Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.009-0026-C03
Project Name Sustainable development of cluster "Knowledge-intensive development association"
Beneficiary 177105495 Knowledge - Intensive Development Association
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 01.11.2017
Start Date 01.11.2017
End Date 17.10.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Велико Търново, Велико Търново, гр.Велико Търново
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Description

Brief description
Проектното предложение е насочено към развитие на клъстер „Сдружение за знание-интензивно развитие“ в посока 
-	укрепване на административния и експертен капацитет и подобряване на бизнес кооперирането, чрез привличане и развитие на членовете на клъстера
-	интензивно оползотворяване на ефекта от кооперирането, чрез провеждане на анализи, разработване и маркетиране на съвместни и взаимно свързани продукти/услуги
-	подобряване на производителността на членовете на клъстера чрез създаване на качествен човешки ресурс 
-	разширяване на географските пазари.
Това ще бъде постигнато от една страна чрез идентифициране на нови процедури за грантово финансиране и за предоставяне на стоки и услуги на клиенти на национално, европейско и световно ниво. И от друга, чрез интензивна работа с висшето образование за създаване на качествена работна ръка за сектора, чрез разработване на иновативни обучителни курсове, подготовка на преподавателите за дистанционна работа със студенти и обучаващи се, разработване на иновативни подходи за привличане на студенти (и международни), вкл. чрез разработване на иновативни и качествени програми за дистанционно обучение. 
Проектното предложение включва следните дейности:
Компонент 1:
1.	Създаване на административно тяло на клъстера и ресурсно обезпечаване –назначаване на екип експерти бизнес развитие и екип експерти образователни програми и закупуване на компютърно оборудване за назначения персонал;
2.	Повишаване на капацитета на административното тяло на клъстера – участие в обучения и събития за повишаване на административния, управленски, експертен и иновационен потенциал на административното тяло;
Компонент 2:
3.	Подпомагане развитието на клъстера и привличане на нови членове – организация на и участие в секторни събития и обучения;
4.	Насърчаване на клъстерния маркетинг – маркетингови дейности за популяризиране на продуктите/услугите на клъстера, вкл. програми за обучение и интернет страница;
5.	Публичност и визуализация на проекта
Activities
  • Activity: Дейност 1 Създаване на административно тяло на клъстера и ресурсно обезпечаване: Дейност 1 е свързана с постигане на първата и втората специфични цели на проекта, които от своя страна са ключови за постигане на основната проектна цел. Предвиждаме административното тяло на клъстера да бъде създадено в рамките на първи проектен месец, когато ще бъдат назначени Експерти Бизнес развитие и Експерти Разработване на образователни програми и курсове. Екипът, ангажиран с дейностите по бизнес развитие на клъстера се предвижда да бъде назначен в гр. София, а този, ангажиран с анализа, актуализацията и разработването на образователни програми и/или курсове на обучение ще бъде назначен в гр. Велико Търново, което ще позволи пряк, бърз и улеснен достъп до кадрите и експертизата, съсредоточени във Великотърновски Университет (ВТУ). Предвиждаме да бъде създаден екип от 4 Експерта Бизнес развитие на половин работен ден и екип от 5 Експерта Разработване на образователни програми и курсове на половин работен ден. Двата екипа ще работят в рамките на седемнадесет месеца и се предвижда да бъдат ангажирани със следните дейности: - Управление и администрация на клъстера; - Участие в семинари, конференции и обучения, свързани с развитие на капацитета на екипа (описани подробно в Дейност 2); - Координация на клъстерните дейности Експертите Бизнес развитие ще бъдат ангажирани с - Задълбочен анализ на продуктите и услугите на членовете на клъстера, разработване на съвместни продукти и услуги и клъстерни продукти и услуги; - Анализ на източници и възможности за финансиране на дейностите и иновационните активности на клъстера и неговите членове (грантово финансиране, финансови инструменти) на национално и над-национално ниво; - Анализ на възможности за популяризиране и продажба на продуктите и услугите на клъстера и неговите членове; - Анализ на нуждите на пазара на знание-интензивни услуги и подпомагане на клъстера и неговите членове в посока разработване на съответните възможности за интензивно придобиване на значителни пазарни дялове на база качествени и конкурентни подходи към потребители и пазара като цяло; - Поддръжка на интернет страницата на клъстера, създаване и поддръжка на страници в социални медии и други онлайн платформи за реклама и популяризиране на дейностите, продуктите и услугите на клъстера; Експертите разработване на образователни програми и курсове ще бъдат ангажирани с: - Анализ на необходимите знания, умения и компетенции на работната ръка - Анализ на наличните компетенции на пазара на труда и пролуката между нуждите на клъстерните членове и наличната експертиза - Анализ на съществуващите образователни програми във висшето образование свързани със знание-интензивните услуги във връзка с актуалните нужди на бизнес организациите - Анализ на търсенето на дистанционно обучение и дистанционна работа; - Анализ на компетенциите на преподавателите за подготовка на учебни материали за дистанционно обучение - Разработване на курсове за дистанционно обучение по теми подбрани и одобрени от бизнеса и университета; Дейността на административното тяло на клъстера ще бъде обезпечена чрез осигуряване на необходимото компютърно оборудване, работни помещения, телекомуникационни услуги и др. Работните помещения, ютилити и телекомуникационните услуги ще бъдат осигурени за сметка на клъстера В изпълнение на дейността ще бъдат осигурени: - 4 експерта Бизнес развитие и 5 експерта Образователни програми на непълно работно време – предвидените експерти са посочени в т. 9. - Компютърно оборудване – между 1-ви и 2-ри проектен месец; - Офис помещения –предоставяне на помещения от клъстера и негови членове - между 1-ви и 2-ри проектен месец; - Телекомуникационни и ютилити услуги (за сметка на клъстера и неговите членове) - между 1-ви и 2-ри проектен месец;, Contracted Amount: 188 640.00 , Reported Amount: 184 550.05
  • Activity: Дейност 2 Повишаване капацитета на административното тяло на клъстера за управление и координация на клъстера: Дейност 2 е свързана с постигането на третата специфична цел на проекта – осигуряване на участия в събития и обучения, чрез които да се укрепят експертизата, административния и управленски капацитет на назначените експерти в двете основни направления (бизнес развитие и висше образование). Това ще бъде постигнато, като бъдат осигурени участия в следните видове събития и обучения: 1. Лидерски умения за високопроизводителни екипи – предвидено е участие на един новоназначен служител от екип Бизнес развитие (част от екипа, който развива продуктите и услугите на клъстера); Обучението ще се проведе в гр. Блед, Словения; 2. Умения за водене на преговори – предвидено е участие на един новоназначен служител от екип Бизнес развитие, който е ангажиран с анализа и разработването на предложения за предоставяне на продукти и услуги и проектни предложения за модернизация и развитие на нови продукти и услуги от клъстера и/или неговите членове; Обучението ще се проведе в гр. Блед, Словения; 3. Управление на комуникационни програми и отношенията с клиенти (CRM) – предвидено е участие на един служител, който ръководи маркетинговите активности в рамките на клъстера, вкл. раразработване на качествено съдържание за представяне на продуктите и услугите на клъстера на интернет страницата и профилите в социални медии на клъстера; обучението ще се проведе в гр. Лондон, Великобритания; 4. Коучинг – предвидено е обучението на един служител, част от екипа Образователни програми, с цел разработване на качествени програми и кариерно развитие; обучението ще се проведе в гр. София; 5. Обучение за разработване и управление на бизнес стратегии – предвидено е участието на един служител от екип Бизнес развитие, водещ в разработването на нови и актуализацията на съществуващи продукти и услуги на клъстера; обучението ще се проведе в гр. София; За изпълнение на дейността, експертите ще идентифицират конкретни дати, локации и такси в предвидените събития. С цел използване на намаления на таксите тип “early bird” дейностите, свързани с идентифициране на конкретните събития и обучения ще започнат веднага след назначаване на екипа. Така, възможно най-бързо ще бъдат заплатени такси (когато е възможно с намалени цени), ще бъдат закупени самолетни билети (колкото по-рано, на толкова по-ниски цени) и осигурено настаняване. В допълнение към горе посочените теми и събития, експерите ще проведат допълнително проучване на подходящи организации и събития, които могат да заменят вече предвидените, в случай, че са по-полезни за административното тяло. Дейността ще бъде изпълнявана в рамките на 17 месеца (от 2-ри до 18-ти проектен месец)., Contracted Amount: 35 969.97 , Reported Amount: 18 857.98
  • Activity: Дейност 3 Подпомагане развитието на клъстера и привличане на нови членове: Дейност 3 е насочена към постигане на четвъртата и петата специфични цели на проекта – участия в конференции, обучения и други събития за развитие на клъстера и привличане на нови членове и организиране и провеждане на поне едно събитие за представяне на дейностите, продуктите и услугите на клъстера и неговите членове. Дейността ще бъде изпълнена, а специфични цели 4 и 5 постигнати, чрез изпълнение на следните активности: 1. Осигуряване на участие на представители на клъстера и/или негови членове в поредица събития, свързани със знание-интензивната индустрия: Участие в десет международно признати конференции и събития като Business intelligence and Media Summit, DevOps Days, PR Measurement Summit и други изключително важни за сектор знание-интензивни услуги събития; 2. Осигуряване на обучения на световно ниво, свързани с развитието на сегментите на знание-интензивните услуги – осигуряване на участия в най-малко три обучения по различни сегменти на знание-интензивните услуги – софтуерни разработки, управление на финансова информация, анализ и измерване на комуникациите; 3. Организиране и провеждане на поне едно събитие, свързано с дейности, продукти и услуги на клъстера и неговите членове – предвиждаме в рамките на проекта да организираме и проведем първото по рода си събитие за представяне на клъстера и прдуктите и услугите на клъстера и/или неговите членове. Дейността ще бъде изпълнена до голяма степен самостоятелно, като по отношение на участията в събития и обучения, подобно на дейност 2, екипа на клъстера, подпомаган от представители на членовете на клъстера, ще изпълнят следните дейности: 1. Анализ на предвидените участия, вкл. необходим и наличен бюджет; 2. Проучване и подбор на други подходящи събития и обучения, които не са били ясни към момента на разработване на проектното предложение; 3. Подбор на най-подходящите събития и обучения в рамките на предвидения бюджет. Стремежът ще бъде представители на клъстера и неговите членове да посетят възможно най-голям брой и най-подходящи събития, които ще подпомогнат развитие и подобряване на продуктите и услугите на клъстера, създаване на голям брой качествени контакти и партньорства и възможности за привличане на нови членове; 4. Регистрация на участници от страна на клъстера и/или заплащане на такси за участие; 5. Осигуряване на транспорт и настаняване за периода на събитията, когато това е необходимо (самолетни билети или друг транспорт; осигуряване на хотелско настаняване) в съответствие с разпоредбите и ограниченията на Наредбите за командировки в страната и чужбина; 6. Подготовка на всички необходими документи и предоставяне на дневни командировъчни пари в съответствие с Наредбите за командировки в страната и чужбина; Дейността ще се изпълнява в целия период на изпълнение на проекта, така че да бъдат посетени възможно най-голям брой качествени събития и обучения в рамките на предвидения бюджет. Предвижда се разходите за участие в събития (за такси за участие, дневни, пътни, нощувки) да са около 92 хил. лв., а за участие в обучения – 25 хил. лв. По отношение на т. 3 организиране на собствено събитие, предвиждаме събитието да бъде проведено през есента на 2018 г., а организацията му да продължи в рамките на шест месеца. Организацията на събитието ще включва: разработване на програма, разпращане на покани до популярни експерти и влиятелни лица от индустрията, разработване на презентационни, информационни и рекламни материали, включително онлайн информационна кампания, наем на зала и оборудване, наемане на модератори, осигуряване на кетъринг. По предварителни оценки за организация и провеждане на събитието ще е необходим бюджет от около 27 хил. лв, а организацията ще бъде възложена на външен изпълнител., Contracted Amount: 120 251.72 , Reported Amount: 115 855.91
  • Activity: Дейност 4 Насърчаване на клъстерния маркетинг, чрез популяризиране на продуктите/услугите на клъстера: В рамките на тази дейност двата екипа експерти, подпомагани от външен изпълнител ще изпълнят редица маркетингови активности за популяризиране на продуктите, услугите и дейностите на клъстера. По-конкретно дейностите ще включват: 1. Актуализация, модернизация, обогатяване и поддръжка на интернет страницата на клъстера (kida.bg) включително: Описание на предлагани продукти и услуги от клъстера; Ползи и добавена стойност; Акумилирана експертиза и знание; Значимост на работата с висшето образование; Полза от членството в клъстера; представяне на членовете на клъстера и техните продукти и услуги; Съвместни проекти и постижения на клъстера и неговите членове; брандиране, SEO и др. 2. Създаване и поддръжка на профили на клъстера в социални медии (Facebook, Twitter, LinkedIn); дигитален маркетинг; 3. Актуализация на наличната маркетингова стратегия на клъстера – въз основа на акумулирана информация, провеждани проучвания, участия в събития и обучения; 4. Разработване на информационни материали за изготявните програми за дистанционно обучение за експерти в знание-интензивните услуги; 5. Разработване на рекламни материали за клъстера, които ще бъдат разпространявани при участието на представители на клъстера и неговите членове в събития и обучения, както и при провеждане на други формални и неформални срещи и комуникация – брошури, визитки и др.; 6. Участие в поне едно международно изложение. Към настоящия етап е предвидено участие в изложение свързано с клауд услуги. На етап изпълнение на проекта, екипът ще прегледа за наличие на други подходящи събития в рамките на предвидения бюджет, така че да се гарантират максимум ползи за клъстера; Дейност 4, заедно с дейност 3 водят до постигането на четвъртата и петата специфични цели на проекта. Докато дейност 3 е насочена към про-активно популяризиране на клъстера чрез директни контакти, презентации и комуникации, дейност 4 се грижи за това чрез изпълнение на редица интегрирани маркетингови (и рекламни) дейности, които са насочени и към много широки и по-голям брой целеви групи. Разработваните материали и съдържание (дигитални или материални) ще бъдат насочени към двете основни целеви направления на проекта: - Развитие на бизнеса, продуктите и услугите на клъстера и членовете му - Развитие и осигуряване на качествена работна ръка, чрез разработване на контекстни и актуални програми за дистанционно обучение по теми и дисциплини необходими, определени и съгласувани между компаниите и университета. Дейността ще бъде изпълнявана в рамките на 17 проектни месеца (2 – 18) от двата екипа по проекта и външен изпълнител (за изготвяне на рекламни материали по задание от клъстера). (Продължава в начин на изпълнение), Contracted Amount: 17 369.00 , Reported Amount: 13 050.00
  • Activity: Дейност 5 Публичност и визуализация на проекта: Целта на дейността е да осигури необходимата визуализация и публичност на проекта с цел изпълнение на произтичащите за клъстера задължения по силата на Общите условия на договора за безвъзмездна финансова помощ, Насоките за кандидатстване и съответните Регламенти. Дейността ще бъде реализирана чрез предприемането на набор от мерки за информиране и публичност (визуализация), съгласно описанието в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020, с което клъстера и ръководителя на проекта са добре запознати. В рамките на стандартната дейност на клъстера, на сайта kida.bg ще бъде поставена новина относно подписания договор и неговите основни условия. Още в първите дни на проекта ще бъдат създадени образци на основни документи с всички необходими реквизити, за да се гарантира че отчетите, документацията, публикациите и др. информационни материали дават информация относно финансовия принос на ЕС и националния бюджет чрез ОПИК. Също така, в офисите, в които ще бъде изпълняван проекта ще бъдат поставени информационни табели. Затова в рамките на тази дейност ще бъде изработена и монтирана по утвърден дизайн от възложителя табела за гр.София и сходна за офиса в гр. Велико Търново. Така, необходимата информация и публичност ще бъдат осигурени съгласно чл.8 от Регламент на ЕК №1828/2006 и правилата за визуална идентификация, информиране и публичност (оповестени в актуалното Ръководство за изпълнение на Договори по ОПИК) относно финансовия принос на ЕФРР чрез ОП "Иновации и Конкурентоспособност" 2014-2020. В допълнение е предвидено изработването и поставянето информационни стикери на предвиденото за закупуване компютърно оборудване (9 броя). Също така, за предвиденото собствено събитие (описано в дейност 3 по-горе) ще бъдат изработени рекламни и визуализационни материали, които ще носят необходимите реквизити за популяризиране на получената финансова помощ. Материалите ще включват информационен плакат, банер, визуализационни реквизити за презентациите и др. Дейността ще има три етапа: Етап 1 – Разработване на образци на проектни документи и публикуване на новина за старта (а впоследствие и за края) на проекта; Етап 2 - Събиране на три оферти и възлагане на изработка на информационни табели и стикери за проекта; Получаване на материалите за визуализация и поставяне на съответните места - информационни табели в помещенията в София и гр. Велико Търново и стикери на закупеното компютърно оборудване; Етап 3 – Събиране на оферти, избор на изпълнител и изработване на информационни и материали за предвиденото собствено събитие., Contracted Amount: 1 000.00 , Reported Amount: 288.65

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: K E Group EOOD, Contracted Amount*: 21 424.00 , Reported Amount**: 26 780.00
  • Contractor: Papercut EOOD, Contracted Amount*: 7 520.00 , Reported Amount**: 7 140.00
  • Contractor: EKTA 2013 EOOD, Contracted Amount*: 230.92 , Reported Amount**: 288.65
  • Contractor: Inter Travel Partners EOOD, Contracted Amount*: 103 172.28 , Reported Amount**: 107 674.56
  • Contractor: CyTech EOOD, Contracted Amount*: 9 756.00 , Reported Amount**: 12 195.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 37 143.38 , Reached amount: 35 957.46
Indicator 3 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 363 230.70 BGN
Grant 290 584.57 BGN
Self amount 72 646.13 BGN
Total actual amounts paid 256 396.42 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Изработване на 2 бр. информационни табели и 9 бр. стикери и др. визуализациони материали (за гр. София и гр. Велико Търново), Estimated Amount: 1 000.00
  • Differentiated position 1: Изработване на 2 информационни табели и 9 стикера
    Contractor: EKTA 2013 EOOD
    Contract total funded value: 230.92
Procedure 2 Subject to due process: Придобиване на компютърно оборудване (9 бр. преносими компютри), Estimated Amount: 12 690.00
  • Differentiated position 1: Доставка на 9 бр. преносими компютъра
    Contractor: CyTech EOOD
    Contract total funded value: 9 756.00
Procedure 3 Subject to due process: Услуги за изготвяне на рекламни и маркетингови материали, Estimated Amount: 9 500.00
  • Differentiated position 1: Услуги за изготвяне на рекламни и маркетингови материали“
    Contractor: Papercut EOOD
    Contract total funded value: 7 520.00
Procedure 4 Subject to due process: Услуги за организиране на собствено събитие, Estimated Amount: 27 000.00
  • Differentiated position 1: Услуги за организация на собствено събитие
    Contractor: K E Group EOOD
    Contract total funded value: 21 424.00
Procedure 5 Subject to due process: Услуги за организиране на участия в обучения на представители на административното тяло на клъстера, Estimated Amount: 34 249.61
  • Differentiated position 1: Организация на участия в обучения в България
    Contractor: Inter Travel Partners EOOD
    Contract total funded value: 6 713.07
  • Differentiated position 2: Организация на участия в обучения в чужбина
    Contractor: Inter Travel Partners EOOD
    Contract total funded value: 20 185.42
Procedure 6 Subject to due process: Услуги за организиране на участия в събития - конференции, изложения, обуения на представители на административното тяло на клъстера и на организации членове на клъстера, Estimated Amount: 96 579.96
  • Differentiated position 1: Услуги за организиране на участия в събития - конференции, изложения, обуения на представители на административното тяло на клъстера и на организации членове на клъстера
    Contractor: Inter Travel Partners EOOD
    Contract total funded value: 76 273.79

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN