Identification

UMIS Number BG16RFOP002-1.002-0225-C01
Project Name “Development of an intelligent information system for early earthquake notification – “AlarmQuake”
Beneficiary 203851894 Novanor Group Ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 11.05.2017
Start Date 11.05.2017
End Date 10.08.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Плевен, Плевен, гр.Плевен

Description

Brief description
Общата цел на настоящото проектно предложение е: разработването на иновативен продукт –Интeлигeнтната информационна система за ранно оповестяване на земетресения ‐ AlarmQuake, попадаща в приоритетно направеление на Иновационната стратегия за интелигентна специализация (ИСИС) „ −„роботика и автоматизация на процеси, в т.ч. 3-D моделиране на роботизирани автоматизирани системи“ част от тематична област „Мехатроника и чисти технологии“.

За постигането на посочената цел, в рамките на проект „Разработване на интелигентна информационна система за ранно оповестяване на земетресения – AlarmQuake” - ще бъдат реализирани следните дейности:
-	Разработване на прототипна версия на иновативната система за ранно оповестяване на земетресения AlarmQuake чрез придобиване на софтуер за анализ на данни в реално време;
-	Тестване, усъвършенстване и валидиране на прототипната версия на AlarmQuake;
-	Осигуряване на визуализация и публичност на дейностите по проекта чрез разработване на информационни материали;

Изпълнението на гореописаните дейности ще доведе до реализацията на следните резултати за "Нованор Груп" ООД:
-	разработен софтуерен продукт от ново поколение – интелигентна информационна система за ранно оповестяване на земетресения AlarmQuake;
-	създаване на предпоставки за успешно и динамично навлизане на пазара на софтуерни решения с фокус върху сеизмологичните процеси и явления;
-	повишен капацитет на кандидата по отношение разработването на иновативни софтуерни продукти и управление на интелектуална собственост;
-	повишен иновационен и институционален капацитет;
Предвид гореописаните положителни ефекти, настоящото проектно предложение ще бъде основен инструмент за повишаване иновационния капацитет и конкурентоспособността на „Нованор Груп“ ООД на българския и международния пазари.
Activities
  • Activity: Създаване и тестване на прототипи ( дейността ще бъде реализирана чрез закупуването на софтуер за анализ на данни в реално време - бюджетно подперо 4.1. от т.5 Бюджет): Настоящата дейност ще протече в 2 основни етапа, както следва: 1) Доработка на прототипната версия на AlarmQuake Към момента AlarmQuake е на етап прилагане на алгоритъма с машинно самообучение за анализ на вибрациите в експериментална среда и извеждане на първите резултати, които са демонстрирани в Протокол No 03/15.04.2016. За да може да бъде доразработена цялостно системата, така че да бъде пригодна за тестване в операционна среда, е необходимо интегрирането на софтуер за анализ на данни в реално време (4.1. от 5 Бюджет), който да бъде интегриран в програмния код на AlarmQuake. В настоящия си „суров“ вид AlarmQuake има следните ограничения: - Не може сама да филтрира информацията относно вибрационните данни от мобилните устройства. Извършваните към момента експерименти са осъществени с предварително обработена от екипа на Нованор Груп ООД информация и предадена към алгоритъма. Интегрирането на софтуера за анализ на данни в реално време в AlarmQuake ще позволи приема на огромни количества „сурови“/ първични вибрационни данни от множество мобилни устройства. Софтуерът за анализ на данни ще обработва и филтрира входните данни и ще предава към алгоритъма с машинно самообучение на AlarmQuake само селектираните данни, необходими за разпознаване на вида вибрация. Този процес ще се осъществява благодарение на модула за предварителен анализ и категоризиране на данни и съхранение в съответната база от данни, с който софтуерът за анализ на данни ще разполага. Предварителната филтрация на данните преди да бъдат подадени към алгоритъма с машинно самообучение значително ще ускори работата на AlarmQuake, което всъщност ще осигури основното й конкурентно предимство пред всички останали алтернативи на пазара, а именно ранно оповестяване – преди настъпване на анормалното сеизмично явление. - Не може самостоятелно да получава информация от мобилни устройства – информацията трябва да бъде подадена с човешка намеса, което при наличието на множество мобилни устройства не би могло да се осъществява ефективно. Това ограничение ще бъде преодоляно благодарение на наличния в софтуера за анализ на данни Модул за автоматизарано събиране на данни от клъстер, състоящ се от мобилни “смарт” устройства. Софтуерът за анализ на данни ще може да приема и и филтрира информация от множество смарт устройства, която да предава към алгоритъма с машинно самообучение на AlarmQuake за секунди. 2) Тестване в операционна среда Интегрирането на софтуера за анализ на данни ще доведе до изграждането на прототипна версия на AlarmQuake, пригодна за тестване в операционна среда, което ще позволи осъществяването на следните видове тестове: - тестване на вътрешносистемния обмен на информация – предаването на входящите данни от различните модули на софтуера за анализ на данни в реално време към алгоритъма с машинно самообучение на AlarmQuake. Ще бъде осъществено чрез генериране на вибрационни данни от смарт устройства и подаването им към софтуера за анализ на данни; - цялостно тестване работата на системата и извеждане на процентни резултати от машинното самообучение за точността на данните. Етапи на изпълнение 1) Сформиране на експертен екип по проекта (наемане на експерти през месец 1 от проекта; период на заетост от месец 1 до 13); Отговорен: Управител 2) Подготовка и провеждане на тръжна процедура (месец 2-3); Отговорен: Ръководител на екипа по проекта 3) Избор на изпълнител и сключване на договор (м 3-4); Отговорен: Ръководител на екипа и Управител 4) Доставка на ДНА (месец 4-6) – избран изпълнител 5) Доработка на прототипна версия на AlarmQuake (м 7-10); Отговорни: Софтуерни експерти и експерт Сеизмолог, посочени в т.9 Екип 6) Тестване на прототипна версия на AlarmQuake в операционна среда (месец 11-12); Отговорни: Софтуерни експерти и експерт Сеизмолог, посочени в т.9 Екип 7) Усъвършенстване на софтуера въз основа на резултатите от тестването (месец 12-13) -целият експертен екип, Contracted Amount: 432 500.00 , Reported Amount: 432 000.00
  • Activity: Визуализация на проекта (дейността ще бъде реализирана чрез изработка на визуализационни материали – бюджетни подпера 14.1 до 14.3 от т. 5 Бюджет): Фирма „Нованор Груп“ ООД ще осигури визуализация на дейностите извършени по проекта съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013. След стартиране на проекта ще бъде изработен плакат размер А3, който ще бъде поставен на видно място в помещенията на „Нованор Груп“ ООД в град Плевен, където ще бъде мястото на изпълнение на проекта. След доставка на предвидения за закупуване по настоящия проект софтуер, ще се изработят следните информационни материали: 1) 5 броя стикери (бюджетно подперо 14.1 от т. 5 Бюджет), които ще ще включват информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК и ще бъдат поставени върху компютърните конфигурации, с които ще се разработва AlarmQuake. 2) 1 информационна табела (бюджетно подперо 14.2 от т. 5 Бюджет), която ще бъде поставена в помещенията на „Нованор Груп“ ООД в град Плевен, така че да е видима за всички клиенти и контрагенти, партньори и други заинтересовани страни с цел да осигури публичност на дейностите по проекта. 3) 1 брой пълноцветен информационен плакат размер А3 (бюджетно подперо 14.3 от т. 5 Бюджет), който ще бъде изработен в началото на проекта и ще бъде поставен в помещенията на „Нованор Груп“ ООД в град Плевен, така че да е видим за всички клиенти и контрагенти, партньори и други заинтересовани страни с цел да осигури публичност на дейностите по проекта. Освен това в рамките на разработения по настоящия проект софтуер AlarmQuake ще бъде предвидена и вградена подходяща визуализация за сметка на кандидата, подчертаваща финансовия принос на ЕС чрез ОПИК. Всички предвидени мерки и материали, имащи за цел да осигурят визуализация, информация и публичност на проекта ще съдържат всички задължителни елементи съгласно изкисванията, посочени в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. Етапи на изпълнение на дейността 1) Подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител „Три предложения“ (месец 1 от изпълнение на проекта) 2) Оценяване на събраните предложения и сключване на договор с доставчик на услугата (месец 2) 3) Изработка и предоставяне на информационните материали от избрания доставчик на услугата (месец 3), Contracted Amount: 252.00 , Reported Amount: 190.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: ARTIPO Ltd., Contracted Amount*: 171.00 , Reported Amount**: 190.00
  • Contractor: TELERISE Ltd., Contracted Amount*: 388 800.00 , Reported Amount**: 432 000.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Финансирани проекти за еко-иновации, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Private investment matching public support for innovation or R&D projects (all activities), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 22 126.26 , Reached amount: 22 097.86

Financial Information

Total Project cost 432 160.00 BGN
Grant 388 944.00 BGN
Self amount 43 216.00 BGN
Total actual amounts paid 388 944.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Липса на добро финансово управление 100.00 388 944.00 43 216.00 432 160.00 Project-level financial correction

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на специализиран софтуер за анализ на данни в реално време , Estimated Amount: 432 500.00
  • Differentiated position 1: Доставка на специализиран софтуер за анализ на данни в реално време
    Contractor: TELERISE Ltd.
    Contract total funded value: 388 800.00
Procedure 2 Subject to due process: Изработка на визуализационни материали, Estimated Amount: 252.00
  • Differentiated position 1: Изработка на визуализационни материали
    Contractor: ARTIPO Ltd.
    Contract total funded value: 171.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN