Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.001-0040-C01
Project Name Reduction of energy consumption and improvement of energy efficiency in "DELTA MEBEL GRUP" LTD.
Beneficiary 200876741 DELTA MEBEL GRUP LTD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 09.08.2017
Start Date 09.08.2017
End Date 22.01.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Бургас, Айтос, гр.Айтос

Description

Brief description
Чрез система от мерки за повишаване на ефективността на потреблението на енергия в "ДЕЛТА МЕБЕЛ ГРУП" ЕООД може да се намалят консумацията и разходите за енергия, както и емисиите на парникови и вредни газове в атмосферния въздух.
Настоящият проект предвижда подмяна на част от съществуващо технологично оборудване, като бъде закупено и въведено в експлоатация следното ново оборудване с по-големи технологични възможности:

- Подмяна на стара технологична линия за производство на врати с нова автоматизирана линия, с по-висока производителност и по-ниско енергопотребление (мярка 1 от Енергийния одит);
- Вентилация с рекуперация за оползотворяване на отпадна топлина (мярка 2 от Енергийния одит);
- Намаляване на разходите за енергия, посредством въвеждане на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) (мярка 3 от Енергийния одит).

Подмяната на старата технологична линия с нова такава се налага поради това, че съществуващата е с висока степен на амортизация, с ниска производителност и висока енергоемкост. След интегриране на изброеното по-горе технологично оборудване, производственият капацитет на предприятието ще нарасне значително, което от своя страна ще доведе до поемане на повече поръчки и разрастване на предприятието, както и до по-нисък разход на енергия на единица произведена продукция.
Activities
  • Activity: Подмяна на стара технологична линия за производство на врати с нова автоматизирана линия, с по-висока производителност и по-ниско енергопотребление - 1 бр. : Настоящата Дейност 1 отговаря на Мярка 1 от енергийния одит. Средната производителност на старата технологична линия е определена на база измерване и опита на предприятието, което има на годишна база. Средно през старото оборудване се обработват по 7м2/ч. С наличното оборудване се изработва средно продукция, на годишна база около 11 760м2/год. За изчисленията са взети данните за представителната (базова) 2015г. Разходите за електроенергия за годината избрана за представителна възлизат на 5 670,8лв. без ДДС. Недостатъци на кантираща машина са: висока степен на амортизация, къртене на детайлите, не изрязва канта до дъно, не лепи качествено, има голям процент брак, разваля се често, не може да кантира материал по–дебел от 3см., не може да заобля детайлите, ниска производителност, не може да прави фалц на детайлите, висока енергоемкост. Към момента, поради липса на СНС рутер се налага да се използват седем различни машини, което прави процеса изключително трудоемък, времеемък и енергоемък. Предвижда се интегриране в производственият процес на предприятието на ново поколение автоматизирана технологична линия за производство на врати, състояща се от следните модули: CNC Рутер: •Многофункционален CNC център за производство на врати. •Подвижно рамо, конструкция L тип, подсигурено с подвижни водачи. •Движение по X, без четки, осигурено със сервомотор и редуктор. Направляващи закалени рейка и пиньон. •Задвижването по оси Y, Z осигурено със сервомотори. Направляващи ремъчна предавка с прецизна винтова двойка •Движение по осите: X – 3380 mm.; Y – 1864 mm.; Z – 350 mm. •Скорост по осите: X – 65 m/min.; Y – 65 m/min.; Z – 25 m/min. Кантираща машина: Машина за кантиране (странично облепване), с устройство за лепило, с предно фрезовъчен механизим с възможност за настройка, устройство за заобляне на края, устройство за оформяне на радиус, устройство за остъргване на лепило, устройство за полиране и устройство за фрезоване на канал. Управление със сензорен екран улесняващ максимално оператора. Машината гарантира качествено и прецизно облепване на материали, с дебелини от 0,4 до 3,0mm. за PVC, ABS и меланин, както и масивни материали с дебелина до 5 mm. Технически данни: •Дебелина на панела – 8/50 мм; •Дебелина на лента за радиусно оформен край – 0,4/3 мм; •Дебелина на лента за прав край – 0,4/5 мм; •Минимална дължина на панел при радиусен край – 200 мм; •За прав край минимална дължина на панел – 70 мм; •Радиусен панел, минимална дължина – 90 мм; •Минимална широчина на панел за прав край – 60 мм; •Диаметър на смукателна тръба за прах – 80 мм; •Работна скорост 10-20 м/мин; •Нетно тегло – 2350 килограма; •Мощност – 25 kW; 60 А; •Захранване – 350 V; 50 Hz. С помощта на цветния сензорен екран се контролират всички устройства. Енергийните спестявания в резултат от въвеждане на мярката възлизат на 320 081 kWh/г. Спестените емисии СО2 са в размер на 262,15 т/год. Инвестиционните разходи съгласно направеното предварително проучване се оценяват на 500 000лв. Оперативните разходи са изчислени на база на експертна оценка за новото оборудване. Годишните разходи за експлоатация и поддръжка възлизат на 17 780лв. на година. Разходите за заплати са средно в размер на 16 800лв./годишно и разходи за ремонт и консумативи в размер на 980 лв./годишно. Инвестиционните разходи за Дейност 1, която отговаря на Мярка 1 от енергийния доклад съгласно направеното предварително проучване се оценяват на 500 000 лв. без ДДС. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец), Contracted Amount: 500 000.00 , Reported Amount: 499 920.00
  • Activity: Вентилация с рекуперация за оползотворяване на отпадна топлина - 1 бр.: Настоящата Дейност 2 отговаря на Мярка 2 от енергийния одит. Към настоящия момент вентилация на производствена зона в ремонтното помещение не съществува. За базова линия взимаме вентилация, с обем 500м3/ч, който е еднократен, съгласно чл.306, Раздел III (Механична вентилация) от Наредба №15 от 28.07.2005г. за технически правила и нормативи за проектиране, изграждане и експлоатация на обектите и съоръженията за производство, пренос и разпределение на топлинна енергия. Източникът на енергия, който подгрява въздуха, е електрическа енергия. При симулиране на разхода на енергия са отчетени всички параметри съгласно методиката на Наредба №7 за енергийна ефективност на сгради. Разходът на енергия възлиза на 4 909kWh, а генерираните емисии CO2 възлизат на 4,02 t/yr. Настоящата дейност 2 предвижда изграждане на вентилационна инсталация с високоефективна рекуперация за оползотворяване на отпадна топлина от изхвърляният въздух на работната зона. Предимствата на вентилационната система с рекуперация са следните: - Контрол на температурата на подаване на пресният въздух в тесни граници; - Висока енергийна ефективност над 75%; - Нисък разход на енергия за обработване на външният въздух; - Спестени емисии CO2; - Опазване на околната среда; Всичките тези предимства, заедно с поддържане на комфорта на микроклимата в работната зона, обуславят решението да бъде интегрирана такава система в работната зона. Разходът на енергия след ЕСМ възлиза на 1 473kWh, а генерираните емисии CO2 възлизат на 1,21 t/yr., което намаление е в пъти спрямо базовата линия. Екологичният еквивалент се определя съгласно стойностите за коефициента на екологичен еквивалент в gCO2/kWh за различните видове енергоносители от Таблица 1, Наредба № 7 от 2004 г. за енергийна ефективност на сгради. Екологичната оценка е направена на база коефициентът на екологичен еквивалент на използваните енергоресурси, който за мярката е електроенергия fi= 819 g CO2/kWh. ЕСP = (3436,0 x 819) x 10-6 = 2,81 т/CO2 Инвестиционните разходи за Дейност 2, която отговаря на Мярка 2 от енергийния доклад съгласно направеното предварително проучване се оценяват на 8000лв. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение (от 1 до 5 месец); 2. Избор на изпълнител и сключване на договор (от 5 до 6 месец) ; 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец); 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец). , Contracted Amount: 8 000.00 , Reported Amount: 8 000.00
  • Activity: Намаляване на разходите за енергия, посредством въвеждане на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) - 1бр.: Към момента на извършване на одита в компанията няма въведена система за мониторинг и планирано управление на потреблението на енергия, съответно не се проверява потреблението на енергия спрямо базовите стойност. Поради тази причина за целите на проекта, фирмата предвижда въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението по отношение на Мярка 1, която да записва потреблението на различните видове енергоносители и ресурси за основния технологичен процес (конкретно мярка 1 – консумация на електроенергия), като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление, същевременно да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. Настоящата Дейност 3, която отговаря на Мярка 3 от енергийния доклад, предвижда въвеждане на системата за мониторинг и контрол на енергопотреблението, която ще бъде въведена по отношение на Мярка 1 – Технологична линия за производство на врати и представлява: Софтуер за енергиен мениджмънт: - разработен на език HTML5. - с възможност за анализ на разходите по различни активи. Хардуер: - уред за измерване ефективност на машини На база събраната информация ще се извършва ежеседмичен контрол на количествата изразходена енергия и съответно плануване на бъдещото и потребление, чрез дневни графици на работа на технологичното оборудване (Технологична линия за производство на врати), съобразени с плануваните количества на производството. Конкретната автоматизирна система за мониторинг на енергопотреблението се отнася само и единствено до Мярка 1 – закупуване на високоефективна технологична линия за производство на врати. За изчисляване на спестяването от конктретната мярка (СМЕ) е направено допускане за шест процентно намаляване на енергопотреблението вследствие на по-ефективно управление предвид фактори като: - наличие на средства за измерване на енергийните и материалните потоци; - система за събиране и анализ на информацията за потреблението на енергия по произведени продукти и видове ресурси; - система за събиране и анализ на информация за количество и качество на произведената продукция; - наличие на квалифициран персонал; - ефективност на вземаните решения и други. Енергийното потребление за свързаните с мярката дейности след въвеждането на препоръчана МЯРКА 1: 40 480 kWh/год. След отчитане на допускането за 6% икономии на енергия от въвеждане на системата за мониторинг на енергопотреблението на Мярка 1 се установиха Годишни спестявания на енергия от препоръчната мярка 3 - СМЕ: 2 429 kWh Тъй като СМЕ въздейства в комбинация с мярка 1, то за тази мярка не е посочена енергия преди и след мярката, а директно е отчетена в сумата, изчисленото спестяване от нея (изчисленията са съгласно разясненията по процедурата от УО и по-конкретно съгласно отговор на въпрос 18 от разясненията от дата 26.05.2016 год.). Изчислението на намаляването на емисии на CO2 в резултат на изпълнението на препоръчаната мярка е направено на база стойностите на коефициента на екологичен еквивалент в gCO2/kWh за различните видове енергоносители съгласно Таблица 1, Наредба № 7 от 2004 г. за енергийна ефективност на сгради (в конкретния случай, съгласно енергоносителя на Мярка 1 – електроенергия– 819 gCO2/KWh). Инвестиционните разходи за Дейност 3, която отговаря на Мярка 3 от енергийния доклад съгласно направеното предварително проучване се оценяват на 7420 лв. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение (от 1 до 5 месец); 2. Избор на изпълнител и сключване на договор (от 5 до 6 месец) ; 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец); 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец). , Contracted Amount: 7 420.00 , Reported Amount: 7 300.00
  • Activity: Енергийно обследване по образец, изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти (При ложение Б към Условията за кандидатстване): Дейността по изготвяне на енергийния одит в ДЕЛТА МЕБЕЛ ГРУП ЕООД е извършена преди подаване на проектното предложение от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Целта на обследването е изчисляване на обобщените енергийни характеристики на енергозахранване и енергопотребление, намиране на енергоемки точки в производството и разработване на енергоспестяващи мерки, както и необходимите капиталови вложения за тях. Изготвянето на доклад за енергийно обследване на фирмата ще служи за управление на рационалното използване на енергийните ресурси във фирмата. Това обуславя извършването на тази дейност като предпроектна, крайният резултат от която е:-По-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни производствени процеси в кандидатстващото предпирятие;-Повишаване на енергийната ефективност и засилване на конкурентоспособността на предпирятието чрез постигане на по-ниски производствени разходи;-Насърчаване на предприятието към инвестиции за повишаване на енергийната ефективност, което ще доведе до намаляване на разходите за производство на единица продукция;-Цялостно подобряване в бизнес и производствените процеси, допринасяйки за подобряване на производителността; Дейността и разходите са извършени преди подаване на проекта и след датата на обявяване на настоящата процедура. Стъпки за реализиране на дейността: 1. Събиране на оферти и избор на изпълнител – (1 месец) 2. Извършване на услугата – (1 - 2 месец), Contracted Amount: 19 900.00 , Reported Amount: 19 900.00
  • Activity: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/.: Дейността включва: - Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление – - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Резултатите от изпълнението на дейността: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Извършване на услугата (от 6 до 18 месец) ; , Contracted Amount: 1 000.00 , Reported Amount: 980.00
  • Activity: Сертифициране на системата за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011: Сертифицирането на система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните етапи: - провеждане на първоначален одит за документално съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - провеждане на сертификационен одит за преглед на организационното и технологично съответствие на внедрената система с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - вземане на решение за сертифициране и издаване на оригинален сертификат. Стандартът най-вече се отнася за енергийното управление на енергоинтензивни производствени процеси, електроразпределение, енергийна ефективност на сгради, транспорт и др. Международният стандарт се прилага за всякакъв тип енергийни носители – електроенергия, газообразни, течни и твърди горива, пара, ВЕИ, компресиран въздух, охладена вода, и др. ISO 50001:2011 установява рамка за ефективното използване на енергията в производствените предприятия, търговските вериги, публичния сектор и всяка една организация, решила да се възползва от това. Стандартът също така установява условия за сравняване с най-добрите постижения в областта (benchmarking), измерване, документиране и докладване на подобренията в енергийното управление, респективно за приноса им в намаляването на емисиите парникови газове. Правилното прилагане на стандарта неминуемо води до положителен икономически ефект за бизнеса и околната среда, както и допринася за конкурентоспособността на всяка една компания или организация, внедрила система за енергиен мениджмънт по изискванията му. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Извършване на услугата (от 6 до 18 месец) ; , Contracted Amount: 14 000.00 , Reported Amount: 13 800.00
  • Activity: Визуализация на проекта: Във връзка с изпълнението на дейността по информация и публичност, на уеб-сайта на предприятието ще бъде публикувано кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, в което се откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие и ОПИК, в рамките на два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ. Със средства по проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, например на входа на сградата, където се изпълнява проектът. На всички закупени активи ще бъдат поставени стикери, указващи подкрепата на ОПИК и ЕФРР. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от кандидатстващото предприятие задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на ЕС; упоменаване на ЕФРР; общото лого за програмен период 2014-2020 г. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Извършване на услугата (от 6 до 18 месец) ;, Contracted Amount: 3 000.00 , Reported Amount: 2 850.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: LINK IT, Contracted Amount*: 873.67 , Reported Amount**: 980.00
  • Contractor: KLIMATRONIK, Contracted Amount*: 5 547.20 , Reported Amount**: 8 000.00
  • Contractor: Daniel Standard Ltd, Contracted Amount*: 5 061.82 , Reported Amount**: 7 300.00
  • Contractor: BAYER-BG Ltd., Contracted Amount*: 346 644.52 , Reported Amount**: 499 920.00
  • Contractor: ECO GLOBE LTD, Contracted Amount*: 17 740.85 , Reported Amount**: 19 900.00
  • Contractor: EVRO TREI, Contracted Amount*: 2 540.78 , Reported Amount**: 2 850.00
  • Contractor: TRANSPASIFIK SERT LTD, Contracted Amount*: 12 302.70 , Reported Amount**: 13 800.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Expected energy savings in enterprises as a result of completed projects, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 325.95 , Reached amount: 325.95
Indicator 2 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 GHG reduction, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 266.95 , Reached amount: 266.95
Indicator 4 Energy audits performed, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 553 320.00 BGN
Grant 391 166.00 BGN
Self amount 162 154.00 BGN
Total actual amounts paid 390 710.91 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Визуализация на проекта, Estimated Amount: 3 000.00
  • Differentiated position 1: Визуализация на проекта
    Contractor: EVRO TREI
    Contract total funded value: 2 540.78
Procedure 2 Subject to due process: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/., Estimated Amount: 1 000.00
  • Differentiated position 1: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/.
    Contractor: LINK IT
    Contract total funded value: 873.67
Procedure 3 Subject to due process: Закупуване на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) - 1бр., Estimated Amount: 7 420.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) - 1бр.
    Contractor: Daniel Standard Ltd
    Contract total funded value: 5 061.82
Procedure 4 Subject to due process: Закупуване на вентилация с рекуперация за оползотворяване на отпадна топлина - 1 бр., Estimated Amount: 8 000.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на вентилация с рекуперация за оползотворяване на отпадна топлина - 1 бр.
    Contractor: KLIMATRONIK
    Contract total funded value: 5 547.20
Procedure 5 Subject to due process: Закупуване на нова автоматизирана линия, с по-висока производителност и по-ниско енергопотребление - 1 бр. , Estimated Amount: 500 000.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на нова автоматизирана линия, с по-висока производителност и по-ниско енергопотребление - 1 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Закупуване на нова автоматизирана линия, с по-висока производителност и по-ниско енергопотребление - 1 бр.
    Contractor: BAYER-BG Ltd.
    Contract total funded value: 346 644.52
Procedure 6 Subject to due process: Извършване на енергиен одит по образец Приложение Б от Условията за кандидатстване - 1 брой, Estimated Amount: 19 900.00
  • Differentiated position 1: Извършване на енергиен одит по образец Приложение Б от Условията за кандидатстване - 1 брой
    Contractor: ECO GLOBE LTD
    Contract total funded value: 17 740.85
Procedure 7 Subject to due process: Сертифициране на системата за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, Estimated Amount: 14 000.00
  • Differentiated position 1: Сертифициране на системата за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011
    Contractor: TRANSPASIFIK SERT LTD
    Contract total funded value: 12 302.70

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN