Identification

UMIS Number BG05M9OP001-3.013-0001-C03
Project Name Development of the instruments for the formation and implementation of policies for the integration of people with disabilities
Beneficiary 121350407 AGENCY FOR PEOPLE WITH DISABILITIES
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 24.04.2018
Start Date 01.06.2018
End Date 31.12.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
Проектът е насочен към развитие на инструментите за формиране и прилагане на политиките за интеграция на хората с увреждания.
Това ще се осъществи чрез извършване на следните дейности:
1. Изготвяне на анализ на промените в социално-икономическия статус на хората с увреждания след 2009 г.;
2. Мониторинг, анализ и оценка на ефективността и ефикасността на изпълнението и въздействието на стратегиите и политиките за интеграция на хората с увреждания;
3. Актуализиране функционалността на информационната система съобразно резултатите от проведените проучвания;
4. Провеждане на работилница със служители на заинтересованите институции за обсъждане на резултатите от проведените анализи, оценки и проучвания и предоставяне на специализирано обучение за повишаване на квалификацията на служители  в публични и граждански институции, разработващи и/или изпълняващи политики и дейности за хора с уреждания.
Activities
  • Activity: Подготовка и провеждане на конкурс за възлагане на обществена поръчка за формиране и прилагане на политиките за интеграция на хората с увреждания в изпълнение на националните ангажименти, произтичащи от Конвенцията на ООН за правата на хората с увреждания: В обхвата на изпълнение на Дейност 1 са включени всичкщи стъпки, представляващи законосъобразното провеждане на обществена поръчка за избор на външен изпълнител на дейностите по проекта (в т.ч. изготвяне на съответните документи и/или документация за възлагане на обществена поръчка, съгласно Закона за обществени поръчки (ЗОП): - подготовка и провеждане на обществена поръчка при спазване на процедурните правила и изисквания на ЗОП и Вътрешните правила за възлагане на обществени поръчки на АХУ; - избор на изпълнител и сключване на договор за изпълнение., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 5 111.98
  • Activity: Изпълнение на обществената поръчка за развитие на инструментите за формиране и прилагане на политиките за интеграция на хората с увреждания в изпълнение на националните ангажименти, произтичащи от Конвенцията на ООН за правата на хората с увреждания : Д. 2 се изпълнява от избрания изпълнител на обществената поръчка от Д. 1 и включва: 1.Изготвяне на анализ на промените в социално-икономическия статус на хората с увр-я след 2009 г., вкл. гравитационен и мрежови анализ на капацитета на хората с увр-я като работен капитал, базиран на наличните в ИСХУ данни и на резултатите от провеждането на представително емпирично соц-ско изследване на социално-икономи. статус на хората, като инф-я ще се съпостави с данните от подобно соц-ко проучване, извършено през 2009 г. Разходите по тази точка възл. на 147 407,01 лева и са вкл. в т.4.2. от Бюджета. 2. Мониторинг, анализ и оценка на еф-та, ефикасността на изпълнението и въздействието на стратегиите и политиките за интеграция на хората с увр-я. За основа ще послужат сравнителните данни от посочените соц. изс-я, налични данни ИСХУ, както и на достъпна публична инф-я от държ. инст-и относно изпълнението на техните стратегически документи, свързани с политики за хората с увр-я. Разходите по тази точка възл. на 147 407,01 лева и са вкл. в т.4.2. от Бюджета. 3. Акт-не функц-та на инф. с-ма за хората с увр-я и модулите в нея, съобразно резул. от пров. анализи, оценки и пр-я и отразявайки логиката на „бизнес-процесите“. Разходите по тази точка възл. на 147 407,01 лева и са вкл. в т.4.5. от Бюджета. При изпълнение на Д 2 също ще се: • изготви оценка за потенциала на хората с увр-я и бизнеса за соц. и трудова инт-я – въз основа на данните от соц. изс-е; • анализира и оцени капац. на хората с увр-я като работен капитал - въз основа на данните от соц. изсл-е; • изготви анализ и оценка на съществ. фин. схеми и ще се направят предложения за нови фин. схеми за подпомагане на заетостта за хора с увр-я, в контекста на новите Регл. на ЕК за държавна помощ; • ще се адаптира мех-ма за бюдж-не на пол-те по отно-е на хората с увр-я в съотв-е с изиск-та, произтичащи от новите ангажименти, свързани с прил. на Конв-та на ООН за правата на хората с увр-я; • изготвяне на оценка на възд-то на пол-ки за инт-я на хората с увр-я – въз основа на рез-те от мониторинга и на соц-то изс-не. - Изв-не на проучв. на инст-те, отгов. за отделните права на хората с увр-я и свързани със съотв. членове на КПХУ чрез оценка на инст-те за осиг. на усл. за пълнопр. упраж-е на правата на хората с увр-я; - Изс-е обвърз-та на отделните политики, касаещи правата на хората с увр-я; -Изв-е на показатели за коор-я и залагане на принципа на партньорство при фор-то и осъщ-то на отд-те политики, касаещи правата на хората с увр-я с цел удовл-ст на потр. им; - Извл-е на показ-те и данните, които следва да се предост. на АХУ за изготв. на отчетните доклади, както и вида на ком-ята с инст-те. -Просл. как инст-те, общността и бизнеса, оформящи иконом. и поли-ска среда във вертикална и хориз. посока, отговарят на нагласите и очакв. на х-а с увр-я по правата им съгласно КПХУ, както и необход. ком-ия между тях за предост. на инф-я на АХУ; - Анализ. на страт-и документи и области на пол-та, от които ще се събират данни и съотв. показ-и за усл. на живот и правата на хората с увр-я, произт. от Конв-та и как тези данни ще бъдат отразени в доклада за изпълн. на пол-та за правата на хората с увр-я; - Актуализ. на мех-ма за бюдж. на пол-те по отнош. на хор. с увр-я, свърз. с прил. на КПХУ и отраз. му в докл. на АХУ; - Изготв. на посл-ща оценка на възде-то на основният страт. документ, създаден с цел насърч., защита и гарантиране на пълноц. и равнопр. упражн. на пр-та и св-те на хор. с увр-я – Наци. стр-я за хор. с увр-я 2016 – 2020 г. и план-те за изпълн. й. - Оценка страт. докум. на инст-те, които имат отнош. към поли-те за правата на хор. с увр.я – въз основа на мониторинга и соц.то изсл.; - Изготвяне на предварителна оценка на въздействие на доклада; - Изготвяне на Методология и Наръчник за събиране на данни от държавните и местни органи за изготвяне на доклади за изпълнението на политиката за правата на хората с увреждания, съгласно чл. 10, ал. 3, т. 3 от ЗХУ. , Contracted Amount: 443 702.79 , Reported Amount: 427 488.40
  • Activity: Провеждане на работилница със служители от заинтересованите институции за обсъждане на резултатите от проведените анализи и проучвания. : Организиране и провеждане на тридневна работилница съвместно с представители на целевата група - МТСП, АХУ, АСП, АЗ и МЗ с цел обсъждане на резултатите от проведените анализи и проучвания. Агенция на хората с увреждания е юридическо лице на бюджетна издръжка и има статут на изпълнителна агенция към министъра на труда и социалната политика съгласно чл. 10 от ЗХУ, а съгласно § 12 и § 28, т. 3 от ПЗР на ЗХУ, считано от 01.01.2021 г. АХУ се преобразува в Държавна агенция към Министерския съвет. Съгласно същата разпоредба ДАХУ ще координира осъществяването на държавната политика за правата на хората с увреждания. В ал. 3 на чл. от ЗХУ са разписани функциите на Агенцията до 2021 г. като една от основните й такива е изготвянето на шестмесечни и годишни отчети за изпълнението на политиките за правата на хората с увреждания. Запазва се нейният ангажимент да води и поддържа информационна система за хората с увреждания., Contracted Amount: 10 631.76 , Reported Amount: 7 620.00
  • Activity: Организиране и провеждане на специализирани обучения по мониторинг, анализ, оценка, бюджетиране и стратегическо планиране, включително за извършване на предпарителна и последваща оценка на въздействието за служители в публични и граждански институции, разработващи и/или изпълняващи политики и дейности за хора с увреждания.: Дейността предвижда провеждане на 6 броя двудневни специализирани обучения по мониторинг, анализ, оценка, бюджетиране и стратегическо планиране, включително за извършване на оценка на въздействието за най-малко 120 служители в публични и граждански институции, разработващи и/или изпълняващи политики и дейности за хора с уреждания. На обученията ще бъдат поканени представителите на прубличните структури, които имат пряк контакт с хора с увреждания - МТСП, АЗ, АСП, МЗ, общински администрации, НПО на и за хора с увреждания, Национален съвет за сътрудничество по етническите и интеграционни въпроси, Национален съвет за интеграция на хората с увреждания, специализирани доставчици на социални и здравни услуги за хора с увреждания, представители на организации и институции, имащи отношение към изпълнението на политиките в сферата на условията на труд, социалното включване, здравеопазването, равните възможности и недискриминацията., Contracted Amount: 17 363.56 , Reported Amount: 49 645.01

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Raitz-2 LTD, Contracted Amount*: 7 118.55 , Reported Amount**: 5 604.00
  • Contractor: "Global Consult BG" EOOD, Contracted Amount*: 29 900.00 , Reported Amount**: 29 900.00
  • Contractor: Policy Tools Association, Contracted Amount*: 425 998.80 , Reported Amount**: 425 998.80
Subcontractors None
Members of the Consortium
  • Member of the Consortium: Policy Tools Association, Contracted Amount*: 0.00

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of newly introduced and/or updated processes and models of monitoring, evaluation and control of policies and services, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Employed participants, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 130.00 , Reached amount: 163.00
Indicator 3 Number of employed participants, gained qualification upon leaving, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 120.00 , Reached amount: 128.00
Indicator 4 Number of newly introduced and/or updated processes and models of planning and implementation of policies and services, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 500 000.00 BGN
Grant 500 000.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 495 469.39 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Изработване на метод за развитие на инструментите за формиране и прилагане на политиките за интеграция на хората с увреждания, Estimated Amount: 368 517.52
  • Differentiated position 1: Изработване на метод за развитие на инструментите за формиране и прилагане на политиките за интеграция на хората с увреждания
    Contractor: Policy Tools Association
    Contract total funded value: 425 998.80

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN