Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.101-0158-C01
Project Name GIVE HAND IN CRISIS SITUATION
Beneficiary 000776235 Municipality of Dragoman
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 15.06.2020
Start Date 16.03.2020
End Date 31.12.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Област (BG412), Драгоман

Description

Brief description
Проектното предложение е в съответствие с инвестиционен приоритет № 3, специфична цел 2 към инвестиционен приоритет 3 „Намаляване броя на възрастните и хората с увреждания, настанени в институции чрез предоставяне на социални и здравни услуги в общността, вкл. услуги за дългосрочна грижа“. 
Проектът ще се реализира през прилагане на вече изградения модел за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за възрастни хора, като ще се надградят резултатите по Проект „Домашни грижи за независим и достоен живот“. Проектът е реализиран от БЧК с МТСП и Министерството на здравеопазването с финансиране от Швейцарската агенция за развитие и сътрудничество. 
Ще се надгради модела на предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по процедура чрез директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05M9OP001-2.040 “Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 2”.
Основните дейности на проекта са свързани с доставка на храни, хранителни продукти, продукти от първа необходимост и лекарства до домовете на хора над 65 години с ограничения или в невъзможност за самообслужване; хора с увреждания и техните семейства и възрастни в риск – лица и семейства, поставени под карантина и самотни родители с деца до 12 г., които са в невъзможност да оставят децата си сами, както и лица в зависимост от грижа, поради увреждане, неподвижност или невъзможност за независим и самостоятелен живот. Ще се доставят хранителни продукти и лекарства и ще се заплащат битови разходи със средства на потребителите. При необходимост ще се оказва съдействие и помощ при заявяване и получаване на неотложни административни услуги.
Община Драгоман ще осигури автомобил за транспорт от и до домовете на целевите групи. 
В рамките на проекта ще се осигурят лични предпазни средства и дезинфекциращи препарати за персонала, предоставящ услугите.
Activities
  • Activity: ДЕЙНОСТ № 1: Подбор и наемане на персонал за предоставяне на услуги за преодоляване последиците от корона вирус и осигуряване на достъп до социално-здравни услуги.: Цел на дейността е да се изгради модел на патронажна грижа за възрастни хора, лица с увреждания и възрастни в риск - поставени под карантина и самотни родители с деца до 12 г., в невъзможност да оставят децата си сами, чрез доставка на храна, хранителни продукти и лекарства до домовете им, заплащане на битови сметки със средства на потребителите и други. Предоставянето на дейностите в домашна среда ще се извършва от домашни помощници, разносвач на храна, шофьор и диспечер, назначени на основен или допълнителен трудов договор при условията на чл.110 от Кодекса на труда. 1. Дейностите на домашните помощници са свързани със закупуване на храни, хранителни продукти, продукти от първа необходимост и лекарства, заплащане на битови сметки; заявяване от потребителите и получаване на неотложни административни услуги и др. Осъществяваните дейности са със средства на потребителите или други средства, различни от финансовите средства по проекта. 2. Дейности на разносвача - закупуване на храни, хранителни продукти, вещи от първа необходимост и доставяне до домовете на потребителите. 3. Дейности на шофьора – осъществяване на транспорт от и до дома на потребителите за снабдяване с необходимите храни и лекарства. 4. Дейности на диспечера - приема заявките за необходимите хранителни продукти, лекарства и др., ще ги обобщава и ще ги предоставя на ръководителя на проекта за закупуване и доставка до домовете на потребителите и извършване на административни услуги и заплащане на битови сметки. Диспечерът ще регистрира нови заявки от целевите групи за включване в проекта. Предоставянето на мобилните услуги е планирано за период от 8 месеца и ще обхване общо не по-малко от 34 потребители от община Драгоман. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: ДЕЙНОСТ № 2: Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по проекта.: Целта на дейността е да се опази здравето на лицата от целевите групи по време на кризисната ситуация, свързана с разпространението на COVID-19, чрез доставка на храни, хранителни продукти, продукти от първа необходимост и лекарства, заплащане на битови сметки и извършване на неотложни административни услуги, със средства на потребителите. В рамките на проекта е предвидено да се доставят хранителни продукти и лекарства, заплащане на битови разходи и получаване на неотложни административни услуги до домовете на лица в тежко здравословно състояние - не по-малко от 34 потребители на услугите в община Драгоман. Създадена е организация в общинската администрация за получаване на заявки от нуждаещите се лица. Наетият диспечер приема заявките по телефон или по електронна поща за нуждата от хранителни продукти, лекарства и други. Диспечерът приема заявките на потребителите за закупуване на необходимите хранителни продукти и лекарства; предоставя заявките на домашните помощници и разносвача на храна, които закупуват съответните храни и лекарства и ги доставят до домовете на потребителите. Закупените продукти и лекарства се предоставят на лицата с касова бележка за стойността им и съответно заплащане на продуктите от потребителите с лични средства или други средства, различни от средствата по проекта. Ще се заплащат комунално-битовите разходи на потребителите и ще се извършват неотложни административни услуги на потребителите. Във връзка с наложената физическа изолация на лицата, поставени под карантина и на възрастните хора като най-уязвима група по време на разпространение на коронавируса, както и с цел запазване здравето на персонала на услугата, закупуването и предоставянето на хранителните продукти и лекарства ще се извършва с автомобил, осигурен от община Драгоман. Съгласно изискванията на НОИ лицата над 68 години могат да получават пенсиите си или чрез еднократни пълномощни за съответния месец или чрез нотариално заверено пълномощно. При необходимост ще се осигури възможност за получаване на пенсиите на потребителите над 68-годишна възраст чрез еднократни пълномощни, с цел избягване ходене до пощата и по този начин ограничаване на контактите с други лица от най-рисковата група - хора над 60 години. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 51 941.47
  • Activity: ДЕЙНОСТ № 3: Транспорт на персонала, предоставящ услугите от/до домовете на лицата.: Целта на дейността е да се осигури подкрепа на лица над 65 години с ограничения или в невъзможност за самообслужване, хора с увреждания, лица, поставени под домашна карантина и други, чрез осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите от и до домовете на потребителите. Във връзка с наложената физическа и социална изолация на лицата, поставени под карантина и на възрастните хора като най-уязвима група по време на разпространение на коронавируса, както и с цел запазване здравето на персонала на услугата, закупуването и предоставянето на хранителните продукти и лекарства се извършва с осигурен транспорт от общинска администрация Драгоман. Общината осигури автомобил за доставка на храните, хранителните продукти и лекарствата до домовете на потребителите. Шофьорът работи в екип с разносвача на храна, които доставят с автомобил до домовете на лицата от целевите групи заявените и закупени храни, продукти и лекарства (със средства на лицата или други средства, извън финансовите средства по проекта). , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: ДЕЙНОСТ № 4: Осигуряване на лични предпазни средства и дезинфектиращи препарати за лицата, предоставящи услугите.: Целта на дейността е да се запази здравето на персонала, предоставящ различните видове услуги по проекта и на потребителите на услугите, чрез осигуряване на лични предпазни средства и дезинфектанти за персонала. В рамките на дейността ще се закупят лични предпазни средства – маски, ръкавици, очила на персонала, предоставящ услуги на потребителите. Ще се закупят хигиенни материали и дезинфектиращи препарати за персонала – антибактериален дезинфекциращ гел за ръце, спрей за почистване и измиване на ръце, спрей за дезинфекция на повърхности, дезинфектанти за почистване на автомобилите и други. При наличност на пазара ще се закупят защитни облекла на разносвача и шофьора, които ще извършват доставки на лицата, поставени под домашна карантина. Чрез закупуване на изброените материали ще се обезпечат регламентираните от Министерството на здравеопазването противоепидемични мерки по време на кризисната ситуация за превенция от разпространението на коронавирус COVID-19., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Участници над 18г., вкл. с увреждания, получаващи грижа във връзка с пандемичната ситуация, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 34.00 , Reached amount: 40.00
Indicator 2 Providers of services for social inclusion, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Participants aged over 18, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 34.00 , Reached amount: 40.00
Indicator 4 Number of providers of services for social inclusion with extended coverage of their activity., Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 55 590.00 BGN
Grant 55 590.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 51 716.18 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN