Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

A major part of Express Service OOD new locomotives' structure is made of pre-cut, prepared, and welded steel sheets. Locomotives' frames, bogies, cabins, covers and interiors are built with great precision out of steel sheets with thickness between 1 and 160 mm. Before commencing the real locomotives manufacturing - welding, fitting, painting of the metal structures, we need to have delivered the pre-cut and prepared metal sheets. 
Currently we prepare the needed metal details out of steel sheets by using low-productive hand-held instruments or we outsource this to external companies possessing the necessary equipment. This outsourcing is causing a lot of problems related to production planning, quality and cost of locomotives and is a barrier to production expansion.
By installation of our own equipment for automatic cutting, bending, and deburring of metal sheets, we will produce the metal components for our structures by ourselves. This would lead to significant decrease in delivery times, would optimise our production schedule, thus increasing our manufacturing capacity. We will have greater control over cutting and bending schedules and will decrease the production cost of our locomotives.
By delivery and installation of metal sheet processing equipment we will increase our production capacity through: reducing the manufacturing time of new locomotives, increasing the quality via precise and automatic preparation of metal details under our supervision, adding value to our manufacturing process and attracting new customers.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност за подобряване на производствения капацитет на Експрес Сервиз ООД: Експрес Сервиз ООД ще подобри капацитета си за производство на нови локомотиви чрез доставка и инсталиране на оборудване за обработка на метални листове. Дълготрайните материални активи включват: 1бр. машина за лазерен разкрой на метални листове с дебелина до 16мм.; 1бр. машина за плазмен и газо-кислороден разкрой на стоманени листове с дебелина до 160мм.; 1бр. абкант машина за огъване на метални листове; 1бр. машина за шлайфане и почистване на метални листове. В момента ние не разполагаме с такова оборудване и възлагаме разкроя и огъването на метални листове на външни изпълнители, а шлайфането и почистване на разкроените листове извършваме с ръчни шлосерски инструменти. Аутсорсинга на разкроя и огъването се извършва при около 15 одобрени от нас външни изпълнители, намиращи се в различни и отдалечени части на страната. Средното време за изпълнение на наша поръчка е около 4 седмици, в зависимост от натовареността на доставчиците на услугата. Това ни създава определени пречки в самото начало на производството на нов локомотив. Целият процесът се забавя, получава се неритмичност в графика ни и непредвидени престои на персонал, който очаква доставка на заготовките. При несигурността и постоянното забавяне на доставките, ние сме принудени да увеличаваме сроковете за производство на локомотивите, с което ставаме неконкурентни на пазара и губим потенциални клиенти, за които е важен срока на доставка. Получава се и неефективност в управлението на най-ценният ни ресурс - персонала по заваряване, монтаж и сглобяване на металните конструкции на локомотивите. В същото време, заради отдалечеността на основните ни доставчици на услугата, не сме в състояние да упражняваме постоянен качествен контрол върху разкроя и огъването на метални листове. Много често установяваме лошо качество и излизане от допуските, едва при получаване на разкроените детайли. В този момент, пристиснати от вече напредналия график, сме в затруднение както да отправяме рекламации, така и да предприемаме коригиращи дейности, с което губим конкурентоспособност и потенциални клиенти. Необходимост е и поддържането на собствен парк от товарни автомобили за доставка на разкроените и огънати детайли. Тези проблеми с производствения ни капацитет могат да бъдат решени с доставката на собствено оборудване за разкрой, огъване и шлайфане на метални листове. В производството на локомотиви използваме метални листове с много различни дебелини от 1 до 160мм. С доставката на лазерна и комбинирана плазмена и газо-кислородна режещи машини, ще покрием целия спектър от дебелини на срезовете. Времето от получаване на поръчката на клиента за нов локомотив, до началото на същинските дейности по заваряване и монтаж на рамата на локомотива, ще се съкрати на 1 работен ден, от сегашните несигурни срокове от по над 1 месец. Готовата ни конструктивна документация ще бъде предавана към автоматичните разкроечни и огъваща машини директно по заводската ни LAN мрежа. Ще имаме непрекъснат качествен контрол върху процеса по разкрой и огъване, както и контрол върху избора на марка и качеството на суровината - металните листове. След разкроя на металните листове, детайлите ще бъдат поставяни в машината за шлайфане и почистване, която ще заобля острите ръбове, ще премахва пръските от рязането и ще подготвя повърхностите за нанасяне на бояджийски финишни покрития. Понастоящем, това се извършва от шлосери с ръчни инструменти, отнема по над 2 часа на квадратен метър и създава шумова и прахова замърсеност в производствените цехове. След доставка и инсталиране на производствената линия за обработка на метални листове, ще сме в състояние драстично да съкратим времето за разкрой и огъване на детайли, да оптимизираме производствения график и труда на персонала, ще постигнем по-добро качество на повърхностите преди заваряване и боядисване. Това ще подобри производствения ни капацитет и конкурентоспособността ни при производството на нови локомотиви. 1 652 898.34 1 651 800.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).