Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.001-0580-C01
Project Name Increasing energy efficiency in ECOTRANS 2010 EOODthrough investment in new energy saving equipment
Beneficiary 201164442 ECOTRANS 2010 EOOD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 30.11.2017
Start Date 30.11.2017
End Date 12.03.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Варна, Суворово, гр.Суворово

Description

Brief description
Компания „Екотранс 2010” EООД притежава дългогодишен опит в сферата на събирането и обработването на опасни отпадъци. За постигане на устойчивото развитие  дружеството е необходимо да предприеме обновление на част от съществуващото оборудване, тъй като е физически и морално остаряло, много по-слабо производително и много по-енергоемко. 
Именно чрез осъществяване на настоящия проект „Екотранс 2010” EООД ще пристъпи към инвестиции за повишаване на енергийната ефективност, което ще доведе до намаляване на разходите за електроенергия, ще допринесе за въвеждане и развитие на екологосъобразно производство и повишаване на устойчивата конкурентоспособност на предприятието.
Инвестиционният проект предвижда подмяна на част от съществуващо оборудване, като бъде закупено следното ново оборудване с по-големи технологични възможности:
Мярка 1: Електрическа преса- за постигане на намаляване на енергийните разходи и разходите за електроенергия; оптимизиране производствената дейност във фирмата; увеличаване на енергийната ефективност.
Благодарение на тази мярка ще се осигури значително по-висока производителност на работния процес, а също и особено поради това, че новото оборудване ще бъде значително по-енергоефективно и енергоспестяващо и на тази основа ще осигури значително намаляването на емисиите CO2. 

Activities
  • Activity: Дейност 1: Енергийно обследване по образец, изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти (Приложение Б към Условията за кандидатстване) : Дейността по изготвяне на енергийния одит в Екотранс 2010 ЕООДе извършена преди подаване на проектното предложение от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Целта на обследването е изчисляване на обобщените енергийни характеристики на енергозахранване и енергопотребление, намиране на енергоемки точки в работните процеси и разработване на енергоспестяващи мерки, както и необходимите капиталови вложения за тях. Изготвянето на доклад за енергийно обследване на фирмата ще служи за управление на рационалното използване на енергийните ресурси във фирмата. Това обуславя извършването на тази дейност като предпроектна, крайният резултат от която е: -По-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни производствени процеси в кандидатстващото предпирятие; -Повишаване на енергийната ефективност и засилване на конкурентоспособността на предпирятието чрез постигане на по-ниски производствени разходи; -Насърчаване на предприятието към инвестиции за повишаване на енергийната ефективност, което ще доведе до намаляване на разходите за производство на единица услуга; -Цялостно подобряване в бизнес и производствените процеси, допринасяйки за подобряване на производителността. Дейността и разходите са извършени преди подаване на проекта и след датата на обявяване на настоящата процедура. , Contracted Amount: 20 000.00 , Reported Amount: 20 000.00
  • Activity: Дейност 2: Оптимизиране разходите за енергия и разширяване производствената дейност във фирмата, посредством закупуването на нова, високоефективна Електрическа Преса (ЕП)Мярка 1: Фирма „Екотранс 2010” ЕООД притежава дългогодишен опит в събирането и обработването на опасни отпадъци. Дружество също така оползотворява отпадъчните продукти, като произвежда ударопоглъщащиплочи, които се използват в пътното строителство. Производственият процес в „ЕкоТранс 2010“ ЕООД следва следните технологични етапи: - Складиране за приемане и съхранение на отпадъци; - Обработване на синтетични отпадъци за синтетичен скраб; - Миксер – миксиране на отпадъчните материали; - Ръчно пресоване на ударопоглъщащи плочи от рециклирани материали за изделия, приложими в пътното строителство (бализи, стойки за поставяне на бализи и временни знаци, гумени бордюри и др.), настилки за площадки с различно предназначение в населените места – детски и спортни площадки, където се поставят плочи с различни форми и размери или пък се прави цялостна настилка. Взависимост от матриците се произвеждат различни изделия. Пресата се използва именно за пресоване на ударопоглъщащите плочи от рециклирани материали. Предвидената Мярка 1: Оптимизиране разходите за енергия и разширяване производствената дейност във фирмата, посредством закупуването на нова, високоефективна Електрическа преса (ЕП) е обвързана с последния от посочените по-горе работни процеси в дружеството. В момента в дружестовото се използва миксер с ръчнапреса, която фирмата-кандидат притежава и експлоатира, която е стара техническа модификация. Основното й предназначение е свързано с механично пресоване на отпадъчните материали и тяхното рециклиране чрез производство на ударопоглъщащи плочи. Миксерът е част от процеса.Използва се за предварително миксиране на гумения гранулат с полиуретановото лепило и пигментната боя в строго контролирано съотношение чрез предварително зададен компютърен алгоритъм.Твърде чести повреди съпътстват работата на старата машина, което пък води до нежелателни престои и неефективност, като цяло. Техническото състоянието на старите машини е повече от незадоволително, а разходът на консумативи завишен. Разходи за енергия са изключително високи. Средно-годишните разходи за енергия (от електроенергия) на старото оборудване са пресметнати на база нейната средно-годишна часова използваемост и е 26100 kWh. Изчисленията показват, че въпросните годишни разходи за електроенергия са в размер на 5220, 00 лв./год. Наличните машини лимитират капацитета на производството и за по-нататъчното муразширение са необходими нови мощности. В същото време, за да е оправдано разширението,компанията планира да придобие висок клас енергийно ефективна машина, за да повишиконкурентоспособността си и да подсигури бъдещото си развитие. Предвид гореизброените недостатъци по настоящия проект е предвидено придобиването на новаелектрическа преса, която представлява Мярка 1 от енергийния доклад. Предвижда се интегриране в производствения процес на новото модерно оборудване, с което ще се елиминират напълно досега съществуващите недостатъци в работния процес и ще се постигне по-ниска ресурсна и енергийна интензивност.Закупуването на нова, високоефективна Електрическа преса ще спомогне за оптимизиране дейността на фирмата и повишаване на нейната конкурентоспособност на пазара. Основното предназначение на новата машина ще бъде абсолютно идентично с това на старата, която ще замени, а именно: Пресата е неизменна част от процеса на формоване на изделията.Чрез термичната обработка, осъществявана от електрическата преса се активират свойствата на полиуретановото лепило, предават се необходимите физико-химични свойства относно здравината на крайния продукт. Новото оборудване е със следните технически характеристики: - максимална инсталирана мощност - kW ≤9; - напрежение - V ≥400 +/-5%; - честота на захранващото напрежение на двигателя - Hz ≥50+/-5%; - сила на натиск - ton≤160; - максимално налягане – bar≤300 - мощност на двигателя – kW ≥ 9; - работна ширина (за ширина на изделията) – мин. 500 мм; - работно тегло (за тегло на изделията) - мин. 20 кг. , Contracted Amount: 1 600 000.00 , Reported Amount: 1 600 000.00
  • Activity: Дейност 3: Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на системи за енергиен мениджмънт в предприятиятасъгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001: Като част от предприетата политика на дружеството, а именно оптимизиране на най-съществените работни процеси, характеризиращи се към настоящия момент като изключително енергоемки, повишаващи оперативните разходите, е и налагане на мерки, водещи до повишаване на енергийната ефективност. Дружествити отчита, че това може се постигне и чрез промяна на начина, по който енергията се управлява и поддържане на система за управление на енергията чрез интегриране на енергийната ефективност в съществуващите системи за управление. Това улеснява непрекъснатото повишаване на ефективността. Именно предвид това към настоящия проект се предвижда и дейност за въвеждане и сертифициране на система за управление на енергията в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001. Стандартът най- вече се отнася за енергийното управление на енергоинтензивни производствени процеси, електроразпределение, енергийна ефективност на сгради, транспорт и др. Международният стандарт се прилага за всякакъв тип енергийни носители – електроенергия, газообразни, течни и твърди горива, пара, ВЕИ, компресиран въздух, охладена вода, и др. ISO 50001 установява рамка за ефективното използване на енергията в производствените предприятия, търговските вериги, публичния сектор и всяка една организация, решила да се възползва от това. Стандартът също така установява условия за сравняване с най-добрите постижения в областта (benchmarking), измерване, документиране и докладване на подобренията в енергийното управление, респективно за приноса им в намаляването на емисиите парникови газове. Правилното прилагане на стандарта неминуемо води до положителен икономически ефект за бизнеса и околната среда, както и допринася за конкурентоспособността на всяка една компания или организация, внедрила система за енергиен мениджмънт по изискванията му. Дейността по разработване на документацията,внедряването и подготовката за сертифициране на Система за управление на енергията по ISO 50001:2011, включва: Етап 1 - Разработване на необходимия пакет документи. • Първоначална диагностика на настоящите условия във фирмата; • Определяне на основния пакет документи; • Разработка на документацията; • Преглед и одобрение на документацията от ръководството. Етапът приключва след утвърждаване на документите. Етап 2 - Внедряване на разработената документация, считано от датата на приемане на документацията. • Провеждане на обучения на служителите, относно документацията на Система за управление на енергията иприложението й в дейността на всеки служител / работник; • Подготовка за сертификация – повеждане на вътрешен одит и преглед от ръководството. Етапът приключва с Доклад от вътрешен одит и Протокол за преглед от ръководството. Етап 3 – Участие в одита за сертифициране на Система за управление на енергията. • Участие на консултанта в одита на сертифициращата фирма чрез оказване на методическа помощ; • Отстраняване на всички пропуски, констатирани по време на одита, по отношение на документацията. Сертифицирането на Система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните задължителни етапи при извършване на процедурата по сертифициране: Етап сертифициране: • провеждане на първоначален одит (одит I фаза) за документационно съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; • провеждане на сертификационен одит (същински одит II фаза) за преглед на организационното и технологично съответствие на внедрената система с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; • провеждане на заключителна среща с ръководството на фирмата; • вземане на решение за сертифициране. Етап издаване на сертификат: издаване на оригинален сертификат на български и на английски език. , Contracted Amount: 25 000.00 , Reported Amount: 24 420.00
  • Activity: Дейност 4: Осигуряване на публичност и визуализация на проекта: Чрез изпълнение на дейността ще бъдат осигурени мерки за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013 и „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020 г.. Дружеството ще информира за финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 г., като ще бъде изготвена информация за етапите от изпълнението на проекта във всички отчети за изпълнението на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта. Във всички обяви и публикации, свързани с изпълнението на проекта, фирмата ще оповести, че проектът е получил финансиране от ЕФРР чрез ОПИК. По време на изпълнение на проекта Дружеството ще информира обществеността за получената от ЕФР подкрепа чрез: 1. Информационна табела тип минибилборд, с минимален размер 50/70 см и съдържаща информация за проекта, в която се споменава финансовата подкрепа от ЕС. Табелата ще бъде поставена на входа на сграда на Дружеството в гр. Суворово. Табелата ще съдържа текстова и визуална информация, вкл. - емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“; - Европейски фонд за регионално развитие; - общото лого за програмен период 2014-2020 г.; - наименованието на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020; - наименованието на проекта; - общата стойност на проекта,както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; - начална и крайна дата на изпълнение на проекта. 2. На новозакупеното оборудване ще бъдат поставени стикери, като за актива, закупен попроекта се предвиждат 2 бр. стикери, тъй като устройството е много обемно и стикери ще бъдат поставени от двете страни на машината, включващи информация за финансовия принос наЕС чрез ОПИК. В рамките на дейността ще бъде избран изпълнител/изпълнители за изработка и монтаж наинформационната табела тип минибилборд и изработка и доставка на стикери - 2 бр. за новозакупената електрическа преса. , Contracted Amount: 900.00 , Reported Amount: 850.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: DIAMANT BG LTD, Contracted Amount*: 18 000.00 , Reported Amount**: 20 000.00
  • Contractor: RINA BULGARIA LTD., Contracted Amount*: 8 550.00 , Reported Amount**: 9 500.00
  • Contractor: KASI AUTOMATION Ltd, Contracted Amount*: 1 120 000.00 , Reported Amount**: 1 600 000.00
  • Contractor: INTERKIT CONSULT Ltd., Contracted Amount*: 13 428.00 , Reported Amount**: 14 920.00
  • Contractor: DI EM 2008 Ltd., Contracted Amount*: 765.00 , Reported Amount**: 850.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 GHG reduction, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 298.18 , Reached amount: 298.18
Indicator 2 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Expected energy savings in enterprises as a result of completed projects, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 364.80 , Reached amount: 364.80
Indicator 5 Energy audits performed, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 6 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 1 645 900.00 BGN
Grant 1 161 310.00 BGN
Self amount 484 590.00 BGN
Total actual amounts paid 1 160 743.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Визуализация на проекта, Estimated Amount: 900.00
  • Differentiated position 1: Визуализация на проекта
    Contractor: DI EM 2008 Ltd.
    Contract total funded value: 765.00
Procedure 2 Subject to due process: Закупуване и доставка на Електрическа преса (Мярка 1) - 1 брой, Estimated Amount: 1 600 000.00
  • Differentiated position 1: Закупуване и доставка на Електрическа преса (Мярка 1) - 1 брой
    Contractor: KASI AUTOMATION Ltd
    Contract total funded value: 1 120 000.00
Procedure 3 Subject to due process: Изготвяне на енергиен одит по образец Приложение Б от Условията за кандидатстване - 1 брой, Estimated Amount: 20 000.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне на енергиен одит по образец Приложение Б от Условията за кандидатстване - 1 брой
    Contractor: DIAMANT BG LTD
    Contract total funded value: 18 000.00
Procedure 4 Subject to due process: Разработване и въвеждане на система за енергиен мениджмънт БДС EN ISO 50001 - 1 брой, Estimated Amount: 15 000.00
  • Differentiated position 1: Разработване и въвеждане на система за енергиен мениджмънт БДС EN ISO 50001 - 1 брой
    Contractor: INTERKIT CONSULT Ltd.
    Contract total funded value: 13 428.00
Procedure 5 Subject to due process: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт БДС EN ISO 50001 - 1 брой, Estimated Amount: 10 000.00
  • Differentiated position 1: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт БДС EN ISO 50001 - 1 брой
    Contractor: RINA BULGARIA LTD.
    Contract total funded value: 8 550.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN