Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.040-0091-C01
Project Name Patronage care in Krumovgrad Municipality
Beneficiary 000235913 KRUMOVGRAD MUNICIPALITY
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 25.06.2019
Start Date 01.07.2019
End Date 01.10.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Кърджали (BG425), Крумовград

Description

Brief description
Проект "Патронажна грижа в община Крумовград" цели подобряване на качеството на живот и възможностите за социално включване на хората с увреждания и възрастните хора, чрез осигуряване на мрежа от услуги в домашна среда и изграждане на подходящ материален и кадрови капацитет за предоставянето им. Това ще стане чрез предоставянето на почасови интегрирани здравно-социално услуги по домовете на потребителите, съобразно разработена от Министерство на здравеопазването програма/методика/ в рамките на компонент 1 по процедура „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания“.
Идеята за подобно надграждане на социални услуги се основава на разнообразните и динамични потребности от подкрепа в ежедневието на голям брой хора с увреждания и възрастни хора, както и на необходимостта от ефективно и ефикасно предоставяне на подкрепа в условията на ограничени ресурси.
Потребители на услугите по проекта ще бъдат възрастни хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване и хора с увреждания и техните семейства. За възрастните хора с хронични заболявания и лицата с трайни увреждания ще се осигурят специализирани медицински грижи в техните домове. 
За целите на проекта ще бъдат назначени персонал за управление на услугите и персонал за предоставяне на здравно-социални услуги в домашна среда. За гарантиране на интегрирания подход на услугите персоналът ще включва експерти с различен профил на компетентността си: социални работници, медицински специалисти, рехабилитатори, психолог, санитари. 
С оглед спазване на стандартите за качество на услугата, медицинските специалисти и специалистите в областта на социалните услуги, предоставящи патронажната грижа ще преминат специализирано обучение, организирано от Министерство на здравеопазването. 
За осигуряване на равен достъп до услугите по проекта и ще бъде закупено транспортно средство с цел извършване на мобилната работа.
Предоставянето на интегрирани здравно-социални услуги ще бъде за период от 12 месеца.
Activities
  • Activity: Подбор на персонал за предоставяне на здравно-социални услуги: Цел на дейността: Подбор на персонал, притежаващ знания и практически умения за качествено предоставяне на услугите по проекта. Подборът на персонала за предоставяне на здравно-социални услуги включва: 1. Подбор на екип за управление на услугите по проекта; 2. Подбор на персонал за предоставяне на интегрираните почасови здравно-социални услуги в домашна среда. Екипът за организация и управление на проекта ще разработи критерии за подбор както на екипа за управление услугите, така и за персонала, ангажиран с предоставяне на услугите в домашна среда. Критериите ще включват образование, професионален опит, опит в предоставянето на здравни и социални услуги /работа с хора/, мотивация за извършване на здравно-социална работа и др. Екипът за управление на услугите ще включва двама социални работници. Процедурата за подбор ще бъде проведена през първия проектен месец. Социалните работници ще бъдат назначени на трудови договори. Персоналът, ангажиран с предоставяне на интегрираните почасови здравно-социални услуги в домашна среда ще включва медицински специалисти, рехабилитатори, психолог, санитари, шофьор. Сроковете за приемане на заявленията ще бъдат оповестени своевременно. Кметът на общината ще сформира комисия за подбор на всички горепосочени длъжности. Комисията ще проведе интервю с кандидатите, с цел установяване на мотивацията и нагласите им за работа. Съответният кандидат ще се оценява индивидуално като се изготви „Формуляр за индивидуална оценка на кандидата”. Комисията ще изготви списък на оценените кандидати (с брой точки, според получената от формулярите средноаритметична индивидуална оценка), подредени по низходящ ред. Специалистите предоставящи патронажна грижа ще преминат специализирано обучение по програма разработена от Министерство на здравеопазването в рамките на компонент 1 по процедура „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания“., Contracted Amount: 2 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Подбор на потребители и уточняване вида на индивидуално предлаганите здравно-социални услуги : Цел на дейността: Определяне на лицата, които ще са преките ползватели на услугите по проекта. Осигуряване на достъп до кандидатстване за услугите на всяко лице от определената в проекта целева група и обективна оценка на потребностите му. В настоящия проект ще се включат възрастни хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване и хора с увреждания и техните семейства. Подборът на кандидатите ще бъде извършен при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, увреждане, възраст, етническа принадлежност и др. Лицата, които желаят да ползват услугите по проекта ще подават заявление – лично, чрез законния си представител или изрично упълномощено лице, по настоящ адрес в общината. Сроковете за приемане на заявленията ще бъдат оповестени своевременно. След приключване на приема на заявленията, същите, с приложените документи към тях ще бъдат предадени на социалните работници в екипа за управление на услугите за извършване на оценка на потребностите. Това ще даде информация за обстоятелствата, свързани с индивидуалните нужди на кандидатите за ползване на услуги. Потребителите ще имат възможност да избират онези дейности за подкрепа, от които имат значима потребност към настоящия момент. Фокусът, продължителността и периодичността на дейностите ще се определят в резултат на оценката на потребностите от услуги и желанието на потребителя. Услугите ще се предоставят почасово в дома на потребителя и ще бъдат насочени към водещите им потребности от подкрепа - в дейности, в които те срещат затруднение и това затруднение ги поставя в риск от социална изолация и недостатъчно добро качество на живот. В този смисъл, услугата няма да обхваща всички области на техния живот и бит, в които те имат съхранени умения и самостоятелност. , Contracted Amount: 2 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Създаване на условия за предоставяне на интегрирани здравно-социални услуги : Дейността включва: 1. Ремонт на помещение от сграда общинска собственост. За изпълнение на дейностите по проекта Община Крумовград ще предостави помещение от сграда, общинска собственост, актувана с Акт за публична общинска собственост № 5473 от 15.11.2012 г. В него ще се обособи офис на екипа за управление на услугите и предоставяне на услугите. Ремонтът ще включва подмяна на старата мазилка с нова шпакловка и боядисване с латексова боя. Подовата настилка е амортизирана и ще бъде подменена с нов ламиниран паркет. Необходима е и подмяна на вратата и осветителните тела на помещението. 2. Обзавеждане и оборудване на помещение от сграда общинска собственост. Необходимостта от обзавеждане и оборудване е идентифицирана на база на следните фактори: Наличната техника и обзавеждане към момента е недостатъчна за извършване на дейностите по проекта, което налага и закупуването на допълнителна техника и обзавеждане. Доставката на оборудването и обзавеждането ще бъде възложено на външен изпълнител, избран съгласно изискванията на ЗОП и националното законодателство. За обезпечаване на дейността на специалистите ще бъде закупена офис техника/компютърна техника, необходима за събиране на информация и изготвяне на документацията по проекта-оформяне на работни графици, здравни и социални планове и др. Обзавеждането включва: бюра, шкафове, столове, медицински шкаф, хладилник за съхранение на лекарствени продукти. 3. Закупуване на транспортно средство, чрез което екипа за предоставяне на патронажите грижи ще достига до лицата от целевите групи. Автомобилът ще бъде съобразен с характерния за региона високопланински релеф. По-голямата част от населението на община Крумовград живее в селата, които са отдалечени от общинския център. Затруднен е достъпът до социални услуги, което води до социална изолация. Релефът в района на общината е планински, с големи разстояния между отделните махали в селата, което допълнително затруднява и ограничава възможността за ползване на социални и здравни услуги. Това е трудност за доставянето на качествени социални и здравни услуги на предимно възрастното население в тях. Налице са обособени населени места и махали, в които част от населението е с много ниска здравна социална, култура. Практиката показва, че много често след излизане от болница, човек има нужда от допълнителни манипулации, като смяна на превръзки, рехабилитация, поставяне на инжекции и проследяване на възстановяването и др. Трудноподвижните и самотните хора, които живеят в отдалечените райони на община Крумовград трудно могат да достигнат до болницата в общинския център, затова е необходимо медицинските услуги да им бъдат оказани на място. Необходимостта от закупуване на транспортно средство се изразява във възможността да се осигури равен достъп на целевата група-потребители за активно включване в общността. Закупуването на автомобил ще гарантира по-висока ефективност на предоставяните услуги при използване на значително по-малък финансов ресурс, чрез прилагане на гъвкави механизми за съчетано почасово ползване на различни социални и здравни услуги, ориентирани към индивидуалните нужди на всеки потребител. За транспортния график на автомобила ще се грижи екипът за управление на услугите, така, че да обезпечи оптимално нуждите на целевата група., Contracted Amount: 50 000.00 , Reported Amount: 53 137.66
  • Activity: Предоставяне на интегрирани здравно-социални услуги: Интегрираните здравно-социални услуги, които ще се предоставят в рамките на настоящия проект включват пакет от здравно-социални дейности в подкрепа на възрастни хора и хора с увреждания, които живеят в домашна среда. Пакетът включва, почасова подкрепа - до 2 часа на ден в дома за дейности, в които потребителят среща трудности. Предоставянето на услугите ще стартира от четвъртия проектен месец, като през втория и третия проектен месец ще се извършат подготвителни дейности: оценка на потребностите и уточняване на вида на услугите. За подготовката и управлението на услугите ще бъде назначен екип за управление, включващ двама социални работници. Екипът ще бъдат назначен на трудов договор. Той ще извърши оценката на потребностите на кандидат-потребителите. След стартиране на здравно-социалните услуги социалните работници ще организират и координират начина на предоставянето им. Те ще информират и консултират потребителите и техните близки за същността на предлаганите услуги в домашна среда. Ще разработват планове за предоставяне на здравно-социални услуги на всеки потребител и графици за работа на персонала; ще приемат отчетите на персонала; ще извършват мониторинг на предоставяните услуги. Персоналът за предоставяне на интегрирани социални услуги ще включва: медицински специалисти, рехабилитатори, психолог, санитари. Медицинските специалисти ще предоставят здравни услуги като: медицинско консултиране, измерване на кръвно налягане, измерване на кръвна захар, измерване на витални показатели, медицински манипулации (поставяне на инжекции, обработване на рани, смяна на превръзки и др.). Психологът ще предоставя психологическа подкрепа в зависимост от идентифицираните нужди на лицата от целевата група, потребители по проекта. Рехабилитаторът ще прилага различни методи в зависимост от потребностите и възможностите в домашна среда, стимулиране на активността на потребителя, ограничаване на рисковете в дома и на риска от зависимост от институционален тип грижа. Той ще използва методи за раздвижване, обучение за ползване на помощни средства за придвижване; подпомагане укрепването, адаптирането и връщането на лицата към нормален начин на живот. Санитарите ще извършват дейности насочени към почистване на дома, придружаване до различни институции, административни дейности, др.; Социалните работници, назначени в екипа за управление на услугите ще предоставят консултации в сферата на социалните услуги в общността и информация за социалните права на потребителите. Услугите ще се предоставят на минимум 69 лица от целевата група, живеещи на територията на община Крумовград. Начина на предоставяне на здравно-социалните услуги по домовете на потребителите ще става съобразно разработена от Министерство на здравеопазването програма/методика/ в рамките на компонент 1 по процедура „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания“. За осигуряване на мобилност на услугите и даване на равен шанс на потребители, живеещи в отдалечени населени места ще бъде назначен шофьор. В рамките на тази дейност ще бъдат закупени канцеларски материали, необходими за документацията по проекта. Ще се извърши и доставката на необходимите медицински и други консумативи - апарати за кръвно налагане, апарат за измерване на кръвната захар, медицински слушалки, уреди за раздвижване и масажи, работно облекло и др., Contracted Amount: 137 104.00 , Reported Amount: 138 617.24

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: "PETROL" AD, Contracted Amount*: 3 900.00 , Reported Amount**: 2 652.20
  • Contractor: BMB OOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 73.80
  • Contractor: KONSULT - ANASTASIA BRATANOVA ET, Contracted Amount*: 288.00 , Reported Amount**: 288.00
  • Contractor: NALIAN, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 013.58
  • Contractor: Techno sistems OOD, Contracted Amount*: 7 342.00 , Reported Amount**: 7 342.00
  • Contractor: EVROPARTNER EOOD, Contracted Amount*: 2 000.00 , Reported Amount**: 2 000.00
  • Contractor: SIMONA BOLGARIA EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 520.80
  • Contractor: ESPACE AUTO OOD, Contracted Amount*: 35 900.00 , Reported Amount**: 35 900.00
  • Contractor: DURCHAN - H EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 350.00
  • Contractor: SVETLA, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 6 273.89
  • Contractor: Gorubso Kardjali AD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 24.00
  • Contractor: Global net Konsult EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 110.83
  • Contractor: RZI Kardjali, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 38.00
  • Contractor: ET BECHIDE CHAYCHEVA , Contracted Amount*: 35 800.00 , Reported Amount**: 249.29
  • Contractor: DYRAL OOD, Contracted Amount*: 2 145.00 , Reported Amount**: 2 145.00
  • Contractor: GODUM 2008 EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 863.00
  • Contractor: VILI MARKOVA - 01 EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 807.41
  • Contractor: FM 2017 EOOD, Contracted Amount*: 3 219.16 , Reported Amount**: 3 219.16
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of providers of services for social inclusion with extended coverage of their activity., Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Участници над 18 г., вкл. с увреждания, получаващи патронажна грижа, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 69.00 , Reached amount: 111.00
Indicator 3 Providers of services for social inclusion, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Participants aged over 18, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 69.00 , Reached amount: 111.00

Financial Information

Total Project cost 206 123.36 BGN
Grant 206 123.36 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 191 737.64 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: «Доставка на гориво за отопление (газьол/дизел) на училища, детски градини, обслужващи звена и социални заведения, дизелово моторно гориво, бензин и газ пропан - бутан за транспортните средства на община Крумовград» по обособени позиции: № 1 „Доставка на гориво за отопление (газьол /дизел) на училища, детски градини, обслужващи звена и социални заведения” и № 2 „Доставка на дизелово моторно гориво, бензин и газ пропан-бутан за транспортните средства на община Крумовград”. , Estimated Amount: 3 250.00
  • Differentiated position 1: ОП № 2 Доставка на дизелово моторно гориво, бензин и газ пропан - бутан за транспортните средства на община Крумовград"
    Contractor: "PETROL" AD
    Contract total funded value: 3 900.00
  • Differentiated position 2: ОП № 1 Доставка на гориво за отопление газьл/дизел на училища, детски градини, обслужващи звена и социални заведения
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN