Identification

UMIS Number BG05SFPR002-2.001-0215-C02
Project Name Home care in Pomorie Municipality
Beneficiary 000057179 Pomorie municipality
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 17.03.2023
Start Date 01.04.2023
End Date 01.11.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Бургас (BG341), Поморие

Description

Brief description
Текущата демографска ситуация в Република България очертава сериозна криза, свързана с продължаващо намаляване и застаряване на населението. Увеличаване на здравословните проблеми на населението, както и нарастване на броя на самотно живеещите стари хора и лица в нужда от индивидуализирана подкрепа, също спомага за задълбочаването на негативните демографски тенденции. Постигнатите положителни резултати, чрез реализацията на проекти за предоставяне на грижи в домашна среда, мотивират Община Поморие да търси възможност за надграждане и разширяване на спектъра от почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги, включващи и психологическо консултиране, чрез които да се подобри качеството на живот на възрастните хора и хората с увреждания. Изпълнението на настоящия проект ще осигури продължаване и надграждане на създадения през годините модел за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-соц. услуги за възрастните хора и лицата с увреждания, които са в невъзможност за водене на самостоятелен живот и ще допринесе за подобряване на техния социален, здравен и психологически статус. Освен предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастните хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания е предвидена и доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, както и осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата. На представителите на целевите групи, ще бъде предоставяна информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания и съдействие, консултации със специалисти при необходимост. С цел повишаване качеството на услугите, за персонала пряко ангажиран с предоставянето им за крайните потребители, ще бъдат провеждани обучения и супервизии. Целта на проекта е да се осигури подкрепа в домашна среда за лица с увреждания и възрастни хора, зависими от грижа.
Activities
  • Activity: Предоставяне на грижа в дома: Настоящото ПП е ориентирано към изпълнението на дейности и мерки, целящи да допринесат за соц. включване, чрез предоставяне на богат спектър от мобилни интегрирани услуги в общността за 52 възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания. В рамките на проекта се предвижда предоставянето на следните дейности за период от 18 месеца: 1.Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-соц. услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания.2.Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, както и осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата. Допустимо е също така заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите).3.Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и соц. значими заболявания, включително консултации със мед. специалисти при необходимост.4.Осигуряване на супервизия и обучения на служителите, предоставящи почасови мобилни интегрирани здравно-соц. услуги в домашна среда. Услугите ще се предоставят на базата на идентифицираните специф. потребности на лицата от целевата група, в резултат на извършена Индивидуална оценка на потребностите и подбор на потребителите. Ще бъде назначен персонал от 11 лица,на трудов договор,на 8-часов работен ден,за срок от 18 месеца, след проведена конкурсна процедура за подбор за: -координатор/диспечер-координира и организира дейностите между потребителите и лицата,предоставящи услуги по проекта,следи за качеството на предоставяните услуги и надлежното водене на документацията по проекта.За връзка с екипа ще има обособен централен офис и обявен телефон, на който ще дежури диспечера. -психолог-извършва психологически консултации и подкрепа на потребителите от целевата група, съгласно индивид. им потребности -социален работник-изготвя досиетата на потребителите, извършва групова и индивидуална социална работа,информиране и консултиране за правата им по действащото законодетелство -мед. сестра-изготвя плановете за здравни грижи на потребителите и отговаря за тяхното изпълнение, вкл. и информиране и консултиране относно превенция и профилактика на здравето и соц. значими заболявания -рехабилитатор-извършва рехабилитационни и физиотирапевтични процедури по домовете на потребителите, на база предварително изготвен план за рехабилитация и преглед при медицински специалист за назначения -изпълнители доставки/5броя/-извършват посещения по домовете на потребителите и по техни заявки извършват доставка на необходими стоки и консумативи, заплащане на битови сметки, съдействие за посещения и ползване услугите на различни институции; -шофьор-ще управлява предоставеното му МПС,с цел транспортиране на екипа от специалисти до домашния адрес на потребителите и при необходимост потребители по предварително уточнени маршрути. Разходите,които формират размера на компенсацията са в размер на 393 198,00 лв.,разпределени както следва: *297 707,06 лв. са предвидени за възнаграждения на персонала, формирани на база Наредбата за стандартите за заплащане на труда на служителите, осъществяващи дейности по предоставяне на соц. услуги, които се финансират от Д. бюджет. Обща ст-ст на разходите за възнаграждения за 18 месеца са: координатор/диспечер-27 950 лв.;психолог-27 950 лв.; социален работник-27 950 лв; мед. сестра-27 950 лв;рехабилитатор-27 950 лв.; изпълнители доставки /5броя/-139 750 лв.; шофьор–18 207,06 лв. *95 490,94 лв. са всички присъщи разходи, свързани с изпълнението на проектните дейности: работно облекло, вкл. и лични предпазни средства- 8500 лв.;трудова медицина-3500 лв.; провеждане на обучения и супервизия-10 500 лв.;командировки (пътни разходи)-4500 лв.;материали и консумативи-46 565,27 лв.;гориво-13 500 лв.;режийни и разходи за поддръжка на помещението, в което ще се администрира услугата- 8425,67 лв., Contracted Amount: 416 789.88 , Reported Amount: 269 833.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Disadvantaged participants, with an improved living conditions as a result of an ESF+ intervention, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 52.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Disadvantaged participants, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 52.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 416 789.88 BGN
Grant 416 789.88 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 326 977.78 BGN
Percentage of EU co-financing 82.17 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN