Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 657 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The mission of  Ka En En Sofia OOD is to deliver valuable user solutions through development and introduction of new products for the Bulgarian and European market that are in support of preventive diagnostics of installations and that lead to the reduction of their costs (financial, material and work costs).

One of the biggest challenges for the company and for the micro enterprises in Bulgaria as a whole is the lack of financing for improvement of their innovation activity. Micro enterprises don’t possess their own technologies and capacity for development of innovations that are significant for a certain economic sector or a group of sectors and at the same time they don’t have enough financing to contract the research necessary for the development process. These companies operate under the technology level and their growth is due mainly to improvement in productivity and is not linked to research activities, dissemination and generation of new knowledge.

In order to answer these challenges and to be able to implement the process of development of a product innovation (service) – Learning WEB platform for analysing vibrations, the company applies with a project proposal under the current grant scheme that includes the following activities:

1.	Conduct of research, testing, measuring, necessary for development of product innovation;

2.	Creation and testing of prototype, connected to development of product innovation;

3.	Project publicity.

The implementation of those activities and of the project as a whole will lead to development of an innovation responding to TRL 6 “Technology demonstrated in relevant environment” which falls within thematic area “ICT and Informatics” of the Innovation Strategy for Smart Specialization.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктова иновация (дейността ще бъде изпълнена чрез възлагане на научни изследвания): В рамките на дейността се предвижда извършването на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктова иновация (услуга) – Обучаваща се WEB платформа за анализиране на вибрации, която ще направи диагностицирането на проблеми произтичащи от необичайни вибрации на машини много по-лесно. Изпълнението на дейността ще позволи реализиране на процеса по разработване на иновацията и неговото разгръщане до ниво, което да бъде предпоставка за изпълнението на Дейност 2. Като част от дейността се предвижда възлагане на външен изпълнител извършването на научни изследвания, необходими за разработване на иновацията. Кандидатът няма възможност сам да извърши тези изследвания, тъй като не разполага с необходимите експертиза и материална база. Липсата на квалифициран персонал, подходящо обордуване и специализиран софтуер налагат избора на външен изпълнител. Подходът за използване на външни услуги е възприет и след обстоен вътрешнофирмен анализ и пазарно проучване, в резултат на които е установено следното: - наличие на изключително ограничен брой изследователи, притежаващи необходимата експертиза в областта на разработваната иновация, които вече са заети в различни организации или по други проекти и съответно не могат да бъдат привлечени като част от екипа на кандидата; - висок праг на възнагражденията на посочените експерти, който не може да бъде покрит, имайки предвди ограничението за максимален размер на работните заплати по процедурата; - необходимост от скъпоструващ, високопроизводителен хардуер за извършване на изследванията, който не се вмества в стойностното ограничение за разходите за придобиване на ДМА от микро предприятия, като същевременно не съществува възможност за неговото наемане; - необходимост от скъп специализиран софтуер, който не се вмества в стойностното ограничение за разходите за придобиване на ДНА. Използването на външни услуги за възлагане на научни изследвания ще позволи преодоляването на тези ограничения, ще гарантира успешното изпълнение на дейността и постигане на търсената ефективност и ефикасност в процеса на разработване. Избраният външен изпълнител ще извърши изследвания насочени към придобиване на нови знания за достигане до напълно автоматизирано ниво на система за анализиране на вибрации, позволяваща на бизнеса самостоятелно да диагностицира машините си (въртящи се машини и силови трансформатори). Насоката на тези изследвания ще бъде в областта на виброанализа и вибродиагностиката, които се превръщат във все по-актуална тема през последните години. Благодарение на изследванията в тези две области, ще бъде обоснована и формулирана практическата им приложимост в потребителски софтуерни решения за анализиране на вибрации. Последното поколение разработени методики за виброанализ са постигнали значителни резултати в установяването на повреди в съоръжения, което ще бъде използвано в изследователския процес. По-конкретно, изследванията ще включват: - установяване в кои машини би била най-приложима разработваната по проекта платформа, до каква степен на точност могат да достигнат прогнозите ѝ, както и в кои типове предприятия би била най-приложима. - изследване на обучаващата се платформа в лабораторни условия с цел събиране на сравнителни данни. - изследвания на различни компоненти (турбини: парни, хидро, въздушни; ротори: високо, средно и ниско налягане, комбинирани; вентилатори; работни колела, помпи и др.) за наличието на различни повреди (дефектни валове, лагери, разбалансировка, механични повреди, маслени дефекти, електрически проблеми, проблеми с ремъчното задвижване и предавки, проблеми при фиксирането на дадено съоражение). - извършване на измервания на еталони, максимално близки до перфектното съоръжение, като измерените данни ще бъдат използвани като референтни данни. Важно е да се отбележи, че посочените научни изследвания ще бъдат извършени изцяло от избрания външен изпълнител, без участието на персонала на кандидата/бенефициента. 698 200.00 698 200.00
Създаване и тестване на прототип, свързан с разработването на продуктова иновация (дейността ще бъде изпълнена чрез възлагане на научни изследвания): Изпълнението на дейността включва създаване и тестване на прототип, свързан с разработването на иновативната платформа. Дейността представлява естествено продължение на Дейност 1 и ще бъде реализирана чрез продължаване на вече възложените научни изследвания, които поради тяхната специфика, не могат да бъдат обособени и остойностени поотделно. Реализирането на Дейност 2 ще позволи продължаване на процеса по разработване на иновацията и неговото напредване до планираното ниво. В този смисъл, научните изследвания допринасят за изпълнението и на двете основни дейности по проекта. Както беше споменато, основните ограничения, които налагат подход за използване на външни услуги могат условно да бъдат разделени на вътрешни (липса на експертиза и материална база) и външни (липса на изследователи, високи възнаграждения на експертите, необходимост от скъп хардуер и специализиран софтуер) за кандидата. Използването на външни услуги за възлагане на научни изследвания ще позволи преодоляването на тези ограничения и ще гарантира успешното изпълнение на дейността и постигане целта на проекта. Избраният външен изпълнител ще продължи процеса на разработване на продуктовата иновация. Това ще се постигне чрез създаване и тестване на прототип на разработваната платформа. По-конкретно, външният изпълнител ще извърши следното: 1. Създаване на прототип Изследванията ще бъдат насочени към създаване на отделните компоненти на платформата. Първият компонент ще бъде за регистрация на потребителите, който при опит за влизане в системата проверява състоянието на потребителския профил – дали съществува и дали е активен. Следващият компонент ще бъде за комуникация с клиентите. Той ще осъществява връзката с клиентите, приема подадените графични формати,комуникира с базата данни за регистриране на дейностите на потребителите, визуализира резултата от анализа на графиката и предоставя подадената графика за съхранение. Следващата стъпка ще бъде създаването на компонента за управление на потребителите, който предоставя възможност за създаване, премахване, редакция на потребителски профили, както и за определяне на привилегиите на потребителите за изпълнение на действия върху ресурси. Изследванията във връзка с разработването на последните два модула ще бъдат от съществено значение, тъй като те определят функционалната същност на системата. Компонент „Parser” ще обработва получената графика от потребителя до формат позволяващ последваща обработка – определя точната позиция на графиката, използваната скала и мерните единици. Компонент „Анализ на състоянието“ ще сравнява получената от компонент „Рarser” графика с наличните в базата шаблонни графики, за да определи възможния дефект, след което въвежда резултата в базата данни. Комбинацията от двата основни компонента и останалите три клиентски компонента на продукта ще даде цялостен, завършен вид на прототипа на платформата. 2. Тестване на прототипа Външният изпълнител ще тества в лабораторна среда правилната комуникация на отделните компоненти, както и правилната работа на базата от данни, като се запишат данните от измерванията в нея. На основата на тези тестове ще определи кои програмни езици и алгоритми ще бъдат най-подходящи за прототипа на системата. Като следваща стъпка, ще бъдат създадени тестови сценарии, отговарящи на основните функционалности, които платформата ще трябва да изпълнява. Ще бъдат използвани измервания от вече диагностицирана система, за да се установи дали анализите на системата са точни и да се провери бързината на нейното функциониране. При наличието на проблеми в някой от компонентите или комуникацията им, ще бъдат предприети мерки за отстраняването им. Ще бъдат покрити и други критерии като развойна дейност свързана с фината настройка на продукта за нуждите на отделни клиенти. Финализирането на действията свързани с тестването на прототипа ще предполага цялостно завършено състояние на неговия краен вид. Това ще бъде доказано чрез правилно изпълнение на неговите функции. 0.00 0.00
Визуализация на проекта (дейността ще бъде изпълнена чрез изготвяне и поставяне на плакат): По време на изпълнението на настоящото проектно предложение, „Ка Ен Ен София“ ООД ще постави на видно за обществеността място един плакат с информация за проекта, в който ще се споменава финансовата подкрепа от ЕС. По този начин ще се информира обществеността за получената от ЕФРР подкрепа. Плакатът ще съдържа следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“; наименованието на съфинансиращия фонд - Европейски фонд за регионално развитие; общото лого за програмен период 2014-2020 г.; наименованието на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020; наименованието на проекта; общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; начална и крайна дата на изпълнение на проекта. „Ка Ен Ен София“ ООД ще упоменава финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 в информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта. Във всички обяви и публикации, свързани с изпълнението на проекта, компанията ще оповестява, че проектът е получил финансиране от ЕФРР чрез ОПИК. 500.00 500.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).