Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.009-0042-C01
Project Name Together we shall achieve more
Beneficiary 176488336 Association "Cluster for education, trainings and qualifications"
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 27.11.2017
Start Date 27.11.2017
End Date 04.09.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пловдив, Пловдив, гр.Пловдив

Description

Brief description
Проектът цели да повиши капацитета на развиващия се Клъстер за образование, обучения и квалификации (КООК) за създаване на продукти и услуги с висока добавена стойност, за подготовка на нужните за това кадри, за навлизане на международни пазари и др. 

Фокусът на проекта е върху приоритетна тематична област „Информатика и ИКТ” и по-специално върху безжичните сензорни мрежи и безжичната комуникация/ управление (вкл. на база новия стандарт NB-IoT); Big Data, Grid и Cloud технологиите; 3D дигитализацията, визуализацията и прототипирането; ИКТ образователните подходи.

Проектът предвижда да бъдат създадени няколко нови стопански обекта в подкрепа на общите клъстерни дейности:
1.	Обучителен и тренировъчен център за програмиране и тестване на IoT модули и устройства.
2.	Лаборатория за изпитване на NB-IoT модули и устройства.
3.	Център за 3D дигитализация, визуализация и прототипиране.
4.	Център за развитие на Cloud технологиите.

В рамките на Компонент 3 на процедурата, тези обекти ще бъдат оборудвани с най-съвременните технически и програмни решения, които ще позволят на клъстера като цяло и отделните му членове в частност да повишат конкурентоспособността и ускорят бизнес развитието си.

В помощ на навлизането на международни пазари, в рамките на Компонент 2 на процедурата, ще бъде организирано участие в няколко световноизвестни изложения и панаири: CES Las Vegas, Mobile World Congress Barcelona и IFA Berlin.

В резултат от изпълнението на проекта ще бъде повишена степента на интеграция и сътрудничество между членовете на клъстера в посока максимално използване на капацитета им за разработка на конкурентни бизнес продукти и услуги и насърчаване на активното присъствие на регионалния, националния и външния пазари.
Activities
  • Activity: Насърчаване на клъстерния маркетинг: Дейността има за цел да представи продуктите на клъстера и неговите членове на световните пазари. Включва подготовка и участие на клъстера в 3 международни изложения и панаири: 1. CES Las Vegas – участие със щанд с площ 36 м2 и 6-ма представители на членовете на клъстера, командировани за 7 дни; 2. Mobile World Congress Barcelona – участие със щанд с площ 36 м2 и 8-на представители на членовете на клъстера, командировани за 7 дни; 3. IFA Berlin – участие със щанд с площ 36 м2 и 8-на представители на членовете на клъстера, командировани за 7 дни. Изложенията са подбрани съобразно необходимостта от представяне и навлизане на американския и европейския пазари, които са най-платежоспособни и узрели за ИКТ продуктите и услугите на клъстера и неговите членове., Contracted Amount: 235 836.41 , Reported Amount: 231 989.52
  • Activity: Публичност и визуализация на проекта: Дейността има за цел да запознае обществеността, целевата група и заинтересованите страни с проекта и начина на финансирането му в съответствие с изискванията на Насоките за кандидатстване и Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020. Включва, освен публикуване на подходящо място на интернет страницата на клъстера на подробна информация за одобрения проект, също така организиране на 2 бр. информационни дни за представяне на проекта и изработване на: • 4 бр. билбордове с размер минимум 50х70 см; • 4 бр. постоянни обяснителни табели с размер минимум 50х70 см от подходящ материал, устойчив на неблагоприятни атмосферни условия; • 30 бр. стикери; • 1 бр. информационен банер за международните изложения; • 2 бр. информационни банери за информационните дни. Билбордовете ще служат за визуализация на помещенията на новите стопански обекти, където ще бъдат разположени закупените физически предмети, до поставянето на постоянни обяснителни табели. И за 2-та вида информационни материали ще бъде уведомен Управляващия орган за дизайна и мястото на поставяне. Стикерите ще служат за визуализация на всеки един дълготраен материален актив (ДМА), който е закупен със средства по проекта. Единият информационен банер ще служи за представяне на клъстера и проекта по време на участието в международни изложения и панаири, а другият – за същата цел по време на информационните дни., Contracted Amount: 1 980.00 , Reported Amount: 1 890.00
  • Activity: Придобиване на дълготрайни материални активи (ДМА) за общи клъстерни дейности: Дейността има за цел да обезпечи техническата база за повишаване на капацитета на клъстера за създаване на продукти и услуги с висока добавена стойност и за подготовка на нужните за това кадри, както и за подобряване на производителността и осигуряване на по-ефективно използване на наличните ресурси. Включва закупуване и пускане в експлоатация на оборудване в подкрепа на общите клъстерни дейности в 4 нови стопански обекти: 1. Обучителен и тренировъчен център за програмиране и тестване на IoT модули и устройства. 2. Лаборатория за изпитване на NB-IoT модули и устройства. 3. Център за 3D дигитализация, визуализация и прототипиране. 4. Център за развитие на Cloud технологиите. Първите 2 обекта ще бъдат разположени в гр. София, където е концентрирана членската маса на клъстера, а вторите 2 в гр. Пловдив, където има множество платежоспособни и узрели за иновации клиенти. Обучителният и тренировъчен център ще бъде създаден в тясно сътрудничество с Университета по библиотекознание и информационни технологии (УниБИТ), който освен образователна е и научноизследователска организация с опит в областта на „интернет на нещата” (Internet of Things (IoT)). Този център, освен за обучение на студенти с оглед задоволяване на кадровите потребности на членовете на клъстера, ще служи и за специализирана подготовка на съществуващите кадри. За целта ще бъде оборудван с 20 стенда за програмиране и тестване на IoT модули и устройства и 1 интерактивна дъска от тип 1. Стендовете ще се използват от обучаемите за провеждане на практически упражнения и експерименти, а интерактивната дъска от лектора за представяне на теоретичните постановки и пояснения. Лабораторията за изпитване ще служи за тестване на разработваните от членовете на клъстера нови продукти/ услуги, осъществяващи/ ползващи безжична комуникация по новата теснолентова радио технология NB-IoT. Лабораторията ще се ползва за преминаване на последните стъпки от НИРД. За целта ще бъде оборудвана със стенд за изпитване на NB-IoT модули и устройства. В нея ще се извършва и подготовка на кадри за работа със стенда, поради което ще бъде оборудвана със специална интерактивна дъска от тип 2, позволяваща удобно представяне на теоретичните постановки и анализ на получаваните резултати. 3D центърът ще служи за дигитализация, визуализация и прототипиране на нови изделия и детайли. Освен за собствена НИРД, той ще се ползва от клъстера и членовете му за осъществяване на НИРД за външни клиенти. Ще бъде оборудван с 3D скенер за дигитализация, 3D принтер и 3D фреза за прототипиране и 2 бр. фотоапарати за заснемане на новите продукти и провежданите в центъра обучения. Благодарение на възможността за видео запис с висока резолюция, 2-та фотоапарата ще могат да се ползват вместо видеокамери и да предават картина с близък и далечен план едновременно. По този начин ще позволят провеждане на дистанционни обучения и уебинари. Центърът за развитие на Cloud технологиите ще позволи на членовете на клъстера да създават уеб базирани продукти и услуги с висока добавена стойност. На първо време, в рамките на проекта, той ще бъде оборудван с 2 високопроизводителни сървъра, върху които ще бъдат инсталирани програмните продукти, позволяващи отдалечен достъп и ползване. Дейността се планира да протече в следните стъпки: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви (М1) до 4-ти (М4) месец от изпълнението на проекта). 2. Сключване на договор (от М4 до М5). 3. Доставка и подписване на приемо-предавателен протокол (от М5 до М11). 4. Инсталиране, тестване, пускане в експлоатация и подписване на финален приемо-предавателен протокол (от М11 до М12)., Contracted Amount: 1 559 040.00 , Reported Amount: 1 517 770.00
  • Activity: Придобиване на дълготрайни нематериални активи (ДНА) за общи клъстерни дейности: Дейността има за цел да обезпечи програмната среда за повишаване на капацитета на клъстера за създаване на продукти и услуги с висока добавена стойност и за подготовка на нужните за това кадри, както и за подобряване на производителността и осигуряване на по-ефективно използване на наличните ресурси Включва закупуване и пускане в експлоатация на специализирани програмни продукти в подкрепа на общите клъстерни дейности. За 3D центъра ще бъде закупен специализиран програмен продукт за 3D CAD инженерно проектиране. С негова помощ ще се обработват сканираните с 3D скенера обекти, ще се прави 3D визуализация и виртуално моделиране. За центъра за развитие на Cloud технологиите ще бъдат закупени специализирани програмни продукти за: 1. свързване и управление на IoT устройства; 2. създаване на онлайн/ електронни обучения. Първият ще позволява обединяване на различни по вид, предназначение, програмно обезпечение и характеристики IoT модули и устройства в единна информационна система, където да се задават взаимовръзките между тях, да се създават реални приложения чрез единен интерфейс (API), да се прави анализ на натрупаните големи масиви от данни (Big data) за идентифициране на различни бизнес възможности (вкл. нови източници на приходи, възможности за повишаване на ефективността и др.). Вторият ще позволява създаване на онлайн/ електронни курсове, съвместими с различни устройства, богати на разнообразно медийно съдържание, поддържащи различни възможности за оценка на наученото. С помощта на изброените програмни продукти, клъстерът и членовете му ще могат да разработват нови продукти и услуги, да подготвят нужните им кадри, да подобрят производителността си, да станат по-ефективни, съответно и по-конкурентни на пазара. Дейността се планира да протече в следните стъпки: 1. Избор на изпълнител (от 5-ти (М5) до 8-ми (М8) месец от изпълнението на проекта). 2. Сключване на договор (от М8 до М9). 3. Извършване на доставката и подписване на приемо-предавателен протокол (от М9 до М15). 4. Инсталиране, тестване, пускане в експлоатация и подписване на финален приемо-предавателен протокол (от М15 до М16)., Contracted Amount: 606 000.00 , Reported Amount: 600 000.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Solid Fill Ltd, Contracted Amount*: 342 006.00 , Reported Amount**: 488 580.00
  • Contractor: Cantek EOOD, Contracted Amount*: 316 475.00 , Reported Amount**: 695 500.00
  • Contractor: XS Software JSC, Contracted Amount*: 420 000.00 , Reported Amount**: 600 000.00
  • Contractor: APRA Design Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 980.00
  • Contractor: Vi Projects Ltd, Contracted Amount*: 178 160.00 , Reported Amount**: 222 990.00
  • Contractor: Dilex Ltd, Contracted Amount*: 169 848.00 , Reported Amount**: 333 690.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 479 118.99 , Reached amount: 468 533.64
Indicator 2 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 2 402 856.41 BGN
Grant 1 465 781.11 BGN
Self amount 937 075.30 BGN
Total actual amounts paid 1 435 997.47 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на ДМА, Estimated Amount: 1 559 040.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Доставка на компютърно оборудване и принадлежности
    Contractor: Dilex Ltd
    Contract total funded value: 169 848.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Доставка на лабораторно и оптично оборудване
    Contractor: Cantek EOOD
    Contract total funded value: 316 475.00
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3: Доставка на машини
    Contractor: Solid Fill Ltd
    Contract total funded value: 342 006.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на ДНА, Estimated Amount: 606 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на ДНА
    Contractor: XS Software JSC
    Contract total funded value: 420 000.00
Procedure 3 Subject to due process: Организиране на участия в изложения, Estimated Amount: 225 456.19
  • Differentiated position 1: Организиране на участия в изложения
    Contractor: Vi Projects Ltd
    Contract total funded value: 178 160.00
Procedure 4 Subject to due process: Публичност и визуализация на проекта, Estimated Amount: 1 980.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN