Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.001-0671-C03
Project Name Increase production capacity and enhance the export potential of " Roo Brands " Ltd.
Beneficiary 202037280 ROO BRANDS
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 11.01.2016
Start Date 11.01.2016
End Date 22.11.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Description

Brief description
Фирма „Роо брандс“ ЕООД е правоприемник на създадена през 2012 г. „Курабийница ООД“ с основна дейност производство на трайни сладкарски изделия. Гамата от предлагани продукти включва био енергийни десерти (т.нар.„барчета‘) и био курабийки с различни вкусове и разфасовки. Продуктите на компанията са изцяло насочени към здравословния начин на живот. Делът на реализираните приходи за 2014 г. от клиенти извън страната възлиза на 31 %, а държавите, в които „Роо брандс“ ЕООД изнася продукцията си, са Холандия, Дания, Италия, Финландия, Канада. Като част от приложението на маркетинговата  ни стратегия всяка година участваме на няколко големи специализирани изложения, на които осъществяваме контакти с много компании от цял свят. В резултат на активната търговска дейност успяваме да получим много поръчки, но вече отказваме голяма част от тях, поради недостатъчен капацитет, породен от редица неефективни участъци в производствения процес. Що се отнася до барчетата, там разполагаме с достатъчно капацитет на самата линия за производство, но има участъци при подготовката на суровината и при генериране на крайния продукт – опаковани в кутия барчета, където производствените мощности не отговарят на възможностите на линията, както и на желанието и реалната търговска възможност за увеличаване количеството продукция.  Ръководството на компанията определя малкия капацитет, ресурсно неефективните и неоптимизирани производствени процеси и липсата на по-богат асортимент  като основно ограничение за разширяване и засилване експортния потенциал на дружеството. Настоящият проект е свързан с решаването на тези ограничения и предвижда да бъдат изпълнени следните дейности, като мярка за повишаване конкурентоспособността на компанията: 
1/ Дейност за подобряване на производствените процеси.
2/ Дейност за разнообразяване на асортимента.
2/ Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес.
Activities
  • Activity: Дейност за подобряване на производствените процеси ще бъде изпълнена чрез закупуване на 11 броя ДМА: Като част от дейността ще бъдат закупени и пуснати в експлоатация 11 броя ДМА, имащи следната роля за подобряване на производствените процеси: 1.Автоматична хоризонтална тестомесачка.Към момента разполагаме с такава машина, но с малък капацитет. Тъй като сместа за нашите барчета е лепкава и тежка, бъркалките на сегашната ни тестомесачка се чупят ежеседмично, което води до накъсвания на производствения процес за подмяната им. Новата тестомесачка ще има троен капацитет и подсилени Z-образни ножове, които хомогенизират сместа за по-кратко време. 2. Принтер. Към момента, за печатане на „дата на производство“ върху опаковката на барчетата, използваме мастиленоструен принтер, който няма достатъчна скорост на печат и не би могъл да покрие нуждите от увеличаване обемите продукция, което налага закупуване на принтер, чиято производителност превъзхожда с пъти тази на сегашния принтер. 3.Рентгенова система. Към момента разполагаме с метал детектор, който проверява за наличие на метални остатъци в барчетата бройка по бройка, и с каквато и скорост да работи линията за барчета, скоростта на излизане на опакован продукт се определя от темпа на работа на метал детектора. С настоящият проект ще закупим рентгенова система, която проверява готова кутия за наличие на всякакъв тип чужди тела със скорост, позволяваща пълно натоварване на линията за барчета. 4.Линия за преброяване и визуално разделяне на опаковани продукти. Ще замени използвания към момента неефективен и слабо производителен ръчен труд за вземане на барчета от производствената линия, дозирането и слагането им в кутия. 5.Мелница със сепаратор. Ще ни позволи да произвеждаме растителен протеин на прах, който в момента купуваме. Инвестицията ще доведе до намаляване себестойността на протеиновите барчета, тъй като в тях влагаме над 20 % протеин. 6.Устройство за контролно измерване. Контролира грамажа и при отклонение отбива продукта от конвейра, водещ към опаковане в кутия. Закупуването му се налага, тъй като сега за тази дейност използваме устройство с 3 пъти по-нисък капацитет, което прави невъзможно осъществяването на плановите ни за увеличение на продукцията от барчета. 7.Хладилно оборудване. Част от суровините за барчета трябва да съхраняваме в охладено състояние,за което използваме малко, наето хладилно оборудване. С увеличаване количеството на производство ще имаме необходимост от повече суровини, които ще трябва да се съхраняват в по-големи обеми, което ще решим с закупуване на хладилно оборудване по настоящия проект. 8.Шкаф за шоково замразяване. При протеиновите барчета задължително трябва да охладим част от суровините(кокосово и какаово масло и др.), което към момента правим за 3 часа в малки хладилници, а с новия шкаф ще увеличим капацитета като обем, но и чрез метода на шоково замразяване ще извършваме необходимото охлаждане само за 40 минити. 9.Планетарен миксер, 10.Електрическа ротационна фурна и 11.Машина за производство на рязани бисквити и дребни сладки ще увеличат капацитета на производство на курабийки с 10 пъти – от 1000 бр./ден до 10 000бр./ден. Всички машини водят до пряко увеличаване на производствения капацитет и до подобряване на производствените процеси чрез намаляване продължителността на операциите и прекъсванията на процесите, ограничаване на ръчния труд, намаляване на себестойността. Стъпки за реализация на дейността: 1.Избор на изпълнители (от 1-ви до 3-ти месец вкл.) 2.Сключване на договори (3-ти месец) 3.Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на 11 броя ДМА (от 4-ти до 10-ти месец вкл.). По време на изпълнението на дейността, „Роо брандс“ ООД ще информира за съфинансирането, предоставено от ЕС по ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020. Дейността ще бъде осъществена в съответствие с принципите на хоризонталните политики на ЕС за равнопоставеност и недопускане на дискриминация и за устойчиво развитие., Contracted Amount: 841 730.00 , Reported Amount: 532 074.61
  • Activity: Дейност за разнообразяване на асортимента ще бъде изпълнена чрез закупуване на автоматична линия за разфасоване на пастообразни продукти в полипропиленови опаковки – 1брой.: В основата на маркетинговата стратегия на компанията е качеството на продукта. Чрез предлагането на био сертифициран продукт, без компромиси в избора на суровини и качество на изработка се стремим да навлезем на нови пазари и да разширим настоящите. Анализирайки пазара на здравословни десерти установихме, че има много голяма свободна ниша в предлагането на продукт наречен от нас „чия крем“. За направата на този десерт ще използваме почти същите съставки като при барчетата от чия като разликата в крайния продукт се състои в това, че при „чия крем“ имам процеси на пастьоризация, охлаждане и дозиране в кофички. На практика съставките са едни и същи, но в различна форма – десерт под формата на барче в гъвкава опаковка и десерт под формата на крем в кофичка. Разнообразяването на асортимента на произвежданите десерти ще да де възможност за увеличаване на приходите и експортния потенциал, което е предпоставка за повишаване конкурентоспособността на Роо Брандс ООД. За да изпълним дейността и реализираме резултатите, до които ще доведе осъществяването й, плануваме да закупим автоматична линия за разфасоване на пастообразни продукти в полипропиленови опаковки – 1брой. Стъпки за реализация на дейността: 4. Избор на изпълнител (от 1-ви до 3-ти месец вкл.) 5. Сключване на договор (3-ти месец) 6. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на автоматична линия за разфасоване на пастообразни продукти в полипропиленови опаковки – 1брой (от 4-ти до 10-ти месец вкл.). По време на изпълнението на дейността, „Роо брандс“ ООД ще информира по подходящ начин обществеността за съфинансирането, предоставено от ЕС по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020. Дейността ще бъде осъществена в съответствие с принципите на хоризонталните политики на ЕС за равнопоставеност и недопускане на дискриминация и за устойчиво развитие. Изборът на изпълнители по проекта ще се извършват съобразно Постановление № 118 на МС от 20.05.2014 г., в което принципа за равнопоставеност е основно заложен. Съгласно постановлението ще бъдат създадени условия за недопускане на дискриминация. , Contracted Amount: 164 500.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес ще бъде изпълнена чрез закупуване на 3 броя ДМА: Автоматична хоризонтална тестомесачка Принтер Електрическа ротационна фурна. Активите са част и от дейност за подобряване на производствените процеси. : Като част от дейност внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес ще бъдат закупени и пуснати в експлоатация 3 броя ДМА, имащи следната роля за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес: Автоматична хоризонтална тестомесачка - на нея се забъркват суровините да получаване на хомогенна смес, която отива на линията за барчета. За 15 мин. машината може да забърка смес, от която после да се направят около 6400 барчета при инсталирана мощност 22 кВ. или 0,003 кВ/бр. Към момента ползваме машина, която за 15 мин. забърква количество за направата на около 1600 бара при 7 кВ мощност или 0,004 кВ/бр. Сметнато на единица продукция новата машина ще изразходи с 25 % по-малко ел.енергия. Принтерът ще елиминира използването на печатарски мастила за полагане „дата на производство“ върху опаковката, с което ще ограничим производството и потреблението на вредните за природата печатарски мастила. С внедряването на лазера ще намалим броя бракувани опаковани барчета, тъй като той използва технология на гравиране на надписа върху опаковката без мастило, при което надписа не може да се размаже механично, както става сега при мастиленоструйна технология на печат. Тъй като линията за производство на барчета е високоскоростна, сегашния принтер не успява прецизно да сложи датата, което с факта, че при механично търкане на опаковките на две барчета дата се размазва, води до брак 30 % на ден (12 000 броя брак. от 40 000 бр. барчета общо произведени). Когато установим, че датата не се чете барчета се разопаковат ръчно като продукта се връща отново в производство, а опаковката се изхвърля без да се рециклира.Ето защо принтерът ще подобри ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес като напълно елиминира брака в следствие на размазан печат върху опаковката. В резултат ще намалим хартиените отпадъци, както и използването на суровина и ел.енергия за направата им. Електрическа ротационна фурна, с която ще намалим брака при печене на курабийки с 10 %, поради това че тавите се нареждат на количка и във фурната се вкарва цялата количка, която се върти, за да се гарантира еднаква температура и съответно ниво на изпичане на курабийката. Намаляването на тази брак е пряко свързано и с намаляване на количеството консумирана ел. енергия за повторно изпичане на бракуваните бройки. При инсталирана мощност от 5 кВ и производителност 1000бр/ден или 0,005 кВ/бр за сегашната фурна и инсталирана мощност от 31 кВ и производителност 10 000бр/ден за новата (0,0031 кВ/бр), забелязваме че новата фурна е по-енергоефективна спрямо старата и сметнато на единица продукция новата машина ще изразходи с 40 % по-малко ел.енергия. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1-ви до 3-ти месец вкл.) 2. Сключване на договори ( 3-ти месец) 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на следните 3 броя ДМА: •Автоматична хоризонтална тестомесачка •Принтер •Електрическа ротационна фурна. (от 4-ти до 10-ти месец вкл.). По време на изпълнението на дейността, Роо Брандс ООД ще информира по подходящ начин обществеността за съфинансирането, предоставено от Европейския съюз по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 Мерките за визуализация ще бъда изпълнени със собствени средства. Дейността ще бъде осъществена в съответствие с принципите на хоризонталните политики на ЕС за равнопоставеност и недопускане на дискриминация и за устойчиво развитие. Изборът на изпълнители по проекта ще се извършват съобразно Постановление № 118 на МС от 20.05.2014 г., в което принципа за равнопоставеност е основно заложен. Съгласно постановлението ще бъдат създадени условия за недопускане на дискриминация. Дейността ще бъде осъществена в съответствие с принципите на хоризонталните политики на ЕС за устойчиво развитие, тъй като допринася за опазване на околната среда, чрез повишаване на ресурсната ефективност. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Inovatec LtD, Contracted Amount*: 42 441.35 , Reported Amount**: 121 261.46
  • Contractor: Sabil engineering Ltd , Contracted Amount*: 133 801.50 , Reported Amount**: 271 590.00
  • Contractor: K2 Service Ltd, Contracted Amount*: 14 477.10 , Reported Amount**: 41 363.15
  • Contractor: Multienginering, Contracted Amount*: 13 965.00 , Reported Amount**: 39 900.00
  • Contractor: Agriglex Bugaria Ltd, Contracted Amount*: 20 286.00 , Reported Amount**: 57 960.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Вътрешна норма на възвръщаемост, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 48.88 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Повишаване на ефективността на производствените разходи, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 18.34 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 6 Нарастване на производителността, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 18.42 , Reached amount: 0.00
Indicator 7 Изменение на средните генерирани приходи от износ вследствие на инвестицията по проекта, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 86.25 , Reached amount: 0.00
Indicator 8 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 334 410.00 , Reached amount: 176 832.24

Financial Information

Total Project cost 540 204.61 BGN
Grant 189 071.61 BGN
Self amount 351 133.00 BGN
Total actual amounts paid 184 769.60 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: “Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на следните ДМА в следните девет обособени позиции: Об. поз. 1. Автоматична хоризонтална тестомесачка Об. поз. 2. Рентгенова система за проверка на чужди тела и замърсители в опаковките Об. поз. 3. Линия за преброяване и визуално разделяне на опаковани продукти Об. поз. 4. Мелница със сепаратор Об. поз. 5. Устройство за контролно измерване Об. поз. 6. Хладилно оборудване Об. поз. 7. Планетарен миксер Об. поз. 8. Електрическа ротационна фурна Об. поз. 9. Машина за производство на рязани бисквити и дребни сладки, Estimated Amount: 776 000.00
  • Differentiated position 1: Об. поз. 1. Автоматична хоризонтална тестомесачка
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Об. поз. 2. Рентгенова система за проверка на чужди тела и замърсители в опаковките
    Contractor: Sabil engineering Ltd
    Contract total funded value: 74 270.00
  • Differentiated position 3: Об. поз. 3. Линия за преброяване и визуално разделяне на опаковани продукти
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 4: Об. поз. 4. Мелница със сепаратор
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 5: Об. поз. 5. Устройство за контролно измерване
    Contractor: Sabil engineering Ltd
    Contract total funded value: 38 745.00
  • Differentiated position 6: Об. поз. 6. Хладилно оборудване
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 7: Об. поз. 7. Планетарен миксер
    Contractor: Agriglex Bugaria Ltd
    Contract total funded value: 20 286.00
  • Differentiated position 8: Об. поз. 8. Електрическа ротационна фурна
    Contractor: Agriglex Bugaria Ltd
    Contract total funded value: 20 286.00
  • Differentiated position 9: Об. поз. 9. Машина за производство на рязани бисквити и дребни сладки
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: “Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на следните ДМА в следните девет обособени позиции: Об. поз. 9. Машина за производство на рязани бисквити и дребни сладки" , Estimated Amount: 117 350.00
  • Differentiated position 1: Об. поз. 9. Машина за производство на рязани бисквити и дребни сладки
    Contractor: Inovatec LtD
    Contract total funded value: 42 441.35
Procedure 3 Subject to due process: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на следните ДМА - Принтер, Estimated Amount: 65 730.00
  • Differentiated position 1: Принтер
    Contractor: Sabil engineering Ltd
    Contract total funded value: 20 786.50
Procedure 4 Subject to due process: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на следните ДМА в следните девет обособени позиции: Об. поз. 6. Хладилно оборудване, Estimated Amount: 25 500.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 6. Хладилно оборудване
    Contractor: K2 Service Ltd
    Contract total funded value: 14 477.10
Procedure 5 Subject to due process: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на следното ДМА: . Обособена позиция 3.Линия за преброяване и визуално разделяне на опаковани продукти., Estimated Amount: 40 900.00
  • Differentiated position 1: Oбособена позиция 3.Линия за преброяване и визуално разделяне на опаковани продукти.
    Contractor: Multienginering
    Contract total funded value: 13 965.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN