Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.004-0078-C01
Project Name Improvement of resource efficiency in ET DARS­-91­-DIMITAR SABKOV
Beneficiary 030183835 ET DARS­-91­-DIMITAR SABKOV
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 27.11.2018
Start Date 27.11.2018
End Date 27.07.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Бургас (BG341), Бургас, гр.Бургас

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение ще повиши ресурсната ефективност на ЕТ ДАРС-­91-­ДИМИТЪР СЪБКОВ чрез внедряване на производствена (процесна) иновация – нов значително подобрен процес на производство на многопластови етикети и буклети чрез закупуване на печатна преса със стъпково подаване - 1бр. и машина за буклети - 1 бр. Внедряването на този иновативен производствен процес ще позволи спестяване на основни суровини за производството на многопластови етикети и буклети - многопластова хартия, безводно офсетово УВ мастило, полипропиленово фолио, УВ лак, корк и намаляване и преминаване на ЕТ ДАРС-­91-­ДИМИТЪР СЪБКОВ към първа степен на "предотвратяване" на отпадъците сортирана хартия и картон, изрезки от пластмаса, пластмасови опаковки, опаковки от дървесни материали и цветни метали. Ще бъде елиминирано използването на спомагателния материал трихлоретилен, който е опасно химическо вещество и се използва при направата на магнезиеви клишета за печат на етикети, тъй като закупуваните активи по настоящия проект не изискват направата на магнезиеви клишета. Настоящият проект ще допринесе за повишаване на ефективността на производствените разходи с над 17% спрямо 2016 г. и намаляване на количеството емисии в атмосферата генерирани от производството. Иновативният производствен процес за производство на многопластови етикети и буклети, който ще бъде внедрен чрез закупуване на печатна преса със стъпково подаване - 1бр. и машина за буклети - 1 бр. ще разшири производствения капацитет на ЕТ ДАРС-­91-­ДИМИТЪР СЪБКОВ с над 45% на буклетите и с над 96% на многопластовите етикети, чрез промяна на последователните повтарящи се операции за печат на различни медии и обединяването им в единна операция; едновременно печатане на всички пластове на буклета, повишена автоматизация и т.н. Иновацията има значителен потенциал за мутиплициране на резултатите по проекта, за което ще бъдат организирани и проведени събития и публикации в традиционни и дигитални медии.
Activities
  • Activity: Придобиване на печатна преса със стъпково подаване - 1бр. и машина за буклети - 1 бр. за производство на многопластови етикети и буклети, свързани с намаляване на суровините многопластова хартия, безводно офсетово УВ мастило, полипропиленово фолио, УВ лак и корк, и намаляване и предотвратяване на отпадъците от кодове 03.03.08, 12.01.05, 15.01.02, 15.01.03 и 19.12.03.: Дейността ще бъде изпълнена чрез придобиване на печатна преса със стъпково подаване - 1бр. и машина за буклети - 1 бр. за производство на етикети и буклети, свързани с намаляване на суровините многопластова хартия, безводно офсетово УВ мастило, полипропиленово фолио, УВ лак и корк, и намаляване и предотвратяване на отпадъците с код 03.03.08 сортирана хартия и картон за рециклиране, код 12.01.05 изрезки от пластмаса, код 15.01.02 пластмасови опаковки, код 15.01.03 опаковки от дървесни материали и код 19.12.03 цветни метали. Дейността отговаря на дейност 1 от т.1.2 и на дейност 1 от т.4.6 от раздел IV на одита за ресурсна ефективност. В резултат на изпълнението на настоящия проект ще бъде внедрен иновативен производствен процес за производство на многопластови етикети и буклети чрез придобиване на гореописаните активи. В резултат на това ще се постигне спестяване от 53.40% общо от многопластова хартия, безводно офсетово УВ мастило, полипропиленово фолио, УВ лак и корк, които са суровините за производство на многопластови етикети и буклети. Това спестяване ще се дължи на едновременен печат на ролка състояща се от няколко вида различни медии; едновременен печат на 2 различни вида медии – хартия и фолио (полиетилен, полипропилен), висока автоматизация, заменяне на УВ сушенето с LED сушене и иновативен производствен процес. В резултат на технологията, която ще бъде внедрена ще бъде елиминирано използването на спомагателния материал трихлоретилен, който е опасно химическо вещество и се използва при направата на магнезиеви клишета за печат на етикети. Закупуваните активи по настоящия проект не изискват направата за магнезиеви клишета, което ще спомогне за преустановяване на употребата на трихлоретилен и отпадъка от цветни метали. Имайки в предвид, че новата технология не изисква голям обем подготвителни настройки и се характеризира с нисък процент макулатури, както и това, че количеството суровини на единица продукт ще бъдат намалени, генерираните отпадъци ще бъдат намалени с над 74% общо, а именно: сортирана хартия и картон за рециклиране, изрезки от пластмаса, пластмасови опаковки и опаковки от дървесни материали. Дейността и свързаните с нея инвестициите не са насочени към намаляване на емисиите на парникови газове от дейности изброени в приложение I към Директива 2003/87/ЕО. Помощта не се предоставя за дейности, свързани с износ към трети държави или държави членки, по-специално помощи, които са пряко свързани с изнесените количества, с изграждането и функционирането на дистрибуторска мрежа или с други текущи разходи във връзка с износа, помощта не е поставена в зависимост от използване на местни за сметка на вносни стоки., Contracted Amount: 2 497 594.91 , Reported Amount: 2 497 594.91
  • Activity: Дейност за организиране и провеждане на събития за мултиплициране на резултатите от проекта (ще се изпълни чрез организиране и провеждане на встъпителна и заключителна работни срещи за мултиплициране на резултатите от проекта): С реализацията на настоящия проект, компанията ще внедри в производствената си практика уникален за България иновативен производствен процес за производство на многопластови етикети и буклети. Предвид факта, че иновативният процес притежава силен потенциал за мултиплициране, описан в т.11 (т.е. за успешното му внедряване в други печатници), с одобрението на проекта се предвижда организиране и провеждане на встъпително и заключително информационно събитие (работна среща) за мултиплициране на резултатите от проекта. При встъпителното информационно събитие, се предвижда да се организира еднодневна работна среща, на която да се поканят представители на всички заинтересовани страни от проекта: представители на УО, доставчици на машини, представители на традиционни и дигитални медии, представители на печатници, както и основни клиенти на ЕТ ДАРС-­91-­ДИМИТЪР СЪБКОВ, потребяващи продуктите на компанията. Целева група са всички печатници, които оперират в страната. По време на работната среща ще бъдат представени основните параметри на одобрения проект, като ще се постави фокус върху иновативния процес, както и основните показатели за сравнение на процеса с алтернативните решения (детайлно описани в Сравнителния анализ за иновативния процес - 11.5). При провеждане на информационната работна среща, ще се отдели значително внимание на иновативния процес, предмет на внедряване по проекта, като се постави акцент върху приложимостта му в различни печатници. Предвижда се встъпителната работна среща по проекта да се проведе в гр. Бургас, като за целта ще се използват заседателните площи на печатницата, където са налични условия за ефективно провеждане на събитието. В заключителния етап на проекта, след доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на машините предмет на инвестиция, както и след успешното внедряване в производствената практика на ЕТ ДАРС-­91-­ДИМИТЪР СЪБКОВ на уникалния за България, иновативен процес, с реализацията на настоящата дейност се предвижда провеждане на заключителна работна среща за мултиплициране на резултатите от проекта. При провеждане на събитието ще се поканят представители на всички заинтересовани страни от проекта, а именно: представители на УО на ОПИК, представители на компанията доставила и въвела машината, представители на традиционни и дигитални медии, представители на други печатници, както и основни клиенти, потребяващи продуктите на компанията. Целева група са всички печатници, които оперират в страната. Целта на първата част от заключителната работна среща ще бъде да бъдат представени конкретните технологични резултати и параметри на иновативния процес за производство на многопластови етикети и буклети, внедрен в ЕТ ДАРС-­91-­ДИМИТЪР СЪБКОВ, а във втората част на събитието се предвижда демонстрация на процеса в реална работна среда, в производствените помещения на компанията. При посещението на място в печатницата на компанията, където ще се внедри иновативни процес, всички гости на събитието ще бъдат запознати с предимствата на иновативния процес и възможностите за реализация на процеса и в други печатници в България, за мултиплициране на резултатите от проекта. При провеждане на работната среща ще се представи целия технологичен цикъл на иновативния процес, в реална работна среща, като ще се постави основен фокус и акцент на приложимостта на процеса в други печатници., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта (ще се извърши чрез публикации на резултатите от проекта в традиционни и дигитални медии): След изпълнението на предходната дейност и провеждане на заключителната работна среща за мултиплициране на резултатите от проекта, ще бъде разработена и предоставена за публикуване в специализирани и общо информационни традиционни и дигитални медии специализирана публикация относно реализирания от кандидата проект. В така описаната публикация, ще бъде поместено изчерпателно описание на иновативния процес, внедрен с реализацията на проекта, като ще се обърне особено внимание на (но не само): 1. Описание на процеса; 2. Технически и технологични характеристики на процеса; 3. Използвани суровини; 4. Спестявания на суровини и спомагателни материали; 5. Приложени технологични решения; 6. Обща информация относно инвестиционна стойност и ключови параметри на проекта. В така описаните специализирани публикации, ще бъде обърнато и особено внимание на закупените и внедрени в производствената практика на кандидата активи - ще се опише как чрез закупените активи и с кои техни характеристики е опосредствано въвеждането на иновативния процес. Така описаната специализирана публикация ще се разпространи както до информационни сайтове с общо информационно предназначение, така и до специализираните традиционни и дигитални издания, фокусирани върху печатарския бранш у нас. Допълнително, в изпълнение на настоящата дейност, ще се разработи и прессъобщение, което ще се разпространява съгласно с изискванията на "Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014 - 2020. Всички информационни материали, разработени в изпълнение на настоящата дейност (независимо дали са предвидени за оповестяване в традиционни или дигитални медии), ще бъдат подготвени със задължителните текстови и графични реквизити, за визуализиране на подкрепата от Общността и съобразно изискванията на Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014 - 2020. В резултат от изпълнението на дейността, ще се повиши информираността и ще се покаже ефекта относно въвеждането на подобни технологии и ще се насърчат и други предприятия да въведат такива ресурсоефективни решения., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Извършване на измервания на показатели за емисии от акредитирана лаборатория : За целта на кандидатстването по настоящата процедура е ангажирана външна за кандидата акредитирана съгласно стандарт БДС EN ISO 17025:2006 лаборатория, която на място на площадката на ЕТ ДАРС-­91-­ДИМИТЪР СЪБКОВ извърши замерване на отделяните емиии от емисионна точка на инсталацията за сушене на УВ лак. В рамките на одита за ресурсна ефективност ЕТ ДАРС-­91-­ДИМИТЪР СЪБКОВ е заложила базови стойности на показателя, свързан с количеството емисии, генерирани при производството съгласно направените замервания от акредитираната лаборатория, като са приложени в т.VI от одита и протоколите от направените замервания и доказателства за акредитацията на лабораторията. Измервания на показатели за емисии от акредитирана лаборатория са предвидени и в края на първата календарна година, следваща годината на приключване на проекта, с които да бъде показано дали са постигнати заложените в одита за ресурсна ефективност целеви стойности. Начин на изпълнение Дейността е изпълнена чрез външно възлагане преди подаване на проектното предложение по време на подготовка на одит за ресурсна ефективност (Приложение Е към Условията за кандидатстване) съгласно изискванията на условията за кандидатстване по настоящата процедура. Кандидатът не кандидатства за предоставяне на БФП върху извършените разходи за такси за извършване на измервания на показателите за емисии от акредитирана лаборатория, като те са покрити изцяло за собствена сметка. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Услуга финансов одит дейността - ще бъде извършена чрез предоставяне на услуга по финансов одит от дипломиран експерт счетоводител: Като част от дейностите по проекта, се предвижда след успешното изпълнение на инвестициите в ресурсоефективното оборудване в производството на предприятието, да бъде проведен финансов одит на разходите по проекта. Целта на така описаната дейност, е дипломиран експерт счетоводител да потвърди правилното разходване на средствата по проекта, при спазване указанията на приложимата нормативна уредба (ЗУСЕСИФ и ПМС 160 в последната му редакция), както и указанията на УО (Условия за кандидатстване и Оперативно ръководство за изпълняне на проекти по процедурата). За тази цел в последните 2 месеца от реализацията на проекта, избран експерт счетоводител, ще предостави услуга по финансов одит, която да потвърди наличието на адекватна одитна пътека, разкриването на индивидуални счетоводни сметки за реализацията на проекта, правилното заприхождаване на дълготрайните материални активи придобити по проекта, както и осчетоводяването на направените разходи. Съгласно изискванията на Условията за кандидатстване, в съответствие с чл. 207 от Делегиран регламент на Комисията (ЕО) № 1268/2012 относно правилата за прилагане на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза за инвестиционни проекти с БФП над левовата равностойност на 750 000 евро (или 1 466 872.5лв), следва да бъде осъществен финансов одит. Предвид горното императивно изискване на приложимата нормативна уредба, предприятието предвижда като част от дейностите по проекта, предоставяне на услуга по финансов одит. Одиторът ще проверява дали декларираните от бенефициента разходи са действително извършени и платени, точни и допустими в съответствие с административния договор за безвъзмездна финансова помощ. В този контекст, към Финалния отчет за изпълнението на проекта, който ще бъде представен на УО за одобрение, ведно с искане за плащане, ще бъде приложен и доклада на дипломиран експерт счетоводител, относно фактическите констатации, установени при проведения финансов одит., Contracted Amount: 2 000.00 , Reported Amount: 2 000.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: THREE PRINT HUNGARY Korlatolt Felelosegu Tarsasag, Contracted Amount*: 565 626.04 , Reported Amount**: 942 710.06
  • Contractor: CODIMAG SAS, Contracted Amount*: 932 930.91 , Reported Amount**: 1 554 884.85
  • Contractor: Momchil, Contracted Amount*: 1 400.00 , Reported Amount**: 2 000.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Повишаване на ефективността на производствените разходи, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 17.73 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Срок на откупуване, Measure Unit: years, Base Value: 0.00 , Target amount: 5.77 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Количество емисии преди/след изпълнение на проекта, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 20.03 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Implemented pilot and demonstration innitiatives, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 6 Supported projects related to industrial waste management, Measure Unit: % от подкрепените проекти по ИП 3.2, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 7 Ефективно управление на отпадъците съгласно йерархията при управление на отпадъците по чл. 6 от Закона за управление на отпадъците, при производството на единица продукция, преди/след изпълнение на проекта в проценти, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 53.64 , Reached amount: 0.00
Indicator 8 Намаляване на количеството използвани суровини при производството на единица продукция преди/след изпълнение на проекта в проценти, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.17 , Reached amount: 0.00
Indicator 9 Намаляване на количеството използвани опасни химични вещества при производството на единица продукция преди/след изпълнение на проекта в проценти, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 80.31 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 2 499 594.91 BGN
Grant 1 499 956.95 BGN
Self amount 999 637.96 BGN
Total actual amounts paid 1 499 956.95 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на: Обособена позиция 1: Печатна преса със стъпково подаване - 1 бр. Обособена позиция 2: Машина за буклети - 1 бр.;, Estimated Amount: 2 497 594.91
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Печатна преса със стъпково подаване - 1 бр.
    Contractor: CODIMAG SAS
    Contract total funded value: 932 930.91
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Машина за буклети - 1 бр.;
    Contractor: THREE PRINT HUNGARY Korlatolt Felelosegu Tarsasag
    Contract total funded value: 565 626.04
Procedure 2 Subject to due process: Предоставяне на услуга одит на проекта от дипломиран експерт счетоводител, Estimated Amount: 2 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN