на ул. „Методи Кусевич“ 4, ет. 8, ап. 23, в централна част на град Добрич, със застроена площ 144,75 кв. м. Жилищната сграда позволява пълноценна социална интеграция на младежи от 18 - 21 г., които напускат специализирана институция, социална услуга от резидентен тип, или са от общността и им предстои да водят независим/самостоятелен начин на живот. Апартаментът е в лошо състояние, бил е дълго време необитаван, в него не са извършвани ремонт или подобрения от построяването му през 2002 г. В рамките на проекта жилището ще бъде ремонтирано в съответствие със съвременните изисквания, адаптирано за пълноценен живот в общността, обзаведено и оборудвано така, че да се доближава максимално близо до семейната среда. Ще се предвидят мерки съгласно „Наредба № 4 от 1 юли 2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания“, според конкретните възможностите за прилагане на мерки за достъпна среда. Ще бъде сменена дограмата, което ще повиши комфорта и ще способства за енергийна ефективност на жилището. Като част от строително-монтажните дейности ще бъде оборудвана кухнята с кухненски шкафове и уреди. В банята и тоалетната ще бъдат монтирани санитарно обзавеждане и бойлер за топла вода. Ще бъде направено незначително преустройство, с цел да бъде обособено още едно санитарно помещение., Contracted Amount: 38 156.93 , Reported Amount: 38 789.21
  • Activity: Инженеринг: 1. Изготвяне и съгласуване на инвестиционен проект, издаване на разрешение за строеж; 2. Строително-ремонтни дейности и авторски надзор за ремонт/преустройство на материална база на съществуващ дневен център за деца с увреждания, включително прилежащо дворно пространство, с оглед разширяване на дейността и превръщане му в дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства, въвеждане в експлоатация; Обектът "Дневен център за деца с увреждания" се намира в сграда публична общинска собственост на ул. "Суха река" 37, южен корпус, със застроена площ 397 кв. м. За да се постигне разширяване на услугите, които предлага Центърът, и за да се подобри достъпността за хора с увреждания в сградата ще бъде изграден вертикален подемник. Асансьорът ще бъде доставен, монтиран и изпитан от службата за технически надзор. Ще бъде извършен ремонт като дейностите ще засегнат прилежащото дворно пространство., Contracted Amount: 112 400.00 , Reported Amount: 114 766.58
  • Activity: Доставка и монтаж/инсталиране на оборудване и обзавеждане: Във връзка с реформата на ДЦДУ и ЦСРИДУ през 2018-2018г., чрез разширяване на услугите за ранна интервенция на уврежданията и индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания в национален мащаб, чрез надграждане на дейностите в дневните центрове и центровете за социална рехабилитация на деца с увреждания, чрез прилагане на програма, включваща задължителните дейности в съответствие с вече създадените по ПСВ услуги „Ранна интервенция на уврежданията“ и „Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания“, съгласно Актуализирания план за действие за изпълнение на националната стратегия за деинституционализацията, Дневен център за деца с увреждания ще разшири дейността си с допълнителни дейности за Център за социална рехабилитация и интеграция, като се обзаведат и оборудват: 1. Зала за Монтесори терапия Програмата е гъвкава и подпомага детето само да изследва, проучва и открива.Тук децата избират сами дейността с, която ще се занимават, както и материалите, които ще използват. Оборудването е от ниски, достъпни за децата рафтове с различни дидактични материали, маси и меки постелки. 2. Зала за игри Залата ще бъде оборудвана изцяло с меки модули и конструктори, с които децата ще играят, ще разполагат с голямо пространство за провеждане на различни подвижни игри и игри за усъвършенстване на двигателна култура. 3. Стая за почивка и ароматерапия Стаята ще се използва от деца нуждаещи се от сън и почивка, деца приемащи медикаменти с успокояващ ефект. Стаята е подходяща и за провеждане на релаксираща ароматерапия. Оборудването ще е от меки постелки/килими/, разтегателни фотьойли, барбарони, възглавници и аудио система за релаксация. 4. Гардеробна за връхните дрехи и обувки на децата. Ще бъде оборудвана с гардероби и скамейка за сядане. За създаването на новата услуга "Наблюдавано жилище" е необходимо цялостно оборудване и обзавеждане с всички необходимо за нормалния бит на шестима младежи от 18 до 21 години. Предвиденото за доставка оборудване и обзавеждането е такова, че да отговори на изисквания по отношение на оборудване/обзавеждане от функционалните характеристики (Приложение Н), които се отнасят както до помещенията за общо, така и тези за индивидуално ползване. Жилището не е топлофицирано поради което са включени и електроуреди за отопление/охлаждане. , Contracted Amount: 27 983.90 , Reported Amount: 31 005.29

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Emilia, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: ESTIMA KM OOD, Contracted Amount*: 144.00 , Reported Amount**: 144.00
  • Contractor: "HIDROSTROY-BG 63" EOOD, Contracted Amount*: 37 889.21 , Reported Amount**: 37 889.21
  • Contractor: Ivaylo, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: PANDA KOOPERATSIYA, Contracted Amount*: 31 005.29 , Reported Amount**: 31 005.29
  • Contractor: Valentin, Contracted Amount*: 2 400.00 , Reported Amount**: 2 400.00
  • Contractor: Velina, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: SITI INFO BG EOOD, Contracted Amount*: 795.00 , Reported Amount**: 795.00
  • Contractor: PROGRES 99 OOD, Contracted Amount*: 114 000.00 , Reported Amount**: 113 122.58
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Брой подкрепени обекти на социалната инфраструктура в процеса на деинституционализация – брой обекти, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 2.00
Indicator 2 Capacity of supported childcare or educational infrastructure, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 76.00 , Reached amount: 76.00

Financial Information

Total Project cost 179 888.34 BGN
Grant 179 888.34 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 179 888.34 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 5 700.00 0.00 5 700.00 "ПРОГРЕС 99" ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 1 894.46 0.00 1 894.46 "ХИДРОСТРОЙ-БГ 63" ЕООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Архитектурно заснемане на наблюдавано жилище намиращо се на адрес град Добрич, ул. „Методи Кусевич“ № 4“ и на „Дневен център за деца с увреждания“ град Добрич, ЖК „Дружба“ 3, ул. „Суха река“ 37, Южен корпус., Estimated Amount: 2 400.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка/монтаж и инсталиране на оборудване и обзавеждане , Estimated Amount: 27 983.90
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1 (ОП1): Доставка на оборудване и обзавеждане на Дневен център за деца с увреждания по проект, BG161PO001-5.001-0018-С01 „За моето бъдеще” по Оперативна програма „Региони в растеж“2014-2020
    Contractor: PANDA KOOPERATSIYA
    Contract total funded value: 10 738.21
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2 (ОП2): Доставка на оборудване и обзавеждане на Наблюдавано жилище по проект, BG161PO001-5.001-0018-С01 „За моето бъдеще” по Оперативна програма „Региони в растеж“2014-2020
    Contractor: PANDA KOOPERATSIYA
    Contract total funded value: 17 979.08
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3 (ОП3): „Доставка на стоки, включени в списъка по чл.12, ал.1, т.1 от ЗОП“
    Contractor: PANDA KOOPERATSIYA
    Contract total funded value: 2 288.00
Procedure 3 Subject to due process: Екип по проекта, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Ивайло Димитров - ръководител проект
    Contractor: Ivaylo
    Contract total funded value: 0.00
  • Differentiated position 2: Емилия Кирилова - финансов експерт
    Contractor: Emilia
    Contract total funded value: 0.00
  • Differentiated position 3: Велина Трифонова - експерт обществени поръчки
    Contractor: Velina
    Contract total funded value: 0.00
Procedure 4 Subject to due process: Изпълнение на инженеринг - проектиране, строителство и авторски надзор, Estimated Amount: 110 600.00
  • Differentiated position 1: Изпълнение на инженеринг - проектиране, строителство и авторски надзор
    Contractor: PROGRES 99 OOD
    Contract total funded value: 114 000.00
Procedure 5 Subject to due process: Определяне на изпълнител на дейности за информация и публичност, Estimated Amount: 800.00
  • Differentiated position 1: Определяне на изпълнител на дейности за информация и публичност
    Contractor: SITI INFO BG EOOD
    Contract total funded value: 795.00
Procedure 6 Subject to due process: Строително-ремонтни работи, Estimated Amount: 37 256.93
  • Differentiated position 1: Строително-ремонтни работи
    Contractor: "HIDROSTROY-BG 63" EOOD
    Contract total funded value: 37 889.21
Procedure 7 Subject to due process: Технически надзор на СПО - асансьор пътнически електртически, Estimated Amount: 300.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN