Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 657 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The result is a product - hand-woven products with Kotel‘s ornaments in the original way of weaving on vertical looms. In addition, electronic registers of digitalized Kotel‘s motives and other ornaments will be available for use, which can be realized both in certain compositions and independently in traditional or more modern products.
The realization of the project will create conditions for traditional hand weaving of Kotel carpets, restoration of weaving skills and acquisition of of such skills by young weavers. For this purpose, an experienced and a young weavers are to be hired out to work in parallel to two vertical looms.
The need to keep a part of our cultural heritage, which is undoubtedly the Kotel‘s carpets, as a way of production, ornamentation and coloring, will be satisfied. Target groups to which the result is targeted, apart from end-users in the country and abroad, are all involved with the processes related to modern textile products for interior, decoration, clothing, fashion accessories, promotional materials and goods.
A site will be rented, ready to equipped with everything necessary both for the weaving process and for the processes of computer preparation - digital processing of the Kotel’s ornamentic and the composition of end products. The purchase of a central computer is provided - a server for providing network fast and remote processing and calculation and storage of graphic information, 3 notebooks for the main qualified personnel and one A3 multifunctional device for quality color scanning and printing of parts of articles and miniatures of whole conceptual projects.
Two software systems will be developed - one for building and maintaining of an electronic catalog of motives and ornaments and one for graphic design of final conceptual solutions to be provided to weavers.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност за реализиране на пазара на предприемаческата идея – 1-ва част Включва: наемане на 6 специалиста, придобиване на ДМА (сървър/ работна станция, 3 преносими компютъра, многофункционално устройство, маршрутизатор/комутатор, непрекъсваемо токозахранване и шкаф), наем на цех, придобиване на ДНА (две софтуерни системи ), изработване на пазарни анализи, проучвания и планове, участие в събития.: Като част от дейността ще бъде нает квалифициран персонал за подготовка и осъществяване на производството. Персоналът се състои от 6 човека: Предприемач, който ще осигури организацията, технологичността, контрол на качеството и изпитанията. Ще бъде ангажиран през целия проект за 4 часа на ден при 1400 лева общ разход за неамането му. Специалисти по проектиране и изпитания на тъкани и автоматизация на предтъкачното производство. Първият ще е за 6 месеца, вторият – за 18 месеца, като общите разходи за двамата са съответно 3000 и 55800 лева. Вторият специалист ще е отговорен за събиране на оригиналната котленска орнаментика в региона и нейната цифровизация, за разработка на заданията на софтуерните системи, тяхното приемане и тестване, както и за привеждането им в работоспособно състояние с всички събрани орнаменти. Това е най-важният човек, от работата на който зависи внедряването на новата технологичност, която трябва да е в основата на пазарния успех. Ще бъдат наети двама тъкачи и специалист по компютърен дизайн на котленска орнаментика на половин работен ден съответно за 18 и 6 месеца, като общите разходи на месец за всеки един ще са по 400 лева. Ще бъде наето помещение в гр.Котел, необходимо за разполагане на закупените ДМА. Помещението трябва да представлява цех за поне 2 големи вертикални стана, на които да работят едновременно двамата тъкачи. Предварителните огледи показват, че наемането е възможно срещу 1000 лева на месец с включени режийни. Ще бъде закупен сървър/работна станция, която ще осигури среда за съвместна работа, където ще функционират двете софтуерни системи и ще се съхраняват огледално копирани базите от данни. Средата трябва да бъде надеждна и сигурна, с по-високи изисквания към изчислителната мощност, за да могат да бъдат удовлетворени натоварванията при едновременно ползване на графичните пакети от различни дизайнери и крайни клиенти от целия свят, включително и в 3D пространството – предвидена е силна графична част, огледални дискове, качен от производителя (ОЕМ) операционен и оперативен софуер. Търси се 3-годишна гаранция и поддръжка от поне 1 година. Подобни са изискванията към преносимите компютри – 3 броя, на които ще работят предприемачът, специалистът за предтъкачното производство и специалистите по проектиране и изпитания на тъкани и дизайн на котленска орнаментика, които ще могат да се ползват от всички от всяка точка, където има интернет. Предвидено е да се инвестира в сравнително най-доброто, имайки в предвид нарастващите изисквания към всички споделени приложения. Цените заложени за сървъра и мобилните компютри са съответно 15000 лева и 4500 лева. Многофункционалното устройство трябва да е А3 цветно и да поддържа стандартните графични езици, файлови формати, интерфейси и портове. В момента всички оригинални мотиви, съхранявани от старите тъкачки по домовете им са А3 формат на вече разпадаща се милиметрова хартия. Това предопределя входа при сканиране да е А3, както и изхода за новите тъкачни сюжети да е в познатия за тъкачките формат. Устройството трябва да е надеждно, защото ще бъде силно натоварено със графичен вход и изход, вкл. и с отдалечен достъп. Търси се максимална гаранция и безупречна поддръжка от доставчика, тъй като устройството е само едно за проекта. Бюджетирано е на 12000 лева. Предвиждат се високи класове мрежово и токонепрекъсваемо устройства. За последното изискването е да има висок капацитет за по-продължително поддържане на аварийни ситуации и е бюджетирано за 2500 лева за мощност минимум 1000W. Комбинираният маршрутизатор/комутатор трябва да е оборудван с всички съвременни WAN и LAN портове, като отново се търси удължено време за поддръжка и гаранция. Бюджетирана е цена от 6300 лева. Той ще осигури връзката между отделните компоненти в мрежата и защитна стена, като ще позволи организиране на сигурен VPN достъп. Описаната дейност ще започне от първия месец, квалифицираният персонал ще работи 18 месеца, закупуването на ДМА ще приключи през третия месец. 248 700.00 162 759.12
Дейност за реализиране на пазара на предприемаческата идея – 2-ра част Включва: наемане на 6 специалиста, придобиване на ДМА (сървър/ работна станция, 3 преносими компютъра, многофункционално устройство, маршрутизатор/комутатор, непрекъсваемо токозахранване и шкаф), наем на цех, придобиване на ДНА (две софтуерни системи ), изработване на пазарни анализи, проучвания и планове, участие в събития.: За дейността са предвидени разходи за консумативи от 3000 лева, като се има в предвид че 1 комплект тонер касети за многофункционалното устройство е 2500 лева и 500 лева са предвидени за закупуване на прежда, необходима за започване на тъкачния процес. В проекта е планирана външна разработка на 2 софтуерни системи: „Електронен каталог с мотиви и композиции от Котленски килими“ и „Среда за дизайн на мотиви и композиции за Котленски килими“. Чрез първата система ще се извърши на практика цифровизация на стотици разхвърляни основно по къщите на старите тъкачки котленски мотиви и друга орнаментика. Каталогизацията ще е съпроводена с процес на „изглаждане“ на несъвършенствата по образците, вследствие на повреди от времето и хартиения материал, използван като носител. Много от орнамениката ще се вземе и направо от стари изтъкани котленски килими. Втората система има амбицията да създаде среда за създаване на идейни композиции от котленска орнаментика. Системата е сложна за изпълнение, като целта е да е максимално опростена за манипулиране и от неопитни потребители, които биха изразили предпочитанията си чрез собствени композиции. Двете системи са обсъдени с един от бъдещите възможни разработчици, който е ценообразувал на база човекодни. От офертите е видно, че 1 човекомесец е оценен на 4000 лева, което включва възнаграждението на 1 специалист за 1 месец и разходите и интереса на изпълнителя като дружество. За този вид труд това е най-икономичното предложение, което е получено. Така електронния каталог е бюджетиран за 20000 лева, а средата за дизайн – за 28000 лева, за които се предвиждат съответно 5 и 7 човекомесеца. Предвижда се участие в 2 местни фестивала (2 в Котел или в Котел и Жеравна), като са предвидени 2000 лева разход. Кандидатът има нужда от да направи разходи за всички външни услуги изброени в условията за кандидатстване. През последните десетилетия и в момента основна причина производството на котленски килими да отмира, освен липсата на предприемаческа инициатива, е очевидната невъзможност да се достигне до какъвто и да е било пазар. Това е причината да се вземе решение всички възможни разходи за външни услуги да се съсредоточат в изработване на пазарни анализи и проучвания и маркетингови планове за пазарна реализация на предприемаческата идея. Този вид проучвания и планове (за продажба на котленски килими) не са непознати за България, имайки в предвид наличието на производители и традиции. Предварителните ни допитвания доведоха до извода, че подходът на евентуалния изпълнител е свързан основно с намирането на маркетолози, свързани с конкретни пазарни ниши извън България. След направени контакти с много хора – чужденци и българи, живеещи в чужбина, констатираме ентусиазъм и висока предварителна оценка за пазарната реализация на предприемаческата идея. До колко проучванията и плановете ще доведат до практически резултати, зависи освен от правилните хора, ангажиране с работа по тях и от величината на възнаграждението им. Предварителните допитвания очаквано показаха, че ще е необходим поне двойно по-голям разход от максимално допустимия по проекта. Това не ни отказва и ще се опитаме да постигнем максимума с бюджетираните 25000 лева. Тази поддейност ще бъде извършена чрез външно възлагане, без публична покана и ще стартира от втория месец, като ще продължи 8 месеца. Разработката на двете софтуерни системи като ДНА се очаква да стартира през третия месец, до когато ще се изработват задания за разработка и ще продължат 6 месеца. Избор на изпълнител и сключване на договор – 3-ти месец от началото на проекта. Доставка инсталация и обучение – 9-ти месец от началото на проекта. Изпълнителите за всяка система ще се избират без публична покана поотделно. Участието в събития се планира за летните месеци на 2019 г. и 2020 г., когато се провеждат местните фестивали. 0.00 75 000.00
Визуализация на проекта: Дейността по информиране и публичност точно ще следва всички изисквания на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“. По време на изпълнение на проекта, в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация за периода 2014-2020 г. ще бъде извършено по-конкретно следното: 1. Представяне на проекта на титулната страница на всички софтуерни продукти – резултат от изпълнението на дейностите по проекта на дружеството, като се откроява финансовата подкрепа от ЕС. Материалът ще съдържа емблемата на ЕС, името „Европейски съюз“, наименованието на съфинансиращия фонд, логото на периода 2014-2020 г., наименованието на проекта, общата му стойност и размера на европейското и националното съфинансиране. 2. Изработване и поставяне на видно място на информационна табела, съдържаща следната текстова и визуална информация: - емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“; - наименованието на съфинансиращия фонд - Европейски фонд за регионално развитие; - общото лого за програмен период 2014-2020 г.; - наименованието на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020; - наименованието на проекта; - общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; начална и крайна дата на изпълнение на проекта. 3. Изработка на стикери, залепени върху всеки от закупените ДМА, с емблемата на ЕС, името „Европейски съюз“, наименованието на съфинансиращия фонд, логото на периода 2014-2020 г. и номера на договора за безвъзмездна финансова помощ. 4. Разработване на мерки, чрез които всички участници в проекта да бъдат информирани за финансирането по него от ЕС, както и че при изготвянето на всички документи, свързани с изпълнението на проекта трябва да се посочва финансиращата го оперативна програма и подкрепящите я в случая фондове. Дейността ще стратира през месеца на подписване на договора за безвъзмездна финансова помощ и ще продължи до приключването на проекта и неговото отчитане и приемане от Управляващия орган на програмата. Резултатите от дейността ще останат видими и през следващите поне 3 години след приключването на проекта. Бюджетирани са 800 лева за дейността. 800.00 325.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).