Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.024-0389-C01
Project Name Development of software platform for mobile devices for high quality service to the occupants of different types of buildings
Beneficiary 205259610 D B Soft Ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 27.05.2019
Start Date 27.05.2019
End Date 31.05.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Благоевград (BG413), Разлог, гр.Разлог

Description

Brief description
„Ди Би Софт“ ЕООД е новосъздадено дружество с предмет на дейност разработване на продукти в сферата на информационните технологии. Изхождайки от нуждата за по-ефективно управление на недвижими имоти с различни на брой обитатели и тенденцията за нарастване на броя професионално управлявани имоти в страната и чужбина, ние  идентифицирахме неусвоена пазарна ниша по отношение на подобряване комуникацията между управителите и обитателите на недвижими имоти. В рамките на проекта предвиждаме да създадем софтуерна платформа за мобилни устройства, която ще позволи качествено и гъвкаво обслужване на обитателите на различни по предназначение сгради  - жилищни, бизнес, търговски и др. От тази гледна точка проектът попада в тематична област на ИСИС „Информатика и ИКТ“ и по-специално в разработване на уеб базирани приложения за създаване и експлоатиране на нови услуги и продукти.

Важен аспект от проекта е социалният и екологичен ефект. Освен че в екипа ще бъде назначено лице с над 50% трайни увреждания, в резултат от реализацията на проекта ще се оптимизират редица процеси, които ще спестят разходи за потребителите и ще създадат добавена стойност за обществото, повишавайки удовлетвореността на широк кръг от населението вкл. създавайки възможности за социална интеграция на хора в неравностойно положение. В екологичен план ще се постигне по-ефективно и отговорно използване на природните ресурси, намаляване въздействието и повишаване устойчивостта към натиска върху околната среда чрез принос за формиране на еко нагласа в обществото и намаляване на въглеродния отпечатък.

Проектът ще се изпълнява в обл. Благоевград, където е регистрирана компанията, от специалисти с дългогодишен опит и образование в сферата на информатиката и ИКТ. Там ще бъдат наети работни помещения и ще бъде позиционирано необходимото оборудване за реализация на предприемаческата идея. Общата стойност на предвидената инвестиция възлиза на 249 722 лв.
Activities
  • Activity: Реализиране на пазара на предприемаческата идея (Дейността ще бъде извършена чрез наемане на квалифициран персонал - 5 бр., наема на работно помещение за 18 месеца, закупуване на лаптопи - 3 бр., многофункционално устройство - 1 бр., сървър - 1 бр., таблети - 2 бр., смарт мобилни телефони - 2 бр., прожектор - 1 бр., LCD дисплей - 1 бр., интернет рутер - 1 бр., мобилен принтер - 1 бр., ... : Дейността обхваща разработването и пазарната реализация на софтуерна платформа за мобилни устройства за опосредстване на комуникацията между управителите и обитателите на сгради и комплекси с различно предназначение (Платформата). Това обхваща, от една страна, разработване на компонентите на Платформата, реализиране на прототип в продуктивна среда и провеждане на необходимите тестове с цел осигуряване на качеството, а от друга страна, представяне на продукта пред потенциални клиенти и партньори чрез разработване на пазарен анализ и маркетингов план и участия в семинари и събития на браншови организации. За реализиране на дейността ще бъде сформиран екип от 5 квалифицирани експерти, които ще дефинират структурата и съдържанието на платформата, ще разработят алгоритмите, необходими за осигуряване функционирането на системата, ще тестват системата и компонентите й по отношение на сигурността и качеството й, ще представят Платформата на потенциални клиенти и ще търсят тяхната обратна връзка за подобряване на продукта. Цялостната работа ще се ръководи от предприемача в ролята й на Мениджър "Бизнес развитие". Тя ще дефинира концептуално продукта и ще промотира платформата пред потенциални клиенти и браншови организации. Тя ще бъде подпомагана от Продуктов мениджър по отношение на дефиниране и анализ на потребителските и нормативни изисквания и управлението на промените в софтуерните изисквания и версии. За да се осигури адекватност на мобилната платформа спрямо потребностите на пазара, за последните 6 месеца от проекта ще бъде нает Експерт "Проучвания", който ще проведе интервюта с представителна извадка от потенциалните клиенти. На тази база ще бъдат взети решения за модификации на продукта. Старши програмистът и Програмистът ще разработят софтуерната платформа за мобилни устройства на базата на заданието, подготвено от Мениджър "Бизнес развитие" и Продуктовия мениджър. След приключване на проекта се предвижда Мениджър "Бизнес развитие", Старши програмистът и Експерт "Проучвания" да останат на трудов договор за минимум 6 месеца с цел да оптимизират продукта след пускането му на пазара. За реализация на предвидените дейности ще бъдат наети работни помещения в обл. Благоевград, където екипът ще извършва развойната дейност. Там ще бъде инсталирано и оборудването (собствено и закупено по проекта), необходимо за разработването и реализирането на пазара на предприемаческата идея. Ще се закупи хардуерно оборудване (съгл. техническата спецификация), което ще бъде използвано за извършване на проучвания, анализ на данни и протоколиране на изследванията, разработване на алгоритмите за компонентите на системата, както и за презентационни цели с цел популяризиране на продукта пред потенциални клиенти. Предвиденото за закупуване оборудване обхваща: - лаптопи за разработване на софтуер (2 бр.) и сървър (1 бр.) - ще бъдат ползвани от Старшия програмист и Програмиста за разработване на софтуерната платформа за мобилни устройства, вкл. разработване на алгоритмите за компонентите на системата, разработване и съхранение на различните версии на продукта, симулиране на тестова среда и пр. - таблети (2 бр.) и смарт мобилни телефони (2 бр.), работещи с двете най-разпространени операционни системи (Android и iOS) - ще бъдат ползвани за разработване на мобилната платформа, вкл. тестване и разработване на версии на функционалностите и потребителския интерфейс на приложението, тестване и оптимизиране на работата с приложението от гледна точка на потребителя (user experience), тестване на сигурността и качеството на продукта (quality assurance, penetration testing). Предвид скоростта, с която се развиват мобилните технологии, и факта, че се очаква пазарната реализация на продукта да стартира след най-малко 18 месеца, се предвижда закупуването на последно поколение мобилни устройства, за да може да се гарантира актуалност на продукта при пускането му на пазара. Описанието на дейността продължава в следващата дейност., Contracted Amount: 249 396.00 , Reported Amount: 243 113.78
  • Activity: Продължение на дейност: Реализиране на пазара на предприемаческата идея (Дейността ще бъде извършена чрез .... , закупуване на софтуерен модул за микроразплащания - 1 бр., участие в мероприятия - 2 бр. и ползване на външни услуги за разработване на маркетингова стратегия) : Продължение от предходната дейност - интернет рутер (1 бр.) - ще се ползва за осигуряване на качествена интернет връзка, която е необходима, както за разработване на платформата като уеб-базирано приложение, така и за разработването на мобилното приложение. - лаптоп за аналитични и презентационни цели (1 бр.) - ще се ползва от Мениджър „Бизнес развитие“ за разработване на концепцията, стратегическия план и бизнес плана за развитие на софтуерната платформа и за презентации на платформата пред потенциални клиенти и партньори. - прожектор (1 бр.) - ще се ползва от Мениджър „Бизнес развитие“ за презентации на мобилното приложение пред потенциални клиенти и партньори в директни срещи и на организирани събития/изложения. - LCD дисплей (1 бр.) - ще се ползва от Старши програмиста и Програмиста за разработване на функционалностите на системата за управление на няколко сгради. Дисплеят ще симулира реална работна среда на оперативен фасилити мениджмънт център, където на голям сегментиран екран симултанно ще бъдат следени процесите в няколко сгради. Това ще бъде и демонстрационен център, където потенциалните клиенти ще бъдат канени да се запознаят в детайл с възможностите на системата. - мобилен принтер (1 бр.) – ще се ползва за разработване на формат за принтиране на документите от системата (напр. фактури, справки и пр.), които ще бъдат предоставяни на място от фасилити мениджърите на обитателите на сградите. Също така, ще се ползва за демонстрация на място при потенциалните клиенти как мобилната платформа позволява пълно обслужване на обитателите на място. - многофункционално устройство (1 бр.) - ще се ползва за надлежното документиране на процесите по разработването и реализирането на пазара на софтуерната платформа (изработване на анализи на потребителските изисквания и добри практики, протоколиране на разработката на платформата, протоколиране на промените в потребителските изисквания и софтуерните версии, комуникация с потенциални клиенти и заинтересовани страни и др.). За да отговори на изискванията на пазара, системата ще разполага с модул за микроразплащания, който да опосредства разплащанията на крайните клиенти. Тъй като това е специфичен елемент от разработката, за който е необходима експертиза по финансово-счетоводни въпроси, сигурност и интерфейси към различни банки, тази дейност ще бъде възложена на външен изпълнител с доказан опит в разработването на сходни продукти. Този модул ще бъде интегриран в Платформата от Старши програмиста. От основно значение за успешната пазарна реализация на продукта е провеждането на професионална маркетингова кампания, която да информира таргетираните клиенти относно възможностите на продукта и да го позиционира като пазарен лидер. За тази цел в рамките на проекта се предвижда разработването на пазарен анализ и маркетингов план, които да определят целевите клиенти у нас и в Европа и конкурентните ни предимства и да поставят основите за актуализация на бизнесплана. Те ще бъдат извършени като външна услуга от утвърден изпълнител с доказана експертиза в областта, тъй като екипът не разполага със специалисти в тази област. Също така, ще се проведат срещи с персонала, вземащ управленски решения, в професионални организации, занимаващи се с управление на недвижима собственост, за да се запознаят с продукта и да се вземе мнението им при разработването му. Предвиждат се участия в семинари и събития на браншовите организации, както в страната, така и в чужбина с цел представяне на продукта и привличане на клиенти. В бюджета по проекта са включени единствено средства за две от големите ФМ събития в Европа, които се провеждат ежегодно и са средище за популяризиране на новости на този пазар: - Изложение и конференция на Facilities Management Ireland, - BAlREc – Investment and Real Estate Market Conference в гр.София. Предвидените разходи включват транспорт, настаняване, дневни командировъчни разходи и такса за участие за 1 член на екипа за всяко събитие., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 1 955.83
  • Activity: Визуализция на проекта (Дейността ще бъде извършена чрез закупуване на 2 броя табели и 13 броя стикери): Целта на дейността е да осигури необходимата визуализация и публичност на проекта в съответствие с произтичащите за компанията задължения по силата на Общите условия на административния договор за безвъзмездна финансова помощ (АДБФП), Насоките за кандидатстване, актуалното към момента Ръководство за изпълнение на АДБФП по ОП "Иновации и Конкурентоспособност" 2014-2020 и съответните Регламенти. Дейността ще бъде реализирана чрез предприемането на набор от мерки за информиране и публичност (визуализация), съгласно описанието в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. Изпълнението на дейността ще включва както ангажираност на членовете на екипа, така и външни услуги. Вътрешно екипът на компанията ще разработи необходимите образци на документи, съдържащи съответните лога и реквизити, отчитайки изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. Външните услуги се свеждат до изработването на информационни материали 2 бр. временна и постоянна табели и 13 бр. стикери. Тяхното изготвяне ще бъде възложено на един или двама изпълнители. , Contracted Amount: 326.00 , Reported Amount: 304.50

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Sova 5, Contracted Amount*: 19 560.00 , Reported Amount**: 24 450.00
  • Contractor: BALPEX Ltd., Contracted Amount*: 1 564.66 , Reported Amount**: 1 955.83
  • Contractor: Vidar VP Ltd., Contracted Amount*: 6 000.00 , Reported Amount**: 7 500.00
  • Contractor: MOUNTAIN TRUST, Contracted Amount*: 14 112.00 , Reported Amount**: 17 640.00
  • Contractor: PERCY LTD, Contracted Amount*: 2 982.40 , Reported Amount**: 3 728.00
  • Contractor: IZZI PRINT, Contracted Amount*: 243.60 , Reported Amount**: 304.50
  • Contractor: INDIGOVERGE, Contracted Amount*: 32 000.00 , Reported Amount**: 40 000.00
  • Contractor: BGS LTD., Contracted Amount*: 18 504.00 , Reported Amount**: 23 130.00
  • Contractor: ELTA TRAVEL LTD, Contracted Amount*: 4 752.00 , Reported Amount**: 4 644.17
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of new enterprises supported (all activities), Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Employment increase in supported enterprises, Measure Unit: Еквивалент на пълно работно време, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 2.00
Indicator 3 Прогнозна стойност на EBITDA, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.13 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 98.51 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 249 722.00 BGN
Grant 199 777.60 BGN
Self amount 49 944.40 BGN
Total actual amounts paid 196 299.30 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Закупуване на LCD дисплей, Estimated Amount: 7 800.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на LCD дисплей
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Закупуване на LCD дисплей
    Contractor: Vidar VP Ltd.
    Contract total funded value: 6 000.00
Procedure 2 Subject to due process: Закупуване на оборудване по следните обособени позиции: 1) Сървър, 2) Таблет и смарт мобилен телефон, съвместими с операционна система iOS, 3) Таблет и смарт мобилен телефон, съвместими с операционна система Android, 4) Хардуерно оборудване: - Лаптоп за аналитични и презентационни цели, - Лаптоп за разработване на софтуер, - Многофункционално устройство, - Прожектор, - Интернет рутер, - Мобилен принтер., Estimated Amount: 28 700.00
  • Differentiated position 1: ОП 1 Сървър
    Contractor: PERCY LTD
    Contract total funded value: 2 982.40
  • Differentiated position 2: ОП 2 Таблет и смарт мобилен телефон, съвместими с операционна система iOS
    Contractor: BGS LTD.
    Contract total funded value: 5 552.00
  • Differentiated position 3: ОП 3 Таблет и смарт мобилен телефон, съвместими с операционна система Android
    Contractor: BGS LTD.
    Contract total funded value: 5 552.00
  • Differentiated position 4: ОП 4 Хардуерно оборудване: - Лаптоп за аналитични и презентационни цели, - Лаптоп за разработване на софтуер, - Многофункционално устройство, - Прожектор, - Интернет рутер, - Мобилен принтер.
    Contractor: BGS LTD.
    Contract total funded value: 12 952.00
Procedure 3 Subject to due process: Изработване на информационни табели и стикери, Estimated Amount: 326.00
  • Differentiated position 1: Изработване на информационни табели и стикери
    Contractor: IZZI PRINT
    Contract total funded value: 243.60
Procedure 4 Subject to due process: Наем на работно помещение, Estimated Amount: 18 000.00
  • Differentiated position 1: Наем на работно помещение
    Contractor: MOUNTAIN TRUST
    Contract total funded value: 14 112.00
Procedure 5 Subject to due process: Осигуряване на логистични услуги – транспорт и настаняване за един човек във връзка с посещение на 2 международни конференции: - Годишна конференция на European Facility Management Network, - Изложба и конференция за фасилити мениджмънт в Ирландия., Estimated Amount: 5 900.00
Procedure 6 Subject to due process: Осигуряване на участие на един представител на Ди Би Софт ЕООД в BAlREc – Investment and Real Estate Market Conference и представяне в съпътстващата програма по време на нетуъркинг частта на събитието на разработваната софтуерна платформа, Estimated Amount: 2 000.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на участие на един представител на Ди Би Софт ЕООД в BAlREc – Investment and Real Estate Market Conference
    Contractor: BALPEX Ltd.
    Contract total funded value: 1 564.66
  • Differentiated position 2: Осигуряване на участие на един представител на Ди Би Софт ЕООД в BAlREc – Investment and Real Estate Market Conference
    Contractor: BALPEX Ltd.
    Contract total funded value: 1 564.66
Procedure 7 Subject to due process: Разработване на маркетингова стратегия, Estimated Amount: 24 500.00
  • Differentiated position 1: Разработването на пазарен анализ и маркетингов план
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 8 Subject to due process: Разработване на софтуерен модул за микроразплащания, Estimated Amount: 40 000.00
  • Differentiated position 1: Разработване на софтуерен модул за микроразплащания
    Contractor: INDIGOVERGE
    Contract total funded value: 32 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN