Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The project aims to prevent the generation of paper waste by limiting the receipt of junk mail from Bulgarian households. Hundreds of thousands of advertising brochures and leaflets are poured daily into the mailboxes of Bulgarian citizens. Most of them go directly to the garbage cans where they are mixed with other types of waste and it becomes very difficult to separate and recycle them. Unwanted promotional materials are of no benefit to either the recipients or the merchants who distribute them. In fact, they are a waste of money and a valuable natural resource.
The project envisages a series of activities aimed at the preparation and implementation of the demonstration project, adapted to the specific characteristics of the places where it will be implemented and to promote the results of this project. Ongoing, throughout the project period, activities will be implemented on Project Organization and Management, as well as on Information and Communication, in order to meet the specific requirements of Operational Program 2014-2020 and the applicable national and European requirements for effective, efficient and economical use of the European Regional Development Fund funds provided through OPE 2014-2020.
The project will be implemented in six major district cities, which are the centers of the current NUTS II level planning regions - Sofia, Plovdiv, Burgas, Varna, Ruse and Pleven. The locations have been thus selected in order to guarantee the applicability of the results from the demonstration project at national level, on one hand, and on the other, they have the highest number of multifamily residential buildings, which are the main recipients of unwanted mail, and the highest number of major retail chains with a share in the distribution of unwanted mail.
The activities foreseen in the project are aimed at prevention of the generation of household waste from paper.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подготовка: В тази дейност бе извършено проучване на добри практики, свързани с предотвратяване образуването на отпадъци. Проучването бе възложено на външен изпълнител, който идентифицира две добри практики, касаещи предотвратяване образуването на отпадъци от хартия чрез ограничаване на нежеланата поща – една в гр. Барселона и една в графство Есекс, Великобритания. Проучването касаеше добрите практики в сферата, както и сравнителен анализ относно аналогичността на мястото, където се предвижда да се реализира демонстрационния проект спрямо мястото, където са били приложени селектираните добри практики; анализ за липсата на подобни на проучената добра практика в България, с оглед специфичния контекст на проекта; и анализ, обосноваващ възможността в предложеното чрез проекта място да бъде приложен демонстрационния проект и евентуалният положителен ефект, който може да се очаква при реализацията на демонстрационния проект. Данните от проучването бяха използвани за разработването на обосновка за демонстрационен проект „Без нежелана поща, моля!“ при спазване на образец Приложение №6 към Насоките за кандидатстване по процедурата, при спазване на всички указания в него. Въз основа на тези данни бяха разработени и дейностите, включени в демонстрационния проект, като бяха адаптирани към специфичния контекст, в който предвиждаме да изпълним проекта, и стремежа ни да докажем приложимостта му на национално ниво. 11 400.00 11 400.00
Изпълнение на демонстрационен проект: Тази дейност е основна за демонстриране ползите от проекта и постигане на целите, които си поставяме. Тя включва 2 поддейности: Поддейност 2.1. При изпълнението й се предвижда проучване и експертен анализ на количеството нежелана поща по целеви райони и въвличане на участници в инициативата и сключване на договор с тях за участие. Необходимостта от провеждане на тази поддейност се основава на нуждата от надеждна изходна информационна база, т.нар baseline. Тази информационна база впоследствие ще послужи за извършване на сравнителните аналитичните проучвания в хода на изпълнение на поддейност 2.2. и цялостното завършване на демонстрационния проект. Анализът на получената нежелана поща ще бъде разделен на видове източници по примера на проучената добра практика в гр. Барселона – търговци на дребно, лични услуги, услуги за дома, държавни институции, компании за комунални услуги и т.н. Допълнително, с участниците в проекта, около 400 домакинства, ще бъдат сключени договори за участие в проекта. От една страна, това се налага заради необходимостта от изразяване на съгласие за участие в демонстрационния проект. От друга страна е необходимо да бъде осигурена достатъчно представителна група домакинства, която да гарантира представителност и приложимост в национален мащаб на резултатите от проекта. Поддейност 2.2. При изпълнение на тази поддейност се предвижда обработка, анализ и обобщаване на резултатите от мерките за предотвратяване образуването на отпадъци. Ще бъде извършвано редовно мерене на получената нежелана поща в домакинствата, ангажирани с проекта – ежеседмично в продължение на 8 месеца. Този период е установен, за да може да се очертаят по-ясно тенденциите в намаляване на нежеланата поща и изглаждане на евентуални неточности при събирането й или сезонни неравномерности. В края на всеки месец ще се изготвят месечни справки. Предвижда се разработването на уебсайт, в който участниците и други заинтересовани страни ще могат да регистрират количествата нежелана поща, която получават, и да заявят включването си в списък с получатели, които не искат да получават нежелана поща, по подобие на Robinson List. Впоследствие този списък ще бъде предоставян, при спазване изискванията на GDPR, на установените най-големи причинители на нежелана поща, както и на пощенските оператори, с цел по-ефективно предотвратяване на нежеланата поща и опазване на ценни природни ресурси, които се похабяват в процеса на изработването и доставянето й. В хода на тази дейност се предвижда и изработката и доставка на материали, необходими за изпълнението на демонстрационния проект – стикери с надпис „Без нежелана поща, моля!“, плакати и брошури, както и памучни торби за събиране на нежеланата поща, с оглед улесняване на ежеседмичните измервания. Тези материали са от ключово значение за постигане на резултатите от проекта. Избраният външен изпълнител ще осигури нужния човешки ресурс за провеждане на измерванията и ще събере експертен екип за обработка и анализ на данните от измерванията. Паралелно ще бъдат разработени въпросници за проучване на нагласите сред участниците и населението в целевите градове, и ще бъде проведено проучване на общественото мнение за установяване на настроенията и склонността на широката общественост да се ангажира с инициативи за предотвратяване образуването на отпадъци. Резултатите от това проучване ще послужат за по-прецизно таргетиране на кампанията за популяризиране резултатите от проекта в Дейност 3, и ще бъдат включени във финалния доклад от дейността. Финалният доклад от тази поддейност ще съдържа важни изводи за постигнатото предотвратяване на образуването на отпадъци и за възможностите за ангажиране на широката общественост с инициативи за предотвратяване образуването на отпадъци. Изводите от доклада, аналитичните данни от текущите измервания на количествата предотвратена поща и резултатите от демонстрационния проект ще бъдат предмет на кампанията за популяризиране резултатите от проекта в Дейност 3. 248 009.02 239 758.40
Кампании за популяризиране на резултатите от проекта: Кампанията ще бъде проведена с цел да провокира интерес у целевите групи по отношение на ползата от включването в изпълнението на проекта, и да ангажира широката общественост, особено в големите градове, към координирани и съгласувани действия на всички заинтересовани страни за предотвратяване образуването на отпадъци от нежелана поща, както и да осигури прозрачност и информация от практическо значение за всички идентифицирани целеви групи в рамките на проекта, за да се илюстрира положителната роля на демонстрационните дейности и тяхното пилотно изпълнение в рамките на проекта. Дейността ще се основава на резултатите от изпълнение на демонстрационния проект и проучването на общественото мнение в хода на Поддейност 2.2. По този начин ще бъде постигнато и повишаване на общественото самосъзнание за спазване на най-високото ниво на йерархията за управление на битовите отпадъци, а именно тяхното предотвратяване.. Кампанията цели да обхване колкото се може по голяма част от бизнеса, който генерира нежелана поща, както и възможно най-голяма част от населението, с оглед трайна промяна на общественото самосъзнание. За изпълнението на кампанията са предвидени следните поддейности: - Кръгли маси за обсъждане на резултатите с институции, научна общност и широката местна общественост – по една във всеки град, в който се осъществява демонстрационния проект, общо 6 на брой; - Работни срещи с представители на търговски вериги – на тези срещи ще бъдат обсъдени резултатите от проекта, изводите от анализа на данните, проучването на общественото мнение и финалния доклад от изпълнение на демонстрационния проект в рамките на Дейност 2, и ще бъдат обсъдени начини за предотвратяване на образуването на отпадъци посредством алтернативни маркетингови канали. Ще бъде представен и уебсайтът, разработен за целите на демонстрационния проект, и начините за предоставяне на списъка с лица, отказали се от нежелана поща; В хода на тези събития също ще бъдат представени резултатите от проекта, като различните заинтересовани страни ще допринесат с различна гледна точка в обсъжданията. В хода на тези събития ще бъдат наградени етажните собствености, в които има домакинства, участвали в проекта, и ще бъдат раздадени сертификати „Зелен вход“. Тези дейности ще допринесат и за повишаване на общественото самосъзнание за спазване на съответното най-високо ниво на йерархията за управление на битовите отпадъци сред ключови заинтересовани страни - Представяне на пилотните дейности в национални медии чрез видеоклипове и участие на представители в специализирани предавания; - Публикуване и промотиране на дейностите и ефекта от тях в социални мрежи; - Отпечатване и разпространение на брошури; Тези елементи на комуникационния микс са насочени към широката общественост и имат за задача както да популяризират демонстрационния проект и постигнатите резултати, така и да повишат общественото самосъзнание за спазване на съответното най-високо ниво на йерархията за управление на битовите отпадъци – тяхното предотвратяване. 35 616.00 35 004.00
Организация и управление на проекта: Организацията и управлението на проекта ще се изпълняват от избран външен изпълнител, който ще предложи екип от експерти за управление на проекта, състоящ се от ръководител на проекта, счетоводител и координатор. За гарантиране успешното управление на проектния процес, екипът ще спазва стриктно правилата за управление и отчитане на проекти на ОПОС. Управителят на сдружение „Коалиция Природа България“ ще следи за точното изпълнение на договора за организация и управление на проекта, сключен с външния изпълнител. В управлението на проекта, изпълнителят ще осигури експертиза и ресурси за организация и управление на проекта, като се покрият най-малко следните функции: подготовка на документите, необходими за извършване на плащания и за верификация на разходите, мониторинг и докладване, изпълнение на мерки за информация и комуникация, съхранение на документите по проекта, както и функции по координация на дейностите по проекта. Целта на тази дейност е осигуряване спазването на разпоредбите на законовите и подзаконови нормативни актове на Европейско и национално ниво, както и на конкретните изисквания на Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.“ за ефективно, ефикасно и икономично разходване на средствата от Европейския фонд за регионално развитие, както и гарантиране на точното изпълнение на проектните дейности в предварително установения график и отпуснатия бюджет. 35 640.00 27 880.00
Информация и комуникация: Дейността предвижда мерки за информация и комуникация на проектните цели и резултати, а така и финансовия принос на Европейския съюз. Мерките за информация и публичност целят повишаване на информираността на обществото за проекта и демонстриране на неговата роля и значение за участниците в него и целевите групи. Планираните дейности включват: - Пресконференции за откриване и приключване на проекта; - Отпечатване на брошури; - Отпечатване на плакати; - Отпечатване на банер за проекта; Предвидените дейности по информация и комуникация ще отговарят на условията и задължителните изисквания за мерките по информация и комуникация на ЕС, начините и методите за тяхното изпълнение и ефективно предоставяне на информация в рамките на проекта, съгласно Приложение № 2 „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ към Националната комуникационна стратегия. При всички мерки за информация и комуникация изрично ще се указва съфинансирането на проекта от страна на Европейския фонд за регионално развитие чрез ОПОС 2014-2020. На всички печатни материали ще бъдат поставени предоставените лога, слогани и графични материали при спазване на конкретните спецификации относно форма, размер и цвят, както и препоръчителни шрифтове. На уебсайта на организацията ще бъде поставена информация с кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, и упоменаване на финансовата подкрепа на ЕС. Пред офиса на организацията в гр. София ще бъде поставен плакат с размер А3 с информация за проекта и упоменаване на финансовата подкрепа на ЕС. Този принос ще бъде комуникиран с участниците във всяко публично събитие по проекта според изискванията на Единния наръчник. 3 900.00 3 345.65

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).