Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.023-0060-C01
Project Name Knowledge and entrepreneurship for success
Beneficiary 116530670 Non-government organization "Businesscenter - Isperih"
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 26.06.2018
Start Date 01.07.2018
End Date 01.06.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3)

Description

Brief description
Проектното предложение подкрепя инициативни и желаещи да работят за себе си хора, предимно от следните категории: младежи на възраст до 29 г. предимно завършили средно и висше образование; жени; хора с увреждания и безработни, както и заети лица от общините Дулово, Завет, Исперих, Кубрат, Разград, Тутракан, като им дава шанс да получат подкрепа, минавайки през целия предприемачески процес: от момента на генериране и избистряне на идеята за бизнес до момента на реалното стартиране на бизнес. Етапите на този процес, и дейности по проекта, са: 
1). информиране за възможностите, които предлага проекта; 
2). краткосрочно обучение за избистряне и оценка на идеята за бизнес, планиране етапите и ресурсите (материални, човешки, финансови), необходими за реализирането й, пазарните перспективи и изисквания, правата и отговорностите на предприемача; източниците на финансиране; 
3). консултантстка помощ за реалното проучване и изготвяне на бизнес план, регистрация на дейността и получаване на финансиране
4) менторство при старта и установяването на бизнеса.
Activities
  • Activity: Набиране, информиране и мотивиране на целева група: Проектът ще стартира с мащабна информационна кампания, целяща набиране на подходящи лица, които да включим в целевата група и дейностите по проекта. Дейността предвижда посещения на населените места в общините, в които ще се изпълняват дейностите: Разград, Исперих, Кубрат, Завет, Тутракан и Дулово. За изпълнение на дейността ще разработим специални формуляри - пакет документи за кандидатстване, включващ: Заявление за участие и Карта на кандидата, съдържаща описание на бизнес идеята и показваща мотивацията на кандидата, неговият опит и статус на пазара на труда. Дейността ще се извърши от двама експерти, които ще обходят населените места и с помощта на местни субекти - Бюра по труда, кметове, кметски наместници, читалищни секретари, учебни заведения, медии и други институции ще открият и информират лицата, попадащи в обхвата на целевата група - наети и безработни, желаещи да започнат собствен бизнес. Тези лица ще подадат документи по места или по електронна поща. След набиране на кандидатурите, комисия от трима експерти ще оцени получените кандидатури и ще подбере тези, които са с най-висока мотивация и потенциал за реализиране на бизнес идеята. Ще бъдат включени приоритетно: младежи до 29 г., жени, хора с увреждания и безработни, отново с приоритет младежи, жени и хора с увреждания. Допустими за участие ще бъдат и заети лица, имащи жизнеспособна идея за бизнес и мотивация за участие. След оповестяване на одобрените кандидати, те ще бъдат включени в групи за обучение по предприемачество., Contracted Amount: 9 550.00 , Reported Amount: 9 341.82
  • Activity: Провеждане на обучение по предприемачество и бизнес планиране: Дейността ще се извърши от екипи от по двама обучители, които ще проведат обучение по предприемачество и бизнес планиране на участниците в целевата група. Ще бъдат сформирани общо 8 групи, с между 5 и 8 участници, в зависимост от местоположението на участниците, ангажиментите им или типа на бизнес идеите. Обученията ще бъдат с продължителност 66 учебни часа – 11 дни, като след приключване на обучението, всеки участник ще положи изпит - тест върху преподадения материал. За изпълнението на дейността ще бъдат сформирани екипи от по двама експерти обучители, които са с подходяща квалификация и богат професионален опит в провеждането на обучения по предприемачество и бизнес планиране, с доказана резултатност от работата им по множество сходни проекти. Изготвената за целите на дейността Програмата на обученията е съобразена с нуждите на целевата група и включва теми, организирани в три етапа, включващи следните модули: 1. Етап: Създайтe своя бизнес идея В този етап са включени модули и теми, благодарение на които потенциалните предприемачи ще усвоят начини за генериране и оценка на бизнес идеи, ще научат какво представлява предпримачеството и какви умения са нужни за стартиране на бизнес, ще се самооценят като предприемачи и ще изберат идеята, която е най-подходяща за тях. 2. Етап: Бизнес планиране Включва модули и информация по теми, свързани с формите на регистрация на бизнеса, проучване на пазара, изготвяне на бизнес план, оценка на нуждите от помещение, персонал, оборудване, материали, начален оборотен и стартов капитал, източници на капитал, маркетингово и финансово планиране, застраховки, правни отговорности на предприемача. 3. Етап: Възможности за финансиране по национални програми и от европейските фондове Представя възможностите за подкрепа на стартиращ бизнес по програмите, някои основни понятия като: Насоки за кандидатстване, допустими кандидати, допустими дейности и разходи; необходими документи за кандидатстване; намиране на информация за отворени процедури; отговорност при изпълнение и отчитане на проектите. В последните часове на обучението всеки предприемач ще изготви личен план за действие, съобразно идеята, разполагаемите ресурси и нуждите си. Обучението завършва с полагане на тест, а успешното му приключване се удостоверява със Сертификат., Contracted Amount: 39 394.00 , Reported Amount: 39 284.12
  • Activity: Консултиране на успешно преминалите обучението лица: На участниците, които ще бъдат включени в дейностите 2 и 3 ще се разработи индивидуален план за оценка на необходимата последваща подкрепа. Планът ще включва и насочване към конкретна финансираща програма, към която лицето може да кандидатства с цел получаване на финансов ресурс за стартиране на своята дейност или предприятие. По предварително изготвен и оповестен график, екип от 3 консултанти ще посети всяко от населените места, в което се провеждат дейностите. Посещенията ще са в зависимост от броя включени участници в населено място и нуждите им от консултантски услуги. Всеки успешно преминал участник и изявил желание за изготвяне на бизнес план, ще има възможността да получи индивидуална консултация в рамките на 40 часа. По време на дейността ще бъдат предоставени общо 1824 консултантски часа, включително и за практическа подкрепа за регистриране на бизнес, както и менторство при стартирането и установяването на дейността, в случай, че участниците регистрират бизнес и започнат работа в рамките на дейността. Проведените консултации ще бъдат регистрирани във форми за проведена консултация., Contracted Amount: 55 822.00 , Reported Amount: 46 422.12

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Guven, Contracted Amount*: 12 130.00 , Reported Amount**: 13 919.97
  • Contractor: Ginka, Contracted Amount*: 15 931.20 , Reported Amount**: 18 276.11
  • Contractor: Rostislav, Contracted Amount*: 4 082.40 , Reported Amount**: 4 693.72
  • Contractor: NIB-A-Konsult LTD, Contracted Amount*: 5 184.00 , Reported Amount**: 5 184.00
  • Contractor: Pavlin, Contracted Amount*: 14 935.20 , Reported Amount**: 17 605.20
  • Contractor: Aleks Dobrev LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 410.00
  • Contractor: NGO Agribuzinescenter Kubrat, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 3 640.00
  • Contractor: VK Computers - Vezhdi Kuyudzhuklu, Contracted Amount*: 1 320.00 , Reported Amount**: 1 836.00
  • Contractor: Belektra LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 3 640.00
  • Contractor: Dagro-91 LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 560.00
  • Contractor: Collective Society "Nedevi amp; Co", Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 390.00
  • Contractor: Slavi 99 Stanislav Stoianov ET , Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 460.00
  • Contractor: Galina, Contracted Amount*: 11 330.00 , Reported Amount**: 13 203.06
  • Contractor: Sistakom LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 320.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants in self-employment upon leaving, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 12.00 , Reached amount: 9.00
Indicator 2 Employed participants, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 8.00 , Reached amount: 15.00
Indicator 3 Безработни и неактивни участници, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 40.00 , Reached amount: 29.00

Financial Information

Total Project cost 115 242.60 BGN
Grant 115 242.60 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Липса на добро финансово управление 100.00 102 586.73 0.00 102 586.73 Project-level financial correction

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN