Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.001-0538-C01
Project Name Strategy for success 2015
Beneficiary 105540001 BDINTEKS EOOD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 20.06.2016
Start Date 20.06.2016
End Date 25.07.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Видин, Видин, гр.Видин

Description

Brief description
Глобализацията на световния пазар и възможностите, които се откриват пред средното българско предприятие Бдинтекс ЕООД  предоставят хоризонти за реализация на повече продукция, но и поставят изисквания за по-високо качество и повишаване на конкурентните предимства. 

Целта на проекта е повишаване на производствения капацитет и засилване на експортния потенциал. Чрез проекта Дружеството ще отговори на реалното търсене на пазара и ще реализира дейности за подобряване на производствения процес, чрез увеличаване на своя капацитет (1), ще подобри характеристиките на своите продукти във връзка с гарантиране на качеството (2), ще реализира внедряване на нова мехатронна технология за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (3). Проектът попада в категорията "разширяване на капацитета на съществуващ стопански обект" и е със срок 12 месеца.

Проектът ще реализира своите дейности чрез закупуване и пускане в експлоатация на девет автомата, изпълняващи дейности по ушиването на мъжки ризи, по  мехатронна технология. Прогнозната стойност на проекта е 817 624,95 лева, при 60 % заявено безвъзмездно финансиране. Резултати по проекта са повишаване 30 % капацитета за производство, ще се засили експортния потенциал,   ще се подобри качеството на продуктите, ще се подобри ресурсната ефективност и ефикасност на производствения процес. От направения детайлен и реалистичен бизнес план се доказва икономическата ефективност на проекта. 

Проектът е в областта на "мехатроника ", реализира се в България, в Северозападен регион, гр. Видин,  и включва дейности с принос към постигане на устойчиво развитие и равнопоставеност и недопускане на дискриминация. Дружеството до момента няма участие в процедури по ОПРКБИ. Дружеството има опита, финансовата стабилност и мотивацията да реализира проекта.
Activities
  • Activity: Дейност за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена чрез закупуването на 9 машини - автомат за илици; автомат за непречупени джобове; автомат за ушиване на шев на яки и маншети; автомат за шлиц; автомат за канон; автомат за пречупване на канон и къси ръкави; Автомат за подготовка пускане на маншети и едновременно подлепване; Автомат за яки; Автомат за гладене на маншети. ): Тази дейност ще бъде реализирана, чрез придобиването на всичките деветте автомата (описани с точните наименования в т. 5 - бюджет). В дейността на предприятието има няколко "тесни" места, които на практика забавят и не дават възможност да се постигне реалния съществуващ капацитет на производство, а пазарът би могъл да поеме повече готова продукция. Бдинтекс ЕООД е изправен пред предизвикателството да реши тези "тесни" места и да повиши своя производствен капацитет. Тези "тесни" места са в изпълнението на няколко съществени към момента изпълнявани ръчни операции. Тези дейности са част от производствения процес и задължително се изпълняват при ушиването на ризата. Тъй като в момента дружеството разполага с машини от предишно поколение (илични машини, парогенератор с ютия и др., стандартни зашиващи машини) тези операции се изпълняват с много ръчен труд, с използване на картонени шаблони и т.н. . Те изисква голяма специализация и умения на шивача т.е. високо специализиран ръчен труд, което води и до по-високо заплащане и съответно по - висока себестойност. Въпреки че дружеството разполага с такива шивачи все пак тези дейности водят и до голям брак, повече време, както и повече разкрой за резерв. Също така при отсъствие на шивача / изпълнител на тези специализирани дейности цялата верига на ушиване на ризата се прекъсва и производителността на цялото производство спада значително. При наличието на автоматите заменяемостта на оператори е лесна и производителността на цялата верига от началото до край няма да има спад. Чрез придобиването на новите автомати (шивачни, за маркиране, пречупване и т.н) тези дейности ще престанат да се изпълняват ръчно, а 100 % автоматично. Ще отпадне необходимостта от висока квалификация на шивача, а ще може да се ползва оператор. Ще се извършва настройка на приятелски интерфейс, след което единствено оператор подава заготовките, автоматите поемат детайла и извършват манипулациите по зададените критерии, размер и изисквания. Оразмеряването и дейностите се извършват с помощта на лазер, сензори и софтуер, дейността се изпълнява автоматично. Напълно отпада използването на шаблони, ръчния човешки труд и грешки. Отпада възможността за брак и пропуск в качеството на готовия елемент. След като приключи изпълнението на съответната дейност от автомата , готовият елемент е готов, подреден, сортиран и може да продължи по технологичната пътека. Производителността на автоматите е с минимум 26-27 % по-бърза от тази на най-умелия и опитен изпълнител на дейността. Това на практика моментално вдига производителността със същия процент на цялото производство, дори без да се взима и предвид подобряването на капацитета предвид това, че дейността няма да зависи от отсъствието на квалифицирани и опитен изпълнител. При направени изчисления минимум 7 % на годишна база е спада на производителността от потенциалната и планираната в момента само поради непланирани отсъствия на шивачите и изпълнителите на тези операции. Все пак при най-консервативната прогноза може да смятаме, че наличния капацитет на производство ще се повиши с 30 % на годишна база. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 3 месец) вкл. 1.1. Разработване на задание 1.2. Разработване на тръжно досие, вкл. методология на оценка. Критерий за оценка ще е икономически най-изгодна цена/най-ниска цена. 1.3. Публикуване на публична покана; 1.4. Провеждане на оценителна сесия, отваряне на офертите и оценяване на оферти; 1.5 Избор; 1.6 Уведомяване на одобрения изпълнител и на не спечелилите кандидати 2. Сключване на договор за доставка (3 месец) 3. Доставка на производствената линия на производствената площадка на Дружеството, подписване на приемно - предавателен протокол (3-11 месец) 4. Инсталиране, пускане в експлоатация, тестване и подписване на Финален приемно-предавателен протокол. (12 - месец), Contracted Amount: 817 624.95 , Reported Amount: 814 053.97
  • Activity: Дейност за добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти или услуги (ще бъде изпълнена чрез закупуването на 9 машини - описани подробно в т.5 Бюджет, отнася до всички машини): Тази дейност ще бъде реализирана , чрез придобиването на деветте автомата, подробно и пълно описани в т. 5 Бюджет, отнся се до всички машини) Аспектът е в подобряване характеристиките на продуктите във връзка с качеството на готовата продукция. Оборудването по проекта ще замени изпълнението на няколко съществени към момента ръчни операции, а именно: - ушиването на илици на ризи, - ушиване на непречупени джобове на ризи; - ушиване на вътрешен шев на яки и маншети; - ушиване на шлиц на ръкавите на ризи; - ушиване на канон и едновременно заглаждане на шева; - пречупване на канон и къси ръкави; - подготовка пускане на маншети и едновременно подлепване; - отбелязване на средата и центровете на яки; - фиксиране и гладене на маншети. с тяхното изпълнение от автомати. Тъй като в момента дружеството разполага с машини от предишно поколение (илични машини, парогенератор с ютия и др., стандартни зашиващи машини) тези операции се изпълняват с много ръчен труд, с използване на картонени шаблони и т.н. . Те изисква голяма специализация и умения на шивача т.е. високо специализиран ръчен труд, което води и до по-високо заплащане и съответно по - висока себестойност. Въпреки че дружеството разполага с такива шивачи все пак тези дейности водят и до голям брак, повече време, както и повече разкрой за резерв. Чрез придобиването на новите автомати (шивачни, за маркиране, пречупване и т.н) тези дейности ще престанат да се изпълняват ръчно, а 100 % автоматично. Ще се извършва настройка на приятелски интерфейс, след което единствено оператор подава заготовките, автоматите поемат детайла и извършват манипулациите по зададените критерии, размер и изисквания. Оразмеряването и дейностите се извършват с помощта на лазер, сензори и софтуер, дейността се изпълнява автоматично. Напълно отпада използването на шаблони, ръчния човешки труд и грешки. Отпада възможността за брак и пропуск в качеството на готовия елемент. След като приключи изпълнението на съответната дейност от автомата , готовият елемент е готов, подреден, сортиран и може да продължи по технологичната пътека. На практика ще се гарантира качество на изпълнение на детайлите и на целия готов продукт. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 3 месец) вкл. 1.1. Разработване на задание 1.2. Разработване на тръжно досие, вкл. методология на оценка. Критерий за оценка ще е икономически най-изгодна цена/най-ниска цена. 1.3. Публикуване на публична покана; 1.4. Провеждане на оценителна сесия, отваряне на офертите и оценяване на оферти; 1.5 Избор; 1.6 Уведомяване на одобрения изпълнител и на не спечелилите кандидати В процеса на изпълнение на проекта Дружеството ще възложи на изпълнител, извършването на доставката на производствената линия. Изпълнителят по проекта не е партньори по изпълнението на проекта и се избира в съответствие с изискванията на действащото постановление в тази връзка. В процеса на изпълнение на сключения Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ Дружеството изрично ще изяви желание (ако е възможно) предварителен контрол от страна на Договарящият орган за спазване на правилата за избор на изпълнители съгласно приложимото законодателство. Изборът на подизпълнители е много важна част от проектните дейности, тъй като успешното изпълнение и финализиране на проекта, зависи именно от тях. 2. Сключване на договор за доставка (3 месец) 3. Доставка на производствената линия на производствената площадка на Дружеството, подписване на приемно - предавателен протокол (3-11 месец) 4. Инсталиране, пускане в експлоатация, тестване и подписване на Финален приемно-предавателен протокол. (12 - месец), Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейности за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (ще бъде изпълнена чрез закупуването на 9 машини - описани подробно в т.5 Бюджет, отнася до всички машини): Дейността представлява внедряване на нова технология за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес чрез придобиването на Тази дейност ще бъде реализирана, чрез придобиването на всичките деветте автомата (описани с точните наименования в т. 5 - бюджет). Проектът ще постигне внедряване на високо-технологично решение за: -- намаляване използването на енергийни източници за производство. -- оптимизиране на производствените процеси и намаляване използването на суровини, -- внедряване на съвременни безотпадна технология. Принос към подобрената ресурсна ефективност и ефикасност ще има подобрената енергийна ефективност. В момента необходимото потребление на пара за изпълнени на операциите - пречупването на детайлите и гладенето им, се извършва чрез гладачен човешки труд с ютия и парогенератори с общо потребеление 28 кW на час или около 160 кW на ден. Тези дейности ще е извършват от оборудването по проекта, а именно- "Шевен автомат за ушиване на непречупени джобове на ризи", "Шевен автомат за ушиване на шлиц на ръкавите на ризи", "Шевен автомат за ушиване на канон и едновременно заглаждане на шева"; "Автомат за пречупване на канон и къси ръкави" и "Автомат за фиксиране и гладене на маншети". Тяхното общо потребление на енергия не само за тези дейности, но и за зашиване, е 112 kW. Намалението е с около 70 %. Другият основен аспект във връзка с постигане на ресурсна ефективност и ефикасност от новата оборудване и проекта е поради намаляване използването на суровини и материали. Всичките автомати по проекта са последно поколение и работят по мехатронна техология - софтуерното управление дава възможност за изключително точно изпълнение на детайла, няма човешки фактор и съответно няма да е необходимо оставянето на по-голям разкрой , който сега се оставя, за да може ръчно да се постигне качество на изпълнението. В момента се отчита 3 % шевни дефекти, които налагат корекция на изпълнени дейности поради човешката дейност. Също съответно се очаква да намалее и рандемана на плат и допълнителни материали. Отпада и необходимостта от използване на шаблони, които се изготвят ежедневно и имат използваемост не повече от 8 часа. Новата мехатрона работа на автоматите ще намали загубите от рандеман и брак до 1,5 % в сравнение с готовата продукция. Предвид това, че оборудването е ново и съвременно се очаква значителен период от време - 3-5 годишен период - да не е необходимо да се извършват ремонти и непланирани спирания или повреди. Ще отпадне заплащането на външни услуга за ремонти и поддръжка. Търговската практика е в цената на оборудването да е калкулирана гаранционна техническа поддръжка за 5 годишен период. Ще отпадне разхода за външни услуги за поддръжката на наличните машини и парогенераторите. Очаква се производствените разходи да намалеят с 12 % за тези дейности. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 3 месец) вкл. 1.1. Разработване на задание 1.2. Разработване на тръжно досие, вкл. методология на оценка. Критерий за оценка ще е икономически най-изгодна цена/най-ниска цена. 1.3. Публикуване на публична покана; 1.4. Провеждане на оценителна сесия, отваряне на офертите и оценяване на оферти; 1.5 Избор; 1.6 Уведомяване на одобрения изпълнител и на не спечелилите кандидати 2. Сключване на договор за доставка (3 месец) 3. Доставка на производствената линия на производствената площадка на Дружеството, подписване на приемно - предавателен протокол (1-11 месец) 4. Инсталиране, пускане в експлоатация, тестване и подписване на Финален приемно-предавателен протокол. (12 - месец), Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: OREKSKOM LTD., Contracted Amount*: 490 554.59 , Reported Amount**: 817 590.97
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Намаляване на количеството отпадъци, предвидени за депониране – количества генерирани отпадъци при производството на единица продукция на годишна база, преди/след изпълнение на проекта в тонове годишно., Measure Unit: т./год., Base Value: 0.04 , Target amount: 0.03 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Намаляване на водопотреблението на подкрепените предприятия – количества потребени води за производството на единица продукт на годишна база, преди/след изпълнение на проекта в кубични метра/год., Measure Unit: м3/год., Base Value: 9.58 , Target amount: 8.10 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Нарастване на производителността, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 17.21 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Повишаване на ефективността на производствените разходи, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 16.64 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 6 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 7 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 8 Изменение на средните генерирани приходи от износ вследствие на инвестицията по проекта, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 110.08 , Reached amount: 0.00
Indicator 9 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 167 218.00 , Reached amount: 167 213.62
Indicator 10 Вътрешна норма на възвръщаемост, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 33.40 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 817 624.95 BGN
Grant 490 574.97 BGN
Self amount 327 049.98 BGN
Total actual amounts paid 490 554.57 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на оборудване за производство на ризи : 1. Шевен автомат за ушиване на вътрешен шев на яки и маншети - 1 бр. 2. Шевен автомат за ушиване на шлиц на ръкавите на ризи - 1 бр. 3. Шевен автомат за ушиване на канон и едновременно заглаждане на шева - 1 бр. , Estimated Amount: 433 010.98
  • Differentiated position 1: Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на оборудване за производство на ризи : 1. Шевен автомат за ушиване на вътрешен шев на яки и маншети - 1 бр. 2. Шевен автомат за ушиване на шлиц на ръкавите на ризи - 1 бр. 3. Шевен автомат за ушиване на канон и едновременно заглаждане на шева - 1 бр.
    Contractor: OREKSKOM LTD.
    Contract total funded value: 259 806.59
Procedure 2 Subject to due process: Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на оборудване за производство на ризи, вкл. 1: Автомат за ушиване на илици на ризи - 1 бр. 2: Шевен автомат за ушиване на непречупени джобове на ризи - 1 бр. 3: Автомат за пречупване на канон и къси ръкави - 1 бр. 4: Автомат за подготовка пускане на маншети и едновременно подлепване - 1 бр. 5: Автомат за маркиране средата и центровете на яки - 1 бр. 6: Автомат за фиксиране и гладене на маншети - 1бр. , Estimated Amount: 384 613.97
  • Differentiated position 1: Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на оборудване за производство на ризи, вкл. 1: Автомат за ушиване на илици на ризи - 1 бр. 2: Шевен автомат за ушиване на непречупени джобове на ризи - 1 бр. 3: Автомат за пречупване на канон и къси ръкави - 1 бр. 4: Автомат за подготовка пускане на маншети и едновременно подлепване - 1 бр. 5: Автомат за маркиране средата и центровете на яки - 1 бр. 6: Автомат за фиксиране и гладене на маншети - 1бр.
    Contractor: OREKSKOM LTD.
    Contract total funded value: 230 748.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN