Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.024-1277-C01
Project Name Encouraging of entrepreneurship in TECH ENGINEERING Ltd.
Beneficiary 205267518 TECH ENGINEERING LTD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 22.08.2019
Start Date 22.08.2019
End Date 29.10.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Кърджали (BG425), Кърджали, гр.Кърджали

Description

Brief description
Проектът е свързан с предоставяне на услуги по изготвяне на инженерни проекти за съоръжения за хранително-вкусовата промишленост (ХВП), чрез насърчаване на дейността на инженерно бюро. В рамките на проекта ще бъде подготвена комерсиализацията и реализирането на пазара на услуга по проектиране и разработване на част „Технологична“ на инвестиционни проекти за производствени обекти или отделни обособени инсталации в предприятия от подотраслите на ХВП.
В рамките на проекта ще се реализират 2 дейности:
1) Реализиране на пазара на предприемачески идеи - поетапно ще бъде нает експертен персонал-4 бр. (инженер-технолог, инженер-конструктор, инженер-системи за ХВП и чертожник), вкл. лице с увреждане. Дейността продължава с избор и наемане на работно помещение в гр. Кърджали. Паралелно с това ще се проведе процедура за избор на доставчик и ще се закупят и внедрят работни станции- 4 бр., мултифункционално устройство-1бр., широкоформатен принтер-1бр.,сървърна система-1бр. и софтуер за проектиране-1бр.Предприемачът ще изготви документи за регистрация на фирмата по Закона за камарите на архитектите и инженерите в инвестиционното проектиране. Екипът по проекта ще бъде ангажиран с изготвяне на комплект типови технологични процеси в ХВП-1бр. и разработване набор от концептуални модели за мащабиране-1бр. За насърчаване продажбите и комерсиализацията на услугите ще бъде избран изпълнител за разработване на Маркетингов план за пазарна реализация на услуги по проектиране на съоръжения за ХВП–1бр. Наличието му ще даде обективен поглед върху състоянието на пазара и ще бъдат маркирани подходи за насърчаване на предлагането на услугите. Проектът завършва със създаване и пускане в мрежата на интернет страница на предприятието-1бр.
2)Визуализация на проекта - дейността ще бъде изпълнена при стриктно спазване на изискванията за визуализация, информираност и публичност.
След края на проекта компанията ще запази на ТД и при същите условия, всички членове на екипа, вкл. лицето с увреждане.
Activities
  • Activity: Реализиране на пазара на предпр. идеи-част 1 (дейността ще се осъществи чрез наемане на квалиф.персонал-4бр.,наем на раб. помещение–1бр.,закупуване на раб. станции- 4 бр., мултифункционално устройство-1бр., ШФ принтер-1бр.,сървърна система-1бр. и софтуер за проектиране-1бр.,маркетингов план за паз. реализация на услуги по проектиране на съоръжения за ХВП-1бр. и създаване на интернет страница-1бр.): В рамките на тази дейност ще бъде нает квалифициран персонал–4 бр. /Инженер-технолог-1бр., Инженер-конструктор-1бр., Инженер-системи за ХВП-1бр., и Чертожник–1бр/. Персоналът ще бъде наеман поетапно.Проектът ще стартира със сключване на трудов договор (съкр.-ТД) с Предприемача /Инженер-технолог/ с необходимата експертиза в областта на предприемаческата идея и при спазване на изискванията от Условията за кандидатстване.Той ще бъде ангажиран на ТД за 8 работни часа на ден при пълна месечна заетост от 18 месеца. Предприемачът /Инженер-технолог/ ще подготви необходимите документи за регистрация в съответната териториална камара, съгласно изискванията на Закона за камарите на архитектите и инженерите в инвестиционното проектиране (ЗКАИИП). Работата му продължава с подготовка на комплект типови технологични процеси в ХВП , които описват всички етапи за производството на дадени храни (напр. при сиренето - термизация, нормализация и пастьоризация на млякото, добавяне на закваска,... зреене и т.н). Тези процеси определят общите изисквания към проектирането на оборудване и ще се ползват като базови при изготвянето на индивидуалните проекти на клиентите. След селектиране на предложения, ще бъде наето работно помещение-1бр. за период от 14 месеца в гр. Кърджали,необходимо за извършване на основната дейност на фирмата.В него ще работи наетия персонал и ще бъдат ситуирани новозакупените ДМА и ДНА.Следва подготовка и провеждане на процедура с публична покана за избор на изпълнител на 7бр. ДМА и 1бр. ДНА. Ще бъдат доставени, монтирани и пуснати в експлоатация:работни станции- 4 бр., мултифункционално устройство-1бр., широкоформатен принтер-1бр. и сървърна система-1бр. Те ще бъдат свързани помежду си и по своята същност представляват една цялостна дигитална система за инженерно проектиране. За софтуерното и обезпечаване ще бъдe реално придобит и инсталиран на всички работни станции Софтуер за проектиране-1 бр. Предвидените за закупуване ДМА и ДНА служат за автоматизирано инженерно проектиране и моделиране и имат следното предназначение: =Софтуер за проектиране-1 бр. Той не НЕ подлежи на наемане/абониране/отдаване на лиценз,а ще бъде реално придобит от кандидата и ще отговаря напълно на изискванията за ДНА по процедурата. Позволява 2D и 3D моделиране, проектиране, симулации на производствени процеси и графично онагледяване (рендеринг). Осигурява двупосочна асоциативност между проектираната единица и детайлите в нея. Автоматично изготвя тех.спецификации и има възможност за дигитална синхронизация в реално време на отделни части от цялостния проект посредством връзка с други работни станции. = работни станции - 4 бр. Състоят се от подвижни компютърни конфигурации със специализиран контролен монитор. Те са необходими за изготвяне на елементи(части) от цялостния поръчан проект на инсталация или съоръжение за ХВП.Контролния монитор е свързан с подвижната конфигурация и служи за прецизно проектиране и дигитална визуализация на 2D и 3D елементи от проекта.Подвижната конфигурация се използва по време на консултации, демонстрации и търговски преговори на място при клиента. Взаимодействието „на едно бюро“ с потребителя на изготвяния проект е от ключово значение за съкращаване на предпроектната подготовка и постигане на пълно съответствие с изискванията на възложителя и характеристиките на крайния проект.Работните станции ще бъдат свързани помежду си и на тях ще бъде инсталиран горепосочения софтуерза проектиране -1 бр. Връзката между оборудването ще позволи едновременната работа по различни части от проекта,като се регистрират в реално време всички нововъзникнали изменения в отделните части и отражението им върху цялостния проект. = мултифункционално устройство - 1 бр. Предназначено е за разпечатване на документация във формат до А3, сканиране на скици и предварителни чертежи, както и за създаване на копия от оригиналите на документи за прилагането им според съответните изисквания за комплектация на инженерни проекти. *Продължава в част 2, Contracted Amount: 249 994.00 , Reported Amount: 244 290.81
  • Activity: Реализиране на пазара на предпр. идеи-част 2 (дейността ще се осъществи чрез наемане на квалиф.персонал-4бр.,наем на раб. помещение–1бр.,закупуване на раб. станции- 4 бр., мултифункционално устройство-1бр., ШФ принтер-1бр.,сървърна система-1бр. и софтуер за проектиране-1бр.,маркетингов план за паз. реализация на услуги по проектиране на съоръжения за ХВП-1бр. и създаване на интернет страница-1бр.): !!! Полето се отнася към дейност 1 = широкоформатен принтер - 1 бр. Необходим е за автоматизирано изчертаване на изготвяните проекти на съоръжения за ХВП в изискуемите формати по БДС и със съответните цветове. = сървърна система – 1 бр.Необходима за извършване на заключителен контрол на създаваните проекти на инсталации и съоръжения за ХВП; поддържане на база данни от типови конструкции и елементи, както и от готови проекти; за архивиране и резервиране на работни варианти, изготвяни на работните станции; съхраняване на заявките и спецификациите, подадени от страна на клиентите и т.н. Непосредствено преди пускането в експлоатация на новозакупените ДМА и ДНА, дружеството планира да увеличи експертизата си. Фирмата ще наеме на 4 часа на ден при пълна месечна заетост за период от 12 месеца Инженер-конструктор-1бр.Той ще бъде ангажиран с проектиране на отделни агрегати и машини. Същевременно ще бъде нает на 8 часа на ден при пълна месечна заетост за период от 12 месеца и Инженер-системи за ХВП. Той ще бъде ангажиран с проектиране на цялостните системи и връзките между отделните елементи. Наличието на такава експертиза наред с тази на Инженер-технолога допълва капацитета на дружеството да изпълнява проектиране на разнообразни стандартни или нестандартни съоръжения за ХВП, което е от ключово значение за развитието на предприемаческата идея. След инсталиране на новото оборудване и софтуер, ЕКИПЪТ ще бъде ангажиран с пълното усвояване на процедурите за паралелна обработка на данните по проектирането. Ще бъдат извършени настройки на работните станции, проверки на режимите за паралелна работа и пробни графични онагледявания на типови технологични процеси и проекти в ХВП. За оптимизация на процеса по проектиране, екипът ще разработи набор от концептуални модели-1бр. на поне 6 различни производствени процеса и технологии, който ще могат да се мащабират спрямо конкретно задание на възложителя. След изработването му, фирмата ще премине към същинската стопанска дейност и ще започне да предоставя описаните в т.11 инженерни услуги. За тази цел дружеството ще наеме Чертожник – 1 бр., който ще бъде ангажиран с изготвяне на отделни елементи за проект на конкретни съоръжения с ниска степен на сложност и с рутинен характер. На тази позиция се предвижда да бъде наето лице с трайни увреждания, което ще бъде ангажирано за целите на проекта на трудов договор за 4 работни часа на ден при пълна месечна заетост за период от 6 месеца. Включването на 4-ти експерт в екипа ще позволи на дружеството да обезпечи, както с експертиза, така и физически всички етапи от процеса по създаване на проект за инсталация или съоръжение за ХВП. Дружеството ще извърши целеви инвестиции за насърчаване на продажбите. За целта и след провеждане на процедура за избор на изпълнител, компанията ще използва професионална помощ за изготвяне на Маркетингов план за пазарна реализация на услуги по проектиране на съоръжения за ХВП– 1 бр. Той е необходим с оглед на установяване на текущото състояние на пазара на услугите по подобно проектиране. Ще бъде установен моментния размер (обем) на пазара и ще бъде прогнозирано изменението му. Чрез използване на метод за анализ на базата на жизнения цикъл на услугата ще бъде прогнозиран пазарния потенциал. За целта ще се използват различни дименсии и ще бъдат идентифицирани конкретни мерки за оптимална пазарна реализация на услугите. Ще бъдат дефинирани основни конкуренти, целеви контрагенти и ще бъдат предложени методи за насърчаване на предлагането на услугите. Паралелно с това и след провеждане на процедура за избор на изпълнител,дружеството ще възложи на външен доставчик изработването на интернет страница - 1бр.Тя е необходима за реализацията на заявки от клиенти,които правят запитвания online.В нея ще бъдат подробно обяснени особеностите на предлаганите услуги по проектиране, както и предимствата на прилаганите от фирмата креативни работни подходи.С пускането на интернет страница на кандидата – 1 бр.,завършва и дейността., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Визуализация на проекта: Предвижда се дружеството да изработи и постави за изцяло за собствена сметка: - Информационна табела - 1бр. - Стикер -8 бр. Дейността по визуализация ще бъде изпълнена изцяло съгласно условията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: G - L EUROCONSULT EOOD, Contracted Amount*: 2 360.00 , Reported Amount**: 2 950.00
  • Contractor: DITRA OOD, Contracted Amount*: 38 400.00 , Reported Amount**: 48 000.00
  • Contractor: ALMORA, Contracted Amount*: 19 600.00 , Reported Amount**: 24 500.00
  • Contractor: Pro Solutions Ltd., Contracted Amount*: 48 920.00 , Reported Amount**: 61 150.00
  • Contractor: EURO CONSULTING GROUP, Contracted Amount*: 17 480.00 , Reported Amount**: 21 850.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of new enterprises supported (all activities), Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Прогнозна стойност на EBITDA, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.34 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 214.01 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Employment increase in supported enterprises, Measure Unit: Еквивалент на пълно работно време, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.50 , Reached amount: 2.50
Indicator 5 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 244 290.81 BGN
Grant 195 432.73 BGN
Self amount 48 858.08 BGN
Total actual amounts paid 195 432.73 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на ДМА и ДНА по следните обособени позиции: Обособена позиция 1: Работни станции - 4 бр.; Мултифункционално устройство-1бр.; Широкоформатен принтер-1бр.; Сървърна система-1бр. Обособена позиция 2: Софтуер за проектиране - 1бр., Estimated Amount: 110 050.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Работни станции - 4 бр. Мултифункционално устройство-1бр. Широкоформатен принтер-1бр. Сървърна система-1бр.
    Contractor: Pro Solutions Ltd.
    Contract total funded value: 48 920.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Софтуер за проектиране - 1бр.
    Contractor: DITRA OOD
    Contract total funded value: 38 400.00
Procedure 2 Subject to due process: Избор на работно помещение - 1 бр., Estimated Amount: 24 500.00
  • Differentiated position 1: Избор на работно помещение - 1 бр.
    Contractor: ALMORA
    Contract total funded value: 19 600.00
Procedure 3 Subject to due process: Маркетингов план за пазарна реализация на услуги по проектиране на съоръжения за ХВП-1бр., Estimated Amount: 22 000.00
  • Differentiated position 1: Маркетингов план за пазарна реализация на услуги по проектиране на съоръжения за ХВП-1бр.
    Contractor: EURO CONSULTING GROUP
    Contract total funded value: 17 480.00
Procedure 4 Subject to due process: Създаване на интернет страница-1бр., Estimated Amount: 3 000.00
  • Differentiated position 1: Създаване на интернет страница-1бр.
    Contractor: G - L EUROCONSULT EOOD
    Contract total funded value: 2 360.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN