Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 657 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The current project proposal will increase the resource efficiency of ET DARS91-DIMITAR SABKOV by introducing a production process - a new significantly improved process of producing multilayered labels and booklets by purchasing an intermittent-feed printing press - 1 pc. and booklet machine - 1 pc. The implementation of this innovative production process will enable the saving of basic raw materials for the production of multilayered labels and booklets - multilayer paper, waterless offset UV ink, polypropylene film, UV lacquer, cork and reduction and transition of ET DARS-91-DIMITER SABKOV's first degree of "waste prevention" of sorted paper and cardboard, plastics, plastic packaging, wooden materials packages and color metals. The use of the ancillary material trichlorethylene, which is a hazardous chemical, and is used in the manufacture of etiquette printing, will be eliminated as the assets purchased under this project do not require magnesium to be made. The current project will contribute to increasing the efficiency of production costs with more than 17% compared to 2016 and reducing the amount of emissions in the atmosphere generated by the production. The innovative production process implemented through the purchase of intermitent-feed printing press - 1 pc. and booklet machine - 1 pc. will expand the production capacity of ET DARS-91 -DIMITAR SABKOV of booklets with more than 45% and multilayered labels with more than 96%, by changing the successive repetitive printing operations of different media and merging into a single operation; simultaneous printing of all layers of the booklet, increased automation, etc. Innovation has a significant potential so that events and publications in traditional and digital media will be organized and conducted for the multiplication of the results of the project.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Придобиване на печатна преса със стъпково подаване - 1бр. и машина за буклети - 1 бр. за производство на многопластови етикети и буклети, свързани с намаляване на суровините многопластова хартия, безводно офсетово УВ мастило, полипропиленово фолио, УВ лак и корк, и намаляване и предотвратяване на отпадъците от кодове 03.03.08, 12.01.05, 15.01.02, 15.01.03 и 19.12.03.: Дейността ще бъде изпълнена чрез придобиване на печатна преса със стъпково подаване - 1бр. и машина за буклети - 1 бр. за производство на етикети и буклети, свързани с намаляване на суровините многопластова хартия, безводно офсетово УВ мастило, полипропиленово фолио, УВ лак и корк, и намаляване и предотвратяване на отпадъците с код 03.03.08 сортирана хартия и картон за рециклиране, код 12.01.05 изрезки от пластмаса, код 15.01.02 пластмасови опаковки, код 15.01.03 опаковки от дървесни материали и код 19.12.03 цветни метали. Дейността отговаря на дейност 1 от т.1.2 и на дейност 1 от т.4.6 от раздел IV на одита за ресурсна ефективност. В резултат на изпълнението на настоящия проект ще бъде внедрен иновативен производствен процес за производство на многопластови етикети и буклети чрез придобиване на гореописаните активи. В резултат на това ще се постигне спестяване от 53.40% общо от многопластова хартия, безводно офсетово УВ мастило, полипропиленово фолио, УВ лак и корк, които са суровините за производство на многопластови етикети и буклети. Това спестяване ще се дължи на едновременен печат на ролка състояща се от няколко вида различни медии; едновременен печат на 2 различни вида медии – хартия и фолио (полиетилен, полипропилен), висока автоматизация, заменяне на УВ сушенето с LED сушене и иновативен производствен процес. В резултат на технологията, която ще бъде внедрена ще бъде елиминирано използването на спомагателния материал трихлоретилен, който е опасно химическо вещество и се използва при направата на магнезиеви клишета за печат на етикети. Закупуваните активи по настоящия проект не изискват направата за магнезиеви клишета, което ще спомогне за преустановяване на употребата на трихлоретилен и отпадъка от цветни метали. Имайки в предвид, че новата технология не изисква голям обем подготвителни настройки и се характеризира с нисък процент макулатури, както и това, че количеството суровини на единица продукт ще бъдат намалени, генерираните отпадъци ще бъдат намалени с над 74% общо, а именно: сортирана хартия и картон за рециклиране, изрезки от пластмаса, пластмасови опаковки и опаковки от дървесни материали. Дейността и свързаните с нея инвестициите не са насочени към намаляване на емисиите на парникови газове от дейности изброени в приложение I към Директива 2003/87/ЕО. Помощта не се предоставя за дейности, свързани с износ към трети държави или държави членки, по-специално помощи, които са пряко свързани с изнесените количества, с изграждането и функционирането на дистрибуторска мрежа или с други текущи разходи във връзка с износа, помощта не е поставена в зависимост от използване на местни за сметка на вносни стоки. 2 497 594.91 2 497 594.91
Дейност за организиране и провеждане на събития за мултиплициране на резултатите от проекта (ще се изпълни чрез организиране и провеждане на встъпителна и заключителна работни срещи за мултиплициране на резултатите от проекта): С реализацията на настоящия проект, компанията ще внедри в производствената си практика уникален за България иновативен производствен процес за производство на многопластови етикети и буклети. Предвид факта, че иновативният процес притежава силен потенциал за мултиплициране, описан в т.11 (т.е. за успешното му внедряване в други печатници), с одобрението на проекта се предвижда организиране и провеждане на встъпително и заключително информационно събитие (работна среща) за мултиплициране на резултатите от проекта. При встъпителното информационно събитие, се предвижда да се организира еднодневна работна среща, на която да се поканят представители на всички заинтересовани страни от проекта: представители на УО, доставчици на машини, представители на традиционни и дигитални медии, представители на печатници, както и основни клиенти на ЕТ ДАРС-­91-­ДИМИТЪР СЪБКОВ, потребяващи продуктите на компанията. Целева група са всички печатници, които оперират в страната. По време на работната среща ще бъдат представени основните параметри на одобрения проект, като ще се постави фокус върху иновативния процес, както и основните показатели за сравнение на процеса с алтернативните решения (детайлно описани в Сравнителния анализ за иновативния процес - 11.5). При провеждане на информационната работна среща, ще се отдели значително внимание на иновативния процес, предмет на внедряване по проекта, като се постави акцент върху приложимостта му в различни печатници. Предвижда се встъпителната работна среща по проекта да се проведе в гр. Бургас, като за целта ще се използват заседателните площи на печатницата, където са налични условия за ефективно провеждане на събитието. В заключителния етап на проекта, след доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на машините предмет на инвестиция, както и след успешното внедряване в производствената практика на ЕТ ДАРС-­91-­ДИМИТЪР СЪБКОВ на уникалния за България, иновативен процес, с реализацията на настоящата дейност се предвижда провеждане на заключителна работна среща за мултиплициране на резултатите от проекта. При провеждане на събитието ще се поканят представители на всички заинтересовани страни от проекта, а именно: представители на УО на ОПИК, представители на компанията доставила и въвела машината, представители на традиционни и дигитални медии, представители на други печатници, както и основни клиенти, потребяващи продуктите на компанията. Целева група са всички печатници, които оперират в страната. Целта на първата част от заключителната работна среща ще бъде да бъдат представени конкретните технологични резултати и параметри на иновативния процес за производство на многопластови етикети и буклети, внедрен в ЕТ ДАРС-­91-­ДИМИТЪР СЪБКОВ, а във втората част на събитието се предвижда демонстрация на процеса в реална работна среда, в производствените помещения на компанията. При посещението на място в печатницата на компанията, където ще се внедри иновативни процес, всички гости на събитието ще бъдат запознати с предимствата на иновативния процес и възможностите за реализация на процеса и в други печатници в България, за мултиплициране на резултатите от проекта. При провеждане на работната среща ще се представи целия технологичен цикъл на иновативния процес, в реална работна среща, като ще се постави основен фокус и акцент на приложимостта на процеса в други печатници. 0.00 0.00
Дейност публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта (ще се извърши чрез публикации на резултатите от проекта в традиционни и дигитални медии): След изпълнението на предходната дейност и провеждане на заключителната работна среща за мултиплициране на резултатите от проекта, ще бъде разработена и предоставена за публикуване в специализирани и общо информационни традиционни и дигитални медии специализирана публикация относно реализирания от кандидата проект. В така описаната публикация, ще бъде поместено изчерпателно описание на иновативния процес, внедрен с реализацията на проекта, като ще се обърне особено внимание на (но не само): 1. Описание на процеса; 2. Технически и технологични характеристики на процеса; 3. Използвани суровини; 4. Спестявания на суровини и спомагателни материали; 5. Приложени технологични решения; 6. Обща информация относно инвестиционна стойност и ключови параметри на проекта. В така описаните специализирани публикации, ще бъде обърнато и особено внимание на закупените и внедрени в производствената практика на кандидата активи - ще се опише как чрез закупените активи и с кои техни характеристики е опосредствано въвеждането на иновативния процес. Така описаната специализирана публикация ще се разпространи както до информационни сайтове с общо информационно предназначение, така и до специализираните традиционни и дигитални издания, фокусирани върху печатарския бранш у нас. Допълнително, в изпълнение на настоящата дейност, ще се разработи и прессъобщение, което ще се разпространява съгласно с изискванията на "Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014 - 2020. Всички информационни материали, разработени в изпълнение на настоящата дейност (независимо дали са предвидени за оповестяване в традиционни или дигитални медии), ще бъдат подготвени със задължителните текстови и графични реквизити, за визуализиране на подкрепата от Общността и съобразно изискванията на Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014 - 2020. В резултат от изпълнението на дейността, ще се повиши информираността и ще се покаже ефекта относно въвеждането на подобни технологии и ще се насърчат и други предприятия да въведат такива ресурсоефективни решения. 0.00 0.00
Извършване на измервания на показатели за емисии от акредитирана лаборатория : За целта на кандидатстването по настоящата процедура е ангажирана външна за кандидата акредитирана съгласно стандарт БДС EN ISO 17025:2006 лаборатория, която на място на площадката на ЕТ ДАРС-­91-­ДИМИТЪР СЪБКОВ извърши замерване на отделяните емиии от емисионна точка на инсталацията за сушене на УВ лак. В рамките на одита за ресурсна ефективност ЕТ ДАРС-­91-­ДИМИТЪР СЪБКОВ е заложила базови стойности на показателя, свързан с количеството емисии, генерирани при производството съгласно направените замервания от акредитираната лаборатория, като са приложени в т.VI от одита и протоколите от направените замервания и доказателства за акредитацията на лабораторията. Измервания на показатели за емисии от акредитирана лаборатория са предвидени и в края на първата календарна година, следваща годината на приключване на проекта, с които да бъде показано дали са постигнати заложените в одита за ресурсна ефективност целеви стойности. Начин на изпълнение Дейността е изпълнена чрез външно възлагане преди подаване на проектното предложение по време на подготовка на одит за ресурсна ефективност (Приложение Е към Условията за кандидатстване) съгласно изискванията на условията за кандидатстване по настоящата процедура. Кандидатът не кандидатства за предоставяне на БФП върху извършените разходи за такси за извършване на измервания на показателите за емисии от акредитирана лаборатория, като те са покрити изцяло за собствена сметка. 0.00 0.00
Услуга финансов одит дейността - ще бъде извършена чрез предоставяне на услуга по финансов одит от дипломиран експерт счетоводител: Като част от дейностите по проекта, се предвижда след успешното изпълнение на инвестициите в ресурсоефективното оборудване в производството на предприятието, да бъде проведен финансов одит на разходите по проекта. Целта на така описаната дейност, е дипломиран експерт счетоводител да потвърди правилното разходване на средствата по проекта, при спазване указанията на приложимата нормативна уредба (ЗУСЕСИФ и ПМС 160 в последната му редакция), както и указанията на УО (Условия за кандидатстване и Оперативно ръководство за изпълняне на проекти по процедурата). За тази цел в последните 2 месеца от реализацията на проекта, избран експерт счетоводител, ще предостави услуга по финансов одит, която да потвърди наличието на адекватна одитна пътека, разкриването на индивидуални счетоводни сметки за реализацията на проекта, правилното заприхождаване на дълготрайните материални активи придобити по проекта, както и осчетоводяването на направените разходи. Съгласно изискванията на Условията за кандидатстване, в съответствие с чл. 207 от Делегиран регламент на Комисията (ЕО) № 1268/2012 относно правилата за прилагане на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза за инвестиционни проекти с БФП над левовата равностойност на 750 000 евро (или 1 466 872.5лв), следва да бъде осъществен финансов одит. Предвид горното императивно изискване на приложимата нормативна уредба, предприятието предвижда като част от дейностите по проекта, предоставяне на услуга по финансов одит. Одиторът ще проверява дали декларираните от бенефициента разходи са действително извършени и платени, точни и допустими в съответствие с административния договор за безвъзмездна финансова помощ. В този контекст, към Финалния отчет за изпълнението на проекта, който ще бъде представен на УО за одобрение, ведно с искане за плащане, ще бъде приложен и доклада на дипломиран експерт счетоводител, относно фактическите констатации, установени при проведения финансов одит. 2 000.00 2 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).